Institut for Statskundskab

Simon Calmar Andersen

  1. 2019
  2. E-pub ahead of print

    Reducing Minority Discrimination at the Front Line. Combined Survey and Field Experimental Evidence. / Andersen, Simon Calmar; Guul, Thorbjørn Sejr.

    I: Journal of Public Administration Research and Theory, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. 2018
  4. Udgivet

    Randomised controlled trials in Scandinavian educational research. / Pontoppidan, Maiken; Keilow, Maria; Dietrichson, Jens; Solheim, Oddny Judith ; Opheim, Vibeke; Gustafson, Stefan; Andersen, Simon Calmar.

    I: Educational Research, Bind 60, Nr. 3, 03.07.2018, s. 311-335.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. Udgivet

    Encouraging Political Voices of Underrepresented Citizens through Coproduction: Evidence from a Randomized Field Trial. / Hjortskov, Morten; Andersen, Simon Calmar; Jakobsen, Morten.

    I: American Journal of Political Science, Bind 62, Nr. 3, 2018, s. 597-609.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. Udgivet

    How Do Socially Distinctive Newcomers Fare? Evidence from a Field Experiment. / Andersen, Simon Calmar; Moynihan, Donald P.

    I: Public Administration Review, Bind 78, Nr. 6, 2018, s. 874-882.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  7. Udgivet

    How Should We Estimate the Performance Effect of Management? Comparing Impacts of Public Managers' and Frontline Employees' Perceptions of Management. / Favero, Nathan; Andersen, Simon Calmar; Meier, Kenneth J.; O'Toole, Laurence J.; Winter, Søren.

    I: International Public Management Journal, Bind 21, Nr. 1, 2018, s. 105-130.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  8. Udgivet

    How reading and writing support each other across a school year in primary school children. / Andersen, Simon Calmar; Christensen, Mette Vedsgaard; Nielsen, Helena Skyt; Thomsen, Mette Kjærgaard; Østerbye, Torkil; Rowe, Meredith L.

    I: Contemporary Educational Psychology, Bind 55, 2018, s. 129-138.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  9. E-pub ahead of print

    How to increase citizen coproduction : Replication and extension of existing research. / Andersen, Simon Calmar; Nielsen, Helena Skyt; Thomsen, Mette Kjærgaard.

    I: International Public Management Journal, 2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  10. Udgivet

    Political Pressure, Conformity Pressure, and Performance Information as Drivers of Public Sector Innovation Adoption. / Andersen, Simon Calmar; Jakobsen, Mads Leth.

    I: International Public Management Journal, Bind 21, Nr. 2, 2018, s. 213-242.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. E-pub ahead of print

    The Effect of Teacher's Aides in the Classroom : Evidence from a Randomized Trial. / Andersen, Simon Calmar; Beuchert-Pedersen, Louise Voldby; Nielsen, Helena Skyt; Thomsen, Mette Kjærgaard.

    I: Journal of the European Economic Association, 2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. 2017
  13. Udgivet
  14. Udgivet

    Influence of motor skills training on children’s development evaluated in the Motor skills in PreSchool (MiPS) study-DK: study protocol for a randomized controlled trial, nested in a cohort study. / Hestbaek, Lise; Andersen, Sara Thurøe; Skovgaard, Thomas; Olesen, Line Groenholt ; Elmose, Mette ; Bleses, Dorthe; Andersen, Simon Calmar; Lauridsen, Henrik Hein.

    I: Trials, Bind 18, Nr. 400, 09.08.2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  15. Udgivet

    Coproduction of Public Services. / Andersen, Simon Calmar; Jakobsen, Morten; Serritzlew, Søren; Thomsen, Mette Kjærgaard.

    Experiments in Public Management Research: Challenges and Contributions. red. / Oliver James; Sebastian R. Jilke; Gregg G. Van Ryzin. Cambridge University Press, 2017. s. 329-344.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  16. Udgivet

    Evaluering af Nest på Katrinebjergskolen - år 1 : Rapport til Aarhus Kommune og Egmontfonden. / Nielsen, Helena Skyt; Andersen, Simon Calmar; Kjærgaard Grove, Mette; Beuchert-Pedersen, Louise Voldby.

    Aarhus : Aarhus BSS, School of Business and Social Sciences, Aarhus University, 2017. 65 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  17. Udgivet

    From Passive to Active Representation: Experimental Evidence on the Role of Normative Values in Shaping White and Minority Bureaucrats' Policy Attitudes. / Andersen, Simon Calmar.

    I: Journal of Public Administration Research and Theory, Bind 27, Nr. 3, 2017, s. 400–414.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  18. Udgivet

    Policy Positions of Bureaucrats at the Front Lines: Are They Susceptible to Strategic Communication? / Andersen, Simon Calmar; Jakobsen, Morten.

    I: Public Administration Review, Bind 77, Nr. 1, 2017, s. 57-66.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  19. Udgivet

    Student-Centered Instruction and Academic Achievement: Linking Mechanisms of Educational Inequality to Schools’ Instructional Strategy. / Andersen, Ida Gran; Andersen, Simon Calmar.

    I: British Journal of Sociology of Education, Bind 38, Nr. 4, 2017, s. 533-550.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. 2016
  21. Udgivet

    Leadership Communication, Professional Norms, and Boomerang Effects. / Andersen, Lotte Bøgh; Andersen, Simon Calmar; Jacobsen, Christian Bøtcher; Jakobsen, Morten.

    2016. Paper præsenteret ved ASPA conference, Seattle, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  22. Udgivet

    Bureaucratic Investments in Expertise: Evidence From a Randomized Controlled Field Trial. / Andersen, Simon Calmar; Moynihan, Donald P.

    I: The Journal of Politics, Bind 78, Nr. 4, 2016, s. 1032-1044.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  23. Udgivet

    Cognitive Biases in Performance Evaluations. / Andersen, Simon Calmar; Larsen, Morten Hjortskov.

    I: Journal of Public Administration Research and Theory, Bind 26, Nr. 4, 2016, s. 647-662.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  24. Udgivet

    Forskning i ledelseseffekter på borgernes udbytte af de offentlige ydelser: styrker, svagheder og fremtidige perspektiver. / Andersen, Lotte Bøgh; Andersen, Simon Calmar; Pallesen, Thomas.

    I: Politica - Tidsskrift for politisk videnskab, Bind 48, Nr. 2, 2016, s. 113-134.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  25. Udgivet

    How Leaders Respond to Diversity: The Moderating Role of Organizational Culture on Performance Information Use. / Andersen, Simon Calmar; Moynihan, Donald P.

    I: Journal of Public Administration Research and Theory, Bind 26, Nr. 3, 2016, s. 448-460.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  26. Udgivet

    Increasing instruction time in school does increase learning. / Andersen, Simon Calmar; Humlum, Maria; Nandrup, Anne Brink.

    I: Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, Bind 113, Nr. 27, 2016, s. 7481-7484.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  27. Udgivet

    Perceptions of Public and Private Performance: Evidence from a Survey Experiment. / Hvidman, Ulrik; Andersen, Simon Calmar.

    I: Public Administration Review, Bind 76, Nr. 1, 2016, s. 111-120.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  28. Udgivet

    Reading intervention with a growth mindset approach improves children’s skills. / Andersen, Simon Calmar; Nielsen, Helena Skyt.

    I: Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, Bind 113, Nr. 43, 2016, s. 12111-12113.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. 2015
  30. Udgivet

    The Effect of Teacher's Aides in the Classroom : Evidence from a Randomized Trial. / Andersen, Simon Calmar; Beuchert-Pedersen, Louise Voldby; Nielsen, Helena Skyt; Thomsen, Mette Kjærgaard.

    2015.

    Publikation: Working paperForskning

  31. Udgivet

    Brugernes reaktion når det offentlige øger serviceniveauet. Resultater fra et lodtrækningsforsøg på skoleområdet. / Andersen, Simon Calmar; Nielsen, Helena Skyt; Thomsen, Mette Kjærgaard.

    I: Politica - Tidsskrift for politisk videnskab, Bind 47, Nr. 2, 2015, s. 125-143.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  32. Udgivet

    Styringseffektivitet og demokrati. / Andersen, Simon Calmar; Loftager, Jørn.

    Politologisk årbog 2014-2015. København, 2015. s. 82-85.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  33. Udgivet

    Taking Managerial Context Seriously : Public Management and Performance in U.S. and Denmark Schools. / Meier, Kenneth J.; Andersen, Simon Calmar; O'Toole, Laurence J.; Favero, Nathan; Winter, Søren C.

    I: International Public Management Journal, Bind 18, Nr. 1, 2015, s. 130-150.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  34. Udgivet

    The Validity of Subjective Performance Measures : School Principals in Texas and Denmark. / Meier, Kenneth J.; Winter, Søren C.; O'Toole, Laurence J.; Favero, Nathan; Andersen, Simon Calmar.

    I: Public Administration, Bind 93, Nr. 4, 2015, s. 1084-1101.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  35. 2014
  36. Udgivet

    2L Rapport : Undersøgelse af effekten af tolærerordninger. / Andersen, Simon Calmar; Beuchert-Pedersen, Louise Voldby; Nielsen, Helena Skyt; Thomsen, Mette Kjærgaard.

    2014. 89 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  37. Udgivet
  38. Udgivet

    Deliberative Democratic Governance. / Andersen, Simon Calmar; Loftager, Jørn.

    I: Administrative Theory & Praxis, Bind 36, Nr. 4, 2014, s. 510-529.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  39. Udgivet

    Impact of Performance Management in Public and Private Organizations. / Hvidman, Ulrik; Andersen, Simon Calmar.

    I: Journal of Public Administration Research and Theory, Bind 24, Nr. 1, 2014, s. 35-58.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  40. Udgivet

    Udviklingen i de forvaltningspolitiske rationaler. / Andersen, Simon Calmar.

    Offentlig forvaltning - et politologisk perspektiv. red. / Jens Blom-Hansen; Peter Munk Christiansen; Thomas Pallesen; Søren Serritzlew. København : Hans Reitzels Forlag, 2014. s. 218-237.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  41. 2013
  42. Udgivet

    Stridspunkt. Giver flere timer dygtigere elever? / Andersen, Simon Calmar; Nielsen, Helena Skyt.

    I: Politiken, 11.03.2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  43. Udgivet

    Coproduction and Equity in Public Service Delivery. / Jakobsen, Morten; Andersen, Simon Calmar.

    I: Public Administration Review, Bind 73, Nr. 5, 2013, s. 704-713.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  44. Udgivet

    Intensifying Social Exchange Relationships in Public Organizations: Evidence from a Randomized Field Experiment. / Jakobsen, Morten; Andersen, Simon Calmar.

    I: Journal of Policy Analysis and Management, Bind 32, Nr. 1, 2013, s. 60-82.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  45. Udgivet

    Pygmalion in Public Leadership : Leader Expectations and Performance. / Winter, Søren C.; Pedersen, Mogens Jin; Nielsen, Vibeke Lehmann; Andersen, Simon Calmar.

    2013. Paper præsenteret ved 11th PMRA Conference, Madison, WI, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  46. 2011
  47. Udgivet

    Om den professionelle lærer. / Andersen, Simon Calmar.

    I: Folkeskolen, 17.05.2011.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  48. Udgivet

    100.000 gode grunde til en bedre folkeskole. / Søndergaard, Jørgen; Andersen, Grethe; Birkving, Kirsten; Egelund, Niels; Andersen, Simon Calmar.

    I: Politiken, 11.05.2011.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  49. Udgivet

    SOS. For mange tosprogede svækker faglighed. / Andersen, Simon Calmar.

    I: Politiken, 24.02.2011.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  50. Udgivet

    Ledelse, læring og trivsel i folkeskolerne. / Andersen, Simon Calmar (Redaktør); Winter, Søren C. (Redaktør).

    København : SFI - Det nationale Forskningscenter for Velfærd, 2011. 167 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  51. Udgivet

    Policy Implications of Limiting Immigrant Concentration in Danish Public Schools. / Andersen, Simon Calmar; Thomsen, Mette Kjærgaard.

    I: Scandinavian Political Studies, Bind 34, Nr. 1, 2011, s. 27-52.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  52. Udgivet

    Skolens autonomi. / Andersen, Simon Calmar.

    Ledelse, læring og trivsel i folkeskolerne. red. / Simon Calmar Andersen; Søren C. Winter. København : SFI - Det nationale Forskningscenter for Velfærd, 2011. s. 69-76.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  53. 2010
  54. Udgivet

    Initiating Social Exchange Relationships in Public Organizations: Evidence From a Randomized Field Experiment. / Jakobsen, Morten; Andersen, Simon Calmar.

    2010. Paper præsenteret ved EUROLOC, Kristiansand, Norge.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  55. Udgivet

    Mehmet og modkulturen : En undersøgelse af drenge med etnisk minoritetsbaggrund. / Andersen, Simon Calmar.

    Århus, 2010. 53 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  56. Udgivet

    Policy Stability and Organizational Performance: Is There a Relationship? / Andersen, Simon Calmar; Mortensen, Peter Bjerre.

    I: Journal of Public Administration Research and Theory, Bind 20, Nr. 1, 2010, s. 1-22.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  57. Udgivet

    School segregation in Danish public schools. / Andersen, Simon Calmar; Jeppesen, Mette; Kirk, Mette; Rasmussen, Christian Lamhauge; Slot, Rikke.

    International perspectives on countering school segregation. red. / Joep Bakker; Eddie Denessen; Dorothee Peters; Guido Walraven. Apeldoorn : Garant Uitgevers nv, 2010. s. 99-113.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  58. 2009
  59. Udgivet

    Er skolepolitikken til gavn for skolerne? / Andersen, Simon Calmar.

    Perspektiver på politik: Bidrag til samfundsdebatten. red. / Jens Blom-Hansen; Jørgen Elklit. Århus : Systime Academic, 2009. s. 122-127.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  60. 2008
  61. Udgivet

    Private schools and the parents that choose them. / Andersen, Simon Calmar.

    I: Scandinavian Political Studies, Bind 31, Nr. 1, 2008, s. 44-68.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  62. Udgivet

    The Impact of Public Management Reforms on Student Performance in Danish Schools. / Andersen, Simon Calmar.

    I: Public Administration, Bind 86, Nr. 2, 2008, s. 541-558.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  63. Udgivet

    Øv. En aktiv skolepolitik gør ingen forskel. / Andersen, Simon Calmar.

    I: Politiken, 2008, s. 8 (2.sek).

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  64. 2007
  65. Udgivet

    Multilevel-modeller: en introduktion og et eksempel. / Andersen, Simon Calmar.

    I: Politica, Nr. 3, 2007, s. 294-316.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  66. Udgivet

    Politisk styring af uddannelsessystemet - en systemteoretisk betragtning. / Andersen, Simon Calmar.

    Luhmann og dannelse. red. / Michael Paulsen; Lars Qvortrup. København : Unge Pædagoger, 2007. s. 231-251.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  67. Udgivet

    The Unintended Effects of Private School Competition. / Andersen, Simon Calmar; Serritzlew, Søren.

    I: Journal of Public Administration Research and Theory, Bind 17, Nr. 2, 2007, s. 335-356.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  68. Udgivet

    Vad händer när offentliga skolor utsätts för konkurrens från friskolor? Erfarenheter från Danmark. / Andersen, Simon Calmar; Serritzlew, Søren.

    Friskolorna och framtiden - segregation, kostnader och effektivitet. red. / Anders Lindbom. Stockholm : Institutet för Framtidsstudier, 2007. s. 131-148.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  69. 2006
  70. Udgivet

    Når New Public Management møder uddannelsessystemet. / Andersen, Simon Calmar.

    I: Nordisk Administrativt Tidsskrift, Bind 2, 2006, s. 121-136.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  71. Udgivet

    Politisk styring af skolerne: Nødvendigt og umuligt? / Andersen, Simon Calmar.

    Århus : Institut for Statskundskab, Aarhus Universitet, 2006.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  72. Udgivet

    Spørgeskemaundersøgelse om styringsmetoder i de danske skoler. Design og svarfordelinger. / Andersen, Simon Calmar.

    Århus : Institut for Statskundskab, Aarhus Universitet, 2006. s. 1-12.

    Publikation: Working paperForskning

  73. Udgivet

    Styring gennem autonomi? Et forskningsprojekt om politisk styring af de danske skoler. / Andersen, Simon Calmar.

    I: Politica, Bind 38, Nr. 4, 2006, s. 426-445.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  74. Udgivet

    The Impact of Public Management Reforms on Quality and Equity: Statistical Evidence from Danish Schools. / Andersen, Simon Calmar.

    Ikke angivet. Department of Political Science, University of Aarhus, 2006. s. 1-17.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  75. 2005
  76. Udgivet

    Evalueringerne er gået i selvsving. / Andersen, Simon Calmar.

    I: DJØF Bladet, Bind 1, 07.02.2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  77. Udgivet

    A nested game theory of politics, markets, and school. / Andersen, S.C.; Andersen, L.B.

    Ikke angivet. Department of Political Science, University of Aarhus, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  78. Udgivet

    Deliberative democratic governance. / Andersen, S.C.; Loftager, J.

    Ikke angivet. Department of Political Science, University of Aarhus, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  79. Udgivet

    Epistemologisk konstruktivisme og dens metodologiske konsekvenser. / Andersen, S.C.

    Ikke angivet. Department of Political Science, University of Aarhus, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  80. Udgivet

    How to Improve the Outcome of State Welfare Services : Governance in a Systems-Theoretical Perspective. / Andersen, Simon Calmar.

    I: Public Administration, Bind 83, Nr. 4, 2005, s. 891-907.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  81. Udgivet

    Selection and Competition Effects in a Large-Scale School Voucher System. / Andersen, S.C.

    Ikke angivet. Department of Political Science, University of Aarhus, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  82. Udgivet

    Smid ikke metoderne ud med badevandet. Epistemologisk konstruktivisme og dens metodiske konsekvenser. / Andersen, Simon Calmar.

    I: Dansk Sociologi, Bind 3, 2005, s. 45-60.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  83. Udgivet

    The unintended effects of private school competition. / Andersen, S.C.; Serritzlew, S.

    Ikke angivet. Department of Political Science, University of Aarhus, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  84. 2004
  85. Udgivet

    Hvorfor bliver man ved med at evaluere folkeskolen? / Andersen, S.C.

    I: Politica, Bind 36, Nr. 4, 2004, s. 452-468.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  86. 2002
  87. Udgivet

    Anmeldelse af Erik Oddvar Eriksen, Demokratiets sorte hull - om spenningen mellom fag og politikk i velferdsstaten, Oslo: Abstrakt forlag, 2001, 283 s. / Andersen, S.C.

    I: Politica, Bind 34, Nr. 3, 2002, s. 344-346.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisReviewForskning

  88. 1998
  89. Udgivet