Per Baltzer Overgaard

  1. 2010
  2. Udgivet

    Transparency and Coordinated Effects in European Merger Control. / Albæk, Svend; Møllgaard, H. Peter; Overgaard, Per Baltzer.

    I: Journal of Competition Law & Economics, Bind 6, Nr. 4, 2010, s. 839-851.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. 2009
  4. Udgivet

    Gennemsigtighed og koordinerede effekter i fusionskontrol. / Albæk, Svend; Møllgaard, H. Peter; Overgaard, Per Baltzer.

    Strategi & Driftsøkonomi: Festskrift for Ole Ø. Madsen. red. / Per Nikolaj Bukh; Niels Peter Mols. København : Gyldendal, 2009. s. 27-43.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  5. 2008
  6. Udgivet

    Buy-Out Prices in Auctions : Seller Competition and Multi-Unit Demand. / Overgaard, Per Baltzer; Kirkegaard, René.

    I: The RAND Journal of Economics, Bind 39, Nr. 3, 2008, s. 770-789.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  7. Udgivet

    Information Exchange, Market Transparency, and Dynamic Oligopoly. / Overgaard, Per Baltzer; Møllgaard, H. Peter.

    Issues in Competition Law and Policy. red. / Wayne Dale Collins. Bind 2 New York : American Bar Association, 2008. s. 1241 - 1268.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  8. Udgivet

    Pre-Auction Offers in Asymmetric First-Price and Second-Price Auctions. / Overgaard, Per Baltzer; Kirkegaard, René.

    I: Games and Economic Behavior, Bind 63, Nr. 1, 2008, s. 145-165.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  9. 2007
  10. Udgivet

    Information Exchange, Market Transparency and Dynamic Oligopoly. / Møllgaard, H. Peter; Overgaard, Per Baltzer.

    Aarhus : Institut for Økonomi, Aarhus Universitet, 2007.

    Publikation: Working paperForskning

  11. 2006
  12. Udgivet

    Transparency and Competition Policy. / Overgaard, Per Baltzer; Møllgaard, H. Peter.

    The Pros and Cons of Information Sharing. red. / Mats Bergman. Stockholm : Swedish Competition Authority, 2006. s. 101-129.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  13. 2005
  14. Udgivet

    Information Exchange, Market Transparency and Dynamic Oligopoly. / Overgaard, Per Baltzer; Mølgaard, Peter H.

    København : Center for Industrial Economics (CIE), Københavns Universitet, 2005.

    Publikation: Working paperForskning

  15. Udgivet

    Look How Little I′m Advertising! / Bagwell, Kyle; Overgaard, Per Baltzer.

    Aarhus : Institut for Økonomi, Aarhus Universitet, 2005.

    Publikation: Working paperForskning

  16. Udgivet

    Pre-Auction Offers in Asymmetric First-Price and Second-Price Auctions. / Kirkegaard, René; Overgaard, Per Baltzer.

    Aarhus : Institut for Økonomi, Aarhus Universitet, 2005.

    Publikation: Working paperForskning

  17. Udgivet

    Varemærket i økonomisk teori. / Overgaard, Per Baltzer; Schultz, Christian.

    Varemærkeloven 1880 - 2005. red. / J. Schovsbo; K. Wallberg; U. Riis. København, Denmark : Patent- og Varemærkestyrelsen, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  18. 2004
  19. Udgivet

    Buy-Out Prices in Auctions: Seller Competition and Multi-Unit Demand. / Kirkegaard, R.; Overgaard, P.B.

    Afdeling for Virksomhedsledelse, Institut for Økonomi, Aarhus Universitet, 2004.

    Publikation: Working paperForskning

  20. 2003
  21. Udgivet

    Buy-out prices in online auctions: Multi-unit demand. / Kirkegaard, R.; Overgaard, P.B.

    Centre for Industrial Economics, Københavns Universitet, 2003.

    Publikation: Working paperForskning

  22. Udgivet

    Market transparency in competition policy. / Møllgaard, H.P.; Overgaard, P.B.

    Antitrust, regulation and competition. red. / M. Baldassari; L. Lambertini. Basingstoke : Palgrave Macmillan, 2003.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  23. 2002
  24. Udgivet

    Markedsgennemsigtighed. / Møllgaard, Hans Peter; Overgaard, Per Baltzer.

    I: Facts, Bind 17, 2002, s. 7-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  25. Udgivet

    Modest Advertising Signals Strength. / Orzach, R.; Overgaard, P.B.; Tauman, Y.

    I: The RAND Journal of Economics, Nr. 33, 2002, s. 340-358.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  26. Udgivet

    Trasperanza del Mercato e Politiche per la Concorrenza. / Møllgaard, H.P.; Overgaard, P.B.

    I: Rivista di Politica Economica. Selected Papers, Nr. 91, 2002, s. 11-64.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  27. 2001
  28. Udgivet

    Forbrugerinformation, informationstransmission og konkurrence. / Møllgaard, H.P.; Overgaard, P.B.

    I: Facts, Bind 14, 2001, s. 5-8.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  29. Udgivet

    Market Transparency in Competition Policy. / Møllgaard, H.P.; Overgaard, P.B.

    I: Rivista di Politica Economica. Selected Papers, Bind 91, 2001, s. 11-58.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  30. Udgivet

    Price Competition and Advertising Signals - Signaling by Competing Senders. / Hertzendorf, M.N.; Overgaard, P.B.

    I: Journal of Economics and Management Strategy, Bind 10, 2001, s. 621-662.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  31. Udgivet

    Prices as Signals of Quality in Duopoly. / Hertzendorf, M.N.; Overgaard, P.B.

    Copenhagen, 2001.

    Publikation: Working paperForskning

  32. 2000
  33. Udgivet

    Competition Policy with a Coasian Prior? / Hylleberg, Svend; Overgaard, Per Baltzer.

    Competition Policy Analysis. red. / Einar Hope. London, UK : Frank Cass Publishers, 2000. (Routledge Studies in the Modern World Economy).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  34. Udgivet

    Industriøkonomi. / Martin, Stephen; Møllgaard, Hans Peter; Overgaard, Per Baltzer; Schultz, Christian.

    Udviklingslinier i økonomisk teori. red. / Christian Hjorth-Andersen. Copenhagen, Denmark : Djøf Forlag, 2000.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  35. Udgivet

    Konkurrenceret og retsøkonomi. / Møllgaard, Hans Peter; Overgaard, Per Baltzer.

    I: Samfundsoekonomen, Nr. 3, 2000, s. 21-26.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  36. 1999
  37. Udgivet

    Market Transparency: A Mixed Blessing? / Møllgaard, Hans Peter; Overgaard, Per Baltzer.

    1999.

    Publikation: Working paperForskning

  38. Udgivet

    Partnerships, Buy-Out Options, and Investment in Emerging Markets. / Møllgaard, Hans Peter; Overgaard, Per Baltzer.

    I: The Scandinavian Journal of Economics, Bind 101, 1999, s. 651-672.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  39. 1998
  40. Udgivet

    Competition Policy with a Coasian Prior? / Hylleberg, Svend; Overgaard, Per Baltzer.

    I: Konkurranse, Nr. 4, 1998, s. 8-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  41. Udgivet

    Receiver Discretion in Signalling Models: Information Transmission to Competing Retailers. / Albæk, Svend; Overgaard, Per Baltzer.

    I: International Journal of Industrial Organization, Bind 16, 1998, s. 209-228.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  42. Udgivet

    Signaling and Rent Extraction via Contract Proposals in Franchising. / Albæk, Svend; Overgaard, Per Baltzer.

    1998.

    Publikation: Working paperForskning

  43. Udgivet
  44. Udgivet

    The Danish Competition Act and Barriers to Entry. / Albæk, Svend; Møllgaard, Hans Peter; Overgaard, Per Baltzer.

    Competition Policies in Europe. red. / Stephen Martin. Amsterdam, The Netherlands : North-Holland, 1998. (Contributions to Economic Analysis).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  45. Udgivet

    Will the High-Quality Producer Please Stand Up? A Model of Duopoly Signaling. / Hertzendorf, Mark N.; Overgaard, Per Baltzer.

    1998.

    Publikation: Working paperForskning

  46. 1997
  47. Udgivet

    Government-Assisted Oligopoly Coordination? A Concrete Case. / Albæk, Svend; Møllgaard, Hans Peter; Overgaard, Per Baltzer.

    I: Journal of Industrial Economics, Bind 45, 1997, s. 429-443.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  48. 1996
  49. Udgivet

    Asymmetric Adjustment in Symmetric Duopoly. / Hansen, Per Svejstrup; Møllgaard, Hans Peter; Overgaard, Per Baltzer; Sørensen, Jan Rose.

    I: Economics Letters, Bind 53, 1996, s. 183-188.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  50. Udgivet

    Den danske konkurrencelov i moderne industriøkonomisk belysning. / Møllgaard, Hans Peter; Overgaard, Per Baltzer; Madsen, Ole Ø.

    Markeder i opbrud. red. / Per Nikolaj D. Bukh; Peter Skott. Aarhus, Denmark : Aarhus Universitetsforlag, 1996.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  51. Udgivet

    Konkurrencelov med konsekvens og uafhængighed. / Albæk, Svend; Møllgaard, Hans Peter; Overgaard, Per Baltzer.

    I: Boersen, 1996.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  52. Udgivet

    Law-Assisted Collusion? The Transparency Principle in the Danish Competition Act. / Albæk, Svend; Møllgaard, Hans Peter; Overgaard, Per Baltzer.

    I: European Competition Law Review, Bind 17, 1996, s. 339-343.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  53. 1995
  54. Udgivet

    Dansk konkurrenceret og vertikal kontrol. / Albæk, Svend; Møllgaard, Hans Peter; Overgaard, Per Baltzer.

    I: Nationaloekonomisk Tidsskrift, Bind 133, 1995, s. 268-283.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  55. Udgivet

    Konkurrenceloven - hvad er galt? / Albæk, Svend; Møllgaard, Hans Peter; Overgaard, Per Baltzer.

    I: Jyllands-Posten, 1995.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  56. 1994
  57. Udgivet

    Advertising and Pricing to Deter or Accommodate Entry when Demand is Unknown: Comment. / Albæk, Svend; Overgaard, Per Baltzer.

    I: International Journal of Industrial Organization, Bind 12, 1994, s. 83-87.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  58. Udgivet

    Equilibrium Effects of Potential Entry when Prices Signal Quality. / Overgaard, Per Baltzer.

    I: European Economic Review, Bind 38, 1994, s. 367-384.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  59. Udgivet

    Nobelpris til tre spillefugle. / Albæk, Svend; Møllgaard, Hans Peter; Overgaard, Per Baltzer.

    I: Boersen, 1994.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  60. Udgivet
  61. Udgivet

    The Scale of Terrorist Attacks as a Signal of Resources. / Overgaard, Per Baltzer.

    I: Journal of Conflict Resolution, Bind 38, 1994, s. 452-478.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  62. 1993
  63. Udgivet

    Price as a Signal of Quality: A Discussion of Equilibrium Concepts in Signalling Games. / Overgaard, Per Baltzer.

    I: European Journal of Political Economy, Bind 9, 1993, s. 483-504.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  64. Udgivet

    Upstream Pricing and Advertising Signal Downstream Demand. / Albæk, Svend; Overgaard, Per Baltzer.

    I: Journal of Economics and Management Strategy, Bind 1, 1993, s. 677-698.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  65. 1992
  66. Udgivet

    Upstream Pricingand Advertising Signal Downstream Demand. / Albák, Svend; Overgaard, Per Baltzer.

    I: Journal of Economics & Management Strategy, Bind 1, Nr. 4, 01.01.1992, s. 677-698.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  67. Udgivet

    Adverse Producer Incentives and Product Quality when Consumers Are Short-Term Players. / Overgaard, Per Baltzer.

    I: Journal of Economics, Bind 55, 1992, s. 169-191.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  68. 1991
  69. Udgivet

    Manufacturer-Retailer Relations when the Wholesale Price Signals Demand Intensity. / Albæk, Svend; Overgaard, Per Baltzer.

    World Marketing Congress, International Conference Series, Vol. V. red. / H.H. Larsen; M. Friestad; G.S. Albaum. Academy of Marketing Science, 1991.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  70. Udgivet

    Product Quality Uncertainty: Strategic Information Transmission in Product Markets with Adverse selection and adverse Incentives. / Overgaard, Per Baltzer.

    Louvain-la-Neuve, Belgium : CIACO, 1991.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  71. 1990
  72. Udgivet

    Demand and Capacity Constraints on Danish Employment. / Andersen, Torben M.; Overgaard, Per Baltzer.

    Europe's Unemployment Problem. red. / Jacques H. Drèze; Charles R. Bean. Cambridge, MA : MIT Press, 1990.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  73. Udgivet
34310 / i28