Aarhus Universitets segl

Peter Musaeus

  1. 2023
  2. Udgivet
    Clinical decision-making and adaptive expertise in residency: a think-aloud study. / Gamborg, Maria Louise; Mehlsen, Mimi; Paltved, Charlotte et al.
    I: BMC Medical Education, Bind 23, Nr. 1, 22, 12.2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Udgivet
    A phenomenological approach to virtual reality in psychiatry education. / Pedersen, Kamilla; Musaeus, Peter.
    I: Frontiers in Virtual Reality, Bind 4, 1259263, 10.2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  4. Udgivet
    A Template for Teaching Computational Modelling in High School. / Musaeus, Line Have; Caspersen, Michael E.; Musaeus, Peter.
    WiPSCE proceedings 2023. 2023. s. 1-10.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  5. E-pub ahead of print
    Virtual patients in undergraduate psychiatry education: a systematic review and synthesis. / Jensen, Rikke Amalie Agergaard; Musaeus, Peter; Pedersen, Kamilla.
    I: Advances in Health Sciences Education, 06.2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisReviewForskningpeer review

  6. Udgivet
    Arbejdspladslæring - lægen som klinisk underviser. / Musaeus, Peter.
    Medicinsk Didaktik: En guide til lægen som underviser. red. / Mette Krogh Christensen; Louise Binow Kjær. FADL's Forlag, 2023. s. 142-155.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  7. Accepteret/In press
    Exploring adaptive expertise in residency: the (missed) opportunity of uncertainty. / Gamborg, Maria Louise; Mylopoulos, Maria; Mehlsen, Mimi et al.
    I: Advances in Health Sciences Education, 2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  8. 2022
  9. Udgivet
    Balancing closure and discovery: adaptive expertise in the workplace. / Gamborg, Maria Louise; Jensen, Rune Dall; Musaeus, Peter et al.
    I: Advances in Health Sciences Education, Bind 27, Nr. 5, 12.2022, s. 1317-1330.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  10. Udgivet
    Fremtiden for odontologisk uddannelse og tandlægens roller. / Musaeus, Peter; Fiehn, Nils-Erik.
    I: Tandlaegebladet, Bind 126, Nr. 10, 10.2022, s. 905.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederpeer review

  11. Udgivet
    Kritisk tænkning og refleksion i uddannelse og tandlægeprofession. / Rasmussen, Emilie Leth; Musaeus, Peter.
    I: Tandlaegebladet, Bind 126, Nr. 10, 10.2022, s. 924-928.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. Udgivet
    Tandlægens transition: Nyuddannedes læring i overgangen til praksis . / Musaeus, Peter; Lindelof, Dorte; Kirkevang, Lise-Lotte.
    I: Tandlaegebladet, Bind 126, Nr. 10, 10.2022, s. 918-923.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  13. Udgivet
    Tandlægeuddannelsen i det 21. århundrede: 10 temaer til curriculumrevision. / Musaeus, Peter; Kærsgaard, Jens Laurs; Rasmussen, Emilie Leth.
    I: Tandlaegebladet, Bind 126, Nr. 10, 10.2022, s. 906-917.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  14. Udgivet
    Computational Modelling in High School Biology: A Teaching Intervention. / Musaeus, Line Have; Tatar, Deborah Gail; Musaeus, Peter.
    I: Journal of Biological Education, 21.09.2022.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  15. Udgivet
    Towards nurses’ transformative agency in transitional care for older adults: A Change-Laboratory intervention. / Bøje, Rikke Buus; Musaeus, Peter; Sørensen, Dorthe et al.
    I: Global Qualitative Nursing Research, Bind 9, 01.2022.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  16. Udgivet
    Computational Thinking: et TC på CT. / Musaeus, Peter.
    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Bind 17, Nr. 32, 2022, s. 137-141.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisAnmeldelseFormidling

