Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Inklusion af børn med psykiske forstyrrelser. / Nørby, Simon.
Efter inklusionen. red. / Louise Bøttcher. U Press, 2022.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Kognitiv udvikling: Tænkning, sprog og hukommelse. / Nørby, Simon.
Udviklingspsykologi for pædagoger. red. / Anne Sofie Swane Lund; Lærke Testmann. Hans Reitzels Forlag, 2022.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Levels of forgetting. / Nørby, Simon.
2022. Abstract fra Escop 2022 (22nd conference of the European Society for Cognitive Psychology).Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Social anxiety, learning, and educational performance. / Nørby, Simon.
I: Educational Psychology Review, 2022.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Vejen til en bedre eksamen. / Nørby, Simon; Nordfang, Maria.
Samfundslitteratur, 2022.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Long-term memory, learning and individual differences: Lessons from experimental psychology. / Nørby, Simon.
I: Teaching of Psychology, 2021.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Undervisning og vejledning af depressionsramte studerende. / Nørby, Simon.
I: Specialpaedagogik, Bind 41, Nr. 4, 2021, s. 5-25.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Varieties of graded forgetting. / Nørby, Simon.
I: Consciousness and Cognition, Bind 84, 102983, 09.2020.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Review › Forskning › peer review
Mnemonic emotion regulation : Possibilities and limitations. / Nørby, Simon.
2019. 247-247 Abstract fra 21st conference of the European Society for Cognitive Psychology, Playa de las Américas, Spanien.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Mnemonic emotion regulation: A three-process model. / Nørby, Simon.
I: Cognition and Emotion, Bind 33, Nr. 5, 2019, s. 959-975.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Negative erindringer, glemsel og psykisk helbred. / Nørby, Simon.
I: BestPractice: Psykiatri / Neurologi, 2019.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Forgetting and emotion regulation in mental health, anxiety and depression. / Nørby, Simon.
I: Memory, Bind 26, Nr. 3, 2018, s. 342-363.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Graded forgetting : reasons and implications. / Nørby, Simon.
2018. Abstract fra The UC Irvine International Conference on Learning & Memory, Huntington Beach, CA, USA.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Memory and emotion regulation. / Nørby, Simon.
2018. Abstract fra Autobiographical Memory and the Self, Aarhus, Danmark.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Memory control and emotion regulation. / Nørby, Simon.
2018. Abstract fra 4th international conference of the European Society for Cognitive and Affective Neuroscience, Leiden, Holland.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Revoking memory loss: On graded forgetting. / Nørby, Simon.
I: Memory, 2018.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Changing memories and emotions. / Nørby, Simon.
2017. Abstract fra Escop 2017, Potsdam, Tyskland.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Introduktion. / Nørby, Simon; Nordfang, Maria.
Kognitionspsykologi. red. / Simon Nørby; Maria Nordfang. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2017. s. 13-68.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Kognitionspsykologi. / Nørby, Simon (Redaktør); Nordfang, Maria (Redaktør).
Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2017. 516 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Formidling
Korttidshukommelse. / Nordfang, Maria; Nørby, Simon.
Kognitionspsykologi. red. / Simon Nørby; Maria Nordfang. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2017. s. 147-182.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Langtidshukommelse. / Nørby, Simon.
Kognitionspsykologi. red. / Simon Nørby; Maria Nordfang. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2017. s. 183-218.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Memory and emotion regulation. / Nørby, Simon.
2017. Poster session præsenteret ved Escop 2017, Potsdam, Tyskland.Publikation: Konferencebidrag › Poster › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Tænkning. / Nørby, Simon; Nordfang, Maria.
Kognitionspsykologi. red. / Simon Nørby; Maria Nordfang. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2017. s. 219-260.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Vurdering og beslutningstagning. / Nordfang, Maria; Nørby, Simon.
Kognitionspsykologi. red. / Simon Nørby; Maria Nordfang. Frederiksberg, 2017. s. 261-298.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Functional forgetting. / Nørby, Simon.
2016. Poster session præsenteret ved Second International Meeting of the Psychonomic Society, Granada, Spanien.Publikation: Konferencebidrag › Poster › Forskning › peer review
Putting an unpleasant past to rest : On forgetting and emotional health. / Nørby, Simon.
2016. Abstract fra ICOM 2016 Budapest, Ungarn.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Glæde, interesse og håb : om potentialet i at føle sig godt tilpas i en udsat situation. / Nørby, Simon.
Udsatte børn og unge: en grundbog. red. / Torsten Erlandsen; Niels Rosendal Jensen; Søren Langager; Kirsten Elisa Petersen. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2015. s. 184-196.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Why forget : on the adaptive value of memory loss. / Nørby, Simon.
I: Perspectives on Psychological Science, Bind 10, Nr. 5, 2015, s. 551-578.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Efterskrift. / Nørby, Simon; Myszak, Anders .
Positiv psykologi: En introduktion til videnskaben om velvære og optimale processer . red. / Simon Nørby; Anders Myszak. København : Hans Reitzels Forlag, 2014. s. 357-358.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Indledning: om antologiens fokus og indhold. / Nørby, Simon; Myszak, Anders .
Positiv psykologi: en introduktion til videnskaben om velvære og optimale tilstande. red. / Simon Nørby; Anders Myszak. 2. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2014. s. 13-24.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Positiv psykologi : en introduktion til videnskaben om velvære om optimale tilstande. / Nørby, Simon (Redaktør); Myszak, Anders (Redaktør).
2. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2014. 378 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning
Positive emotioner : kognitions- og neurovidenskabelige perspektiver. / Nørby, Simon.
Positiv psykologi: en introduktion til videnskaben om velvære og optimale processer. red. / Simon Nørby; Anders Myszak. 2. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2014. s. 107-141.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Positive emotions : Characteristics and effects. / Nørby, Simon.
I: Emotion Review, 2014.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
The benefits of forgetting in relation to emotion, cognition and behavior. / Nørby, Simon.
2014. Abstract fra Comparative Perspectives on Autobiographical Memory, Aarhus, Danmark.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
The importance of memory loss for emotion, cognition, and behavior. / Nørby, Simon.
2014. Poster session præsenteret ved Comparative Perspectives on Autobiographical Memory, Aarhus, Danmark.Publikation: Konferencebidrag › Poster › Forskning › peer review
Udbytterig læring : om tre faktorer der befordrer langtidshukommelse. / Nørby, Simon.
I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 51, Nr. 5/6, 2014, s. 67-79.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Væsentlige strømninger, teorier og emner. / Knoop, Hans Henrik; Nørby, Simon; Myszak, Anders.
Positiv psykologi: En introduktion til videnskaben om velvære og optimale processer. red. / Simon Nørby; Anders Myszak. 2. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2014. s. 45-76.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Do you feel like knowing? On the interplay between affect and learning. / Nørby, Simon.
I: Educational Psychology Review, 2013.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Kognitionspsykologi. / Nørby, Simon; Kyllingsbæk, Søren; Harms, Lisbeth et al.
Klassisk og moderne psykologisk teori. red. / Benny Karpatschof; Boje Katzenelson. 2. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2011.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Anvendt positiv psykologi. / Nørby, Simon; Myszak, Anders.
I: Psykolog Nyt, Nr. 7, 2010, s. 14-21.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Forgetting to forget : On the duration of voluntary suppression of neutral and emotional memories. / Nørby, Simon; Lange, Martin; Larsen, Axel.
I: Acta Psychologica, Bind 133, Nr. 1, 2010, s. 73-80.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Forgetting to forget : on the duration of voluntary suppression of neutral and emotional memories. / Nørby, Simon.
2010. Poster session præsenteret ved Theoretical perspectives on autobiographical memory, Aarhus, Danmark.Publikation: Konferencebidrag › Poster › Forskning
Directed forgetting of affectively primed concrete and abstract words. / Nørby, Simon; Lange, Martin.
København : Museum Tusculanum, 2009.Publikation: Working paper/Preprint › Working paper › Forskning
Directed forgetting of neutral and emotional words : Forgetting 'torture' is indeed harder than forgetting 'briefcase'. / Nørby, Simon; Wegener, Jon; Larsen, Axel.
Proceedings of the 16th Meeting of the European Society for Cognitive Psychology. the European Society for Cognitive Psychology, 2009. s. 68.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Konferenceabstrakt i proceedings › Forskning
Forgetting "torture" is indeed harder than forgetting "briefcase" : List-method directed forgetting of neutral and emotional words over time. / Nørby, Simon; Wegener, Jon; Larsen, Axel.
København : Museum Tusculanum, 2009.Publikation: Working paper/Preprint › Working paper › Forskning
Stuck with bad memories? On the forgetting of neutral and emotional memories over time. / Nørby, Simon.
Kbh : Museum Tusculanum, 2009. 155 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling
Body, emotions and learning. / Nørby, Simon.
Learning Bodies. red. / Theresa Schilhab; Malou Juelskjær; Thomas Moser. Copenhagen : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2008. s. 67-94.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Efterskrift. / Nørby, Simon; Myszak, Anders.
Positiv psykologi: En introduktion til videnskaben om velvære og optimale processer. red. / Anders Myszak; Simon Nørby. København : Hans Reitzels Forlag, 2008. s. 317-319.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Indledning. / Nørby, Simon; Myszak, Anders.
Positiv Psykologi: En introduktion til videnskaben om velvære og optimale processer. red. / Anders Myszak; Simon Nørby. København : Hans Reitzels Forlag, 2008. s. 13-22.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Positiv psykologi : En introduktion til videnskaben om velvære og optimale processer. / Myszak, Anders (Redaktør); Nørby, Simon (Redaktør).
København : Hans Reitzels Forlag, 2008. 330 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning
Positive emotioner og tilgrænsede fænomener. / Nørby, Simon.
Positiv psykologi: En introduktion til videnskaben om velvære og optimale processer. red. / Anders Myszak; Simon Nørby. København : Hans Reitzels Forlag, 2008. s. 101-133.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Væsentlige tendenser og teorier. / Knoop, Hans-Henrik; Myszak, Anders; Nørby, Simon.
Positiv psykologi: En introduktion til videnskaben om velvære og optimale processer. red. / Anders Myszak; Simon Nørby. København : Hans Reitzels Forlag, 2008. s. 42-70.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Forgetting and emotional memory. / Nørby, Simon.
ISRE 2007: Book of abstracts. The University of Queensland, 2007. s. 74-75.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Konferenceabstrakt i proceedings › Forskning
Glemsel af emotionelt materiale. / Nørby, Simon.
2007. Poster session præsenteret ved Forskerskolens landsmøde, København, Danmark.Publikation: Konferencebidrag › Poster › Forskning
Suppression of neutral but not emotional words. / Nørby, Simon.
2007. Poster session præsenteret ved ESCOP 2007, Marseille, Frankrig.Publikation: Konferencebidrag › Poster › Forskning
Directed forgetting of emotional words. / Nørby, Simon; Wegener, Jon; Larsen, Axel.
2006. Poster session præsenteret ved NCOE workshop, Værløse, Danmark.Publikation: Konferencebidrag › Poster › Forskning
Positiv psykologi. / Myszak, Anders; Nørby, Simon.
I: Psykolog Nyt, Bind 16, 2006, s. 3-11.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Emotioner og læring. / Nørby, Simon.
Nervepirrende pædagogik. red. / Theresa Schilhab; Bo Steffesen. København : Akademisk Forlag, 2005. s. 93-119.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Affekt, vurdering og beslutningstagning : Et speciale om hvordan affekt influerer de overvejelser vi gør og de valg vi træffer. / Nørby, Simon.
København. 2004, Speciale.Publikation: Andet › Andet bidrag › Forskning