Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Poul Nissen

Involveringspædagogik: Vækst i skolen gennem klassemøder med børn og voksne

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  • Institut for Pædagogisk Psykologi
Første kapitel giver en beskrivelse af, hvorledes børn og unge fungerer og bestræber sig på at opnå en positiv identitet. Andet kapitel peger på  fire principper, som må realiseres i den daglige undervisning, hvis denne identitetsopnåelse skal stimuleres i undervisningen. Tredje kapitel beskriver seks forskellige former for klassemøder, som kan danne udgangspunkt for en positiv identitetsopnåelse i skolen og fjerde og femte kapitel kommer med forslag til, hvorledes involveringspædagogikkens principper kan gennemføres i folkeskolen.
OriginalsprogDansk
ForlagGyldendal
Antal sider212
ISBN (Trykt)87-01-65611-2
StatusUdgivet - 1978

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 26180