DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Poul Nissen

  1. Tidsskriftartikel
  2. Udgivet

    Inclusion of marginalized boys : a survey of a summer school using positive psychology interventions. / Andersen, Frans Ørsted; Nissen, Poul; Poulsen, Line .

    I: Journal of Educational Issues, Bind 2, Nr. 1, 13, 20.05.2016, s. 231-247.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Udgivet
  4. Udgivet

    Anbragte børn og risikobørn : erfaringer og resultater fra et to-årigt forsknings- og udviklingsprojekt i fire kommuner. / Nissen, Poul.

    I: Vera: tidsskrift for pædagoger, Nr. 13, 2000, s. 16-29.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  5. Udgivet

    Anbragte børn og risikobørn : erfaringer fra et to-årigt forsknings- og udviklingsprojekt i fire kommuner. / Nissen, Poul.

    I: Vera: tidsskrift for pædagoger, Nr. 13, 2001, s. 16-29.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  6. Udgivet

    Detecting Talent from the Perspectives of Students, Parents, and Teachers. / Nissen, Poul.

    I: US-China Education Review B, Bind 9, Nr. 4, 1, 04.2019, s. 119-127.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  7. Udgivet

    Does Psychodynamic Environmental Therapy Work? / Nissen, Poul; Hansen, Kim Gabriel.

    I: International Journal of Therapeutic Communities, Bind 28, Nr. 4, 2007, s. 433-449.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  8. Udgivet

    Elever med adfærdsvanskeligheder. / Nissen, Poul.

    I: Liv i Skolen, Nr. 1, 2001, s. 38-43.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  9. Udgivet

    Er børn ved skolegangens begyndelse blevet mere urolige og egocentriske i dag? / Nissen, Poul.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 31, Nr. 1, 1994, s. 26-36.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  10. Udgivet

    Evaluering af kriminalpræventivt socialt færdighedsprogram på kognitivt grundlag. / Nissen, Poul.

    I: Psykolog Nyt, Bind 55, Nr. 10, 2001, s. 18-29.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  11. Udgivet

    Evidensinformeret undervisning - hvordan gør man? / Nissen, Poul.

    I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis, Nr. 6, 2014, s. 17-28.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. Udgivet

    Fokus på talent og dygtighed : en udfordring for skolen. / Nissen, Poul; Baltzer, Kirsten.

    I: Månedmagasinet Skolen, Bind 14, Nr. 9, 2008, s. 12-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  13. Udgivet

    Fra erfaringsbaseret til evidensinformeret undervisning. / Nissen, Poul Erik.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 21, Nr. 79, 03.2011, s. 62-69.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  14. Udgivet

    Få blik for elevens læring og trivsel. / Nissen, Poul.

    I: Skolen i Morgen, Bind 19, Nr. 5, 5, 2016, s. 12-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  15. Udgivet

    Får vi flere vindere og tabere i skolen? / Nissen, Poul.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 31, Nr. 4, 1994, s. 285-294.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  16. Udgivet

    Giving students a voice : a preliminary study of the validity of an ultra brief outcome measure for students: the Learning Rating Scale LRS. / Nissen, Poul; Lemire, Sebastian ; Andersen, Frans Ørsted.

    I: Scottish Journal of Arts, Social Sciences and Scientific Studies, Bind 17, Nr. 2, 2, 2014, s. 23-33.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  17. Udgivet

    Hjælper det vi gør? / Nissen, Poul; Kornerup, Hans.

    I: Psykolog Nyt, Bind 56, Nr. 5, 2002, s. 10-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  18. Udgivet

    Hvad med begavede og talentfulde børns udvikling i enhedsskolen? / Nissen, Poul Erik.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 32, Nr. 93, 2012, s. 52-63.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  19. Udgivet

    Hvordan måler vi om eleverne trives og lærer noget i skolen? / Nissen, Poul.

