Lektor
DPU - Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse - Pædagogisk Psykologi, Emdrup
Tuborgvej 164
bygning D, 233
2400 København NV
Danmark
Fastnet: +4587163645
Simon Nørby er lektor ved Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse, Aarhus Universitet, og uddannet cand. psych. og ph.d. fra Institut for Psykologi, Københavns Universitet. Han forsker i sammenhænge mellem læring, emotioner og psykiske forstyrrelser, bl.a. med en interesse for hvilke læringsstrategier, der bedst understøtter langtidshukommelse, hvordan emotioner som interesse og frygt kan påvirke læring, og hvordan man i uddannelsessystemet bedst inkluderer individer, der er ramt af psykiske forstyrrelser som angst og depression. Han underviser og vejleder i bl.a. kognitions- og neuropsykologi, positiv psykologi, kvantitativ metode, og specialpædagogik på kandidatuddannelsen i pædagogisk psykologi og mastereuddannelsen i trivsels- og ressourcepsykologi. Han er samtidig involveret i organisatorisk arbejde, herunder medlem af uddannelsesnævnet for pædagogisk psykologi og fagkoordinator for bl.a. modul 1 på uddannelsen i pædagogisk psykologi.
Emneord
Arbejdshukommelse, langtidshukommelse, læring, glemsel, emotioner, affektive forstyrrelser, (mis)trivsel, motivation, kognitiv udvikling, kognitive udfordringer, læringsvanskeligheder, inklusion, specialpædagogik, kognitionspsykologi, positiv psykologi, klinisk psykologi
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Aktivitet: Medlemsskab - typer › Medlem af udvalg, råd og nævn
Aktivitet: Medlemsskab - typer › Medlem af forskningsnetværk
Aktivitet: Udgivelse af peer-review og redaktionelt arbejde - typer › Peer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripter › Forskning
Pris: Priser, stipendier, udnævnelser
ID: 32129239