  17. 2021
  18. Udgivet
    Systemic contradictions as causes to challenges in nurses' transitional care practice: A change laboratory learning intervention. / Bøje, Rikke Buus; Musaeus, Peter; Sørensen, Dorthe et al.
    I: Nurse Education Today, Bind 103, 104950, 08.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  19. Udgivet
    Computing and Gestures in High School Biology Education. / Musaeus, Line Have; Musaeus, Peter.
    ITiCSE '21: Proceedings of the 26th ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education V. 1. New York: Association for Computing Machinery, 2021. s. 533-539 3456307.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  20. Udgivet
    Early procedural training increases anesthesiology residents’ clinical production: a comparative pre-post study of the payoff in clinical training. / Bisgaard, Claus Hedebo; Rodt, Svein Aage; Musaeus, Peter et al.
    I: BMC Medical Education, Bind 21, 262, 06.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  21. Udgivet
    Four phases of video streaming: A case study of medical teaching. / Dahl, Mads Ronald; Lauritzen, Kasper; Musaeus, Peter.
    I: Læring og Medier, Bind 14, Nr. 24, 06.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  22. Accepteret/In press
    The Aesthetics of Virtual Patients in Psychiatry Education. / Pedersen, Kamilla; Musaeus, Peter.
    2021. Abstract fra Senses and Modern Health/care Environments, Bristol, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  23. 2020
  24. Udgivet
    Team trust: A sociological approach to risk and trust. / Musaeus, Peter.
    2020.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  25. Udgivet
    E-mediated patient cases in psychiatry education: A systematic review protocol. / Jensen, Rikke Amalie Agergaard; Musaeus, Peter; Frederiksen, Yoon et al.
    I: PROSPERO - International prospective register of systematic reviews, 06.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisReviewForskningpeer review

  26. Udgivet
    Self-efficacy of undergraduate dental students in Endodontics within Aarhus and Amsterdam. / Baaij, Annemarie; Özok, A.R.; Væth, Michael et al.
    I: International Endodontic Journal, Bind 53, Nr. 2, 02.2020, s. 276-284.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  27. Udgivet
    Conceptualizations of clinical decision-making: a scoping review in geriatric emergency medicine. / Gamborg, Maria Louise; Mehlsen, Mimi Yung; Paltved, Charlotte et al.
    I: BMC Emergency Medicine, Bind 20, Nr. 73, 73, 2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  28. 2019
  29. Udgivet
    The importance of non-technical performance for teams managing postpartum haemorrhage: video review of 99 obstetric teams. / Brogaard, L.; Kierkegaard, Ole; Hvidman, L. et al.
    I: BJOG: An International Journal of Obstetrics and Gynaecology, Bind 126, Nr. 8, 07.2019, s. 1015-1023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  30. Udgivet
    At dømme ud fra porteføljen: Om undervisningsteknikker og teknologier. / Musaeus, Peter.
    2019. 1 Abstract fra DUN Konferencen 2019, Odense, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  31. Udgivet
    Computational thinking in the Danish high school: Learning coding, modeling, and content knowledge with Netlogo. / Musaeus, Line Have; Musaeus, Peter.
    SIGCSE 2019 - Proceedings of the 50th ACM Technical Symposium on Computer Science Education. Association for Computing Machinery, 2019. s. 913-918.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  32. Udgivet
    Emotions and clinical learning in an interprofessional outpatient clinic: A focused ethnographic study. / Jakobsen, Flemming Bandholm; Musaeus, Peter; Kirkeby, Lone et al.
    I: Journal of Interprofessional Care, Bind 33, Nr. 1, 2019, s. 57-65.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  33. Udgivet
    The Voice. / Musaeus, Peter.
    2019. Abstract fra AMEE 2019: Association for Medical Education in Europe
    , Vienna, Østrig.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceFormidling

  34. 2018
  35. Udgivet
    Non-technical skills predict team performance in managing postpartum hemorrhage. / Brogaard, Lise Roed; Uldbjerg, Niels; Kierkegaard, Ole et al.
    2018.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  36. Udgivet
    Stemmen. / Musaeus, Peter.
    Aarhus Universitetsforlag, 2018. 55 s. (Tænkepauser, Bind 62).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  37. Udgivet
    Development of the TeamOBS-PPH - targeting clinical performance in postpartum hemorrhage. / Brogaard, Lise; Hvidman, Lone; Hinshaw, Kim et al.
    I: Acta Obstetricia et Gynecologica Scandinavica, Bind 97, Nr. 6, 06.2018, s. 677-687.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  38. Udgivet
    Is non-technical performance the key to high clinical performance in obstetric teams? (BJOG top scorings abstracts). / Brogaard, Lise Roed; Kierkegaard, Ole; Hvidman, Lone et al.
    2018.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  39. Udgivet
    Scientific Inquiry in Health Sciences Education: Analyzing Junior Faculty’s Teaching Portfolios. / Musaeus, Peter.
    2018. 22 Abstract fra LEARNING THROUGH INQUIRY IN HIGHER EDUCATION, München, Bayern, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  40. Udgivet
    Accelereret Uddannelse i Anæstesi. / Bisgaard, Claus Hedebo; Musaeus, Peter; Kølsen-Petersen, Jens Aage et al.
    2018.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandling

  41. Udgivet
    Coming of Age in a Youthful Culture: A commentary from Cultural Psychology. / Brinkmann, Svend; Musaeus, Peter.
    Cultures of Care in Aging. red. / Thomas Boll; Dieter Ferring; Jaan Valsiner. Information Age Publishing, 2018. s. 83-96 (Advances in Cultural Psychology: Constructing Human Development).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  42. Udgivet
    E-collaborating for Environmentally Sustainable Health Curricula: Distance Learning for Sustainable Development. / Musaeus, Peter; Wellbery, Caroline ; Walpole, Sarah Catherine et al.
    Climate Literacy and Innovations in Climate Change Education: Distance Learning for Sustainable Development. red. / Ulisses M. Azeiteiro; Walter Leal Filho; Luísa Aires. Schweiz: Springer, 2018. s. 151-167 (Climate Change Management).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  43. Udgivet
    Extending the use of references to the literature: Lessons from a content analysis of mixed method case exemplars. / Creamer, Elizabeth G.; Musaeus, Peter; Edwards, Cherie.
    I: International Journal of Educational Research, Bind 89, 2018, s. 59-67.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  44. Udgivet
    The effects of graduate competency-based education and mastery learning on patient care and return on investment: A narrative review of basic anesthetic procedures. / Bisgaard, Claus Hedebo; Rubak, Sune Leisgaard Mørck; Rodt, Svein Åge et al.
    I: BMC Medical Education, Bind 18, Nr. 1, 154, 2018, s. 1-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  45. Udgivet
    The transition to independent practice. / Musaeus, Peter.
    Textbook of Endodontology. red. / Lars Bjørndal; Lise-Lotte Kirkevang; John Whitworth. Wiley-Blackwell, 2018. s. 451-462.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  46. 2017
  47. Udgivet
    Designing in situ simulation in the emergency department: evaluating safety attitudes amongst physicians and nurses. / Paltved, Charlotte; Bjerregaard, Anders Thais; Krogh, Kristian et al.
    I: Advances in Simulation, Bind 2, Nr. 1, 4, 12.2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  48. Udgivet
    Building an environmentally accountable medical curriculum through international collaboration. / Walpole, Sarah Catherine; Vyas, Aditya ; Maxwell, Janie et al.
    I: Medical Teacher, Bind 39, Nr. 10, 07.2017, s. 1040-1050.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  49. Udgivet
    Designing in situ simulation in the emergency department: Evaluating safety attitudes amongst physicians and nurses. / Paltved, Charlotte; Bjerregaard, Anders Thais; Krogh, Kristian et al.
    I: Advances in Simulation, Bind 2, 4, 2017, s. 1-10.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  50. Udgivet
    How can we become agents for change toward a better, greener world? / Musaeus, Peter; Crossley, Elizabeth; Mueller, Matthew et al.
    2017.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  51. Udgivet
    Lægen i det tværfaglige samarbejde. / Musaeus, Peter; Blavnsfeldt, Anne-Birgitte.
    Lægens roller: En guide til professionel udvikling for medicinstuderende og yngre læger. red. / Louise Binow Kjær. FADL's Forlag, 2017. s. 171-184.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  52. Udgivet
    Medical Computational Thinking: Computer Scientific Reasoning in the Medical Curriculum. / Musaeus, Peter; Tatar, Deborah Gail; Rosen, Michael A.
    Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking . red. / Peter J. Rich; Charles B. Hodges. Springer Publishing Company, 2017. s. 85-98 (Educational Communications and Technology: Issues and Innovations).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  53. Udgivet
    Proto-computational Thinking: The Uncomfortable Underpinnings. / Tatar, Deborah Gail; Harrison, Steve; Stewart, Michael et al.
    Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking . red. / Peter J. Rich; Charles B. Hodges. Springer Publishing Company, 2017. s. 63-81 (Educational Communications and Technology: Issues and Innovations).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  54. Udgivet
    Represented Speech in Qualitative Health Research. / Musaeus, Peter.
    2017, SAGE Research Methods Cases.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskningpeer review