    I: PPF nyt, Bind 46, Nr. 3, 2016, s. 7-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. Udgivet

    Hvordan måler vi, om eleverne lærer noget i skolen og trives? / Nissen, Poul.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 29, Nr. 111/112, 2019, s. 122 - 129.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  21. Udgivet

    Hvordan måler vi, på rekordtid, om børn og unge trives? / Nissen, Poul.

    I: MOV:E, Bind 3, Nr. 4, 2016, s. 58-65.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  22. Udgivet

    Hvordan omsætter vi viden (teori) om det anbragte barn til handling (praksis) og hvordan måler vi om det virker (effekt). / Nissen, Poul.

    I: NFPP Norsk Forening for Pedagogisk Psykologi, 2000.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  23. Udgivet

    Identifikation af begavede og talentfulde elever - hvordan gør man? / Nissen, Poul.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 51, Nr. 2, 2014, s. 85-96.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  24. Udgivet

    Kvalitet i børne- og ungesager. / Nissen, Poul.

    I: Psykolog Nyt, Bind 53, Nr. 21, 1999, s. 14-23.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  25. Udgivet

    Ledelse og organisationsudvikling i værdiperspektiv. / Nissen, Poul.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 30, Nr. 1, 1993, s. 68-85.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  26. Udgivet

    Læreren og udfordringerne med begavede og talentfulde elever. / Nissen, Poul.

    I: Forskning i Grundskolen, Nr. 2, 2010, s. 19-22.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  27. Udgivet

    Læreren og udfordringerne med begavede og talentfulde elever. / Nissen, Poul.

    I: Skolen i Morgen - Tidsskrift for skoleledere, Nr. 2, 2010, s. 19-22.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  28. Udgivet

    Om prædiktion af børns sundhed og udvikling. / Nissen, Poul.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 34, Nr. 3, 1997, s. 267-282.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  29. Udgivet

    Om udarbejdelse af behandlingsplaner i psykosocialt perspektiv. / Nissen, Poul.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 40, Nr. 6, 2003, s. 764-783.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  30. Udgivet

    På jagt efter talenterne - hvordan spotter vi dem? / Nissen, Poul.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 29, Nr. 111/112, 2019, s. 58-65.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  31. Udgivet

    Theory- and evidence-based Intervention : practice-based evidence : integrating positive psychology Into a clinical psychological assessment and Intervention model and how to measure outcome. / Nissen, Poul .

    I: Psychology Research, Bind 1, Nr. 2, 08.2011, s. 91-105.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  32. Udgivet

    Thinking smart : a model of effective partnership for talent development. / Nissen, Poul Erik.

    I: Australasian Journal of Gifted Education, Bind 20, Nr. 1, 01.2011, s. 53-60.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  33. Udgivet

    Virker det? om evidens og effektmåling. / Nissen, Poul.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 18, Nr. 67, 2008, s. 36-43.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  34. Udgivet

    Virker psykodynamisk psykoterapi? / Nissen, Poul; Hansen, Kim Gabriel.

    I: Psykolog Nyt, Nr. 18, 2006, s. 20-32.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  35. Konferenceartikel
  36. Udgivet

    Detecting talent : a student checklist for identification of giftedness and talent. / Nissen, Poul; Lemire, Sebastian.

    I: Proceedings of the annual international conference on education and e-learning (Eel), Bind 1, Nr. 1, 2017, s. 22 - 25.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKonferenceartikelForskningpeer review

  37. Anmeldelse
  38. Udgivet

    I dialog med familien med PPT : Parents preference Test. / Nissen, Poul.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 45, Nr. 3, 2008, s. 279-281.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisAnmeldelseForskning

  39. Bog
  40. Udgivet

    Den positive psykologis metoder : Forskning, assessment, test, udviklingsarbejde og intervention. / Andersen, Frans Ørsted; Mørck, Line Lerche; Nissen, Poul Erik; Christensen, Gerd.

    København : Dansk Psykologisk Forlag, 2012. 280 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  41. Udgivet

    Drengeakademiet : trivsel, læring og personlig udvikling for drenge på kanten 2013-2014. / Andersen, Frans Ørsted; Nissen, Poul.

