DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Poul Nissen

Læreren og udfordringerne med begavede og talentfulde elever

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  • Center for Grundskoleforskning
På trods af, at Den danske Folkeskole er baseret på et enhedsskoleprincip ses aktuelt flere steder i landet, hvor der oprettes særlige tiltag for skolens bedst begavede og talentfulde elever. Enkelte danske undersøgelser tyder på, at en del velbegavede og talentfulde elever mistrives i skolen, men her er der ikke tale om repræsentative undersøgelser, så hvor mange det drejer sig om vides aktuelt ikke. Der er imidlertid en øget interesse for, at også de velbegavede og talentfulde elever får udfordringer nok i skolen, og forfatteren kommer med forslag til, hvorledes man kan måle det, eksemplificeret med aktuelle forskningsprojekter.
OriginalsprogDansk
TidsskriftForskning i Grundskolen
Nummer2
Sider (fra-til)19-22
Antal sider4
ISSN1904-0776
StatusUdgivet - 2010

    Forskningsområder

  • begavede elever, talentfulde elever

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 211007