• Trøjborgvej 82-84, 1910, 132A

    8000 Aarhus C

    Danmark

20192024

Publikationer pr. år

Personlig profil

Forskning

Jeg arbejder tvær-fagligt og med en mixed methods tilgang for at undersøge læringsteknologiers indflydelse på universitetsstuderende og -underviseres praksis.

Jeg interesserer mig for læringsteknologiens indflydelse på kognitive læringsprocesser, og samtidig anskuer jeg teknologien med et sociomaterielt perspektiv, inspireret af STS.

Jeg beskæftiger mig bl.a. med digitale analyser af tekst, etnografisk feltarbejde, samt eksperimenter som det bl.a. udføres indenfor læringspsykologi.

Arbejdsområder

Jeg arbejder med forskning i studerende og underviseres praksis med læringsteknologi. Mit nuværende fokus er specifikt på Generativ AI, skrivning og feedback.

Derudover arbejder jeg også som en del af redaktionen på AU Educate, en hjemmeside der indsamler og formidler best-practice indenfor universitetsundervisning.

Jeg er også projektkoordinator på AUs flerårige projekt "Digitalt Kompetente Kandidater" og det beslægtede nationale projekt "Digital Curriculum".

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Informationsvidenskab, Kandidat, Konfiguration af studerendes personlige læringsmiljøer, Aarhus Universitet

1 aug. 201431 okt. 2019

Dimissionsdato: 31 okt. 2019

Eksterne ansættelser

Adjunkt, Dansk Gymnasium/HF/VUC

1 aug. 202131 dec. 2021

Emneord

  • Designprocesser
  • Teknologi med læringspotentiale
  • Computer-supported cooperative work
  • Forskningsmetode (feltarbejde, kvalitative og etnografiske metoder)
  • Kvalitative metoder
  • It og læring
  • Curriculum
  • It og medier
  • Forandringsprocesser
  • Aktør-netværks-teori (ANT)
  • Kvantitative metoder

Fagområder

  • Læringsteknologi
  • Feedback
  • Digitale kompetencer
  • Human-Computer Interaction (HCI)

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Rasmus R. Hansen er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler