Aarhus Universitets segl

Per Fibæk Laursen

  1. 2023
  2. Udgivet
    Lærerens pædagogik og didaktik. / Böwadt, Pia Rose; Højholdt, Andy; Laursen, Per Fibæk et al.
    København: Hans Reitzels Forlag, 2023. 144 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  3. 2022
  4. Udgivet
    Lærere, der bliver i professionen. / Plauborg, Helle; Wieser, Clemens; Petersen, Karen Bjerg et al.
    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2022. 32 s. (Pædagogisk Indblik).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  5. Udgivet
    En bog til nye lærere: indledning. / Dahl, Kari Kragh Blume; Laursen, Per Fibæk; Andresen, Bent B.
    Overlevelsesguide for nye lærere. red. / Kari Kragh Blume Dahl; Per Fibæk Laursen; Bent B. Andresen. Frederikshavn: Dafolo, 2022. s. 9-11.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  6. Udgivet
    Den autentiske lærer. / Laursen, Per Fibæk.
    I: Unge Pædagoger, Bind 2022, Nr. 3, 2022, s. 69-81.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  7. Udgivet
    Hvad bliver fremtiden for pædagogiske koncepter? / Laursen, Per Fibæk.
    I: Unge Pædagoger, Bind 2022, Nr. 1, 2022, s. 5-11.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  8. Udgivet
    Overlevelsesguide for nye lærere. / Dahl, Kari Kragh Blume; Laursen, Per Fibæk; Andresen, Bent B.
    Frederikshavn: Dafolo, 2022. 236 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  9. Udgivet
    Pædagogikhåndbogen: Seks tilgange til pædagogik. / Bjerre, Jørn (Redaktør); Laursen, Per Fibæk (Redaktør).
    2 udg. København: Hans Reitzels Forlag, 2022. 623 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiFormidling

  10. 2021
  11. Udgivet
    Læreruddannelsens rolle i lærerprofessionens historiske tilblivelse. / Laursen, Per Fibæk.
    I: Studier i læreruddannelse og -profession, Bind 6, Nr. 1, 06.2021, s. 33-50.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. Udgivet
    Alenlange skoledage gør ikke eleverne klogere. / Laursen, Per Fibæk.
    I: Politiken, Bind Sektion 2 (Kultur), 04.05.2021, s. 5-5.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kronik

  13. Udgivet
    Almendidaktikbegrebet: i skoleperspektiv. / Laursen, Per Fibæk.
    Almendidaktik: udfordringer og åbninger. red. / Monica Carlsson; Mikkel Stovgaard. København: U Press, 2021. s. 29-41.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  14. Udgivet
    Det personlige i lærerhvervet. / Laursen, Per Fibæk.
    Professionspsykologi. red. / Kari Kragh Blume Dahl. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, 2021. s. 103-118.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  15. Udgivet
    Hvad former undervisningens landskab? / Laursen, Per Fibæk.
    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 41, Nr. 119 , 2021, s. 7-16.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  16. Udgivet
    Intelligensbegrebet: nyttigt, men farligt. / Laursen, Per Fibæk.
    I: VejlederForum Magasinet, Bind 2021, Nr. 1, 2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  17. 2020
  18. Udgivet
    Vi må fastholde skolelærerens autoritet. / Laursen, Per Fibæk; Brodersen, Peter; Nielsen, Carsten Fogh et al.
    I: Politiken, kroniken, Bind Sektion 2 (Kultur), e7e6b399, 22.09.2020, s. 5-5.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kronik

  19. Udgivet
    Det går nogenlunde som det plejer. / Laursen, Per Fibæk.
    I: Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen, Bind 22. årg., Nr. 1, 2020, s. 6-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  20. Udgivet
    Didaktiske dilemmaer: Håndtering af undervisningens praksis. / Laursen, Per Fibæk; Hedegaard-Sørensen, Lotte; Frederiksen, Mette.
    København: Hans Reitzels Forlag, 2020. 131 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  21. Udgivet
    Didaktiske revolutioner: undervisningens historie. / Laursen, Per Fibæk.
    København: Hans Reitzels Forlag, 2020. 316 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  22. Udgivet
    Fag, faglighed og tværfaglighed. / Laursen, Per Fibæk.
    Didaktisk opslagsbog. red. / Peter Brodersen. København: Hans Reitzels Forlag, 2020. s. 91-96.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  23. Udgivet
    God og effektiv undervisning: didaktiske nærbilleder fra klasserummet. / Laursen, Per Fibæk; Brodersen, Peter (Redaktør); Agergaard, Karsten et al.
    4 udg. København: Hans Reitzels Forlag, 2020. 424 s. (Lærerbiblioteket).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  24. Udgivet
    Læreren som autoritet: faglighed, tillid og myndighed. / Laursen, Per Fibæk; Brodersen, Peter (Redaktør); Nielsen, Carsten Fogh et al.
    København: Hans Reitzels Forlag, 2020. 145 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  25. Udgivet
    Lærerroller. / Laursen, Per Fibæk.
    Didaktisk opslagsbog. red. / Peter Brodersen. København: Hans Reitzels Forlag, 2020. s. 179-182.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  26. Udgivet
    Læseplan/læreplan. / Laursen, Per Fibæk.
    Didaktisk opslagsbog. red. / Peter Brodersen. København: Hans Reitzels Forlag, 2020. s. 189-194.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  27. Udgivet
    Mål og formål. / Laursen, Per Fibæk.
    Didaktisk opslagsbog. red. / Peter Brodersen. København: Hans Reitzels Forlag, 2020. s. 195-200.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  28. Udgivet
    Næste didaktiske revolution bliver dialogisk. / Laursen, Per Fibæk.
    Dialogisk pædagogik, kreativitet og læring. red. / Olga Dysthe; Ingunn Johanne Ness; Preben O. Kirkegaard. Aarhus: Klim, 2020. s. 75-91.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  29. Udgivet
    Planlægning af undervisning. / Laursen, Per Fibæk.
    Didaktisk opslagsbog. red. / Peter Brodersen. København: Hans Reitzels Forlag, 2020. s. 233-238.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  30. Udgivet
    Relationskompetence fra læreruddannelse til praksis: – en longitudinel undersøgelse. / Nielsen, Anne Maj; Laursen, Per Fibæk.
    I: Psyke & Logos, Bind 41, Nr. 1, 11, 2020, s. 195-214.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  31. Udgivet
    Undervisningsbegrebet. / Laursen, Per Fibæk.
    Didaktisk opslagsbog. red. / Peter Brodersen. København: Hans Reitzels Forlag, 2020. s. 287-292.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  32. 2019
  33. Udgivet
    Tre pointer fra Grue-Sørensen til nutidens pædagogik. / Laursen, Per Fibæk.
    I: Studier i Pædagogisk Filosofi, Bind Årg. 7, Nr. nr. 1, 01.2019, s. 13-22.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  34. Udgivet
    Den tekniske pædagogik på retur. / Laursen, Per Fibæk.
    I: Unge Pædagoger, Bind 80, Nr. 2, 2019, s. 22-29.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  35. Udgivet
    Engagement og troværdighed kræver autonomi og tillid. / Laursen, Per Fibæk.
    Lærerkommissionen forskerpublikation. København: Danmarks lærerforening, 2019. s. 92-96.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  36. Udgivet
    Kursskifte frem mod universitetsskoler. / Laursen, Per Fibæk.
    Universitetsskoler: mellem forskning, uddannelse og skoleudvikling. red. / Alexander von Oettingen; Keld Thorgård. Frederikshavn: Dafolo, 2019. s. 27-36 (Undervisning og læring).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  37. Udgivet
    Praksischokket må forebygges på arbejdspladserne. / Laursen, Per Fibæk.
    I: Schultz Essens, Nr. 3, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  38. 2018
  39. Udgivet
    Didaktikkens empiriske vending. / Laursen, Per Fibæk.
    Empirisk didaktik: udfordringer, refleksioner og potentialer undersøgt i forskellige pædagogiske praksisser. red. / Lea Lund; Hanne Balsby Thingholm. Frederikshavn: Dafolo, 2018. s. 11-16.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  40. Udgivet