    1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2014. 58 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  42. Udgivet

    Achenbachs child behavior checklist CBCL og relaterede instrumenter : vurdering af kompetencer og problemfelter hos børn, unge og voksne. / Nissen, Poul Erik.

    Virum : Skolepsykologi, 2011. 32 s. (Den røde serie; Nr. 38).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  43. Udgivet

    Assessment and Treatment Planning Guide. / Nissen, Poul.

    Copenhagen : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2001. 53 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  44. Udgivet

    Assessment- & interventionsguide : Teori- og evidensbaseret intervention, praksisbaseret evidens og effektmåling. / Nissen, Poul.

    1 udg. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2007. 100 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  45. Udgivet

    Børn og unge i opholdssteder - Hvordan gik det dem? Hvad siger forældrene? Hvad siger opholdsstederne? Hvad siger børnene og de unge selv? / Nissen, Poul; Mulbjerg, Steen.

    Vedbæk : Pædagogisk Psykologisk Forlag, 2008. 48 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  46. Udgivet

    Børn og unge i opholdssteder - Hvordan har de det? Hvad siger forældrene? Hvad siger opholdsstederne? Hvad siger børnene og de unge selv? / Nissen, Poul; Mulbjerg, Steen.

    1 udg. København : Pædagogisk Psykologisk Forlag, 2007. 48 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  47. Udgivet

    Effektundersøgelse af psykodynamisk miljøterapeutisk døgnbehandling. / Nissen, Poul; Hansen, Kim Gabriel.

    2 udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2006. 62 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  48. Udgivet

    En effektundersøgelse af et kriminalpræventivt socialt færdighedsprogram for unge. / Nissen, Poul.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2000. 150 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  49. Udgivet

    Formidling af effektundersøgelser : en vejledning. / Nissen, Poul.

    1 udg. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2007. 64 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  50. Udgivet

    Fra identitetsteori til praktisk handling : om humanistisk, dialektisk, relationistisk identitetsteori i værdiperspektiv og implikationerne for praktisk behandlingsarbejde. / Nissen, Poul.

    1 udg. København : Pædagogisk Psykologisk Forlag, 1989. 290 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  51. Udgivet

    Introduktion til Rorschachprøven efter Exners integrerede system og komputerprogrammet RIAP 4. / Nissen, Poul.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2001. 80 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  52. Udgivet

    Involveringspædagogik : Vækst i skolen gennem klassemøder med børn og voksne. / Nissen, Poul.

    Gyldendal, 1978. 212 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  53. Udgivet

    Kvalitets- og metodeudvikling i børne- og ungesager. / Nissen, Poul.

    1 udg. Birkerød : Pædagogisk Psykologisk Forlag, 1999. 132 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  54. Udgivet

    Kvalitets- og metodeudvikling i børne- og ungesager. / Nissen, Poul.

    Holte : Pædagogisk Psdykologisk Forlag, 2000. 132 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  55. Udgivet

    Talent i skolen : identifikation, undervisning og udvikling. / Nissen, Poul Erik.

    1 udg. Frederikshavn : Dafolo, 2011. 208 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  56. Udgivet

    Undersøg : praktikerens guide til undersøgelsesdesign og formidling af resultater. / Nissen, Poul.

    København : Dansk Psykologisk Forlag, 2017. 92 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  57. Udgivet

    Videnskabelige tekster : en vejledning. / Nissen, Poul.

    1 udg. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2007. 72 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  58. Rapport
  59. Udgivet

    Skolens møde med elever med særlige forudsætninger : Et forsknings- og udviklingsprojekt i Lyngby-Taarbæk kommune 2001-2005. / Baltzer, Kirsten; Kyed, Ole; Nissen, Poul; Voigt, Kirsten.

    1 udg. Lyngby-Taarnbæk : Pædagogisk Center, 2006. 92 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  60. Udgivet

    A New Start - Integration of Marginalized Youth I. Programme and Theory. / Hensen, Per; Nissen, Poul.

    Copenhagen : Askovgaardens Center for Metode, Udvikling og Kvalitet, 2002. 22 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  61. Udgivet

    NyStart - en specialpædagogisk metode på kognitiv grund. Resultater & Konklusioner. / Hensen, Per; Nissen, Poul; Høck, Gitte.

    København : Askovgaardens Center for Metode, Udvikling og Kvalitet, 2000. 12 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  62. Udgivet

    Nystart - integration af marginaliserede unge - erfaringer og resultater fra et 2 årigt pilotprojekt i 4 kommuner. / Hensen, Per; Nissen, Poul; Høck, Gitte.

    København : Askovgaardens center for Metode, udvikling, 2000. 260 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  63. Udgivet

    Unge i behandlingsinstitutioner i Fyns Amt : Hvordan er de? Hvordan har de det? / Hensen, Per; Nissen, Poul; Sommerstad, Renate.

    København : Center for Metode, Udvikling og Kvalitet, 2006. 53 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  64. Udgivet

    A New Start - Integration of Marginalized Youth II. Research & Conclusion. / Nissen, Poul; Hensen, Per.

    Copenhagen : Askovgaardens Center for Metode, Udvikling og Kvalitet, 2002. 25 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  65. Udgivet

    Da Vinci Linjen : projektrapport. / Nissen, Poul .

    København : Rosendahls-Schultz Grafisk, 2012. 50 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  66. Udgivet

    Effektundersøgelse af talentklasser : virker talentklasser? - hvad siger lærerne? - hvad siger forældrene? - hvad siger eleverne selv? . / Nissen, Poul; Baltzer, Kirsten.

    København : Undervisningsministeriet, 2010. 107 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  67. Udgivet

    Effektundersøgelse af talentklasser : Virker talentklasser? Hvad siger lærerne? Hvad siger forældrene? Hvad siger eleverne selv? / Nissen, Poul ; Baltzer, Kirsten.

    København : Undervisningsministeriet, 2011. 107 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  68. Udgivet

    Projekt Ny Skolestart : Evaluering af tværsektorielt forsknings- og metodeudviklingsprojekt for anbringelsestruede børn og unge. / Nissen, Poul.

    1 udg. København : Skolepsykologi, 2006. 135 s. (Den blå serie; Nr. 28).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  69. Udgivet

    Sorggrupper for børn der har mistet : virker de? / Nissen, Poul; Korshøj, Dorthe.

    1 udg. København : Børns Vilkår, 2008. 33 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  70. Udgivet

    Talentudvikling i skolen : virker det? / Nissen, Poul; Baltzer, Kirsten.

    København : Undervisningsministeriet, 2010. 100 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  71. Udgivet

    Talentudvikling i skolen - virker det? Hvad siger lærerne? Hvad siger forældrene? Hvad siger eleverne selv? / Nissen, Poul ; Baltzer, Kirsten.

    København : Undervisningsministeriet, 2011. 100 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  72. Udgivet

    Talentudvikling i skolen - virker det? Hvad siger lærerne? Hvad siger forældrene? Hvad siger eleverne selv? / Nissen, Poul Erik; Baltzer, Kirsten.

    København, 2011. 100 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  73. Udgivet

    The Self-renewing School. Education Through Involvement. From Theory to Practice. Asmara: University of Asmara. / Nissen, Poul.

    Asmara : University of Asmara, 2003. 30 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  74. Doktordisputats
  75. Udgivet

    Om børn og unge med fastlåst identitetsudvikling : fra involveringspædagogik til identitetsudvikling i værdiperspektiv. / Nissen, Poul.

    1 udg. København : Pædagogisk Psykologisk Forlag, 1992. 284 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportDoktordisputatsForskning

  76. Bidrag til bog/antologi
  77. Udgivet

    The ongoing, Nebs Møllegård experiment : Development, conceptual and research basis. / Kornerup, Hans; Nissen, Poul.

    "Milieu-Therapy" with children: Planned Environmental Therapy in Scandinavia. red. / Hans Kornerup. London : Perikon, 2009. s. 343-365.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  78. Udgivet

    Assessment og intervention i et positivt psykologisk perspektiv : Præsentation af en evidensinformeret assessment- og inverventionsmodel med fokus på både styrkeområder og barrierer for udvikling i individet og dets relationer. / Nissen, Poul Erik.

    Den positive psykologis metoder: forskning, assessment, test, udviklingsarbejde og intervention. red. / Frans Ørsted Andersen; Gerd Christensen. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2012. s. 165-186.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  79. Udgivet

    Fra metaanalyser til praksisbaseret evidens : måling af elevernes læring. / Nissen, Poul.

    Dygtig, dygtigere, dygtigst : talentudvikling gennem differentieret undervisning. 1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2014. s. 143-158.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  80. Udgivet

    Kartlegging og intervensjon i et positivt psykologisk perspektiv. / Nissen, Poul.

    Den positive psykologiens metoder: forskning, kartlegging, testing, utviklingsarbeid og intervensjon. red. / Frans Ørsted Andersen; Gerd Christensen. 1. udg. Oslo : Gyldendal Akademisk, 2013. s. 154-174.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  81. Udgivet

    Specialundervisning af anbringelsestruede elever med og i vanskeligheder. / Nissen, Poul.

    Specialpædagogik ad nye veje: Et festskrift til Niels Egelund i anledning af hans 60 års dag. red. / Charlotte Ringsmose; Kirsten Baltzer. 1. udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2005. s. 179-196.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  82. Udgivet

    Undervisningsdifferentiering for elever med særlige forudsætninger. / Nissen, Poul.

    Undervisningsdifferentiering: status og fremblik. red. / Niels Egelund. Frederikshavn : Dafolo, 2010. s. 48-58.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  83. Bidrag til rapport
  84. Udgivet

    Evaluation of programmes for the prevention of behavioural problems and for development of social competences. / Knudsmoen, Hege; Holth, Per; Nissen, Poul; Schultz, Jon Håkon; Tveit, Arne; Torsheim, Torbjørn.

    Forebyggende innsatser i skolen: Rapport fra forskergrupper oppnevnt av Utdanningsdiraktoratet og Sosial- og helsedirektoratet om problematferd, rusforebyggende arbeid, læreren som leder og implimenteringsstrategier. 1. udg. Oslo : Utdanningsdirektoratet, 2006. s. 8-48.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  85. Udgivet

    Vurdering av program for forebygging av problematferd og utvikling av sosial kompetence. / Knudsmoen, Hege; Holth, Per; Nissen, Poul; Schultz, Jon Håkon; Tveit, Arne; Torsheim, Torbjørn.

    Forebyggende innsatser i skolen: Rapport fra forskergruppe oppnevnt av Utdanningsdirektoratet og Sosial- og helsedirektoratet om problematferd, rusforebyggende arbeid, læreren som leder og implimenteringsstrategier. 1. udg. Oslo : Utdanningsdirektoratet, 2006. s. 12-59.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  86. Udgivet

    High ability education in Denmark. / Nissen, Poul; Baltzer, Kirsten; Kyed, Ole.

    Policies and programs in gifted education. red. / Kirsi Tirri; Martin Ubani. Bind 34 1. udg. University of Helsinki, 2007. s. 13-26 (Studia Paedagogica, Bind 34).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  87. Udgivelser på nettet - Net-publikation
  88. Udgivet

    Detecting talent : a checklist for the prediction of talent. / Nissen, Poul.

    2016, .

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  89. Udgivet

    På jagt efter talenterne : hvordan spotter vi dem? / Nissen, Poul.

    2016, .

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  90. Interaktiv produktion
  91. Udgivet
    Læringskala. Nissen, Poul (Producent). 2016. Dafolo.

    Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformInteraktiv produktionForskning

  92. Udgivet
    Trivselsskala. Nissen, Poul (Producent). 2016. Dafolo.

    Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformInteraktiv produktionForskning

  93. Forord/efterskrift
  94. Udgivet

    Editorial. / Nissen, Poul.

    I: Kognition og pædagogik, Bind 29, Nr. 111 / 112, 2019, s. 3 -5.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisForord/efterskriftFormidling