DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Niels Kryger

  1. 2020
  2. Udgivet

    Changing the framing of play in times of increased emphasis on readiness. / Ellegaard, Tomas; Kryger, Niels.

    I: International Journal of Early Years Education, Bind 28, Nr. 3, 07.2020, s. 218-231.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Udgivet

    Appendiks : om forskningsprojektets empiri og metode. / Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida; Ellegaard, Tomas; Kjær, Bjørg; Kryger, Niels; Westerling, Allan.

    Parate børn: forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. red. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. s. 243-251.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  4. Udgivet

    Det ikke-parate barn : når risiko-, optimerings-, og diagnosetænkning mødes. / Kjær, Bjørg; Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida; Kryger, Niels.

    Parate børn: forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. red. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. s. 66-95.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  5. Udgivet

    Parate børn i mødet mellem pædagoger og forældre. / Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida; Ellegaard, Tomas; Kjær, Bjørg; Kryger, Niels; Westerling, Allan.

    Parate børn: forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. red. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. s. 230-242.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  6. Udgivet

    Indledning. / Bach, Dil; Dannesboe, Karen Ida; Ellegaard, Tomas; Kjær, Bjørg; Kryger, Niels; Westerling, Allan.

    Parate børn : forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. red. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. s. 7-32.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  7. Udgivet

    Når lokale vidensformer møder færdige kortlægningsprogrammer. / Kryger, Niels; Westerling, Allan; Kjær, Bjørg.

    Parate børn : Forestillinger og praksis i mødet mellem familie og daginstitution. red. / Allan Westerling; Dil Bach; Karen Ida Dannesboe; Tomas Ellegaard; Bjørg Kjær; Niels Kryger. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2020. s. 96-131.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  8. 2019
  9. Udgivet

    Elevens perspektiv : Børnene bliver uselvstændige i skole-hjem-samarbejdet. / Kryger, Niels.

    I: Folkeskolen, Bind 2019, Nr. 14, 09.2019, s. 24-29.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  10. Udgivet

    Skole-hjem-samarbejde i et børneperspektiv. / Kryger, Niels.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 39, Nr. 113, 2019, s. 27-38.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. 2018
  12. Udgivet

    Ungdommens frihed som tidens tvetydige dannelsesprojekt. / Kryger, Niels.

    Ungdom, danning og fellesskap: Samfunns- og kulturpedagogiske perspektiv. red. / Maria Øksnes; Einar Sundsdal; Cecilie R. Haugen. 1. udgave. udg. Oslo : Cappelen Damm Akademisk, 2018. s. 39-56.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  13. 2016
  14. Udgivet

    Forældresamarbejde med elever i komplicerede læringssituationer. / Kjær, Bjørg; Kryger, Niels.

    Specialpædagogik i læreruddannelsen. red. / Jørgen Christiansen; Brian Degn Mårtensson ; Torben Pedersen. København : Hans Reitzels Forlag, 2016. s. 293-305.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  15. Udgivet

    Hvem er vi? Hvem er de? flygtningesituationen udfordrer hele vores måde at tænke pædagogik og uddannelse på. / Kryger, Niels.

    I: Asterisk, Nr. 78, 2016, s. 32-33.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  16. Udgivet

    Unges tvetydige kamp for at erobre frihed. / Kryger, Niels.

    I: Pæda­gogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 53, Nr. 2, 2016.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  17. 2015
  18. Udgivet

    Barndomskonstruktioner i skole-hjem-relationen i Danmark : et kritisk blik. / Kryger, Niels.

    I: Barn, Bind 33, Nr. 1, 2015, s. 9-23.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  19. Udgivet

    Det intensiverede samarbejde mellem institution og hjem under den tredje institutionalisering af barndommen. / Kryger, Niels.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Bind 4, Nr. 2015, 2015, s. 62-69.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. Udgivet

    Institution og familie : intensiveret samarbejde og forskydninger af ansvar. / Dannesboe, Karen Ida; Krab, Jimmy; Kryger, Niels; Akselvoll, Maria Ørskov; Øster, Bodil; Schmidt, Maria Christina Secher.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Nr. 4, 2015, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  21. Udgivet

    Læring i familien : for barnets bedste eller snæver investeringslogik. / Kryger, Niels.

    I: Viden om Laesning, Bind 2015, Nr. 17, 2015, s. 16-25.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  22. 2014
  23. Udgivet

    Klasseledelse i skole-hjem-relationen. / Kryger, Niels; Ravn, Birte.

    Klasseledelsens dilemmaer : fortsatte magtkampe i praksis, pædagogik og politik . red. / John Benedicto Krejsler; Lejf Moos. 1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2014. s. 228-243 (Undervisning og læring; Nr. 2014-8).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  24. Udgivet

    Lektier skaber stress og ulighed. / Kryger, Niels.

    I: Asterisk, Nr. 72, 2014, s. 32-33.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  25. 2013
  26. Udgivet

    Skal standardiseret stordrift styre dansk forskning? / Kryger, Niels.

    I: Information, 10.04.2013, s. 18.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  27. Udgivet

    Educational research on everyday life, education and their transformations in globalized contexts. / Krejsler, John B.; Kryger, Niels.

    I: Nordic Studies in Education, Bind 33, Nr. 2, 2013, s. 91-96.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  28. Udgivet

    La mobilitazione dei genitori nei servizi prescolastici danesi : gli aspetti finanziari e la logica di investimento . / Kryger, Niels.

    I: Bambini in Europa, Bind 13, Nr. 1 (24), 2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  29. Udgivet

    Læreren i et politiseret minefelt : skole-hjem-samarbejde. / Kryger, Niels.

    Skolens praksis: tilgange til pædagogik, undervisning og læring. red. / Brian Degn Mårtensen. 1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2013. s. 241-250.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  30. 2012
  31. Udgivet

    Et hverdagslivsstudie af skole-hjem relationer. / Palludan, Charlotte; Ravn, Birte; Dannesboe, Karen Ida; Kryger, Niels.

    Hvem sagde samarbejde: Et hverdagslivsstudie af skole-hjem-relationer. København : Aarhus Universitetsforlag, 2012. s. 9-20 (Asterisk; Nr. 7).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  32. Udgivet

    Hvem sagde samarbejde? Et hverdagslivsstudie af skole-hjem-relationer. / Dannesboe, Karen Ida; Ravn, Birte; Kryger, Niels; Palludan, Charlotte.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2012. 150 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  33. Udgivet

    Jo mere skole-hjem samarbejde jo bedre? / Palludan, Charlotte; Ravn, Birte; Kryger, Niels; Dannesboe, Karen Ida.

    Hvem sagde samarbejde?: et hverdagslivsstudie af skole-hjem relationer. København : Aarhus Universitetsforlag, 2012. s. 131-142 (Asterisk; Nr. 7).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  34. Udgivet

    Vem sätter dagordningen för lärandet i familjen? / Kryger, Niels.

    Familjeliv och lärande. red. / Liselott Aarsand; Pål Aarsand. Lund : Studentlitteratur, 2012. s. 167-185.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  35. 2011
  36. Udgivet

    Et Wake up call til skolen. / Kryger, Niels.

    Skolebestyrelsen. Kommuneforlaget, 2011.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKommentarFormidling

  37. 2010
  38. Udgivet

    The social world of childrens homework. / Palludan, Charlotte; Dannesboe, Karen Ida; Kryger, Niels; Ravn, Birte.

    I: International Journal about Parents in Education, Bind 4, Nr. 1, 2010, s. 11-22.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  39. 2009
  40. Udgivet

    Citizenship Education in Denmark (a battlefield and a meeting place for di verse ideas). / Ravn, Birte; Kryger, Niels.

     Affective Eudcation in Action  International Conference at the Cukurova University Adana/Turkey: Proceedings of Affective Education in Action. 9th International Conference of EAEN. red. / m. Sencer, Bulut; Kamuran Tarm; Ayten Iflaglu. Adana, Turkey : Department of Elemantary Education. Faculty of Education. Cukurova University-Adana TURKEY, 2009. s. 82-96.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  41. Udgivet

    Homework in Denmark : what kind og links between family and school? / Ravn, Birte; Kryger, Niels.

    International perspectives on student outcomes and homework.: family-school-community partnerships. red. / Rollande Deslandes. London and New York : Routledge, 2009. s. 7-24.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  42. Udgivet

    Reinstalling state-governed adult authority: Home-school co-operation in Denmark 2008. / Kryger, Niels; Ravn, Birte.

    I: Nordisk Pedagogik, Bind 29, Nr. 1, 2009, s. 163-173.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  43. 2008
  44. Udgivet

    Lærerens opgaver over for forældrene : den demokratiske forpligtelse. / Kryger, Niels; Ravn, Birte.

    Klasseledelse: magtkampe i praksis, pædagogik og politik. red. / Krejsler John B.; Moos Lejf. Frederikshavn : Dafolo, 2008. s. 93-109.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  45. Udgivet

    Når forældrene går til domstolene - og et alternativ. / Kryger, Niels.

    Folkeskolen 2025. 1. udg. netudgivelse, 2008.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKommentarFormidling

  46. Udgivet

    Skole-hjem samarbejde som kulturel selvfølgelighed : en multisited etnografisk afdækning. / Kryger, Niels; Palludan, Charlotte; Ravn, Birte; Winther, Ida Wentzel.

    1 udg. Kbh : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2008. 108 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  47. 2007
  48. Udgivet

    Champ de bataille ou terrain de rencontre? L'Éducation à la citoyenneté au Danemark. / Kryger, Niels; Ravn, Birte.

    I: Revue Internationale d'Education Sevres, Nr. 44, 2007, s. 55-65.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  49. Udgivet

    Firing a national canon pedagogy against the global challenge : questions of pedagogy in Denmark. / Kryger, Niels.

    Learning beyond cognition. red. / Niels Kryger; Birte Ravn. Copenhagen : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2007. s. 75-94.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  50. Udgivet

    Learning beyond Cognition. / Kryger, Niels; Ravn, Birte.

    1 udg. Copenhagen : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2007. 307 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  51. Udgivet

    Når pædagogik og socialarbejde bliver til sindelagskontrol i danskhed. / Kryger, Niels.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Bind 55, Nr. 2, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  52. Udgivet

    Skole-hjem-samarbejde :  for barnets bedste? / Kryger, Niels; Ravn, Birte.

    Nye sociale teknologier i folkeskolen: kampen om dannelsen. red. / Lejf Moos. 1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2007. s. 91-103.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  53. 2006
  54. Udgivet

    Kanoniseret danskhed på skoleskemaet. / Kryger, Niels.

    I: KVAN, Nr. 74, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  55. Udgivet

    Om at styrke kvaliteten i skole-hjem samarbejdet. / Kryger, Niels; Ravn, B.

    2006, Andet. (Vi ved, hvad der virker Temanummer: Folkeskolen i det globaliserede vidensamfund maj 2006).

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  56. Udgivet

    Skole-hjem-samarbejdet som kulturel selvfølgelighed. / Kryger, Niels; Ravn, B.

    I: Unge Paedagoger, Bind 2006, Nr. 6, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  57. 2005
  58. Udgivet

    Børn og unge som "pædagogisk projekt" : i et pædagogisk antropologisk perspektiv. / Kryger, Niels.

    Pædagogisk antropologi: et fag i tilblivelse. København : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  59. Udgivet

    Children's media use and new rhetoric of learning. / Kryger, Niels.

    The affective dimension of education - European perspective. Porto, Porutgal : University of Porto, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  60. Udgivet

    Introduktion: Pædagogisk antropologi - et fag i tilblivelse. / Krejsler, John; Kryger, N.; Milner, J.

    Pædagogisk antropologi: - et fag i tilblivelse. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  61. Udgivet

    Kronik: den nationale folkeskole - nu med test og kanon. / Kryger, Niels.

    2005, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  62. Afsendt

    Om de professionelles offensive tolkning af tidsånden : og læreplaner i dagtilbud. / Kryger, Niels.

    København. 2005, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  63. Udgivet

    Pædagogisk antropologi : - et fag i tilblivelse. / Krejsler, John (Redaktør); Kryger, N. (Redaktør); Milner, J. (Redaktør).

    København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2005. 290 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  64. Udgivet

    The Reappearance of the affective domain in Western Educational Rhetoric. / Kryger, Niels.

    Theory and practice in affective education: Essays in honour of Arja Puurjula. Research Report 258. udg. Helsinki : University of Helsinki, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  65. 2004
  66. Udgivet

    Childhood and ?New Learning? in a Nordic Context. / Kryger, Niels.

    EXPLORING NORDIC CHILDHOODS: ? Beyond the competent child. Roskilde : Roskilde Universitetsforlag, 2004.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  67. Udgivet

    Den uafsluttede historie om ordet ?læring? - om forståelsesmønstre og iscenesættelser i det pædagogiske felt. / Kryger, Niels.

    Sprogpsykologi - en artikelsamling om sprogpsykologiens kerneemner. København : Museum Tusculanum, 2004.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  68. Udgivet

    Hvorfor taler børn og unge så grimt? - eller gør de? / Kryger, Niels.

    2004, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  69. Udgivet

    Internettet som undervisningsmiddel : rapport fra et ITMF-udviklingsprojekt. / Kryger, Niels.

    intern rapport udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2004. 70 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  70. Udgivet

    Mesterfortællinger og pædagogisk feltforskning i Danmark fra 1970?erne til i dag : - brudstykker af en historie. / Kryger, Niels.

    Pædagogisk antropologi: refleksioner over feltbaseret viden. København: Hans Reitzels Forlag.. København : Hans Reitzels Forlag, 2004.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  71. Udgivet

    Pædagogisk antropologi : refleksioner over feltbaseret viden. / Gulløv, E.; Kryger, N.; Pedersen, S. H.; Carney, S.; Valentin, K.; Anderson, Sally; Palludan, C.; Madsen, U. A.; Madsen, Ulla Ambrosius (Redaktør).

    København : Hans Reitzels Forlag, 2004. 200 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  72. Udgivet

    Retorikken om den ny læring : reformpædagogikkens sejr, markedsøkonmiens indtog, ny styringsteknologi og/eller rituel iscenesættelse? / Kryger, Niels.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  73. Udgivet

    Skolen på nettet : læringens veje og vildveje. / Kryger, Niels.

    Bog udg. København : Danmarks Lærerhøjskole, 2004. 86 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  74. Udgivet

    Skoletiken : Forskningsrapport fra et ITMF projekt. / Kryger, Niels; Johansen, Louise.

    Kbh : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2004. 50 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  75. 2003
  76. Afsendt

    The (re)discovery of the affective dimension in current discourses of learning. / Kryger, Niels.

    2003, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragForskning

  77. 2001
  78. Udgivet

    Børnenes "egen kultur" som produkt af den moderne familiekonstruktion. / Kryger, Niels.

    Børnekultur. Hvilke børn? Hvis kultur? Akademisk Forlag. 2001.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  79. Udgivet

    Børns mediebrug, hverdagslivet og pædagogikken. / Kryger, Niels.

    I: Barn, Bind 19, Nr. 4, 2001.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  80. 2000
  81. Udgivet

    Skolebiblioteket som pædagogisk servicecenter - mellem vision og realitet. Temahæfte 28. Undervisningsministeriet. / Kryger, Niels.

    København : Undervisningsministeriet, 2000. 61 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  82. Udgivet

    Skolebiblioteket som pædagogisk servicecenter. Erfaringer fra 4 udviklingsarbejder. / Kryger, Niels.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2000. 169 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning