DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Poul Nissen

Effektundersøgelse af talentklasser: virker talentklasser? - hvad siger lærerne? - hvad siger forældrene? - hvad siger eleverne selv?

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  • Center for Grundskoleforskning
  • Institut for Læring
I effektundersøgelsen bringes resultaterne fra et skolevæsen, hvor man har oprettet særlige talentklasser på 7., 8. og 9. klassetrin. Af resultaterne fremgår bl.a., at disse elever fagligt og socialt har forbedret sig i forhold til de skoler, de kom fra. Det er karakteristisk, at de tidligere har kedet sig, fået indøvet dårlige arbejdsvaner, er blevet drillet og undervist i stof, de kunne i forvejen.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagUndervisningsministeriet
Antal sider107
StatusUdgivet - 2010

Bibliografisk note

Rapporten har ikke et ISBN-nr.
På omslaget står: Virker talentklasser?
Hvad siger lærerne?
Hvad siger forældrene?
Hvad siger eleverne selv?

Note vedr. afhandling

Publiceret på ministeriets hjemmeside d. 3.12.10

    Forskningsområder

  • velbegavede og talentfulde elever

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 211163