    Er dannelse virkelig en skolesag? / Laursen, Per Fibæk.
    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 38, Nr. 110, 2018, s. 111-121.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  41. Udgivet
    Har evidensbegreppet gjort sitt? sju villkor för bevarandet av evidensbegreppet. / Laursen, Per Fibæk.
    Den evidensbaserade skolan: svensk skola i skärningspunkten mellan forskning och praktik. red. / Daniel Alvunger; Ninni Wahlström. Stockholm: Natur & Kultur, 2018. s. 207-230.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  42. Udgivet
    Hvordan didaktikken alligevel virker. / Laursen, Per Fibæk.
    I: Kognition & Paedagogik, Bind 28, Nr. 108, 2018, s. 8-16.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  43. Udgivet
    Indledning: mål med mening. / Laursen, Per Fibæk.
    Mål med mening: mellem dannelse og målstyring. red. / Per Fibæk Laursen. København: Hans Reitzels Forlag, 2018. s. 11-41.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  44. Udgivet
    Mål med mening: mellem dannelse og målstyring. / Laursen, Per Fibæk (Redaktør).
    København: Hans Reitzels Forlag, 2018. 208 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  45. Udgivet
    Relationskompetence: et sejrende begreb. / Laursen, Per Fibæk.
    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 38, Nr. 111, 2018, s. 7-16.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  46. 2017
  47. Udgivet
    Contemplative teacher education, teacher identity and relationship-building strategies. / Nielsen, Anne Maj; Laursen, Per Fibæk.
    Impacting teaching and learning. : contemplative practices, pedagogy, and research in education. red. / Elizabeth Hope Dorman; Kathryn Byrnes; Jane Dalton. Lanham: Rowman & Littlefield Publishers, 2017. s. 53-66.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  48. Udgivet
    Curriculumteori og kognitiv didaktik. / Laursen, Per Fibæk.
    Didaktikhåndbogen. red. / Per Fibæk Laursen; Hans Jørgen Kristensen. København: Hans Reitzels Forlag, 2017. s. 87-105.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  49. Udgivet
    Dialog: realistiske ambitioner for folkeskolen. / Laursen, Per Fibæk.
    København: Hans Reitzels Forlag, 2017. 210 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  50. Udgivet
    Didaktikhåndbogen. / Laursen, Per Fibæk (Redaktør); Kristensen, Hans Jørgen (Redaktør).
    København: Hans Reitzels Forlag, 2017. 434 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  51. Udgivet
    Hvad bør være undervisningens indhold? / Laursen, Per Fibæk.
    Didaktikhåndbogen. København: Hans Reitzels Forlag, 2017. s. 183-198.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  52. Udgivet
    Introduktion til Hattie og synlig læring. / Laursen, Per Fibæk.
    Hattie på dansk: evidenstænkningen i et kritisk og konstruktivt perspektiv. København: Hans Reitzels Forlag, 2017. s. 9-34.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  53. Udgivet
    Kritikken af den 'rene' pædagogik rammer kun konceptforskning. / Laursen, Per Fibæk.
    Uren pædagogik 3. red. / Thomas Aastrup Rømer; Lene Tanggaard; Svend Brinkmann. Aarhus: Klim, 2017. s. 187-198.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  54. Udgivet
    Læring og didaktik. / Laursen, Per Fibæk.
    Uddannelsesvidenskab: en kritisk introduktion. red. / Anders Kruse Ljungdalh; Jonas Andreasen Lysgaard; Oliver Alexander Tafdrup. Frederiksberg: Samfundslitteratur, 2017. s. 51-68.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  55. Udgivet
    Undervisning er dialog. / Laursen, Per Fibæk.
    I: Læsepædagogen: medlemsblad for Landsforeningen af Læsepædagoger, Nr. 5, 2017, s. 18-22.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  56. 2016
  57. Udgivet
    Alsidig udvikling: hvad, hvorfor og hvordan? / Laursen, Per Fibæk; Jensen, Annette Hildebrand.
    Frederikshavn: Dafolo, 2016. 74 s. (Læringsløft).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  58. Udgivet
    Didaktiske ambitioner: alle elever med. / Laursen, Per Fibæk.
    København: Hans Reitzels Forlag, 2016. 175 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  59. Udgivet
    Intet behov for klassespecifik pædagogik. / Laursen, Per Fibæk.
    I: Unge Pædagoger, Nr. 4, 2016, s. 34-41.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  60. Udgivet
    Pædagogikhåndbogen: otte tilgange til pædagogik. / Laursen, Per Fibæk (Redaktør); Kristensen, Hans-Jørgen (Redaktør).
    København: Hans Reitzels Forlag, 2016. 767 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiFormidling

  61. Udgivet
    Relationskompetence og klasseledelse i læreruddannelsen. / Laursen, Per Fibæk; Nielsen, Anne Maj.
    Relationskompetencer i læreruddannelse og skole. red. / Noomi Christine Linde Matthiesen ; Else Skibsted . Frederikshavn: Dafolo, 2016. s. 43-70 (Undervisning og læring).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  62. Udgivet
    Skal vi droppe læringsmålstyret undervisning? / Laursen, Per Fibæk.
    I: Skolestart, Bind 46, Nr. 3, 2016, s. 4-6.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  63. Udgivet
    Teachers' relational competencies: the contribution from teacher education. / Laursen, Per Fibæk; Nielsen, Anne Maj.
    I: Solsko Polje, Bind 27, Nr. 1-2, 2016, s. 139-161.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  64. Udgivet
    Uden mål og med. / Laursen, Per Fibæk.
    I: Cursiv, Nr. 19, 2016, s. 249-251.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisAnmeldelseForskning

  65. 2015
  66. Udgivet
    Brobyggande mellan teori och praksis. / Laursen, Per Fibæk.
    I: Venue, Bind 2015, 2015.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  67. Udgivet
    Drop ambitionerne - og lav bedre undervisning. / Laursen, Per Fibæk.
    1. udg. Hans Reitzels Forlag, 2015. 124 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  68. Udgivet
    Effektiv undervisning: didaktiske nærbilleder fra klasserummet. / Laursen, Per Fibæk; Brodersen, Peter; Agergaard, Karsten et al.
    3. udg. København: Hans Reitzels Forlag, 2015. 424 s. (Lærerbiblioteket).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  69. Udgivet
    Elever på kanten: pædagogisk udvikling på Skibhusskolen. / Laursen, Per Fibæk.
    Odense: Korsløkke Ungdomsskole, 2015. 23 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  70. Udgivet
    Er Hattie og co. gyldige i Danmark? / Laursen, Per Fibæk.
    I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis, Bind 2015, Nr. 9, 2015, s. 34-41.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  71. Udgivet
    Lærer-elev-relationer: lærerens relationskompetence. / Laursen, Per Fibæk; Nielsen, Anne Maj.
    Relationsarbejde. red. / Else Skibsted. 1. udg. København: Akademisk Forlag, 2015. s. 29-37 (Praktikbog - til læreruddannelsen, Bind 3).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  72. Udgivet
    Multiple bridges between theory and practice. / Laursen, Per Fibæk.
    From vocational to professional education: educating for social welfare. red. / Jens-Christian Smeby; Molly Sutphen. London : Routledge, 2015. s. 89-104 (Routledge Research in Higher Education).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  73. Udgivet
    Student Teachers' Experiences of Relation Building in Teaching Practice. / Nielsen, Anne Maj; Laursen, Per Fibæk.
    2015. Abstract fra International Human Science Research Conference 2015, Throndheim, Norge.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  74. Udgivet
    Teaching lab & praksistilknytning. / Laursen, Per Fibæk.
    I: Unge Pædagoger, Bind 76, Nr. 2, 2015, s. 20-29.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  75. Udgivet
    The theory-practice divide: the case of Denmark. / Laursen, Per Fibæk.
    International teacher education: promising pedagogies. red. / Cheryl J. Craig; Lily Orland-Barak . Bind C Bingham: Emerald Group Publishing, 2015. s. 33-49 (Advances in Research on Teaching, Bind 22C).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  76. 2014
  77. Udgivet
    PISA: Derfor er Danmark placeret midt i feltet. / Laursen, Per Fibæk.
    I: Politiken, 13.04.2014, s. 12.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Avisartikel

  78. Udgivet
    Hvad er Ny Nordisk Skole? / Laursen, Per Fibæk.
    I: Gymnasiepædagogik, Nr. 94, 2014, s. 115-122.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  79. Udgivet
    Is drop-out from university dependent on national culture and policy? the case of Denmark. / Troelsen, Rie; Laursen, Per Fibæk.
    I: European Journal of Education, Bind 49, Nr. 4, 2014, s. 484-496.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  80. Udgivet
    Professioner. / Laursen, Per Fibæk; Rasmussen, Jens.
    Pædagogisk sociologi. red. / Hans Dorf; Jens Rasmussen. 1. udg. København: Hans Reitzels Forlag, 2014. s. 63-79 (Sociologi, Bind 4).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  81. Udgivet
    Relationsarbejde og praktik. / Herskind, Mia; Laursen, Per Fibæk; Nielsen, Anne Maj.
    I: Unge Pædagoger, Bind 75, Nr. 2, 2014, s. 33-39.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  82. Udgivet
    Teaching labs: bridging the theory-practice gap. / Laursen, Per Fibæk; Larsen, Stine.
    I: Global Education Review, Bind 2, Nr. 5, 2014, s. 1-14.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  83. Udgivet
    Tolærerordningen i udskolingen i Københavns Kommune. / Laursen, Per Fibæk.
    2014. 23 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  84. Udgivet
    Vender disciplinen tilbage? / Laursen, Per Fibæk.
    Klasseledelsens dilemmaer: fortsatte magtkampe i praksis, pædagogik og politik. red. / John Benedicto Krejsler; Lejf Moos. 1. udg. Frederikshavn: Dafolo, 2014. s. 33-49 (Undervisning og læring; Nr. 2014-8).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  85. 2013
  86. Udgivet
    Læring: Behov for bro mellem teori og praksis. / Laursen, Per Fibæk.
    I: Politiken, Bind Sektion: Kultur, 02.05.2013, s. 10.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Avisartikel

  87. Udgivet
    Brobygning mellem teori og praksis i professionsbacheloruddannelserne: sammenfattende rapport. / Haastrup, Lisbeth; Hasse, Cathrine; Pilegaard Jensen, Torben et al.
    København: KORA, Det Nationale Institut for Kommuners og Regioners Analyse og Forskning, 978-87-7488, 2013. 57 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  88. Udgivet
    Dannelse har både hånd og ånd. / Laursen, Per Fibæk.
    Den nye nordiske skole: et nordisk perspektiv på dagtilbud, skole og uddannelse. red. / Thomas Bech Hansen; Mads Viskum. København: Undervisningsministeriet, 2013. s. 10-11.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportFormidling

  89. Udgivet
    Den gode lærer: klasseleder og underviser. / Laursen, Per Fibæk.
    Didaktik: lærerfaglighed, skole og læring. red. / Tyge Winther-Jensen; Signe Holm-Larsen. København: U Press, 2013. s. 119-126.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  90. Udgivet
    Den gode og autentiske lærer. / Laursen, Per Fibæk.
    I: Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen, Bind 15, Nr. 1, 2013, s. 53-57.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  91. Udgivet
    Forskningsmetoder og -resultater. / Laursen, Per Fibæk.
    Undervisningskendskab: at planlægge og udvikle undervisning. red. / Hans Jørgen Kristensen; Laursen Per Fibæk. 1. udg. København: Gyldendal, 2013. s. 140-155 (Gyldendals lærerbibliotek).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  92. Udgivet
    God undervisning - for drenge. / Laursen, Per Fibæk.
    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 33, Nr. 97, 2013, s. 17-27.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  93. Udgivet
    Kvalitativ analyse af undervisning og lærertænkning. / Laursen, Per Fibæk.
    Lærere, undervisning og elevpræstationer i folkeskolen. red. / Søren C. Winther; Vibeke Lehmann Nielsen. København: SFI - Det nationale Forskningscenter for Velfærd, 2013. s. 87-104 (SFI, Bind 13:21).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

  94. Udgivet
    Skoleledere og lærere styrer udviklingen. / Laursen, Per Fibæk.
    I: Skolen i Morgen, Bind 17, Nr. 2, 2013, s. 2-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  95. Udgivet
    Teaching Lab, læreruddannelsen i Nørre Nissum. / Laursen, Per Fibæk.
    Fire rapporter om interventioner i professioner. 2013. s. 29-52.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  96. Udgivet
    Undervisningskendskab: at planlægge og udvikle undervisning. / Jørgen Kristensen, Hans (Redaktør); Laursen, Per Fibæk (Redaktør).
    1. udg. København: Gyldendal, 2013. 155 s. (Gyldendals lærerbibliotek).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiFormidling

  97. 2012
  98. Udgivet
    Ægte eller uægte? Om autenticitet og professionalitet. / Laursen, Per Fibæk.
    Kroppens sprog i professionel praksis. red. / Helle Winther. Værløse: Billesøe og Baltzer, 2012. s. 18-28.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  99. Udgivet
    Fortællingen om Ny Nordisk Skole. / Laursen, Per Fibæk.
    I: Kognition & Paedagogik, Bind 2012, Nr. 85, 2012, s. 24-31.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  100. Udgivet
    Gyldendals Metodehåndbog. / Laursen, Per Fibæk (Redaktør).
    København: Gyldendal, 2012. 351 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  101. Udgivet
    Hvad siger forskningen om metoder? / Laursen, Per Fibæk.
    Gyldendals Metodehåndbog. København: Gyldendal, 2012. s. 21-29.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  102. Udgivet
    Klasseledelse. / Laursen, Per Fibæk.
    Pædagogiske teorier. red. / Jens Rasmussen. 5. udg. København: Billesøe og Baltzer, 2012. s. 133-143.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  103. Udgivet
    Konceptmetodikker og metodikkens nutidige udfordringer. / Laursen, Per Fibæk.
    Gyldendals Metodehåndbog. København: Gyldendal, 2012. s. 335-346 (Gyldendals lærerbibliotek).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  104. Udgivet
    Ungdomslliv og læring. / Laursen, Per Fibæk.
    Aalborg: UngAalborg/Aalborg Ungdomsskole, 2012. 179 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  105. 2011
  106. Udgivet
    Evaluering af didaktiske og pædagogiske elementer i læreruddannelsen. / Rasmussen, Jens; Laursen, Per Fibæk; Bruun, Tine Hedegaard et al.
    København: Undervisningsministeriet, 2011. 47 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  107. Udgivet
    Evaluering af projekt Drenges Liv og læring. / Laursen, Per Fibæk.
    Århus: Aarhus Kommune, Børn- og Unge-afdelingen, 2011. 48 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  108. Udgivet
    Fra tugt til relationskompetence. / Laursen, Per Fibæk.
    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 31, Nr. 90, 2011, s. 91-100.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  109. Udgivet
    Gyldendals pædagogikhåndbog: otte tilgange til pædagogik. / Laursen, Per Fibæk (Redaktør); Kristensen, Hans Jørgen (Redaktør).
    København: Gyldendal, 2011. 622 s. (Gyldendals lærerbibliotek).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  110. Udgivet
    Hvad er undervisning? Hvad er god undervisning? / Laursen, Per Fibæk.
    Gyldendals pædagogikhåndbog: otte tilgange til pædagogik. red. / Hans Jørgen Kristensen; Per Fibæk Laursen. København: Gyldendal, 2011. s. 157-172.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  111. Udgivet
    Organisering af lærersamarbejdet. / Laursen, Per Fibæk; Pedersen, Mogens Jin.
    Ledelse, læring og trivsel i folkeskolerne. red. / Simon Calmar Andersen; Søren C. Winter. København: SFI - Det nationale Forskningscenter for Velfærd, 2011. s. 95-104 (SFI-Rapporter).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  112. Udgivet
    Teori og praksis. / Laursen, Per Fibæk.
    Gyldendals pædagogikhåndbog: otte tilgange til pædagogik. red. / Hans Jørgen Kristensen; Per Fibæk Laursen. København: Gyldendal, 2011. s. 568-585.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  113. 2010
  114. Udgivet
    Ekspert i undervisning: rapport over andet år i et forsknings- og udviklingsarbejde vedrørende samspillet mellem teori og praksis i læreruddannelsen. / Laursen, Per Fibæk; Rasmussen, Jens; Brodersen, Marianne et al.
    København: Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2010. 88 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Forrige 1 2 Næste