  55. Udgivet
    The links between organisational, team and individual medical postgraduate workplace learning: An ethnographic and action-based research study. / Skipper, Mads; Musaeus, Peter; Nøhr, Susanne Backman.
    2017. Abstract fra AMEE conference 2017, Helsinki, Finland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  56. 2016
  57. Udgivet
    TeamOBS – focusing at non-technical skills at the delivery ward. / Brogaard, Lise Roed; Hvidman, Lone; Kierkegaard, Ole et al.
    2016.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  58. Udgivet
    Positioning Theory and Higher Education Research. / Christensen, Mette Krogh; Musaeus, Peter; Petersen, Eva Bendix.
    2016. Abstract fra DUN: Dansk Universitetspædagogisk Konference 2016, Nyborg, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  59. Udgivet
    Junior doctors changing complex hospital settings: An activity-theoretical analysis. / Skipper, Mads; Musaeus, Peter; Nøhr, Susanne Backman.
    2016. Abstract fra AMEE 2016, Barcelona, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  60. Udgivet
    The pediatric change laboratory: optimising postgraduate learning in the outpatient clinic. / Skipper, Mads; Musaeus, Peter; Nøhr, Susanne Backman.
    I: BMC Medical Education, Bind 16, Nr. 1, 42, 2016.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  61. 2015
  62. Udgivet
    Live teams in obstetric emergency situations – focusing on non-technical skills and clinical performance. / Brogaard, Lise Roed; Hvidman, Lone; Kierkegaard, Ole et al.
    2015.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  63. Udgivet
    In-Situ Simulation: Team Training at an Emergency Department. / Bjerregaard, Anders Thais; Slot, Susanne; Paltved, Charlotte et al.
    2015.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  64. Udgivet
    Beliefs regarding workplace learning and organisation in postgraduate medical education – a qualitative case study of three paediatric departments. / Skipper, Mads; Musaeus, Peter; Jacobsen, Tine Klitgaard et al.
    2015. Abstract fra AMEE 2015, Glasgow, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  65. Udgivet
    Blended Learning Analytics Model for Evaluation (BLAME). Et case-studie af universitetsunderviseres brug af Blackboard. / Musaeus, Peter; Bennedsen, Andreas Brændstrup; Hansen, Janne Saltoft et al.
    I: Læring og Medier, Bind 13, 13, 2015, s. 1-22.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  66. Udgivet
    Case-based learning. / Musaeus, Peter.
    University Teaching and Learning. red. / Lotte Rienecker; Peter Stray Jørgensen; Jens Dolin; Gitte Holten Ingerslev. Frederiksberg: København: Samfundslitteratur, 2015. s. 201-214.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review

  67. Udgivet
    Disciplinary activities. / Reinecker, Lotte; von Müllen, Rikke; Dolin, Jens et al.
    University Teaching and Learning. red. / Lotte Rienecker; Peter Jørgensen; Jens Dolin; Gitte Ingerslev. 1. udg. Samfundslitteratur, 2015. s. 251-258.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review

