Aarhus Universitets segl

Ole Sejer Iversen

  1. 2023
  2. Udgivet
    A Research Agenda for Computational Empowerment for Emerging Technology Education. / Smith, Rachel Charlotte; Schaper, Marie-Monique Anastasia; Tamashiro, Mariana Aki et al.
    I: International Journal of Child - Computer Interaction, Bind 38, 12.2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Udgivet
    Uddannelsesledere til Tesfaye: Teknologiforståelse som en del af andre fag er simpelthen utilstrækkeligt. / Iversen, Ole Sejer; Hjorth, Mikkel ; Caspersen, Michael E. et al.
    I: Altinget, 21.11.2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kronik

  4. Udgivet
    Uddannelsesledere til regeringen: Teknologiforståelse som valgfag vil øge polarisering. / Hjorth, Mikkel ; Iversen, Ole Sejer; Horst, Maja et al.
    I: Altinget, 23.10.2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debat

  5. E-pub ahead of print
    Co-Designing Sustainable Practices for Emerging Technologies Education. / Schaper, Marie-Monique Anastasia; Smith, Rachel Charlotte; Van Mechelen, Maarten et al.
    I: International Journal of Technology and Design Education, 10.2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. Udgivet
    A Participatory Design approach to sustaining makerspace initiatives. / Holm Kanstrup, Katrine; Iversen, Ole Sejer; Dindler, Christian et al.
    Maker Education Meets Technology Education - Reflections on Good Practices: International Technology Education Studies . red. / Remke M. Klapwijk; Jianjun Gu; Qiuyue Yang; Marc J. de Vries. Bind 19 Leiden/Boston: Brill, 2023.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  7. Udgivet
    Forskere: Mens vi diskuterer skærme i skolen, sætter resten af Europa digital teknologi på skemaet. / Horst, Maja; Iversen, Ole Sejer; Petersen, Marianne Graves.
    I: Altinget, 06.09.2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kronik

  8. Udgivet
    Digital teknologiforståelse i grundskolen og gymnasiet: En virksomhedsteoretisk analyse af forsøgsfaget teknologiforståelse og informatiks formål og identitet. / Musaeus, Line Have; Jensen, Ane Vielandt; Petersen, Marianne Graves et al.
    I: Læring og Medier, Bind 16, Nr. 28, 09.2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  9. Udgivet
    DORIT: An analytical model for computational empowerment in K-9 education. / Dindler, Christian; Iversen, Ole Sejer; Hjorth, Mikkel et al.
    I: International Journal of Child - Computer Interaction, Bind 37, 100599, 09.2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  10. Udgivet
    Five Design Recommendations for Teaching Teenagers’ about Artificial Intelligence and Machine Learning. / Schaper, Marie-Monique Anastasia; Tamashiro, Mariana Aki; Smith, Rachel Charlotte et al.
    IDC '23: Proceedings of the 22nd Annual ACM Interaction Design and Children Conference. New York, NY, USA: Association for Computing Machinery, 2023. s. 298–309.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  11. Udgivet
    Developing Participatory Methods to Consider the Ethics of Emerging Technologies for Children. / Hourcade, Juan Pablo; Alper, Meryl; Antle, Alissa N. et al.
    CHI 2023 - Extended Abstracts of the 2023 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems. Association for Computing Machinery, 2023. 511.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskningpeer review

  12. Afsendt
    Diversity in Emerging Technology Education: Enabling learning about AI for All Students by considering their individual learning path. / Schaper, Marie-Monique Anastasia; Tamashiro, Mariana Aki; Smith, Rachel Charlotte et al.
    I: A C M Transactions on Computing Education, 2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  13. Afsendt
    Fiction-based learning about Emerging Technologies in K-12 education: Facial recognition on Future Earth. / Tamashiro, Mariana Aki; Schaper, Marie-Monique Anastasia; Iversen, Ole Sejer et al.
    I: International Journal of Child - Computer Interaction, 2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  14. Afsendt
    Onboarding new talent to Child-Computer Interaction research: Teaching a Tasting Menu of CCI as an Elective Research Subject. / Schaper, Marie-Monique Anastasia; Tamashiro, Mariana Aki; Iversen, Ole Sejer et al.
    I: International Journal of Child - Computer Interaction, 2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  15. Udgivet
    Resten af Europa venter ikke, mens vi lader vores børn finde rundt i den digitale verden på egen hånd. / Iversen, Ole Sejer; Harder, Jakob.
    I: Folkeskolen, 2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debat

  16. Under udarbejdelse
    Special Issue on Computational Empowerment and Children. / Schaper, Marie-Monique Anastasia; Zeising, Anja ; Frauenberger, Chris et al.
    I: International Journal of Child - Computer Interaction, 2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  17. Accepteret/In press
    Teaching Technical and Societal Aspects of IoT - A case study using the Orbit IoT Kit. / Tamashiro, Mariana Aki; Schaper, Marie-Monique Anastasia; Jensen, Ane Vielandt et al.
    2023.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  18. 2022
  19. Udgivet
    Computational Empowerment in Practice: Scaffolding teenagers’ learning about emerging technologies and their ethical and societal impact. / Schaper, Marie-Monique Anastasia; Smith, Rachel Charlotte; Tamashiro, Mariana Aki et al.
    I: International Journal of Child - Computer Interaction, Bind 34, 100537, 12.2022.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. Udgivet
    Empowerment through computational thinking: A literature survey. / Musaeus, Line Have; Van Mechelen, Maarten; Caspersen, Michael E. et al.
    I: Acta Didactica Norden, Bind 16, Nr. 4, 1, 12.2022.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  21. Udgivet
    CoTinker: Designing a Cross-device Collaboration Tool to Support Computational Thinking in Remote Group Work in High School Biology. / Musaeus, Line Have; Sørensen, Marie-Louise Stisen K; Palfi, Blanka Sara et al.
    Participative Computing for Sustainable Futures : Proceedings of the 12th Nordic Conference on Human-Computer Interaction (NordiCHI’22). New York: Association for Computing Machinery, 2022. 49.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  22. Udgivet
    Emerging Technologies in K-12 Education: A Future HCI Research Agenda. / Van Mechelen, Maarten; Smith, Rachel Charlotte; Schaper, Marie-Monique Anastasia et al.
    I: ACM Transactions on Computer-Human Interaction, Bind 30, Nr. 3, 47, 10.2022.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  23. Udgivet
    Uddannelsesfolk: Danmark har mistet sin digitale førertrøje. / Iversen, Ole Sejer.
    I: Altinget, 13.06.2022.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debat

  24. Udgivet
    Computational Thinking through Tangible Play: Understanding Social Dialogues in Children's Learning. / Liu, Yu-Yu ; Iversen, Ole Sejer.
    Proceedings of Interaction Design and Children, IDC 2022. New York: Association for Computing Machinery, 2022. s. 596-603.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  25. Udgivet
    Supporting Critical Data Literacy in K-9 Education: Three Principles for Enriching Pupils’ Relationship to Data. / Bilstrup, Karl-Emil Kjær; Kaspersen, Magnus Høholt; Lunding, Mille Skovhus et al.
    Proceedings of Interaction Design and Children, IDC 2022. New York: Association for Computing Machinery, 2022. s. 225-236.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  26. Udgivet
    Computational Empowerment. / Dindler, Christian; Iversen, Ole Sejer; Caspersen, Michael E. et al.
    Computational Thinking Education in K-12: Artificial Intelligence Literacy and Physical Computing. red. / Siu-Cheung Kong; Hal Abelson. Cambridge, Mass: MIT Press, 2022. s. 121-140.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  27. Udgivet
    CoTinker - A Toolkit for Supporting Computational Thinking and Collaboration in High School Education. / Musaeus, Line Have; Petersen, Marianne Graves; Klokmose, Clemens Nylandsted et al.
    SIGCSE 2022: Proceedings of the 53rd ACM Technical Symposium on Computer Science Education. Bind 2 Association for Computing Machinery, 2022. s. 1025.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskningpeer review

  28. Udgivet
    In Pursuit of Inclusive and Diverse Digital Futures: Exploring the Potential of Design Fiction in Education of Children. / Sharma, Sumita; Hartikainen, Heidi; Ventä-Olkkonen, Leena et al.
    I: Interaction Design and Architecture(s), Nr. 51, 2022, s. 219-248.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. 2021
  30. Udgivet
    Participatory Design. / Bødker, Susanne; Iversen, Ole Sejer; Dindler, Christian et al.
    Morgan & Claypool Publishers, 2021. 143 s. (Synthesis Lectures on Human-Centered Informatics).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  31. Udgivet
    Vi har brug for et folkeskolefag, der hedder teknologiforståelse. / Olsen, Claus Rosenkrands; Iversen, Ole Sejer; Harder, Jakob.
    I: Politiken, 19.08.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Avisartikel

  32. Udgivet
    Cultivating Creativity in Computing Education: A Missed Opportunity? / Biskjaer, Michael Mose; Iversen, Ole Sejer; Dindler, Christian.
    Creativity and Learning: Contexts, Processes and Support. red. / Soila Lemmetty; Kaija Collin; Vlad Petre Glăveanu; Panu Forsman. Cham: Palgrave Macmillan, 2021. s. 89-113 (Palgrave Studies In Creativity And Culture).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  33. Udgivet
    A Systematic Review of Empowerment in Child-Computer Interaction Research. / Van Mechelen, Maarten; Musaeus, Line Have; Iversen, Ole Sejer et al.
    Interaction Design and Children (IDC '21). New York: Association for Computing Machinery, 2021. s. 119–130.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  34. Udgivet
    Digital Design Literacy in K-9 Education: Experiences from Pioneer Teachers Share on. / Van Mechelen, Maarten; Wagner, Marie-Louise; Baykal, Gökçe Elif et al.
    Interaction Design and Children (IDC '21). New York: Association for Computing Machinery, 2021. s. 32-42.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  35. Udgivet
    Digital teknologi er kommunalpolitisk kernestof. / Iversen, Ole Sejer; Dindler, Christian.
    Det kommunalpolitisk lederskab : tæt på borgerne i de lokale fællesskaber. København: Hans Reitzels Forlag, 2021. s. 231-248.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  36. Udgivet
    Introducing Teenagers to Machine Learning through Design Fiction: An Exploratory Case Study. / Tamashiro, Mariana Aki; Van Mechelen, Maarten; Schaper, Marie-Monique Anastasia et al.
    Proceedings of the International Conference on Interaction Design and Children (IDC 2021). New York: Association for Computing Machinery, 2021. s. 471–475.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  37. Udgivet
    Scaling Digital Design Literacy in K-9 Education through the Fellowship Program. / Kanstrup, Katrine Holm; Wagner, Marie Louise; Van Mechelen, Maarten et al.
    Proceedings of 5th FabLearn Europe / MakeEd Conference 2021. New York: Association for Computing Machinery, 2021. 5.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  38. Udgivet
    Gap-analyse af teknologiforståelse i det danske uddannelsessystem fra grundskole til ungdomsuddannelser. / Basballe, Ditte; Caspersen, Michael E.; Lundgaard Hansen, Bettina et al.
    2021. 184 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  39. Udgivet
    Demokratiske værdier og digitalisering. / Iversen, Ole Sejer.
    Humanistiske initiativer: Forandring & sammenhængskraft frem mod 2030. København: Dansk Magisterforening, 2021.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportFormidling

  40. 2020
  41. Udgivet
    Researchers' Toolbox for the Future: Empowering Children to Shape Their Future. / Kotilainen, Sirkku; Okkonen, Jussi; Spurava, Guna et al.
    NordiCHI 2020 - Proceedings of the 11th Nordic Conference on Human-Computer Interaction: Shaping Experiences, Shaping Society. Association for Computing Machinery, 2020. 133 (ACM International Conference Proceeding Series).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  42. Udgivet
    Empowering Children To Shape Their Future. Researchers' Toolbox for the Future. / Iivari, Netta; Iversen, Ole Sejer; Kinnula, Marianne et al.
    2020. Paper præsenteret ved NORDICHI 2020, Tallin, Estland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  43. Udgivet
    18 Years of Ethics in Child-Computer Interaction Research: A Systematic Literature Review. / Van Mechelen, Maarten; Baykal, Gokce Elif; Dindler, Christian et al.
    Proceedings of the Interaction Design and Children Conference, IDC 2020. New York: Association for Computing Machinery, 2020. s. 161-183.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  44. Udgivet
    Teaching the Next Generation of Child-Computer Interaction Researchers and Designers. / Van Mechelen, Maarten; Gilutz, Shuli; Hourcade, Juan Pablo et al.
    Extended Abstracts - Proceedings of the 19th ACM Interaction Design and Children Conference (IDC'20). Association for Computing Machinery, 2020. s. 69-76 (ACM Interaction Design and Children (conference)).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskningpeer review

  45. Udgivet
    When Participatory Design Becomes Policy: Technology Comprehension in Danish Education. / Smith, Rachel Charlotte; Bossen, Claus; Dindler, Christian et al.
    Full Papers. Bind 1 Association for Computing Machinery, 2020. s. 148-158.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  46. Udgivet
    Digital myndiggørelse i den danske grundskole. / Wagner, Marie-Louise; Iversen, Ole Sejer.
    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 117, 05.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKonferenceartikelForskningpeer review

  47. Udgivet
    Teknologiforståelsens rationale: På vej mod computationel empowerment i den danske grundskole. / Wagner, Marie-Louise; Iversen, Ole Sejer; Caspersen, Michael E.
    I: Unge Pædagoger, Nr. 1, 05.03.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  48. Udgivet
    CCI in the wild: Designing for environmental stewardship through children's nature-play. / Cumbo, Bronwyn J.; Iversen, Ole Sejer.
    IDC '20: Proceedings of the Interaction Design and Children Conference. New York: Association for Computing Machinery, 2020. s. 335-348.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  49. Udgivet
    Child-Computer Interaction SIG: Looking Forward After 18 Years. / Antle, Alissa; Hourcade, Juan Pablo; blikstein, paulo et al.
    CHI EA 2020 - Extended Abstracts of the 2020 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems: Extended Abstracts of the 2020 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems. New York: Association for Computing Machinery, 2020. 3381060.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskningpeer review

  50. Udgivet
    Computational Empowerment: participatory design in education. / Dindler, Christian; Smith, Rachel Charlotte; Iversen, Ole Sejer.
    I: CoDesign: International Journal of CoCreation in Design and the Arts, Bind 16, Nr. 1, 2020, s. 66-80.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  51. 2019
  52. Udgivet
    The ’Least-Adult’ Role in Participatory Design with Children. / Cumbo, Bronwyn; Eriksson, Eva; Iversen, Ole Sejer.
    2019. Paper præsenteret ved 31ST AUSTRALIAN CONFERENCE ON HUMAN-COMPUTER-INTERACTION , Perth, Australien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  53. Udgivet
    How Participatory Design Works: Mechanisms and Effects. / Hansen, Nicolai Brodersen; Dindler, Christian; Halskov, Kim et al.
    OzCHI: Australian Conference on Human-Computer Interaction Proccedings. 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  54. Udgivet
    The "least-Adult" role in participatory design with children. / Cumbo, Bronwyn J.; Eriksson, Eva; Iversen, Ole Sejer.
    OZCHI'19: Proceedings of the 31st Australian Conference on Human-Computer-Interaction. New York: Association for Computing Machinery, 2019. s. 73-84 (ACM International Conference Proceeding Series).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  55. Udgivet
    Participatory Heritage Innovation: Designing Dialogic Sites of Engagement. / Smith, Rachel Charlotte; Iversen, Ole Sejer.
    Museums and their Publics: Engagement and Coproduction . red. / Rhiannon Mason. London: Routledge, 2019. (Routledge Major Works).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  56. Udgivet
    Gør teknologiforståelse til et obligatorisk fag på alle uddannelser. / Gregersen, Camilla; Iversen, Ole Sejer; Ilsøe, Bjørn et al.
    I: Altinget, 25.10.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Avisartikel

  57. Udgivet
  58. Udgivet
    Ordliste over fagbegreber i teknologiforståelse i folkeskolen. / Caspersen, Michael E.; Iversen, Ole Sejer.
    2019. 15 s.

