• Trøjborgvej 82-84

    8000 Aarhus C

    Danmark

  • Trøjborgvej 82-84, 1911, 339

    8000 Aarhus C

    Danmark

20192024

Publikationer pr. år

Personlig profil

Forskning

Jeg arbejder tvær-fagligt og med en mixed methods tilgang for at undersøge læringsteknologiers indflydelse på universitetsstuderende og -underviseres praksis.

Jeg interesserer mig for læringsteknologiens indflydelse på kognitive læringsprocesser, og samtidig anskuer jeg teknologien med et sociomaterielt perspektiv, inspireret af STS.

Jeg beskæftiger mig bl.a. med digitale analyser af tekst, etnografisk feltarbejde, samt eksperimenter som det bl.a. udføres indenfor læringspsykologi.

Arbejdsområder

Jeg forsker i studerende og underviseres praksis med læringsteknologi. Jeg fokuserer specifikt på hybride feedback processer, hvor generativ AI støtter feedback-giver og/eller -modtager.

I feedback processen prøver jeg både at afdække hvordan integrationen af GAI kan have en indvirken på både læringsudbyttet og de involverede praksis.

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Informationsvidenskab, Kandidat, Konfiguration af studerendes personlige læringsmiljøer, Aarhus Universitet

1 aug. 201431 okt. 2019

Dimissionsdato: 31 okt. 2019

Eksterne ansættelser

Adjunkt, Dansk Gymnasium/HF/VUC/Erhvervsskole

1 aug. 202131 dec. 2021

Emneord

  • Designprocesser
  • Teknologi med læringspotentiale
  • Computer-supported cooperative work
  • Forskningsmetode (feltarbejde, kvalitative og etnografiske metoder)
  • Kvalitative metoder
  • It og læring
  • Curriculum
  • It og medier
  • Forandringsprocesser
  • Aktør-netværks-teori (ANT)
  • Kvantitative metoder

Fagområder

  • Læringsteknologi
  • Feedback
  • Digitale kompetencer
  • Human-Computer Interaction (HCI)
  • Kunstig intelligens

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Rasmus R. Hansen er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller