Projekter pr. år
Personlig profil
Forskning
Jeg arbejder tvær-fagligt og med en mixed methods tilgang for at undersøge læringsteknologiers indflydelse på universitetsstuderende og -underviseres praksis.
Jeg interesserer mig for læringsteknologiens indflydelse på kognitive læringsprocesser, og samtidig anskuer jeg teknologien med et sociomaterielt perspektiv, inspireret af STS.
Jeg beskæftiger mig bl.a. med digitale analyser af tekst, etnografisk feltarbejde, samt eksperimenter som det bl.a. udføres indenfor læringspsykologi.
Arbejdsområder
Jeg forsker i studerende og underviseres praksis med læringsteknologi. Jeg fokuserer specifikt på hybride feedback processer, hvor generativ AI støtter feedback-giver og/eller -modtager.
I feedback processen prøver jeg både at afdække hvordan integrationen af GAI kan have en indvirken på både læringsudbyttet og de involverede praksis.
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Informationsvidenskab, Kandidat, Konfiguration af studerendes personlige læringsmiljøer, Aarhus Universitet
1 aug. 2014 → 31 okt. 2019
Dimissionsdato: 31 okt. 2019
Eksterne ansættelser
Adjunkt, Dansk Gymnasium/HF/VUC/Erhvervsskole
1 aug. 2021 → 31 dec. 2021
Emneord
- Designprocesser
- Teknologi med læringspotentiale
- Computer-supported cooperative work
- Forskningsmetode (feltarbejde, kvalitative og etnografiske metoder)
- Kvalitative metoder
- It og læring
- Curriculum
- It og medier
- Forandringsprocesser
- Aktør-netværks-teori (ANT)
- Kvantitative metoder
Fagområder
- Læringsteknologi
- Feedback
- Digitale kompetencer
- Human-Computer Interaction (HCI)
- Kunstig intelligens
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
Projekter
- 3 Afsluttet
-
Præprojekt Digitalt Kompetente Dimittender
Hansen, J. S. (Projektleder), Hougaard, R. F. (Deltager), Dahl, M. R. (Deltager) & Hansen, R. R. (Deltager)
15/03/2022 → 30/06/2022
Projekter: Projekt › Rådgivende projekt
-
Validering af spørgeskema til evaluering af EDU-IT-kurser
Hansen, R. R. (PI)
01/03/2020 → 31/05/2020
Projekter: Projekt › Rådgivende projekt
-
Redesign af TAT-forløb til AU Educate
Hansen, R. R. (PI) & Thingholm, H. B. (Projektleder)
01/10/2019 → 31/12/2019
Projekter: Projekt › Andet
-
3 opmærksomhedspunkter i overgangen til universitetet: Hvad kan vi lære af Arts-studerendes oplevelse af at starte på universitetet?
Elving, P. & Hansen, R., 2020, I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 16, 29, s. 70-86 17 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
AI-prompted peer feedback: Can an AI feedback coach enhance peer feedback quality?
Hansen, R. R., Prilop, C. N. & Nielsen, T. A., 26 jun. 2024. 3 s.Publikation: Konferencebidrag › Poster › Forskning › peer review
Fil46 Downloads (Pure) -
Et nyt redskab til uddannelsesudvikling – digital og computationel analyse af kursusbeskrivelser
Hansen, R. R. & Rossen, D. S., 24 maj 2024.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Formidling
-
A research design for an intervention study to measure the impact of GAI chatbots on student learning through simulated cooperative learning.
Hansen, R. R., 24 jun. 2024. 3 s.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
-
"Curious and Concerned" – A mixed-methods study of teacher educators’ AI literacy, usage experience, and perceptions
Prilop, C. N., Hansen, R. R., Hoya, F., Mah, D., Jacobsen, L. & Weber, K. E., dec. 2024.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Aktiviteter
- 1 Deltagelse i eller organisering af workshop, seminar eller kursus
-
DUN konference 2023
Elving, P. R. (Deltager), Hansen, R. (Deltager) & Haagensen, M. S. (Deltager)
maj 2023Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af workshop, seminar eller kursus
Fil
Priser
-
Shortlisted for the Best of JURE award
Hansen, R. R. (Modtager), Prilop, C. N. (Modtager) & Nielsen, T. A. (Modtager), 26 jun. 2024
Pris: Priser, stipendier, udnævnelser