DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Poul Nissen

Læreren og udfordringerne med begavede og talentfulde elever

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

Standard

Læreren og udfordringerne med begavede og talentfulde elever. / Nissen, Poul.

I: Forskning i Grundskolen, Nr. 2, 2010, s. 19-22.

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

Harvard

Nissen, P 2010, 'Læreren og udfordringerne med begavede og talentfulde elever', Forskning i Grundskolen, nr. 2, s. 19-22.

APA

Nissen, P. (2010). Læreren og udfordringerne med begavede og talentfulde elever. Forskning i Grundskolen, (2), 19-22.

CBE

MLA

Vancouver

Author

Nissen, Poul. / Læreren og udfordringerne med begavede og talentfulde elever. I: Forskning i Grundskolen. 2010 ; Nr. 2. s. 19-22.

Bibtex

@article{55481540012511e0af56000ea68e967b,
title = "L{\ae}reren og udfordringerne med begavede og talentfulde elever",
abstract = "P{\aa} trods af, at Den danske Folkeskole er baseret p{\aa} et enhedsskoleprincip ses aktuelt flere steder i landet, hvor der oprettes s{\ae}rlige tiltag for skolens bedst begavede og talentfulde elever. Enkelte danske unders{\o}gelser tyder p{\aa}, at en del velbegavede og talentfulde elever mistrives i skolen, men her er der ikke tale om repr{\ae}sentative unders{\o}gelser, s{\aa} hvor mange det drejer sig om vides aktuelt ikke. Der er imidlertid en {\o}get interesse for, at ogs{\aa} de velbegavede og talentfulde elever f{\aa}r udfordringer nok i skolen, og forfatteren kommer med forslag til, hvorledes man kan m{\aa}le det, eksemplificeret med aktuelle forskningsprojekter.",
keywords = "begavede elever, talentfulde elever, Gifted og talented students",
author = "Poul Nissen",
year = "2010",
language = "Dansk",
pages = "19--22",
journal = "Forskning i Grundskolen",
issn = "1904-0776",
publisher = "Dafolo",
number = "2",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Læreren og udfordringerne med begavede og talentfulde elever

AU - Nissen, Poul

PY - 2010

Y1 - 2010

N2 - På trods af, at Den danske Folkeskole er baseret på et enhedsskoleprincip ses aktuelt flere steder i landet, hvor der oprettes særlige tiltag for skolens bedst begavede og talentfulde elever. Enkelte danske undersøgelser tyder på, at en del velbegavede og talentfulde elever mistrives i skolen, men her er der ikke tale om repræsentative undersøgelser, så hvor mange det drejer sig om vides aktuelt ikke. Der er imidlertid en øget interesse for, at også de velbegavede og talentfulde elever får udfordringer nok i skolen, og forfatteren kommer med forslag til, hvorledes man kan måle det, eksemplificeret med aktuelle forskningsprojekter.

AB - På trods af, at Den danske Folkeskole er baseret på et enhedsskoleprincip ses aktuelt flere steder i landet, hvor der oprettes særlige tiltag for skolens bedst begavede og talentfulde elever. Enkelte danske undersøgelser tyder på, at en del velbegavede og talentfulde elever mistrives i skolen, men her er der ikke tale om repræsentative undersøgelser, så hvor mange det drejer sig om vides aktuelt ikke. Der er imidlertid en øget interesse for, at også de velbegavede og talentfulde elever får udfordringer nok i skolen, og forfatteren kommer med forslag til, hvorledes man kan måle det, eksemplificeret med aktuelle forskningsprojekter.

KW - begavede elever

KW - talentfulde elever

KW - Gifted og talented students

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 19

EP - 22

JO - Forskning i Grundskolen

JF - Forskning i Grundskolen

SN - 1904-0776

IS - 2

ER -