    Publikation: Udredning/notatFaglig redegørelsepeer review

  59. Udgivet
    Understanding design literacy in middle-school education: Assessing students' stances towards inquiry. / Christensen, Kasper Skov; Hjorth, Mikkel; Iversen, Ole Sejer et al.
    I: International Journal of Technology and Design Education, Bind 29, Nr. 4, 09.2019, s. 633-654.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  60. Udgivet
    Widening the Scope of FabLearn Research: Integrating Computational Thinking, Design and Making. / Eriksson, Eva; Iversen, Ole Sejer; Baykal, Gokce Elif et al.
    2019. Paper præsenteret ved Fablearn Europe 2019, Oulu, Finland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  61. Udgivet
    Der er to veje til teknologiforståelse - kære folkeskole, valget er dit. / Iversen, Ole Sejer; Dindler, Christian.
    I: Politiken Skoleliv, 14.03.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debat

  62. Udgivet
    Er folkeskolen klar til teknologiforståelse? / Iversen, Ole Sejer; Caspersen, Michael E.
    I: Politiken Skoleliv, 08.01.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debat

  63. Udgivet
    En Designtilgang til Teknologiforståelse. / Iversen, Ole Sejer; Dindler, Christian; Smith, Rachel Charlotte.
    Dafolo, 2019. 160 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  64. Udgivet
    FUBImethod: Strategies to engage Children in the Co-Design of Full-Body Interactive Experiences. / Schaper, Marie-Monique Anastasia; Iversen, Ole Sejer; Parés, Narcís et al.
    I: International Journal of Human-Computer Studies, Bind 132, 2019, s. 52-69.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  65. Udgivet
    Technology Comprehension - Combining Computing, Design, and Societal Perspectives as a National Discipline. / Tuhkala, Ari; Wagner, Marie-Louise; Iversen, Ole Sejer et al.
    I: International Journal of Child - Computer Interaction, Bind 20, 2019, s. 54-63.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  66. 2018
  67. Udgivet
  68. Udgivet
    Child-Computer Interaction, Ubiquitous Technologies, and Big Data. / Hourcade, Juan Pablo; Antle, Alissa; Anthony, Lisa et al.
    I: interactions, Bind XXV.6, Nr. November-December 2018, 01.11.2018, s. 78-81.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKonferenceartikelForskningpeer review

  69. Udgivet
    From Computational Thinking to Computational Empowerment: A 21st Century PD Agenda. / Iversen, Ole Sejer; Smith, Rachel Charlotte; Dindler, Christian.
    Proceedings of the Participatory Design Conference 2018, Genk, Belgium. Association for Computing Machinery, 2018. 7.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  70. Udgivet
    Program Theory for Participatory Design. / Bossen, Claus; Dindler, Christian; Iversen, Ole Sejer.
    Proceedings of the Participatory Design Conference, 2018, Genk Belgium. Association for Computing Machinery, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  71. Udgivet
    Participatory Design for Sustainable Social Change. / Smith, Rachel Charlotte; Iversen, Ole Sejer.
    I: Design Studies, Bind 59, Nr. Special Issue on Participatory Design , 07.2018, s. 9-36.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  72. Udgivet
    FABLEARN Europe: Proceedings of the Conference on Creativity and Making in Education. / Giannakos, Michail N. (Redaktør); Divitini, Monica (Redaktør); Jaccheri, Letizia (Redaktør) et al.
    USA: Association for Computing Machinery, 2018.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  73. Udgivet
    Technology Comprehension - Scaling Making into a National Discipline. / Tuhkala, Ari; Wagner, Marie-Louise; Nielsen, Nick et al.
    Proceedings of FabLearn Europe 2018: Conference on Creativity and Making in Education. USA: Association for Computing Machinery, 2018. s. 72-80.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  74. Udgivet
    Child-Computer Interaction SIG: Ubiquity and Big Data - A Changing Technology Landscape for Children. / Hourcade, Juan Pablo; Zeising, Anja; Iversen, Ole Sejer.
    ACM SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems. Association for Computing Machinery, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  75. 2017
  76. Udgivet
    Professor: Gør hurtigst muligt IT-valgfaget i folkeskolen obligatorisk. / Iversen, Ole Sejer.
    I: Altinget, 24.05.2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debat

  77. Udgivet
    IT-professor: Sådan giver vi folkeskolen en digital opstrammer. / Iversen, Ole Sejer.
    I: Altinget, 03.05.2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debat

  78. Udgivet
    Digital Technology and design processes II: Follow-up report on FabLab@School survey among Danish youth. / Hjorth, Mikkel; Christensen, Kasper Skov; Iversen, Ole Sejer et al.
    Aarhus Universitet, 2017. 104 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  79. Udgivet
    Tying Knots: Participatory Infrastructuring at Work. / Bødker, Susanne; Dindler, Christian; Iversen, Ole Sejer.
    I: Computer Supported Cooperative Work, Bind 26, Nr. 1-2, 29.01.2017, s. 245-273.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  80. Udgivet
    2017 NMC Technology Outlook for Nordic Schools A Horizon Project Regional Report. / Iversen, Ole Sejer (Medlem af forfattergruppering).
    2017. 24 s.

    Publikation: Bidrag til udredning/notatBidrag til besvarelse af spørgsmål/høringer

  81. Udgivet
    Child as Protagonist: Expanding the Role of Children in Participatory Design. / Iversen, Ole Sejer; Smith, Rachel Charlotte; Dindler, Christian.
    IDC 2017 - Proceedings of the 2017 ACM Conference on Interaction Design and Children: Proceedings of the 2017 Conference on Interaction Design and Children. red. / Paolo Blikstein; Dor Abrahamson. Association for Computing Machinery, 2017. s. 27-37.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  82. Udgivet
    Child-Computer Interaction SIG: Ethics and Values. / Hourcade, Juan Pablo; Zeising, Anja; Iversen, Ole Sejer et al.
    CHI 2017 Extended Abstracts - Proceedings of the 2017 ACM SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems: Explore, Innovate, Inspire. New York, NY, USA: Association for Computing Machinery, 2017. s. 1334-1337.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  83. Udgivet
    Entertainment, Engagement and Education: Foundations and Developments in Digital and Physical Spaces to Support Learning through Making. / Giannakos, Michail N.; Divitini, Monica; Iversen, Ole Sejer.
    I: Entertainment Computing, Bind 21, 2017, s. 77-81.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  84. Udgivet
    Introduction for the Special issue on ‘Maker technologies to foster engagement and creativity in learning’. / Giannakos, Michail N.; Divitini, Monica; Iversen, Ole Sejer.
    Entertainment Computing. Bind 18 2017. s. 143-144 (Entertainment Computing; Nr. January 2017, Bind 18).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingForord/efterskriftForskningpeer review

  85. Udgivet
    Make2Learn with IoT: Engaging Children into Joyful Design and Making of Interactive Connected Objects. / Divitini, Monica; Giannakos, Michail; Mora, Simone et al.
    IDC 2017 - Proceedings of the 2017 ACM Conference on Interaction Design and Children: Proceedings of the 2017 Conference on Interaction . New York, NY, USA: Association for Computing Machinery, 2017. s. 757-760.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  86. 2016
  87. Udgivet
    Educating the Reflective Educator: Design Processes and Digital Fabrication for the Classroom. / Hjorth, Mikkel; Smith, Rachel Charlotte; Iversen, Ole Sejer et al.
    Proceedings of FabLearn 2016: 6th Annual Conference on Creativity and Making in Education. Association for Computing Machinery, 2016. s. 26-33.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  88. Udgivet
    Evaluation in participatory design: a literature survey. / Bossen, Claus; Dindler, Christian; Iversen, Ole Sejer.
    PDC 2016: Participatory Design in an Era of Participation - Proceedings of the 14th Participatory Design Conference; Full Papers. Bind 1 New York, NY, USA: Association for Computing Machinery, 2016. s. 151-160.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  89. Udgivet
    Video Design Games: Training Educators in Teaching Design. / Smith, Rachel Charlotte; Christensen, Kasper Skov; Iversen, Ole Sejer et al.
    2016. Paper præsenteret ved FabLearn Europe, Preston, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  90. Udgivet
    Towards a formal assessment of design literacy: analyzing K-12 students' stance towards inquiry. / Christensen, Kasper Skov; Hjorth, Mikkel; Iversen, Ole Sejer et al.
    I: Design Studies, Bind 46, Nr. September, 08.06.2016, s. 125-151.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  91. Udgivet
    Child-Computer Interaction SIG: New Challenges and Opportunities. / Hourcade, Juan Pablo; Revelle, Glenda; Zeising, Anja et al.
    CHI EA 2016: #chi4good - Extended Abstracts, 34th Annual CHI Conference on Human Factors in Computing Systems. Association for Computing Machinery, 2016. s. 1123-1126.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  92. Udgivet
    Advances in Participatory Design. / Bødker, Susanne; Dindler, Christian; Halskov, Kim et al.
    CHI EA 2016: #chi4good - Extended Abstracts, 34th Annual CHI Conference on Human Factors in Computing Systems. Association for Computing Machinery, 2016. s. 984-987.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  93. Udgivet
    Digital fabrication in education: expanding the research towards design and reflective practices. / Iversen, Ole Sejer; Smith, Rachel Charlotte; Blikstein, Paulo et al.
    I: International Journal of Child - Computer Interaction, Bind 5, Nr. 1-2, 08.01.2016, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederpeer review

  94. Udgivet
    Impediments for Digital Fabrication in Education: a study of teachers’ role in digital fabrication. / Smith, Rachel Charlotte; Iversen, Ole Sejer; Veerasawmy, Rune.
    I: International Journal of Digital Literacy and Digital Competence, Bind 7, Nr. 1, 01.01.2016, s. 33-49.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  95. Udgivet
    Articulations on form properties and action-function couplings of maker technologies in children’s education. / Christensen, Kasper Skov; Iversen, Ole Sejer.
    I: Entertainment Computing, Bind 18, Nr. Januar 2017, 2016, s. 41-54.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  96. Udgivet
    Participation Gestalt: analysing Participatory Qualities of Interaction in Public Space. / Dalsgaard, Peter; Halskov, Kim; Iversen, Ole Sejer.
    CHI 2016 - Proceedings, 34th Annual CHI Conference on Human Factors in Computing Systems: Proceedings of the 2016 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems . New York: Association for Computing Machinery, 2016. s. 4435-4446.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  97. 2015
  98. Udgivet
    Values-led Participatory Design as a pursuit of meaningful alternatives. / Leong, Tuck Wah; Iversen, Ole Sejer.
    OzCHI '15: Proceedings of the Annual Meeting of the Australian Special Interest Group for Computer Human Interaction . red. / Bernd Ploderer; Marcus Carter; Martin Gibbs; Wally Smith; Frank Vetere. New York, USA: Association for Computing Machinery, 2015. s. 314-323.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  99. Udgivet
    Design Thinking for Digital Fabrication in Education. / Smith, Rachel Charlotte; Iversen, Ole Sejer; Hjorth, Mikkel.
    I: International Journal of Child - Computer Interaction, Bind 5, Nr. September, 07.11.2015, s. 20-28.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  100. Udgivet
    Make2Learn: Fostering Engagement and Creativity in Learning through Making. / Giannakos, Michail N.; Divitini, Monica; Iversen, Ole Sejer et al.
    Proceedings of the Workshop of Making as a Pathway to Foster Joyful Engagement and Creativity in Learning (Make2Learn 2015) in conjunction with the International Conference on Entertainment Computing (ICEC 2015). red. / Michail N. Giannakos; Monica Divitini; Ole Sejer Iversen; Pavlos Koulouris . ceur workshop proceedings, 2015. s. 1-6 (CEUR Workshop Proceedings, Bind 1450).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingForord/efterskriftForskningpeer review

  101. Udgivet
    Special Issue on Digital Fabrication in Education. / Iversen, Ole Sejer (Redaktør); Smith, Rachel Charlotte (Redaktør); Blikstein, Paulo (Redaktør) et al.
    Elsevier, 2015. (International Journal of Child - Computer Interaction).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  102. Udgivet
    Critical Alternatives: Proceedings of The Fifth Decennial Aarhus Conference 17- 21 August 2015, Aarhus, Denmark. / Bardzell, Shaowen (Redaktør); Bødker, Susanne (Redaktør); Iversen, Ole Sejer (Redaktør) et al.
    Aarhus: Department of Computer Science, Aarhus University, 2015. 180 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  103. Udgivet
    Foreword. / Bertelsen, Olav W.; Halskov, Kim; Bardzell, Shaowen (Redaktør) et al.
    Critical Alternatives: Proceedings of The Fifth Decennial Aarhus Conference 17- 21 August 2015, Aarhus, Denmark. Aarhus: Department of Computer Science, Aarhus University, 2015. s. ii.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingForord/efterskriftForskning

  104. Udgivet
    Digital Technology and Design Processes: Report on a FabLab@School survey among Danish youth. / Hjorth, Mikkel; Iversen, Ole Sejer; Smith, Rachel Charlotte et al.
    Aarhus: Aarhus Universitet, 2015. 88 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  105. Udgivet
    CCI SIG: Interactive Childhood - Crossing Cultures and Continents. / Read, Janet; Hourcade, Juan Pablo; Druin, Allison et al.
    CHI EA '15 : Proceedings of the 33rd Annual ACM Conference Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems. New York, USA: Association for Computing Machinery, 2015. s. 853-856.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  106. Udgivet
    Making as a Pathway to Foster Joyful Engagement and Creativity in Learning. / Giannakos, Michail N.; Divitini, Monica; Iversen, Ole Sejer et al.
    ENTERTAINMENT COMPUTING - ICEC 2015: 14th International Conference, ICEC 2015, Trondheim, Norway, September 29 - Ocotober 2, 2015, Proceedings. red. / K Chorianopoulos; M Divitini; JB Hauge; L Jaccheri; R Malaka. Springer, 2015. s. 566-570 (Lecture Notes in Computer Science, Bind 9353).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  107. 2014
  108. Udgivet
    Sustaining Participatory Design Initiatives. / Iversen, Ole Sejer; Dindler, Christian.
    I: CoDesign: International Journal of CoCreation in Design and the Arts, Bind 10, Nr. 3-4, 07.10.2014, s. 153-170.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  109. Udgivet
    PDC 2014 Reflecting connectedness Proceedings of the 13th Participatory Design Conference: Volume 1: Research Papers. / Iversen, Ole Sejer (Redaktør); Winschiers-Theophilus, Heike Winschiers-Theophilus (Redaktør); D'Andrea, VIncenzo (Redaktør) et al.
    New York, New York: Association for Computing Machinery, 2014.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  110. Udgivet
    PDC 2014 Reflecting connectedness Proceedings of the 13th Participatory Design Conference: Volume 2: Short papers and workshops. / Iversen, Ole Sejer (Redaktør); D'Andrea, VIncenzo (Redaktør); Winschiers-Theophilus, Heike (Redaktør) et al.
    New York, New York: Association for Computing Machinery, 2014. 262 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Forrige 1 2 Næste