DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Poul Nissen

Fra metaanalyser til praksisbaseret evidens: måling af elevernes læring

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

I kapitlet fokuseres på, hvordan man kan måle, om undervisningen virker i praksis. Først omtales vanskelighederne med at måle, om noget virker, dernæst diskuteres forskellige former for evidensniveauer og til sidst præsenteres begrebet praksisbaseret evidens. Der gives forslag til, hvorledes læreren ved hjælp af et ultrakort evalueringsinstrument kan måde, i hvor høj grad eleverne lærer noget.
OriginalsprogDansk
TitelDygtig, dygtigere, dygtigst : talentudvikling gennem differentieret undervisning
Antal sider16
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Udgivelsesår2014
Udgave1.
Sider143-158
Kapitel7
ISBN (trykt)978-87-7281-922-8
StatusUdgivet - 2014

    Forskningsområder

  • talentudvikling, undervisningsdifferentiering, begavelse, talent

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 73782964