DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Poul Nissen

Evidensinformeret undervisning - hvordan gør man?

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

I de seneste år har der, ikke mindst i lyset af det danske skolesystems gennemsnitlige indpla-cering i de internationale målinger, kunnet konstateres en øget interesse for, at lærerne i skolen i højere grad anspores til at arbejde evidensbaseret end erfaringsbaseret med henblik på at finde ud af, hvilke undervisningsmetoder der virker. I artiklen diskuteres vanskelighederne med at måle effekt af undervisningen samt forskellige former for evidens, heriblandt teori- og forskningsbaseret evidens og praksisinformeret evidens. Afslutningsvis præsenteres et ultra-kort evalueringsinstrument, læreren kan bruge i praksis med henblik på at tilrettelægge un-dervisningen i et evidensinformeret perspektiv.
OriginalsprogDansk
TidsskriftPaideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis
Nummer6
Sider (fra-til)17-28
Antal sider12
ISSN1904-9633
StatusUdgivet - 2014

    Forskningsområder

  • evidensinformeret undervisning, rating scale

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 81156268