Institut for Virksomhedsledelse

Sophie Esmann Andersen

A brand new world - a new brand world: Fire perspektiver på brands og branding

Publikation: Working paperForskning

Dokumenter

Hvad er et brand? Hvordan kan vi overhovedet forstå det, og hvad er det for aspekter, der skal fremhæves i definitionen af et brand? Er det dets evne til at identificere og differentiere produktet (eller virksomheden) i en stadigt stigende konkurrence? Dets evne til at konstruere og kommunikere kohærente og konsistente værdier? Er det dets evne til at indgå som partner i forbrugerens hverdag? Eller dets evne til at indgå i en bredere (sub)kulturel og social kontekst? Er et brand en fast, statisk betydningsenhed - eller et levende dynamisk felt af potentielle betydninger? Hvor og hvordan konstrueres brandets betydning? Dette working paper sætter fokus på nogle af de forskellige perspektiver på og forståelser af brands, som vi finder inden for marketing- og brandinglitteraturen.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedÅrhus
UdgiverHandelshøjskolen i Århus, Center for Virksomhedskommunikation
Antal sider47
ISBN (Trykt)87-7882-158-4
ISBN (Elektronisk)87-7882-157-6
StatusUdgivet - 2006

    Forskningsområder

  • Brands, Branding, Kommunikation, Forbrugerkultur

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 17058