DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Poul Nissen

Assessment og intervention i et positivt psykologisk perspektiv: Præsentation af en evidensinformeret assessment- og inverventionsmodel med fokus på både styrkeområder og barrierer for udvikling i individet og dets relationer

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Standard

Assessment og intervention i et positivt psykologisk perspektiv : Præsentation af en evidensinformeret assessment- og inverventionsmodel med fokus på både styrkeområder og barrierer for udvikling i individet og dets relationer. / Nissen, Poul Erik.

Den positive psykologis metoder: forskning, assessment, test, udviklingsarbejde og intervention. red. / Frans Ørsted Andersen; Gerd Christensen. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2012. s. 165-186.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Harvard

Nissen, PE 2012, Assessment og intervention i et positivt psykologisk perspektiv: Præsentation af en evidensinformeret assessment- og inverventionsmodel med fokus på både styrkeområder og barrierer for udvikling i individet og dets relationer. i F Ørsted Andersen & GC (red), Den positive psykologis metoder: forskning, assessment, test, udviklingsarbejde og intervention. Dansk Psykologisk Forlag, København, s. 165-186.

APA

Nissen, P. E. (2012). Assessment og intervention i et positivt psykologisk perspektiv: Præsentation af en evidensinformeret assessment- og inverventionsmodel med fokus på både styrkeområder og barrierer for udvikling i individet og dets relationer. I F. Ørsted Andersen, & G. C. (red.), Den positive psykologis metoder: forskning, assessment, test, udviklingsarbejde og intervention (s. 165-186). København: Dansk Psykologisk Forlag.

CBE

Nissen PE. 2012. Assessment og intervention i et positivt psykologisk perspektiv: Præsentation af en evidensinformeret assessment- og inverventionsmodel med fokus på både styrkeområder og barrierer for udvikling i individet og dets relationer. Ørsted Andersen F, GC, red. I Den positive psykologis metoder: forskning, assessment, test, udviklingsarbejde og intervention. København: Dansk Psykologisk Forlag. s. 165-186.

MLA

Nissen, Poul Erik "Assessment og intervention i et positivt psykologisk perspektiv: Præsentation af en evidensinformeret assessment- og inverventionsmodel med fokus på både styrkeområder og barrierer for udvikling i individet og dets relationer". og Ørsted Andersen, Frans Gerd Christensen (red.). Den positive psykologis metoder: forskning, assessment, test, udviklingsarbejde og intervention. Kapitel 9, København: Dansk Psykologisk Forlag. 2012, 165-186.

Vancouver

Nissen PE. Assessment og intervention i et positivt psykologisk perspektiv: Præsentation af en evidensinformeret assessment- og inverventionsmodel med fokus på både styrkeområder og barrierer for udvikling i individet og dets relationer. I Ørsted Andersen F, GC, red., Den positive psykologis metoder: forskning, assessment, test, udviklingsarbejde og intervention. København: Dansk Psykologisk Forlag. 2012. s. 165-186

Author

Nissen, Poul Erik. / Assessment og intervention i et positivt psykologisk perspektiv : Præsentation af en evidensinformeret assessment- og inverventionsmodel med fokus på både styrkeområder og barrierer for udvikling i individet og dets relationer. Den positive psykologis metoder: forskning, assessment, test, udviklingsarbejde og intervention. red. / Frans Ørsted Andersen ; Gerd Christensen. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2012. s. 165-186

Bibtex

@inbook{7a7a7be7a24e403d900eb1d031357b55,
title = "Assessment og intervention i et positivt psykologisk perspektiv: Pr{\ae}sentation af en evidensinformeret assessment- og inverventionsmodel med fokus p{\aa} b{\aa}de styrkeomr{\aa}der og barrierer for udvikling i individet og dets relationer",
abstract = "I kapitlet pr{\ae}senteres en model for assessment og intervention til brug for udarbejdelse af b{\aa}de teori- og evidensinformeret som praksisbaseret assessment og intervention. Modellen er baseret p{\aa} en holistisk tilgang til udarbejdelse af udviklingsplaner som inkluderer betydningen af n{\ae}rmilj{\o}, skole, kammeratskabsgruppe, familie samt funktionelle og struktuelle dom{\ae}ner i personligheden p{\aa} adf{\ae}rdsm{\ae}ssig, f{\ae}nomenologisk, intrapsykisk og biofysisk niveau.",
keywords = "Flow og positiv psykologi, assessment intervention udviklingsplan, udviklingsplan, intervention , assessment , psykologi , Grundskole, Flow og positiv psykologi, Grundskole",
author = "Nissen, {Poul Erik}",
year = "2012",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7706-729-7",
pages = "165--186",
editor = "{{\O}rsted Andersen}, Frans and {Gerd Christensen}",
booktitle = "Den positive psykologis metoder",
publisher = "Dansk Psykologisk Forlag",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Assessment og intervention i et positivt psykologisk perspektiv

T2 - Præsentation af en evidensinformeret assessment- og inverventionsmodel med fokus på både styrkeområder og barrierer for udvikling i individet og dets relationer

AU - Nissen, Poul Erik

PY - 2012

Y1 - 2012

N2 - I kapitlet præsenteres en model for assessment og intervention til brug for udarbejdelse af både teori- og evidensinformeret som praksisbaseret assessment og intervention. Modellen er baseret på en holistisk tilgang til udarbejdelse af udviklingsplaner som inkluderer betydningen af nærmiljø, skole, kammeratskabsgruppe, familie samt funktionelle og struktuelle domæner i personligheden på adfærdsmæssig, fænomenologisk, intrapsykisk og biofysisk niveau.

AB - I kapitlet præsenteres en model for assessment og intervention til brug for udarbejdelse af både teori- og evidensinformeret som praksisbaseret assessment og intervention. Modellen er baseret på en holistisk tilgang til udarbejdelse af udviklingsplaner som inkluderer betydningen af nærmiljø, skole, kammeratskabsgruppe, familie samt funktionelle og struktuelle domæner i personligheden på adfærdsmæssig, fænomenologisk, intrapsykisk og biofysisk niveau.

KW - Flow og positiv psykologi

KW - assessment intervention udviklingsplan

KW - udviklingsplan

KW - intervention

KW - assessment

KW - psykologi

KW - Grundskole

KW - Flow og positiv psykologi

KW - Grundskole

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-7706-729-7

SP - 165

EP - 186

BT - Den positive psykologis metoder

A2 - Ørsted Andersen, Frans

A2 - null, Gerd Christensen

PB - Dansk Psykologisk Forlag

CY - København

ER -