Niels Peter Mols

  1. 2018
  2. E-pub ahead of print

    The internal competitor: buyer motives and marketing strategies. / Mols, Niels Peter.

    I: Journal of Strategic Marketing, 25.01.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. 2017
  4. Udgivet

    Concurrent sourcing and supplier opportunism. / Mols, Niels Peter.

    I: International Journal of Procurement Management, Bind 10, Nr. 1, 2017, s. 89-105.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. Udgivet

    Concurrent sourcing as a governance structure for safeguarding transaction specific assets. / Mols, Niels Peter.

    I: Academy of Management Proceedings, 2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKonferenceartikelForskningpeer review

  6. 2016
  7. Udgivet

    Concurrent sourcing as a mechanism for safeguarding specific investments from opportunism. / Mols, Niels Peter.

    2016. Paper præsenteret ved 23rd EurOMA conference, Trondheim, Norge.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  8. 2015
  9. Udgivet

    Introduction. / Mols, Niels Peter.

    I: Danish Journal of Management & Business, Bind 79, Nr. 3, 12.2015, s. 3-5.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  10. Udgivet

    Dare we believe in management and leadership? / Bukh, Per Nikolaj; Klausen, Kurt Klaudi; Minbaeva, Dana; Mols, Niels Peter.

    I: Danish Journal of Management & Business, Bind 79, Nr. 2, 2015, s. 67-69.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  11. Udgivet

    Purchasing and Innovation : A Capability-Based Analysis. / Hanghøj, Astrid; Mols, Niels Peter.

    I: International Journal of Procurement Management, Bind 8, Nr. 4, 2015, s. 494-515.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. 2014
  13. Udgivet

    Concurrent sourcing and external supplier opportunism. / Mols, Niels Peter.

    2014. Paper præsenteret ved Strategic Management Society 34th annual international conference, Madrid, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  14. Udgivet

    Outsourcing service production in the public sector : Are we addressing the right question? / Bukh, Per Nikolaj; Klausen, Kurt Klaudi; Minbaeva, Dana; Mols, Niels Peter; Poulfelt, Flemming.

    I: Ledelse & Erhvervsoekonomi, Bind 78, Nr. 3 and 4, 2014, s. 99-104.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  15. Udgivet

    Plural Governance : A modified transaction cost model. / Mols, Niels Peter; Menard, Claude.

    Paper presented at the Workshop: New Developments in Organization Theory - Plural Forms of Organization, CES Paris, April 8, 2014., 2014.

    Publikation: Working paperForskning

  16. Udgivet

    Plural Governance: A Modified Transaction Cost Model. / Mols, Niels Peter; Menard, Claude.

    I: Academy of Management Proceedings, 2014.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKonferenceartikelForskningpeer review

  17. Udgivet

    The money controversy : To be or not to be motivated. / Bukh, Per Nikolaj; Klausen, Kurt Klaudi; Mols, Niels Peter; Poulfelt, Flemming.

    I: Ledelse & Erhvervsoekonomi, Bind 78, Nr. 2, 2014, s. 81-84.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  18. 2012
  19. Udgivet

    Plural governance: The effect of internal production on supplier performance. / Mols, Niels Peter; Hansen, Jesper Rosenberg; Villadsen, Anders Ryom.

    I: Industrial Marketing Management, Bind 41, Nr. 5, 2012, s. 874–885.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. 2011
  21. Udgivet

    Plural Governance: A transaction cost model. Paper presented at the 71st Academy of Management Annual Meeting, San Antonio, 12-16 August. / Mols, Niels Peter.

    2011. Paper præsenteret ved 71st Academy of Management Annual Meeting, San Antonio, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  22. Udgivet

    Internal or External Production and Satisfaction with the Chosen Sourcing in Danish Municipalities: Different Theoretical Explanations. / Hansen, Jesper Rosenberg; Mols, Niels Peter; Villadsen, Anders Ryom.

    I: Local Government Studies, Bind 37, Nr. 6, 2011, s. 621-646.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  23. Udgivet

    Make and Buy – An Alternative to Make or Buy? An Investigation of Four Theoretical Explanations in Danish Municipalities. / Hansen, Jesper Rosenberg; Mols, Niels Peter; Villadsen, Anders Ryom.

    I: International Journal of Public Administration, Bind 34, Nr. 8, 2011, s. 539-552.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  24. 2010
  25. Udgivet

    Economic explanations for concurrent sourcing. / Mols, Niels Peter.

    I: Journal of Purchasing & Supply Management, Bind 16, Nr. 1, 2010, s. 61-69.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  26. Udgivet

    How does concurrent sourcing affect performance? / Mols, Niels Peter.

    I: Journal of Business and Industrial Marketing, Bind 25, Nr. 7, 2010, s. 525-534.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  27. Udgivet

    Innovative Global Sourcing - Towards a conceptualization. / Andersen, Poul Houman; Hanghøj, Astrid; Mols, Niels Peter.

    Conference Proceedings 19th IPSERA Conference - Supply Management - Missing Link in Strategic Management?. red. / Jukka Hallikas; Anni-Kaisa Kähkönen; Katrina Lintukangas; Veli Matti Virolainen. Lappeenranta University of Technology (LUT), 2010. s. 695-704.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  28. Udgivet

    The Internal Competitor: Buyer Behavior and Marketing Strategies. / Mols, Niels Peter; Thrane, Claus.

    Electronic Conference Proceeding 39th EMAC Conference. European Marketing Academy - EMAC, 2010.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  29. Udgivet

    The internal competitor: Buyer motives and external supplier marketing strategies. / Mols, Niels Peter; Sloth, Jacob Lerche; Thrane, Claus.

    2010. Paper præsenteret ved The 26th IMP Conference, 2010, Budapest, Ungarn.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  30. Udgivet

    When do Public Managers Imitate Each Other? Mimetic Decision Making in Contracting Decisions of Danish Municipalities. / Villadsen, Anders Ryom; Hansen, Jesper Rosenberg; Mols, Niels Peter.

    I: Public Organization Review, Bind 10, Nr. 4, 2010, s. 357-376.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  31. 2009
  32. Udgivet

    Forord. / Bukh, Per Nikolaj; Mols, Niels Peter.

    Strategi & Driftsøkonomi: Festskrift for Ole Ø. Madsen. red. / Per Nikolaj Bukh; Niels Peter Mols. København : Gyldendal, 2009. s. 7-8.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingForord/efterskriftForskning

  33. Udgivet

    Make and Buy – An Alternative to Make or Buy? An Investigation of Four Theoretical Explanations. / Hansen, Jesper Rosenberg; Mols, Niels Peter; Villadsen, Anders Ryom.

    2009. Paper præsenteret ved 2009 Academy of Management Annual Meeting, Chicago, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  34. Udgivet

    Når en driftsøkonom takker af. / Bukh, Per Nikolaj; Mols, Niels Peter.

    Strategi og Driftsøkonomi: Festskrift for Ole Ø. Madsen. red. / Per Nikolaj Bukh; Niels Peter Mols. København : Gyldendal, 2009. s. 9-25.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  35. Udgivet

    Strategi & driftsøkonomi - Festskrift for Ole Ø. Madsen. / Bukh, Per Nikolaj (Redaktør); Mols, Niels Peter (Redaktør).

    København : Gyldendal, 2009. 380 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  36. 2008
  37. Udgivet

    En empirisk analyse af danske kommuners make-or-buy beslutninger. / Hansen, Jesper Rosenberg; Mols, Niels Peter; Villadsen, Anders Ryom.

    I: Ledelse og Erhvervsoekonomi, Bind 72, Nr. 4, 2008, s. 31-44.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  38. Udgivet

    Plural Governance : The Effect of Internal Production on the Performance of Market Relationships. / Mols, Niels Peter; Hansen, Jesper Rosenberg; Villadsen, Anders Ryom.

    2008. Paper præsenteret ved 2008 Academy of Management Annual Meeting, Anaheim, California, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  39. Udgivet

    When Do Managers Peek? A Study of the Link between Three Types of Uncertainty and Mimetic Action. / Villadsen, Anders Ryom; Hansen, Jesper Rosenberg; Mols, Niels Peter.

    2008. Paper præsenteret ved The 2008 Academy of Management Annual Meeting, Anaheim, California, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  40. 2007
  41. Udgivet

    Boundary choice and performance of municipalities: A test of transaction cost, agency, neoclassical economics, resource-based, and institutional explanations. / Mols, Niels Peter; Hansen, Jesper Rosenberg; Villadsen, Anders Ryom.

    21st ANZAM Conference - Managing our intellectual and social capital. ISBN: 186308 140 2.. University of Sydney, 2007.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  42. Udgivet

    Det handler om viden - og meget mere! En empirisk analyse af danske kommuners make-or-buy beslutninger. / Hansen, Jesper Rosenberg; Mols, Niels Peter; Villadsen, Anders Ryom.

    2007. Paper præsenteret ved Ledelse - fra viden til handling. Det Danske Ledelsesakademis 2. konference, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  43. Udgivet

    Drivers of Adoption and Implementation of Internet-Based Marketing Channels. / Nielsen, Jørn Flohr; Mols, Niels Peter; Høst, Viggo.

    E-Business Innovation and Process Management. red. / In Lee. Cybertech Publishing, Idea Group Inc., 2007. s. 42-67.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  44. Udgivet

    Plural Governance and Performance - a review of explanations and a model. / Mols, Niels Peter.

    Managing our intellectual and social capital. University of Sydney, 2007.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  45. 2005
  46. Udgivet

    Adoption of Internet-Based Marketing Channels by Small- and Medium-Sized Manufacturers. / Nielsen, Jørn Flohr; Høst, Viggo; Mols, Niels Peter.

    I: International Journal of e-Business Research, Bind 1, Nr. 2, 2005, s. 1-23.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  47. Udgivet

    Duale distributionskanaler. / Mols, Niels Peter.

    Andre vinkler på ledelse og organisation: Festskrift til Jens Genefke. red. / Ole Øhlenschlæger Madsen; Jørn Flohr Nielsen. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2005. s. 150-163.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  48. 2003
  49. Udgivet

    Drivers of adoption of internet-based marketing channels. / Nielsen, Jørn Flohr; Høst, Viggo; Mols, Niels Peter.

    Department of Management, University of Aarhus, 2003.

    Publikation: Working paperForskningpeer review

  50. Udgivet

    Environmental factors affecting the implementation of dual marketing channels. / Mols, N.P.

    I: The Icfaian Journal of Management Research, Bind 2, Nr. 1, 2003, s. 67-85.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  51. 2002
  52. Udgivet

    The Impact of Organizational and Environmental Factors on the Implementation of Internet-based Marketing Channels. / Mols, N.P.

    I: Journal of Marketing Channels, Bind 9, Nr. 3/4, 2002, s. 101-131.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  53. Udgivet

    Værdiskabelse med internet-baseret handel. / Mols, N.P.

    Afdeling for Virksomhedsledelse, Aarhus Universitet, 2002.

    Publikation: Working paperForskning

  54. 2001
  55. Udgivet

    Customer Portfolios and Segmentation. / Freytag, P.V.; Mols, N.P.; Freytag, P.V. (Redaktør).

    Portefoliomanagement and Segmentation in a Relationship Perspective. Karnov Group, 2001. s. 93-128.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  56. Udgivet

    Organizing for the Effective Introduction of New Distribution Channels in Retail Banking. / Mols, N.P.

    I: European Journal of Marketing, Bind 35, Nr. 5/6, 2001, s. 661-686.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  57. Udgivet

    The Adoption of Internet-Based Marketing Channels. / Høst, V.; Mols, N.P.; Nielsen, J.F.

    I: Homo Oeconomicus, Bind XVII, Nr. 4, 2001, s. 463-488.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  58. 2000
  59. Udgivet

    A Comparative Study of Sourcing Strategies: Cash Management Sourcing and Bank Strategies. / Mols, Niels Peter; Andersen, Poul Houman; Birks, David F.; Bukh, Per Nikolaj D.

    I: Journal of Financial Services Marketing, Bind vol. 4, Nr. no. 3, 2000, s. 220-231.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  60. Udgivet

    Barriers to customer-oriented management accounting in financial services. / Nielsen, Jørn Flohr; Bukh, Per Nikolaj D.; Mols, Niels Peter.

    I: International Journal of Service Industry Management, Bind vol. 11, Nr. no. 3, 2000, s. 269-286.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  61. Udgivet

    Dual Channels of Distribution - A Transaction Cost Analysis and Propositions. / Mols, Niels Peter.

    I: International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, Bind Vol. 10, Nr. No. 3, 2000, s. 227-246.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  62. Udgivet

    Micro and Macro-segmentation of the European Market for Cash Management Services. / Mols, Niels Peter; Bukh, P.N.D.; Birks, D.

    I: Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing, Bind Vol. 8, Nr. No. 3, 2000, s. 276-293.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  63. Udgivet

    Salg og markedsføring over Internettet - Barrierer og betingelser for udvikling af Internet-baseret handel. / Mols, Niels Peter; Høst, Viggo; Nielsen, Jørn Flohr; Kirk, Lennart Sand.

    Department of Management, University of Aarhus, 2000. s. 1-32.

    Publikation: Working paperForskning

  64. Udgivet

    The Internet and Services Marketing - The case of Danish retail banking. / Mols, Niels Peter.

    I: Journal of Internet Research, Bind vol. 10, Nr. no. 1, 2000, s. 7-18.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  65. 1999
  66. Udgivet

    Cash Management Relationships: Market-based and Credit-based Financial Systems. / Andersen, Poul Houman; Mols, Niels Peter; Bukh, Per Nikolaj D.

    Working paper 99-1, Department of International Business, The Aarhus School of Business, 1999. s. 1-17.

    Publikation: Working paperForskning

  67. Udgivet

    Distribution Channel Strategies in Danish Retail Banking. / Mols, Niels Peter; Bukh, Per Nikolaj D.; Nielsen, Jørn Flohr.

    I: International Journal of Retail and Distribution Management, Bind 27, Nr. 1, 1999, s. 37-47.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  68. Udgivet

    Erhvervskunders opfattelse af danske storbanker. / Antvor, Henrik; Bukh, Per Nikolaj D.; Nielsen, Jørn Flohr; Mols, Niels Peter.

    I: Finans/Invest, Bind 2, 1999, s. 24-27.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  69. Udgivet

    European customers' choice of cash management bank and bank strategies. / Bukh, Per Nikolaj D.; Mols, Niels Peter.

    I: Journal of Euromarketing, Bind Vol. 7, Nr. No. 3, 1999, s. 27-41.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  70. Udgivet

    Ny økonomistyring i den finansielle sektor: aktivitetsbaserede regnskabssystemer. / Bukh, Per Nikolaj D.; Olesen, Peter Braad; Mols, Niels Peter; Nielsen, Jørn Flohr.

    I: Samfundslederskab i Skandinavien, Bind Vol. 13, Nr. No. 4, 1999, s. 309-329.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  71. Udgivet

    Segment Stability in the European Market for Cash Management Services. / Mols, Niels Peter; Antvor, Henrik; Bukh, Per Nikolaj D.

    I: Journal of Segmentation in Marketing, Bind Vol. 3, Nr. No. 1, 1999, s. 55-75.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  72. Udgivet

    The Configuration of Cash Management Relationships: Differences between Market-based and Credit-based Financial Systems. / Andersen, Poul Houman; Mols, Niels Peter; Bukh, Per Nikolaj D.

    Ikke angivet. European International Business Academy 25th Annual Conference, December 12-14, 1999, Manchester, 1999.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  73. 1998
  74. Udgivet

    Barrierer for kundeorienteret styring i finansielle virksomheder. / Nielsen, Jørn Flohr; Bukh, Per Nikolaj; Mols, Niels Peter; Olesen, Peter Bjerg.

    Department of Management, University of Aarhus, 1998.

    Publikation: Working paperForskningpeer review

  75. Udgivet

    Choosing a Cash Management Bank : Customer Criteria and Bank Strategies. / Bukh, Per Nikolaj D.; Mols, Niels Peter; Blenker, Per.

    Global Cash Management in Europe. red. / D.F. Birks. Macmillan Business, 1998. s. 110-129.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  76. Udgivet

    Elektroniske bankstrategier : Med livrem eller seler. / Mols, Niels Peter; Bukh, Per Nikolaj; Nielsen, Jørn Flohr.

    I: Finans og Samfund, Bind 8, Nr. 9, 1998, s. 5-6.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  77. Udgivet

    The Behavioral Consequences of PC Banking. / Mols, Niels Peter.

    I: International Journal of Bank Marketing, Bind Vol. 16, Nr. No. 5, 1998, s. 195-202.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  78. Udgivet

    The Internet and the Banks' Strategic Distribution Channel Decisions. / Mols, Niels Peter.

    I: Journal of Internet Research, Bind Vol. 8, Nr. No. 4, 1998, s. 331-337.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  79. 1997
  80. Udgivet

    European Corporate Customers Choice of Domestic Cash Management Bank. / Mols, Niels Peter; Bukh, Per Nikolaj D.; Blenker, Per.

    I: The International Journal of Bank Marketing, Bind 15, Nr. 7, 1997, s. 255-263.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  81. Udgivet

    Exploring the Advantages and Disadvantages of Plural Forms of Governance. / Mols, Niels Peter.

    Conference Proceedings from the Ninth International Conference on Research in the Distributive Trades. Department of Applied Economics, K.U.Leuven, 1997. s. C6.1-C6.9.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  82. 1996
  83. Udgivet

    Plural Forms of Governance. / Mols, Niels Peter.

    1996.

    Publikation: Working paperForskning