DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Tomas Højgaard

  1. 2020
  2. Udgivet

    Editorial. / Fauskanger, Janne; Häggström, Johan; Højgaard, Tomas; Krzywacki, Heidi; Liljekvist, Yvonne.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 25, Nr. 2, 2020, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  3. Udgivet

    Editorial. / Fauskanger, Janne; Häggström, Johan; Højgaard, Tomas; Krzywacki, Heidi; Liljekvist, Yvonne.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 25, Nr. 1, 2020, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  4. Udgivet

    Kompetenceorienteret matematikundervisning. / Højgaard, Tomas.

    6 s. https://emu.dk/grundskole : Undervisningsministeriet. 2020, Artikel på Undervisningsministeriets side emu.dk.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  5. Udgivet

    Logbog i forbindelse med observation af Rhapsode-støttet, kompetenceorienteret undervisning i matematik i Københavns Kommune 2019-2020. / Højgaard, Tomas.

    13 s. http://au.dk/tomas@edu. 2020, Logbog fra videodokumenteret forskningsprojekt, offentliggjort på egen DPU-hjemmeside.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskning

  6. Udgivet

    Logbog i forbindelse med observation af forsøgsundervisning i matematik på Hvalsø Skole 2016-2025. / Højgaard, Tomas.

    19 s. http://au.dk/tomas@edu. 2020, Logbog fra videodokumenteret forskningsprojekt, offentliggjort på egen DPU-hjemmeside.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskning

  7. Udgivet

    Potentialer og begrænsninger ved anvendelse af lærebøger i matematikundervisningen: Resultater fra et systematisk review. / Steen, Natasja; Madsen, Matilde Stenhøj; Højgaard, Tomas.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 25, Nr. 2, 2020, s. 5-28.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  8. Udgivet

    Problemløsningskompetence og modelleringskompetence i matematikundervisningen. / Højgaard, Tomas.

    7 s. https://emu.dk/avu : Undervisningsministeriet. 2020, Artikel på Undervisningsministeriets side emu.dk.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  9. Udgivet

    Subtitled video shots from experimental mathematics teaching in primary and secondary schools in Denmark. / Højgaard, Tomas.

    4 s. http://au.dk/en/tomas@edu. 2020, Logbog fra videodokumenteret forskningsprojekt, offentliggjort på egen DPU-hjemmeside.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskning

  10. 2019
  11. Udgivet

    Mathematical competencies revisited. / Niss, Mogens; Højgaard, Tomas.

    I: Educational Studies in Mathematics, Bind 102, Nr. 1, 18.06.2019, s. 9-28.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. Udgivet

    Didaktisk modellering som undersøgelseslogik. / Højgaard, Tomas; Hansen, Rune.

    I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, Nr. 2, 07.06.2019, s. 48-68.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  13. Udgivet

    Competencies and curricula : Two case stories of two-dimensional curriculum development. / Højgaard, Tomas; Sølberg, Jan.

    I: European Journal of Science and Mathematics Education, Bind 7, Nr. 1, 31.01.2019, s. 50-60.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  14. Udgivet

    Competencies and Curricula: Danish Experiences with a Twodimensional Approach. / Højgaard, Tomas; Sølberg, Jan.

    2019. 4397-4404 Paper præsenteret ved Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht, Holland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  15. Udgivet

    Competencies and Textbook Development : A Three-dimensional Content Model Enacted in the Danish Textbook Series Matematrix for Grades k-9. / Højgaard, Tomas.

    Proceedings of the Third International Conference on Mathematics Textbook Research and Development 16-19 September 2019 Paderborn, Germany. red. / Sebastian Rezat; Lianghuo Fan; Mathias Hattermann; Jan Schumacher; Holger Wuschke. Paderborn : Universitätsbibliothek Paderborn, 2019. s. 197-202.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  16. Udgivet

    Development of a competency-based curriculum for science education in Denmark. / Sølberg, Jan; Højgaard, Tomas.

    2019. Paper præsenteret ved European Science Education Research Association, Bologna, Italien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  17. Udgivet

    Editorial. / Bergqvist, Ewa; Fauskanger, Janne; Häggström, Johan; Hähkiöiemi, Markus; Højgaard, Tomas.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 24, Nr. 2, 2019, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  18. Udgivet

    Editorial. / Bergqvist, Ewa; Fauskanger, Janne; Häggström, Johan; Hähkiöiemi, Markus; Højgaard, Tomas.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 24, Nr. 1, 2019, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  19. 2018
  20. Udgivet

    Er populær matematikundervisning uambitiøs : og derfor nem? / Højgaard, Tomas.

    I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, Nr. 4, 12.2018, s. 154-161.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatForskning

  21. Udgivet

    Om kompetenceorienteret målstyring af matematikundervisning. / Højgaard, Tomas.

    laeringsledelse.dk, 2018. 14 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  22. Udgivet

    Competencies, curricula and interdisciplinarity : an analysis of a curriculum development process in mathematics and science education. / Højgaard, Tomas; Sølberg, Jan.

    Mathematics as a bridge between the disciplines: Proceedings of MACAS - 2017 Symposium. red. / Claus Michelsen; A Beckmann; V Freiman; Uffe Thomas Jankvist. Odense : Laboratorium for Sammenhængende Uddannelse og Læring, Syddansk Universitet, 2018. s. 45-56.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  23. Udgivet

    Editorial. / Bergqvist, Ewa; Fauskanger, Janne; Häggström, Johan; Hähkiöiemi, Markus; Højgaard, Tomas.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 23, Nr. 3-4, 2018, s. 1.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  24. Udgivet

    Editorial. / Bergqvist, Ewa; Fauskanger, Janne; Häggström, Johan; Hähkiöiemi, Markus; Højgaard, Tomas.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 23, Nr. 2, 2018, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  25. Udgivet

    Editorial. / Bergqvist, Ewa; Fauskanger, Janne; Häggström, Johan; Hähkiöiemi, Markus; Højgaard, Tomas.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 23, Nr. 1, 2018, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  26. 2017
  27. Udgivet

    Editorial. / Bergqvist, Ewa; Fauskanger, Janne; Häggström, Johan; Hähkiöniemi, Markus; Højgaard, Tomas; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 22, Nr. 2, 2017, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  28. Udgivet

    Editorial. / Bergqvist, Ewa; Fauskanger, Janne; Häggström, Johan; Hähkiöiemi, Markus; Højgaard, Tomas.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 22, Nr. 4, 2017, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  29. Udgivet

    Editorial. / Bergqvist, Ewa; Fauskanger, Janne; Häggström, Johan; Hähkiöiemi, Markus; Højgaard, Tomas; Jankvist, Uffe Thomas.

    I: Nordic Studies in Mathematics Education, Bind 22, Nr. 3, 2017, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  30. 2016
  31. Udgivet

    Didactical modelling. / Højgaard, Tomas; Hansen, Rune.

    2016. Paper præsenteret ved 13th International Congress on Mathematical Education, Hamburg, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  32. Udgivet

    University Mathematics Education, Competencies and the Fighting of Syllabusitis. / Højgaard, Tomas.

    VI SEMINARIO DE MATEMÁTICA EDUCATIVA, FUNDAMENTOS DE MATEMÁTICA UNIVERSITARIA. Escuela Columbiana de Ingenieria Julio Garavito, 2016.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  33. 2015
  34. Udgivet

    Educating mathematics teacher educators : a competency-based course design. / Højgaard, Tomas; Jankvist, Uffe Thomas.

    Nordic research in mathematics education: proceedings of NORMA14, Turku, June 3-6, 2014. red. / Harry Silfverberg; Tomi Kärki; Markku S. Hannula. Turku, Finland : The Finnish Research Association for Subject Didactics, 2015. s. 81-90 (Studies in Subject Didactics; Nr. 10).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  35. Udgivet

    Kompetencemål i praksis : hvad har vi lært af KOMPIS? / Sølberg, Jan; Bundsgaard, Jeppe; Højgaard, Tomas.

    I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, Bind 2015, Nr. 2, 2015, s. 46-59.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  36. 2014
  37. Udgivet

    Evaluering af mundtlig gruppeprøve i matematik - folkeskolens prøver. / Højgaard, Tomas.

    København : Danmarks Evalueringsinstitut, 2014. 40 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  38. Udgivet

    Logbog i forbindelse med observation af forsøgsundervisning i matematik på Odsherreds Gymnasium og Roskilde Gymnasium i foråret 2008. / Højgaard, Tomas; Blomhøj, Morten.

    8 s. http://au.dk/tomas@edu. 2014, Logbog fra videodokumenteret forskningsprojekt, offentliggjort på egen DPU-hjemmeside.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskning

  39. Udgivet

    Logbog og link til videoklip i forbindelse med observation af forsøgsundervisning i matematik på Marievangsskolen 2010-2012. / Højgaard, Tomas.

    57 s. http://au.dk/tomas@edu. 2014, Logbog fra videodokumenteret forskningsprojekt, offentliggjort på egen DPU-hjemmeside.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskning

  40. Udgivet

    Logbog og link til videoklip i forbindelse med observation af mundtlige prøver i matematik i juni 2013. / Højgaard, Tomas.

    19 s. http://au.dk/tomas@edu. 2014, Logbog fra videodokumenteret forskningsprojekt, offentliggjort på egen DPU-hjemmeside.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskning

  41. Udgivet

    SOS-projektet: Logbog, transkriberinger og link til videoklip fra forsøgsundervisning på Tingkærskolen, Odense, september 2005. / Højgaard, Tomas; Schou, John.

    28 s. http://au.dk/tomas@edu. 2014, Logbog fra videodokumenteret forskningsprojekt, offentliggjort på egen DPU-hjemmeside.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskning

  42. 2013
  43. Udgivet

    Kompetencemål, faghæfte og fokuseret matematikundervisning. / Højgaard, Tomas.

    Håndbog om matematik i grundskolen: Læring, undervisning og vejledning. red. / Andersen Michael Wahl; Weng Peter. Viborg : Dansk Psykologisk Forlag, 2013. s. 34-47.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  44. 2012
  45. Udgivet

    Styringsredskab : sæt mål for elevernes læring. / Højgaard, Tomas; Nielsen, Bodil; Thorsen, Katja Munch.

    I: Politiken, 18.12.2012, s. 8.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  46. Udgivet

    Competencies and the Fighting of Syllabusitis. / Højgaard, Tomas.

    2012.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  47. 2011
  48. Udgivet

    Competencies and mathematical learning : ideas and inspiration for the development of mathematics teaching and learning in Denmark. / Niss, Mogens (Redaktør); Højgaard, Tomas (Redaktør).

    Roskilde : IMFUFA, Roskilde university, 2011. 207 s. (IMFUFAtekster; Nr. 485).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  49. Udgivet

    Hvad er meningen? didaktisk klasseledelse i matematik via form eller mål. / Blomhøj, Morten; Højgaard, Tomas.

    Klasseledelse og fag: at skabe klassekultur gennem fagdidaktiske valg. red. / Maria-Christina Secher Schmidt. 1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2011. s. 143-163 (Undervisning og læring).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  50. Udgivet

    MaTeam-projektet : om matematiklærerfagteam, matematiklærerkompetencer og didaktisk modellering. / Andreasen, Marikka; Damkjær, Helle Sejer; Højgaard, Tomas.

    I: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, Nr. 3, 2011, s. 26-45.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  51. 2010
  52. Udgivet

    Communication : the essential difference between mathematical modeling and problem solving. / Højgaard, Tomas.

    Modeling students' mathematical modeling competencies: ICTMA 13. red. / Richard Lesh; Peter L. Galbraith; Christopher R. Haines; Andrew Hurford. New York, USA : Springer Science+Business Media, 2010. s. 255-264.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  53. Udgivet

    Kompetencemål i praksis : foranalysen bag projektet KOMPIS. / Højgaard, Tomas; Bundsgaard, Jeppe; Sølberg, Jan; Elmose, Steffen.

    I: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, Nr. 3, 2010, s. 7-29.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  54. 2009
  55. Udgivet

    Competencies, skills and assessment. / Højgaard, Tomas.

    Merga32: crossing divides:  proceedings of the 32nd annual conference of the mathematics education research group of Australasia. red. / Roberta Hunter; Brenda Bicknell; Tim Burgess. Bind 1 MERGA, 2009. s. 225-231.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  56. Udgivet

    Kompetencebeskrivelser og pensumitis i økonomi som undervisningsfag. / Højgaard, Tomas.

    Fagdidaktik i økonomifagene: afsætning, virksomhedsøkonomi og international økonomi: fællestræk og særpræg. red. / Anette Lind; Mads Achilles; Jens Ditlev Hansen; Per Henriksen. København : Columbus, 2009. s. 20-28.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  57. Udgivet

    Modellering versus problemløsning : om kompetencebeskrivelser som kommunikationsværktøj. / Højgaard, Tomas.

    I: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, Nr. 2, 2009, s. 37-54.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  58. 2008
  59. Udgivet

    Kompetencer, færdigheder og evaluering. / Højgaard, Tomas.

