Aarhus Universitets segl

Simon Ozer

Lektor

Profile photo

Simon Ozer

Lektor

  • Psykologisk Institut
Adressetype: Postaddresse.
Bartholins Allé 11
1350, 521
8000
Aarhus C
Danmark

E-mail: ozer@psy.au.dk

Telefon: +4587166175

Min forskning

Min forskning fokuserer på akkulturationspsykologi, globalisering, identitetsudvikling, ekstremisme og radikalisering. Mine nuværende forskningsprojekter inkluderer en tilværelsespsykologisk undersøgelse af almemenneskelige risikofaktorer for radikalisering.

Uddannelse og ansættelser

2023Lektor
2021Adjunkt
2017Postdoc, Psykologisk Institut, Aarhus Universitet
2016Videnskabelig Assistent, Psykologisk Institut, Aarhus Universitet
2016PhD grad i psykologi ved Aarhus Universitet
2013Ph.D. stipendiat ved Psykologisk Institut, Aarhus Universitet
2013Kandidatgrad i Psykologi, Aarhus Universitet
2010Bachelorgrad i Psykologi, Aarhus Universitet
2006Indskrevet ved Psykologisk Institut, Aarhus Universitet
2005Bachelorgrad i religionsvidenskab, Aarhus Universitet
2005Udvekslingsstuderende med fagligt fokus på religionspsykologien, Lund Universitet, Sverige
2001Indskrevet ved Religionsvidenskab, Aarhus Universitet

Udvalgte publikationer

Majority acculturation through globalization: The importance of life skills in navigating the cultural pluralism of globalization

Ozer, S. & Kamran, M. A., sep. 2023, I: International Journal of Intercultural Relations. 96, 14 s., 101832.

Cultural threat perceptions predict violent extremism via need for cognitive closure

Obaidi, M., Anjum, G., Bierwiaczonek, K., Dovidio, J. F., Ozer, S. & Kunst, J. R., maj 2023, I: Proceedings of the National Academy of Sciences. 120, 20, 12 s., e2213874120.

How ‘should’ the majority group acculturate? Acculturation expectations and their correlates among minority- and majority-group members

Kunst, J. R., Ozer, S., Lefringhausen, K., Bierwiaczonek, K., Obaidi, M. & Sam, D. L., mar. 2023, I: International Journal of Intercultural Relations. 93, 101779.

Crisis Migration Adverse Childhood Events: A New Category of Youth Adversity for Crisis Migrant Children and Adolescents

Ertanir, B., Cobb, C., Unger, J., Celada-Dalton, T., West, A., Zeledon, I., Perazzo, P., Cano, M., Des Rosiers, S., Duque, M., Ozer, S., Cruz, N., Scaramutti, C., Vos, S., Salas-Wright, C., Maldonado-Molina, M., Nehme, L., Martinez, C., Zayas, L. & Schwartz, S. J., 2023, (E-pub ahead of print) I: Research on Child and Adolescent Psychopathology.

Undervisningsområder

Social og personlighedspsykologi
Akkulturationspsykologi
Kulturel globalisering
Identitetsteori
Psykologien filosofi
Psykologiens historie
Vejledning af bacheloropgaver og specialer
E2021Forelæsning: social og personlighedspsykologi
E2021Forelæsninger: Psykologiens filosofi og historie
E2020Forelæsning: social og personlighedspsykologi
E2020Forelæsninger: Psykologiens filosofi og historie
F2020Bachelorseminar: Kulturmøder, identitetsdannelse og radikalisering i globaliseringens tidsalder
E2019Forelæsning: social og personlighedspsykologi
E2019Forelæsninger: Psykologiens filosofi og historie
F2019Bachelorseminar: Kulturmøder, identitetsdannelse og radikalisering i globaliseringens tidsalder
E2018Forelæsning: Social og personlighedspsykologi
E2018Forelæsninger: Psykologiens filosofi og historie
F2018Bachelorseminar: Kulturmøder, identitetsdannelse og radikalisering i globaliseringens tidsalder
E2017Forelæsning: Social og personlighedspsykologi
E2017Forelæsninger: Psykologiens filosofi og historie
F2017Bachelorseminar: Kulturmøder og identitetsdannelse i globaliseringens tidsalder
E2016Seminar: Kulturmøder og identitetsdannelse i globaliseringens tidsalder
E2016Forelæsninger: Psykologiens filosofi og historie
E2014Engelsk seminar: Globalization, Acculturation, and Identity
E2014Instruktorundervisning: Kvantitativ forskningsmetode - SPSS
F2013Instruktorundervisning: Statistik - SPSS