Projekter pr. år
Personlig profil
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
MA Continental Philosophy
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
Projekter
- 19 Afsluttet
-
Naturlig Teknik
Esbensen, G. L. (Deltager) & Schilhab, T. (Projektleder)
01/01/2018 → 31/12/2022
Projekter: Projekt › Forskning
-
From Play to Reading
Schilhab, T. (Projektleder)
01/01/2018 → 31/12/2020
Projekter: Projekt › Forskning
-
ASPPIN: Attentional and Sociocultural Processes at Play in Nature
Esbensen, G. L. (Deltager), Schilhab, T. (Projektleder) & Dewhurst, R. C. (Deltager)
10/10/2017 → 28/02/2019
Projekter: Projekt › Forskning
-
GAMEin: Gaze measurements in Nature
Schilhab, T. (Projektleder), Dewhurst, R. (Deltager), Bentsen, P. (Samarbejdspartner) & Stevenson, M. (Deltager)
01/05/2017 → 31/01/2019
Projekter: Projekt › Forskning
-
e-lust 1.0: environments in learning using smart technology
Schilhab, T. (Projektleder), Stevenson, M. (Deltager), Bentsen, P. (Samarbejdspartner) & Dewhurst, R. (Deltager)
01/05/2017 → 31/12/2017
Projekter: Projekt › Forskning
Publikation
-
Wild animals connect us with nature: About awe, eco-pedagogy and natureconnectedness
Schilhab, T. & Esbensen, G. L., 29 jan. 2025, I: Frontiers in Psychology. 16, 1523831.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Conclusions
Groth, C. & Schilhab, T., jan. 2024, Embodied Learning and Teaching Using the 4E Cognition Approach: Exploring Perspectives in Teaching Practices. Taylor and Francis Group, s. 181-191 11 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Åben adgang -
Embodied Learning and Teaching using the 4E Cognition Approach: Exploring Perspectives in Teaching Practices
Schilhab, T. (Redaktør) & Groth, C. (Redaktør), maj 2024, Routledge. London: Routledge, 214 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Åben adgang -
Exploring Reading Aloud Events through embodied learning: Impacts on early literacy
Schilhab, T., Balling, G. & Esbensen, G. L., 2024, Embodied Learning and Teaching Using the 4E Cognition Approach: Exploring Perspectives in Teaching Practices. Routledge, s. 25-33 9 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Åben adgang1 Citationer (Scopus) -
How nature-like artworks induce perceptual processes benefitting education in general and science education in particular
Schilhab, T., jan. 2024, Embodied Learning and Teaching Using the 4E Cognition Approach: Exploring Perspectives in Teaching Practices. 1 udg. Taylor and Francis Group, s. 136-146 11 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Åben adgang1 Citationer (Scopus)
Aktiviteter
-
Keynote Embodied Cognition Portugal
Schilhab, T. (Foredragsholder)
nov. 2024Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Embodied Cognition
Schilhab, T. (Foredragsholder)
nov. 2024Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Naturdigte foredrag
Schilhab, T. (Foredragsholder)
feb. 2024Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Phd bedømmelsesudvalgsformand
Schilhab, T. (Forperson)
2024 → …Aktivitet: Bedømmelse, ekstern undervisning og eksamen › Medlem af bedømmelsesudvalg
-
Embodied Cognition Rigshospitalet
Schilhab, T. (Foredragsholder)
okt. 2023Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
Presse/medier
-
-
Pædagogisk forskning skal levere indsigter til praksis – ikke diktere retningen
03/10/2022
1 Mediebidrag
Presse/medie
-
-
Vandbaner, mudderpjask og isterninger gør børn nysgerrige på naturvidenskab
29/04/2022
1 Mediebidrag
Presse/medie
-