Institut for Forretningsudvikling og Teknologi

Per Lysgaard

Flere studerende – bedre uddannelse

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

Standard

Flere studerende – bedre uddannelse. / Laustsen, Carsten; Slavensky, Henning; Schmidt, Ina; Lysgaard, Per.

I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Nr. 12, 2012, s. 79-90.

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

Harvard

Laustsen, C, Slavensky, H, Schmidt, I & Lysgaard, P 2012, 'Flere studerende – bedre uddannelse', Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, nr. 12, s. 79-90.

APA

Laustsen, C., Slavensky, H., Schmidt, I., & Lysgaard, P. (2012). Flere studerende – bedre uddannelse. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, (12), 79-90.

CBE

Laustsen C, Slavensky H, Schmidt I, Lysgaard P. 2012. Flere studerende – bedre uddannelse. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. (12):79-90.

MLA

Laustsen, Carsten o.a.. "Flere studerende – bedre uddannelse". Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 2012, (12). 79-90.

Vancouver

Laustsen C, Slavensky H, Schmidt I, Lysgaard P. Flere studerende – bedre uddannelse. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 2012;(12):79-90.

Author

Laustsen, Carsten ; Slavensky, Henning ; Schmidt, Ina ; Lysgaard, Per. / Flere studerende – bedre uddannelse. I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 2012 ; Nr. 12. s. 79-90.

Bibtex

@article{c49efa86e1004e17b3f10ba79388ea0b,
title = "Flere studerende – bedre uddannelse",
abstract = "Denne artikel er en praksisorienteret artikel, der omhandler et praksisorienteret projekt p{\aa} en praksisorienteret uddannelse. Artiklen beskriver tiltag og erfaringer p{\aa} en uddannelse med henblik p{\aa} at mindske frafaldet og {\o}ge optaget. Det drejer sig om Elektroingeni{\o}ruddannelsen p{\aa} AU Herning, hvor der altid har v{\ae}ret et stort frafald. Projektet bag tiltagene er det 2-{\aa}rige projekt Flere og bedre studerende. Et projekt med fokus p{\aa} at mindske frafaldet, samt at rekruttere flere studerende. Et st{\o}rre udbytte af uddannelsen for de studerende er et selvf{\o}lgeligt delm{\aa}l. Af tiltag beskrives funktionen studiementor, mentorvirksomhed, screening for l{\ae}se- skrivevanskeligheder, studieteknik og p{\ae}dagogisk dag. I de enkelte tiltag har m{\aa}l og metode, struktur og bevidstg{\o}relse v{\ae}ret kernebegreber.Siden projektstart er frafaldet reduceret fra ca. 50 % til 6 %. Et resultat der dog i l{\o}bet af projektet er forringet, da den ellers dansksprogede uddannelse er blevet engelsksproget.",
author = "Carsten Laustsen and Henning Slavensky and Ina Schmidt and Per Lysgaard",
year = "2012",
language = "Dansk",
pages = "79--90",
journal = "Dansk Universitetsp{\ae}dagogisk Tidsskrift",
issn = "1901-5089",
publisher = "CAST - Center for Anvendt Sundhedstjenesteforskning og Teknologivurdering, SDU",
number = "12",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Flere studerende – bedre uddannelse

AU - Laustsen, Carsten

AU - Slavensky, Henning

AU - Schmidt, Ina

AU - Lysgaard, Per

PY - 2012

Y1 - 2012

N2 - Denne artikel er en praksisorienteret artikel, der omhandler et praksisorienteret projekt på en praksisorienteret uddannelse. Artiklen beskriver tiltag og erfaringer på en uddannelse med henblik på at mindske frafaldet og øge optaget. Det drejer sig om Elektroingeniøruddannelsen på AU Herning, hvor der altid har været et stort frafald. Projektet bag tiltagene er det 2-årige projekt Flere og bedre studerende. Et projekt med fokus på at mindske frafaldet, samt at rekruttere flere studerende. Et større udbytte af uddannelsen for de studerende er et selvfølgeligt delmål. Af tiltag beskrives funktionen studiementor, mentorvirksomhed, screening for læse- skrivevanskeligheder, studieteknik og pædagogisk dag. I de enkelte tiltag har mål og metode, struktur og bevidstgørelse været kernebegreber.Siden projektstart er frafaldet reduceret fra ca. 50 % til 6 %. Et resultat der dog i løbet af projektet er forringet, da den ellers dansksprogede uddannelse er blevet engelsksproget.

AB - Denne artikel er en praksisorienteret artikel, der omhandler et praksisorienteret projekt på en praksisorienteret uddannelse. Artiklen beskriver tiltag og erfaringer på en uddannelse med henblik på at mindske frafaldet og øge optaget. Det drejer sig om Elektroingeniøruddannelsen på AU Herning, hvor der altid har været et stort frafald. Projektet bag tiltagene er det 2-årige projekt Flere og bedre studerende. Et projekt med fokus på at mindske frafaldet, samt at rekruttere flere studerende. Et større udbytte af uddannelsen for de studerende er et selvfølgeligt delmål. Af tiltag beskrives funktionen studiementor, mentorvirksomhed, screening for læse- skrivevanskeligheder, studieteknik og pædagogisk dag. I de enkelte tiltag har mål og metode, struktur og bevidstgørelse været kernebegreber.Siden projektstart er frafaldet reduceret fra ca. 50 % til 6 %. Et resultat der dog i løbet af projektet er forringet, da den ellers dansksprogede uddannelse er blevet engelsksproget.

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 79

EP - 90

JO - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

SN - 1901-5089

IS - 12

ER -