DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Poul Nissen

Hvad med begavede og talentfulde børns udvikling i enhedsskolen?

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

Den øgede globalisering med øget efterspørgsel efter nye specialistkompetencer især inden for de vidensintensive erhverv stiller nye krav til skolen. Denne udvikling har bl.a. medført interesse for, om også de begavede børn udvikles optimalt i skolen, hvor holdningen ellers har været, at de nok skulle klare sig. Imidlertid viser det sig, at disse børn lærer forskelligt og har brug for en anderledes kognitiv stimulation end den, der tilbydes i den almindelige klasseundervisning.
OriginalsprogDansk
TidsskriftKvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen
Vol/bind32
Nummer93
Sider (fra-til)52-63
Antal sider12
ISSN0107-4016
StatusUdgivet - 2012

    Forskningsområder

  • Enhedsskole , begavede, talentfulde, børn, Talent, Grundskole, Folkeskole, Kognitionspsykologi

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 51885552