  68. Udgivet
    Insider action research and the microsystem of a Danish surgical ward. / Paltved, Charlotte; Mørcke, Anne Mette; Musaeus, Peter.
    I: Action Research, 2015.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  69. Udgivet
    Medical Identity: A Socio-Cultural Analysis. / Musaeus, Peter.
    I: European Journal for Person Centered Healthcare , Bind 3, Nr. 2, 2015, s. 222-227.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  70. Udgivet
    Organisation of workplace learning: a case study of paediatric residents’ and consultants’ beliefs and practices. / Skipper, Mads; Nøhr, Susanne Backman; Jacobsen, Tine Klitgaard et al.
    I: Advances in Health Sciences Education, 2015.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  71. 2014
  72. Udgivet
    Clinical Positioning Space: Analyzing Doctor-Patient Relationships in the Outpatient Oncological Clinic. / Williams, Lars Peter Hedegaard; Christensen, Mette Krogh; Rytter, Carsten et al.
    I: Qualitative Health Research, 06.10.2014.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  73. Udgivet
    Four Models of In Situ Simulation. Challenges and promises in different approaches to on the job-training. / Musaeus, Peter; Krogh, Kristian; Paltved, Charlotte.
    2014.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  74. Udgivet
    In situ simulation: Taking reported critical incidents and adverse events back to the clinic. / Juul, Jonas; Paltved, Charlotte; Krogh, Kristian et al.
    2014.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  75. Udgivet
    What links the hospital work organization with postgraduate workplace learning? A pilot case study of a university hospital pediatric department in Denmark. / Skipper, Mads; Musaeus, Peter; Nøhr, Susanne Backman.
    2014. Abstract fra The 2014 Ottawa Conference and 2014 Canadian Conference on Medical Education, Ottawa, Canada.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  76. Udgivet
    Workplace learning in pedicatrics: A case study of underlying assumptions and hospital organization. / Skipper, Mads; Musaeus, Peter; Nøhr, Susanne Backman.
    2014. Poster session præsenteret ved The 2014 Ottawa Conference and 2014 Canadian Conference on Medical Education, Ottawa, Canada.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  77. 2013
  78. Udgivet
    Online farmakologi i det virtuelle laboratorium. / Dahl, Mads Ronald; Hedegaard, Elise; Musaeus, Peter.
    I: Læring og Medier, Nr. 11, 12.2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  79. Udgivet
    Team reason: Between team cognition and societal knowledge. / Musaeus, Peter.
    Theories of Team Cognition: Cross-Disciplinary Perspectives. Taylor and Francis Ltd., 2013. s. 495-516.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  80. Udgivet
    Aktiviteter i fagene. / Rienecker, Lotte; von Müllen, Rikke; Dolin, Jens et al.
    Universitetspædagogik. red. / Lotte Rienecker; Peter Jørgensen; Jens Dolin; Gitte Ingerslev. 1. udgave. udg. København: Samfundslitteratur, 2013. s. 251-258.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review

  81. Udgivet
    A mixed methods observational simulation-based study of interprofessional team communication. / Paltved, Charlotte; Nielsen, Kurt; Musaeus, Peter.
    I: Scandinavian Journal of Trauma, Resuscitation and Emergency Medicine, Bind 21(Suppl 2) , Nr. A1, 2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  82. Udgivet
    A Model for Capturing Team Adaptation in Simulated Emergencies: The Importance of Updates. / Paltved, Charlotte; Musaeus, Peter.
    I: Simulation in Healthcare, Bind 8, Nr. 6, Board 397, 2013, s. 576.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKonferenceartikelForskningpeer review

  83. Udgivet
    Case-baseret undervisning. / Musaeus, Peter.
    17 ting, du kan gøre ved din undervisning : Inspiration fra Dansk Universitetspædagogisk Netværks konference 2012 . Dansk Universitetspædagogisk Netværk (DUN), 2013. s. 79-83.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  84. Udgivet
    Casebaseret undervisning. / Krogh, Lone; Stentoft, Diana; Emmersen, Jeppe Martin G. et al.
    Universitetspædagogik. red. / Lotte Rienecker; Peter Stray Jørgensen; Jens Dolin; Gitte Holten Ingerslev. 1. udg. Frederiksberg C: København: Samfundslitteratur, 2013. s. 201-214.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  85. Udgivet
    Learning as positioning. A qualitative study of junior residents' workplace learning in oncology. / Williams, Lars Peter Hedegaard; Musaeus, Peter; Rytter, Carsten et al.
    2013. Poster session præsenteret ved AMEE 2013 - Association of Medical Education Europe Conference, Prag, Tjekkiet.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  86. Udgivet
    Shared Deliberate Practice: A Case Study of Elite Handball Team Training. / Lund, Ole; Musaeus, Peter; Christensen, Mette Krogh.
    I: Athletic Insight, Bind 5, Nr. 2, 2013, s. 211-228.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  87. Udgivet
    The semiosis of students’ conceptual understanding of biochemistry. / Musaeus, Peter; Mathiesen, Søren Læssøe; Dahl, Mads Ronald.
    Sign evolution on multiple time scales: Book of abstracts. 2013. s. 28.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  88. 2012
  89. Udgivet
    Qualitative Research on Emergency Medicine Physicians: A literature review. / Paltved, Charlotte; Musaeus, Peter.
    I: International Journal of Clinical Medicine, Bind 3, 12.2012, s. 772.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  90. Udgivet
    The science and practice of job analysis abroad. / Lyons, Rebecca; Musaeus, Peter; Salas, Eduardo et al.
    The handbook of work analysis in organizations: The methods, systems, applications, and science of work measurement in organizations. red. / Mark Alan Wilson; Winston Bennett; Shanan Gwaltney Gibson; George Michael Alliger. Routledge, 2012. s. 709-739 (Applied Psychology Series).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  91. Udgivet
    Emotions and the moral order. / Brinkmann, Svend; Musaeus, Peter.
    Dynamicity in Emotion Concepts. red. / Paul A. Wilson. Bind 27 Germany: Peter Lang, 2012. s. 123-138 (Lodz Studies in Language).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  92. Udgivet
    Korttids etnografi: Hverken blitzkrig eller eksil. . Pp. . In: Pedersen, M., Klitmøller, J. & Nielsen, K., Hans Reitzels Forlag. [Shortterm Etnography – neither Blitzkrieg nor Exile]. / Musaeus, Peter.
    Deltager observation: En metode til undersøgelse af psykologiske fænomener. red. / Martin Pedersen; Jacob KIitmøller; Klaus Nielsen. Hans Reitzels Forlag, 2012. s. 149-160.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  93. Udgivet
    Team Reasoning: Between Team Cognition and Societal Knowledge. / Musaeus, Peter.
    Theories of Team Cognition : Cross-Disciplinary Perspectives. red. / Eduardo Salas; Stephen M. Fiore; Michael P. Letsky. Routledge, 2012. s. 495-516.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  94. 2011
  95. Udgivet
    Dynamisk delegeret lederskab: Følelser i det sikkerhedskritiske team. / Musaeus, Peter.
    Følelser i ledelse. red. / Claus Elmholdt; Lene Tanggaard. Klim, 2011. s. 111-129 (Moderne arbejdsliv).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  96. Udgivet
    The semiosis of family conflict: A case study of the semiosis of home-based psychotherapy. / Musaeus, Peter; Brinkmann, Svend.
    I: Culture & Psychology, Bind 17, Nr. 1, 2011, s. 47-63.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  97. 2010
  98. Udgivet
    Emotions in work groups as moral orientation guides. / Musaeus, Peter; Brinkmann, Svend.
    INGRoup. Fifth Annual Conference. Program. INGRoup, 2010. s. 16.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  99. 2009
  100. Udgivet
    New lenses on team learning: A sociocultural approach. / Musaeus, Peter.
    2009. Poster session præsenteret ved INGRroup - interdisciplinary network for group research, 4th Annual Conference, Colorado Springs, USA.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskning

  101. Udgivet
    Situational judgment and opinion in simulation training with medical residents. / Musaeus, Peter; Rosen, Michael A.; Lazzara, Elizabeth H. et al.
    2009. Poster session præsenteret ved 9th International Meeting on Simulation in Healthcare, Orlando, USA.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskning

  102. Udgivet
    Teamtillid. / Musaeus, Peter.
    I: Psyke og Logos, Bind 30, Nr. 2, 2009, s. 453-470.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  103. 2008
  104. Udgivet
    A Qualitative Stance: Essays in Honor of Steinar Kvale. / Nielsen, Klaus (Redaktør); Brinkmann, Svend (Redaktør); Elmholdt, Claus (Redaktør) et al.
    Århus: Aarhus Universitetsforlag, 2008. 264 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  105. Udgivet
    Expressions of self in a reemployment program. / Kristensen, Ole Steen; Musaeus, Peter.
    The concept of self in psychology. red. / Anne P. Prescott. New York: Nova Science Publishers, 2008. s. 243-265.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  106. Udgivet
    Identity and chronotope in apprenticeship learning. / Musaeus, Peter.
    A Qualitative Stance: Essays in honor of Steinar Kvale. red. / Klaus Nielsen; Svend Brinkmann; Claus Elmholdt; Lene Tanggaard; Peter Musaeus; Gerda Kraft. Århus: Aarhus Universitetsforlag, 2008. s. 57-70.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  107. Udgivet
    Transfer of learning following endoscopy simulation training: A case study of gastrointestinal nurses. / Musaeus, Peter; Kruglikova, Irina; Funch-Jensen, Peter.
    Proceedings of the 14th Annual Meeting of the Society in Europe for Simulation Applied to Medicine. red. / Guillaume Alinier; Emmanuelle Antolin; Colin Harwood; Pat Harwood. The Society in Europe for Simulation Applied to Medicine, 2008. s. 51.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  108. 2007
  109. Udgivet
    Editorial. / Musaeus, Peter.
    I: Critical Social Studies. Outlines, Bind 9, Nr. 2, 2007, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  110. Udgivet
    Family therapy, conflicts and change. / Musaeus, Peter.
    ISCAR 2007. Programme - Abstracts. Intermedia, Oslo Universitet, 2007. s. 182.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  111. 2006
  112. Udgivet
    A sociocultural approach to recognition and learning. / Musaeus, Peter.
    I: Outlines, Bind 8, Nr. 1, 2006, s. 19-31.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  113. 2005
  114. Udgivet
    Anmeldelse af Kristiansen, S. (2005). Kvalitativ dataanalyse og software - en introduktion til Nvivo. / Musaeus, Peter.
    I: Nyhedsbrev. Center for Kvalitativ Metodeudvikling, Nr. 39, 2005, s. 54-55.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisAnmeldelseFormidling

  115. Udgivet
    Crafting persons: A sociocultural approach to recognition and apprenticeship learning. / Musaeus, P.
    Århus: Psykologisk Institut, Aarhus Universitet, 2005. 281 s. (Psykologisk Ph.-D.-skriftserie; Nr. 2, Bind 2005).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandling

  116. Udgivet
    Hvor bevæger døgninstitutioner sig hen? Foreløbig sammenfatning af forskningsprogrammet "Børn og unge på døgninstitution" / Kristensen, Ole Steen; Andersen, Tina; Hansen, Steen Juul et al.
    Psykologisk Institut, Aarhus Universitet, 2005.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning

  117. Udgivet
    Sociocultural approaches to trajectories of youth at risk. / Musaeus, Peter.
    Childhoods 2005 Oslo. Childhoods 2005 Oslo, 2005. s. 391.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  118. Udgivet
    The dialogic validation. / Musaeus, Peter.
    I: Nyhedsbrev. Center for Kvalitativ Metodeudvikling, Nr. 39, 2005, s. 28-33.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  119. Udgivet
    Transformativ og ekspansiv læring i to voksenlæringsmiljøer. / Musaeus, Peter; Kristensen, Ole Steen.
    I: Psyke og Logos, Bind 26, Nr. 2, 2005, s. 714-729.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Forrige 1 2 Næste