DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Poul Nissen

Undervisningsdifferentiering for elever med særlige forudsætninger

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  • Center for Grundskoleforskning
Kapitlet indkredser, hvem elever med særlige forudsætninger er og beskriver og diskuteter, hvorledes intelligens måles. Dernæst berettes om, hvad man aktuelt nationalt og internationalt ved om, hvorledes disse elever har det i skolen. Endelig kommes med forslag til, hvorledes man kan måle, om alle elever trives herunder også elever med særlige forudsætninger, når princippet om undervisningsdifferentiering søges gennemført i skolen.
OriginalsprogDansk
TitelUndervisningsdifferentiering : status og fremblik
RedaktørerNiels Egelund
Antal sider11
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Udgivelsesår2010
Sider48-58
ISBN (trykt)978-87-7281-507-7
StatusUdgivet - 2010

    Forskningsområder

  • elever med særlige forudsætninger

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 211005