    I: Matematik: tidsskrift for regne- og matematiklærere, Bind 36, Nr. 7, 2008, s. 43-46.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  60. Udgivet

    Matematrix 6, Arbejdsbog. / Gregersen, Per; Jensen, Tomas Højgaard; Petersen, Lone Kathrine; Thorbjørnsen, Helle.

    København : Alinea, 2008. 64 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  61. Udgivet

    Matematrix 6, Grundbog. / Gregersen, Per; Jensen, Tomas Højgaard; Petersen, Lone Kathrine; Thorbjørnsen, Helle.

    København : Alinea, 2008. 160 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  62. Udgivet

    Matematrix 6, Lærervejledning. / Gregersen, Per; Jensen, Tomas Højgaard; Petersen, Lone Kathrine; Thorbjørnsen, Helle.

    København : Alinea, 2008. 160 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  63. 2007
  64. Udgivet

    Assessing mathematical modelling competency. / Jensen, Tomas Højgaard.

    Mathematical modelling (ICTMA 12): education, engineering and economics. red. / Christopher Haines; Peter Galbraith; Werner Blum; Sanowar Khan. Horwood, 2007. s. 141-148.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  65. Udgivet

    Classroom activities and the teacher. / Antonius, Søren; Haines, Chris; Jensen, Tomas Højgaard; Niss, Mogens; Burkhardt, Hugh.

    Modelling and applications in mathematics education: The 14th ICMI Study. red. / Werner Blum; Peter L. Galbraith; Hans-Wolfgang Henn; Mogens Niss. New York : Springer, 2007. s. 295-308 (New ICMI Study Series, Bind 10).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  66. Udgivet

    Evaluering af strategiplanen 'Realfag, naturligvis' : Arbeidsnotat: Status for realfagene i Norge i et internasjonalt perspektiv frem til 2005. / Busch, Henrik; Jensen, T. H.; Troelsen, R.; Sølberg, Jan.

    1 udg. Oslo : Rambøll Management, 2007. 30 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  67. Udgivet

    Kompetencer i økonomi som undervisningsfag : med opgaveeksempler fra hhx. / Achilles, Mads; Hansen, Jens Ditlev; Lind, Anette; Jensen, Tomas Højgaard.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2007.

    Publikation: Working paperForskning

  68. Udgivet

    Matematrix 5, Arbejdsbog. / Gregersen, Per; Jensen, Tomas Højgaard; Petersen, Lone Kathrine; Thorbjørnsen, Helle.

    København : Alinea, 2007. 64 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  69. Udgivet

    Matematrix 5, Grundbog. / Gregersen, Per; Jensen, Tomas Højgaard; Petersen, Lone Kathrine; Thorbjørnsen, Helle.

    København : Alinea, 2007. 160 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  70. Udgivet

    Matematrix 5, Lærervejledning. / Gregersen, Per; Jensen, Tomas Højgaard; Petersen, Lone Kathrine; Thorbjørnsen, Helle.

    København : Alinea, 2007. 160 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  71. Udgivet

    SOS-projektet : didaktisk modellering af et sammenhængsproblem. / Blomhøj, Morten; Jensen, Tomas Højgaard.

    I: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, Bind 3, 2007, s. 25-53.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  72. Udgivet

    Udvikling af matematisk modelleringskompetence som matematikundervisningens omdrejningspunkt : hvorfor ikke? / Jensen, Tomas Højgaard.

    Roskilde : Roskilde Universitetscenter, 2007. 428 s. (IMFUFAtekst; Nr. 458).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  73. Udgivet

    Udviklings- og uddannelsesprojektet VidereUddannelse til Gymnasielærer (VUG) : afsluttende evalueringsrapport. / Jensen, Tomas Højgaard (Redaktør).

    Roskilde : Roskilde Universitetscenter, 2007. 203 s. (IMFUFAtekst; Nr. 457).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  74. Udgivet

    What's all the fuss about competencies? experiences with using a competence perspective on mathematics education to develop the teaching of mathematical modelling. / Blomhøj, Morten; Jensen, Tomas Højgaard.

    Modelling and applications in mathematics education: The 14th ICMI Study. red. / Werner Blum; Peter L. Galbraith; Hans-Wolfgang Henn; Mogens Niss. New York : Springer, 2007. s. 45-56 (New ICMI Study Series, Bind 10).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  75. 2006
  76. Udgivet

    Matematrix 3B, Elevbog. / Gregersen, Per; Hedegaard, Carsten; Jensen, Tomas Højgaard; Petersen, Lone Kathrine.

    København : Alinea, 2006. 80 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  77. Udgivet

    Matematrix 3B, Lærervejledning. / Gregersen, Per; Hedegaard, Carsten; Jensen, Tomas Højgaard; Petersen, Lone Kathrine.

    København : Alinea, 2006. 128 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  78. Udgivet

    Matematrix 4, Arbejdsbog. / Gregersen, Per; Jensen, Tomas Højgaard; Petersen, Lone Kathrine; Thorbjørnsen, Helle.

    København : Alinea, 2006. 64 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  79. Udgivet

    Matematrix 4, Grundbog. / Gregersen, Per; Jensen, Tomas Højgaard; Petersen, Lone Kathrine; Thorbjørnsen, Helle.

    København : Alinea, 2006. 160 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  80. Udgivet

    Matematrix 4, Lærervejledning. / Gregersen, Per; Jensen, Tomas Højgaard; Petersen, Lone Kathrine; Thorbjørnsen, Helle.

    København : Alinea, 2006. 160 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  81. 2005
  82. Udgivet

    Matematrix 2B, Elevbog. / Gregersen, Per; Hedegaard, Carsten; Jensen, Tomas Højgaard; Petersen, Lone Kathrine.

    København : Alinea, 2005. 80 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  83. Udgivet

    Matematrix 2B, Lærervejledning. / Gregersen, Per; Hedegaard, Carsten; Jensen, Tomas Højgaard; Petersen, Lone Kathrine.

    København : Alinea, 2005. 128 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  84. Udgivet

    Matematrix 3A, Elevbog. / Gregersen, Per; Hedegaard, Carsten; Jensen, Tomas Højgaard; Petersen, Lone Kathrine.

    København : Alinea, 2005. 80 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  85. Udgivet

    Matematrix 3A, Lærervejledning. / Gregersen, Per; Hedegaard, Carsten; Jensen, Tomas Højgaard; Petersen, Lone Kathrine.

    København : Alinea, 2005. 128 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  86. 2004
  87. Udgivet

    Matematrix 1B, Lærervejledning. / Gregersen, Per; Hedegaard, Carsten; Jensen, Tomas Højgaard; Petersen, Lone Kathrine.

    København : Alinea, 2004. 128 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  88. Udgivet

    Matematrix 2A, Elevbog. / Gregersen, Per; Hedegaard, Carsten; Jensen, Tomas Højgaard; Petersen, Lone Kathrine.

    København : Alinea, 2004. 80 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  89. Udgivet

    Matematrix 2A, Lærervejledning. / Gregersen, Per; Hedegaard, Carsten; Jensen, Tomas Højgaard; Petersen, Lone Kathrine.

    København : Alinea, 2004. 128 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  90. Udgivet

    Matematrix 7, Grundbog. / Jensen, Tomas Højgaard; Larsen, Lene Hvilsom; Pedersen, Bo Boisen; Sonne, Helle.

    København : Alinea, 2004. 205 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  91. Udgivet

    Matematrix 7, Lærervejledning. / Jensen, Tomas Højgaard; Larsen, Lene Hvilsom; Pedersen, Bo Boisen; Sonne, Helle.

    København : Alinea, 2004. 148 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  92. 2003
  93. Udgivet

    Developing mathematical modelling competence : conceptual clarification and educational planning. / Blomhøj, Morten; Jensen, Tomas Højgaard.

    I: Teaching Mathematics and Its Applications, Bind 22, Nr. 3, 2003, s. 123-139.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  94. Udgivet

    Matematrix 1A, Elevbog. / Gregersen, Per; Hedegaard, Carsten; Jensen, Tomas Højgaard; Petersen, Lone Kathrine.

    København : Alinea, 2003. 80 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  95. Udgivet

    Matematrix 1A, Lærervejledning. / Gregersen, Per; Hedegaard, Carsten; Jensen, Tomas Højgaard; Petersen, Lone Kathrine.

    København : Alinea, 2003. 128 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  96. Udgivet

    Matematrix 1B, Elevbog. / Gregersen, Per; Hedegaard, Carsten; Jensen, Tomas Højgaard; Petersen, Lone Kathrine.

    København : Alinea, 2003. 80 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  97. Udgivet

    Matematrix 9, Lærervejledning. / Jensen, Tomas Højgaard; Larsen, Lene Hvilsom; Pedersen, Bo Boisen; Sonne, Helle.

    København : Alinea, 2003. 176 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  98. Udgivet

    Report from panel discussion. / Galbraith, Peter; Houston, Ken; Jensen, Tomas Højgaard; Kaiser, Gabriele; Tan, Yongji.

    Mathematical Modelling in Education and Culture: ICTMA 10. red. / Qi-Xiao Ye; Werner Blum; Ken Houston; Qi-Yuan Jiang. Horwood, 2003. s. 307-330.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  99. 2002
  100. Udgivet

    Kompetencer og matematiklæring : Ideer og inspiration til udvikling af matematikundervisning i Danmark. / Niss, Mogens (Redaktør); Jensen, Tomas Højgaard (Redaktør).

    København : Undervisningsministeriet, 2002. 336 s. (Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie; Nr. 18).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  101. Udgivet

    Matematrix 9, Grundbog. / Jensen, Tomas Højgaard; Larsen, Lene Hvilsom; Pedersen, Bo Boisen; Sonne, Helle.

    København : Alinea, 2002. 214 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  102. Udgivet

    Matematrix for børnehaveklassen, Elevbog. / Gregersen, Per; Hedegaard, Carsten; Jensen, Tomas Højgaard; Nielsen, Niels Højgård; Petersen, Lone Kathrine.

    København : Alinea, 2002. 64 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  103. Udgivet

    Matematrix for børnehaveklassen, Lærervejledning. / Gregersen, Per; Hedegaard, Carsten; Jensen, Tomas Højgaard; Nielsen, Niels Højgård; Petersen, Lone Kathrine.

    København : Alinea, 2002. 96 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  104. 2001
  105. Udgivet

    Matematisk modellering ved den naturvidenskabelige basisuddannelse - udvikling af et kursus. / Blomhøj, Morten; Jensen, Tomas Højgaard; Kjeldsen, Tinne Hoff; Ottesen, Johnny.

    Roskilde : IMFUFA, Roskilde Universitetscenter, 2001. 83 s. (IMFUFAtekst; Nr. 402).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  106. Udgivet

    Matematrix 8, Grundbog. / Gregersen, Per; Jensen, Kaj; Jensen, Tomas Højgaard; Pedersen, Bo Boisen.

    København : Alinea, 2001. 224 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  107. Udgivet

    Matematrix 8, Lærervejledning. / Gregersen, Per; Jensen, Kaj; Jensen, Tomas Højgaard; Pedersen, Bo Boisen.

    København : Alinea, 2001. 143 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  108. 2000
  109. Udgivet

    Forsøgsbekendtgørelse om gymnasiets  2-årige forløb til B-niveau i matematik. / Essen, Erik von; Jensen, Tomas Højgaard; Wegener, Karsten.

    I: LMFK-Bladet, Nr. 7, 2000, s. 53-58.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  110. Udgivet

    Forsøgsprojektet "Problemløsning og modellering i den almendannende matematikundervisning". / Jensen, Tomas Højgaard.

    I: LMFK-Bladet, Nr. 7, 2000, s. 37-52.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  111. Udgivet

    Projektarbejde: Navigering i et skitseret mulighedsrum ifm. en samtænkning af matematik- og fysikundervisningen. / Jensen, Tomas Højgaard.

    2000. Paper præsenteret ved Højt niveau i gymnasiet på matematisk linie, København, .

    Publikation: KonferencebidragPaperRådgivning

  112. 1998
  113. Udgivet

    Problemløsning og modellering i en almendannende matematikundervisning. / Gregersen, Per; Jensen, Tomas Højgaard.

    Roskilde : IMFUFA, Roskilde Universitetscenter, 1998. 181 s. (IMFUFAtekst; Nr. 353).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  114. 1995
  115. Udgivet

    ADAM under figenbladet - et kig på en samfundsvidenskabelig matematisk model. / Dræby, Claus; Hansen, Michael; Jensen, Tomas Højgaard.

    Roskilde : IMFUFA, Roskilde Universitetscenter, 1995. 101 s. (IMFUFAtekst; Nr. 299).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  116. 1993
  117. Udgivet

    Euler og Bolzano - matematisk analyse set i et videnskabsteoretisk perspektiv. / Juul, Anja; Michelsen, Lone; Jensen, Tomas Højgaard.

    Roskilde : IMFUFA, Roskilde Universitetscenter, 1993. 130 s. (IMFUFAtekst; Nr. 250).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning