DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Poul Nissen

Talentudvikling i skolen: virker det?

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  • Center for Grundskoleforskning
  • Institut for Læring
Effektundersøgelse fra fire udvalgte skoler/projekter, som havde særlige tilbud til deres fagligt stærke elever. De fire talentprojekter gennemførtes ved holddeling inden for den daglige undervisning på henholdsvis 2., 4.-5. og 6.-8 klassetrin i fagene dansk, matematik og projektarbejde, hvor der blev arbejdet med såkaldt potentialeorienteret undervisningsdifferentiering. Af resultaterne fremgår bl.a. at eleverne er glade for at møde ligestillede i talentprojektet, men også bekymrede for ikke at kunne følge med i klassens daglige liv i det pågældende fag, eller for at de kan blive betragtet som nørder, når de tilbydes undervisning på højt niveau uden for klassens rammer. De ønsker derfor, at undervisningen på højt niveau kan indgå i klassens almindelige undervisning.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagUndervisningsministeriet
Antal sider100
StatusUdgivet - 2010

Bibliografisk note

Publiceret på ministeriets hjemmeside d. 3.12.10
Rapportern har ikke et ISBN-nummer
På forsiden står: Hvad siger lærerne?
Hvad siger forældrene?
Hvad siger eleverne selv?

    Forskningsområder

  • begavede og talentfulde elever

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 211145