• Trøjborgvej 82-84, 1911, 430

    8000 Aarhus C

    Danmark

20012024

Publikationer pr. år

Personlig profil

Forskning

Forbedring af Universitetsundervisning

Forskningsmål: Forbedre læreres modellering og beslutningstagning i undervisning, læseplansdesign og vurdering. Metoder: Samarbejde for at kortlægge læseplanen og modellere problemer baseret på aktiverende undervisningsprincipper.

Eksempler:

  1. Klinisk Sundhedsvidenskabelig uddannelse: VR i psykiatriuddannelse, adaptiv beslutningstagning i simulation, reflektive kompetencer i tandlægefaget.

  2. Læreplansdesign og intervention: Computational thinking.

  3. SoTL: Samarbejde.

Undervisning

Adjunktpædagogikum

PhDstuderende  Refleksiv Underviser (Pædagogik på Sundhedsviden. udd)

Pedagogical consultancy

Arbejdsområder

Mit arbejde består i at samarbejde med undervisere, administratorer og studerende om at forbedre universitetsundervisning. Det sker ofte gennem forskning i pædagogiske beslutningsprocesser. Målet er at forbedre undervisning, curriculum design og vurdering med aktiverende principper. Jeg forsker i klinisk sundhedsvidenskabelig uddannelse, men også andre uddannelser. Jeg tilbyder pædagogisk konsultation, mentoring og udvikling af undervisningsporteføljer for professionel udvikling.

Emneord

  • Læringsteorier

Fagområder

  • Underviserudvikling
  • SOTL
  • Curriculum
  • Universitetsundervisning

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Peter Musaeus er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller