Ph.d.-studerende
DPU - Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse - Afdeling for fagdidaktik
Tuborgvej 164
bygning 1483, 627
2400 København NV
Danmark
DPU - Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse - Didaktikuddannelserne, Aarhus
Jens Chr. Skous Vej 4
bygning 1483, 627
8000 Aarhus C
Danmark
Ph.d.-projektet undersøger mulighederne for at få lærere til at være meddesignere i udviklingen af læremidler, der afspejler den faktiske undervisnings- og læringspraksis.
Formålet med projektet er at undersøge, hvordan lærernes samarbejde og interaktion med læremidler kan udgøre et afsæt for løbende forbedringer af den undervisningen og af de undervisningsmaterialer, der indgår i deres design af kontekstualiserede læringsstier.
Projektet vil udfordre og modificere de designbaserede forskningsmetoder ved hjælp af en blanding af antropologiske metoder og de brugerdata-baserede analysemetoder. Derfor er det dobbelte formål med projektet:
- At skabe viden om mulighederne for at inkorporere brugerkendskab og adfærd i design af undervisningsmateriale.
- At videreudvikle metodiske tilgange inden for designbaseret forskning.
Ved at indlejre projektet i en tværfaglig tilgang med perspektiver fra såvel specialister i uddannelsesdesign, fagrelateret didaktik og computerstøttet samarbejdsarbejde, kan der skabes en videnskabelig dialog, der muligvis skaber ny viden om, hvordan bedre læringsmaterialer skabes - i respekt for undervisernes viden og praksis.
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Undervisning › peer review
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Undervisning › peer review
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Undervisning
Projekter: Projekt › Forskning
Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
Presse/medie
Presse/medie
ID: 158835812