DPU

Aarhus Universitets segl

Morten Blomhøj

  1. 2021
  2. Udgivet

    Epidemiological models and the problem of coherence from the critical justification to a practice of teaching mathematical modelling. / Blomhøj, Morten; Elicer, Raimundo.

    I: Quadrante, Bind 30, Nr. 2, 31.12.2021, s. 79-100.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Afsendt

    Mathematics in action : On the who, where, and how of the constructions and use of mathematical models in society. / Elicer, Raimundo; Blomhøj, Morten.

    Mathematical Competencies in the Digital Era: A networking of theories point of view. red. / Uffe Thomas Jankvist; Eirini Geraniou. Springer, 2021.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  4. Udgivet

    Samspil mellem fagdidaktisk forskning og udvikling af matematikundervisning-belyst gennem erfaringer fra et udviklingsprojekt i undersøgende matematikundervisning. / Blomhøj, Morten.

    I: Sammenlignende fagdidaktik, Bind 6, 06.2021, s. 29-50.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. Udgivet

    Undersøgende matematikundervisning : fra teori til praksis. / Blomhøj, Morten.

    Håndbog om matematik i grundskolen. 2. udg. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2021. s. 283-310.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  6. 2020
  7. Udgivet

    Kandidatreformen er en gylden mulighed for at gøre RUC til et Bologna-universitet. / Blomhøj, Morten; Carney, Stephen; Dyrhauge, Helene et al.

    I: RUC Paper, 28.05.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debat

  8. Udgivet

    Characterising Modelling Competency in Students’ Projects : Experiences from a Natural Science Bachelor Program. / Blomhøj, Morten.

    Mathematical Modelling Education and Sense-making. red. / Gloria Stillman. Cham : Springer, 2020. s. 395-405 (International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  9. 2019
  10. Udgivet

    Commentary on Part III : Connections to Theory and Practice. / Blomhøj, Morten.

    Affect in Mathematical Modeling. red. / Scott A. Chamberlin; Bharath Sriraman. Bind 1 1. udg. Switzerland : Springer, 2019. s. 203-210 (Advances in Mathematics Education).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  11. Udgivet

    En undersøgende tilgang til undersøgende matematikundervisning. / Blomhøj, Morten.

    I: Matematik, Bind 47, Nr. 3, 2019, s. 4-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  12. 2018
  13. Udgivet

    Interdisciplinary Problem Oriented Project Work : - Environment for Mathematical Modelling. / Blomhøj, Morten; Kjeldsen, Tinne Hoff.

    Evaluierte Lernumgebungen zum Modellieren. red. / Stanislaw Schukajlow; Werner Blum. Münster : Springer, 2018. s. 11-29.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  14. 2016
  15. Udgivet

    Fagdidaktik i matematik. / Blomhøj, Morten.

    Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2016. 181 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  16. Udgivet

    Demokratisk matematikundervisning. / Blomhøj, Morten; Skånstrøm, Mikael.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 36, Nr. 104, 01.04.2016, s. 68.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  17. Udgivet

    Det kommer an på…. / Skånstrøm, Mikael; Blomhøj, Morten.

    Matematikklæring for framtida: festskrift til Marit Johnsen-Høines. red. / Toril Eskeland Rangnes; Helle Alrø. Bergen : Caspar forlag, 2016.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  18. 2015
  19. Udgivet

    The Decay of Alcohol and THC in the Human Body. / Kjeldsen, Tinne Hoff; Blomhøj, Morten.

    Mathematical Lessons Learned from Across the World, Grades 7-12. red. / Johnny W. Lott; Carolyn J. Lott. National Council of Teachers of Mathematics, 2015.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  20. 2014
  21. Udgivet

    Brug af didaktisk teori i læreres udvikling af modelleringsprojekter i matematik. / Blomhøj, Morten; Kjeldsen, Tinne Hoff.

    I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, Bind 2014, Nr. 2, 2014.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  22. Udgivet

    Taxicab Geometry. / Kjeldsen, Tinne Hoff; Blomhøj, Morten.

    Mathematics Lessons Learned from Across the World: Prekindergarten - Grade 8. red. / Johnny W. Lott; Carolyn J. Lott. Reston : National Council of Teachers of Mathematics, 2014. s. 91-99.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  23. Udgivet

    The Bachelor Programmes and the Roskilde Model. / Nielsen, Niels Møller; Blomhøj, Morten; Enevoldsen, Thyge et al.

    The Roskilde Model: Problem-Oriented Learning and Project Work. red. / Anders Siig Andersen; Simon B. Heilesen. Heidelberg New York Dordrecht London : Springer Publishing Company, 2014. s. 79-106 (Innovation and Change in Professional Education).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  24. 2013
  25. Udgivet

    Projektarbejde og modellering. / Blomhøj, Morten; Kjeldsen, Tinne Hoff.

    I: Tangenten, Bind 24, Nr. 4, 11.2013, s. 29-35.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  26. Udgivet

    The use of theory in the practice of teaching mathematical modelling : experiences from a developmental project. / Blomhøj, Morten.

    Metodologia en Matemática Educativa: Visiones y Reflexiones. 1. udg. Mexico : Lectorum, 2013. s. 125-151.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  27. Udgivet

    Conceptualising inquiry based education in mathematics. / Blomhøj, Morten; Artigue, Michéle.

    I: ZDM, Bind 45, Nr. 6, 2013, s. 797-810.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  28. Udgivet

    Developing Students’ Reflections about the Function and Status of Mathematical Modeling in Different Scientific Practices : History as a Provider of Cases. / Kjeldsen, Tinne Hoff; Blomhøj, Morten.

    I: Science & Education, Bind 22, Nr. 9, 2013, s. 2157-2171.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. Udgivet

    Development and research in students' modelling projects for the teaching and learning of mathematics and modelling. / Kjeldsen, Tinne Hoff; Blomhøj, Morten.

    I: Proceedings of the Fifth Conference on Research in Mathematics Education, Bind 5, 1, 2013, s. 1-19.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKonferenceartikelForskningpeer review

  30. Udgivet

    Hvad er undersøgende matematikundervisning? - og virker den? / Blomhøj, Morten.

    Håndbog om matmatik i grundskolen - læring, undervisning og vejledning. red. / Michael Wahl Andersen; Peter Weng. Dansk Psykologisk Forlag, 2013. s. 172-188.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  31. Udgivet

    Students’ mathematical learning in modelling activities. / Kjeldsen, Tinne Hoff; Blomhøj, Morten.

    Teaching Mathematical Modelling: Connecting to Research and Practice. red. / Gloria Stillman; Gabriele Kaiser; Werner Blum; Jill Brown. New York : Springer Publishing Company, 2013. s. 141-151 (International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  32. 2012
  33. Udgivet

    Beyond Motivation - History as a method for the learning of meta-discursive rules in mathematics. / Kjeldsen, Tinne Hoff; Blomhøj, Morten.

    I: Educational Studies in Mathematics, Bind 80, Nr. 3, 2012, s. 327-349.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  34. 2011
  35. Udgivet

    Hvad er meningen? Didaktisk klasseledelse i matematik via form eller mål. / Blomhøj, Morten; Højgaard Jensen, Tomas.

    Klasseledelse og fag: - at skabe klassekultur gennem fagdidaktiske valg. Bind 1 1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2011. s. 143-163.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  36. Udgivet

    Samspil mellem udvikling af praksis og matematikdidaktisk forskning – støtte til tilegnelse af integralbegrebet gennem modellering. / Kjeldsen, Tinne Hoff; Blomhøj, Morten.

    Viden om lærere - lærerviden. red. / Mette Andresen. København : Navimat, 2011. s. 112-146.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  37. 2010
  38. Udgivet

    The role of mathematics in politics as an issue for mathematics teaching. / Sánchez, Mario; Blomhøj, Morten.

    I: Philosophy of Mathematics Education Journal, Nr. 25, 14.10.2010.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  39. Udgivet

    Applications and modelling : Working group 11. Proceeding from CERME 6. / Blomhøj, Morten (Redaktør).

    Lyon : Institut National de Recherche Pedagogique, 2010. 194 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  40. Udgivet

    Learning mathematics through modelling - the case of the integral concept. / Kjeldsen, Tinne Hoff; Blomhøj, Morten.

    The First Sourcebook on Nordic Research in Mathematics Education. red. / Bharath Sriraman; Lenni Haapasalo; Bettina Dahl Søndergaard; Gudbjorg Palsdottir; Simon Goodchild. Information Age Publishing, 2010. s. 569-582.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  41. Udgivet

    Mathematical modelling as goal in mathematics education - developing of modelling competency through project work. / Kjeldsen, Tinne Hoff; Blomhøj, Morten.

    The First Sourcebook on Nordic Research in Mathematics Education. red. / Bharath Sriraman; Lenni Haapasalo; Bettina Dahl Søndergaard; Gudbjorg Palsdottir; Simon Goodchild; Christer Bergsten. Information Age Publishing, 2010. s. 555-568.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  42. 2009
  43. Udgivet

    Different perspectives in research on the teaching and learning mathematical modelling : Categorising the TSG21 papers. / Blomhøj, Morten.

    I: Institut for Studiet af Matematik og Fysik samt deres Funktioner i Undervisning Forskning og Anvendelse. Tekster, Nr. 461, 2009, s. 1-19.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  44. Udgivet

    Integrating history and philosophy in mathematics education at university level through problem-oriented project work. / Kjeldsen, Tinne Hoff; Blomhøj, Morten.

    I: ZDM, Bind 41, Nr. 1-2, 2009, s. 87-103.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  45. Udgivet

    Mathematical applications and modelling in the teaching andlearning of mathematics : Proceedings from Topic Study Group 21 at the 11th International Congress on Mathematical ducation in Monterrey, Mexico, July 6-13, 2008. / Blomhøj, Morten (Redaktør); Carreira, Susana (Redaktør).

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2009. 252 s. (Institut for Studiet af Matematik og Fysik samt deres Funktioner i Undervisning Forskning og Anvendelse. Tekster; Nr. 461).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  46. Udgivet

    Project organised science studies at university level : exemplarity and interdisciplinarity. / Kjeldsen, Tinne Hoff; Blomhøj, Morten.

    I: ZDM, Bind 41, Nr. 1-2, 2009, s. 183-198.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  47. 2008
  48. Udgivet

    Around ICME-10. / Blomhøj, Morten; Brandell, Gerd; Niss, Mogens Allan.

    ICME-10 Proceedings : Proceedings of the 10th International Congress on MathematicalEducation, 4-11 July, 2004. red. / Mogens Niss. Roskilde : Roskilde Universitet, 2008. s. 10-16.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  49. Udgivet

    BASE - et kursus i matematisk modellering på den naturvidenskabelige basisuddannelse ved RUC. / Kjeldsen, Tinne Hoff; Blomhøj, Morten.

    I: Matilde, Nr. 34, 2008, s. 35-39.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  50. Udgivet

    ICMI's Challenges and future. / Blomhøj, Morten.

    The first century of the International Commission on Mathematical Instruction (1908-2008): Reflecting and shaping the world of mathematics education. Bind 1 Rom : Instituto della Enciclopedia Italiana - Treccani, 2008. s. 169-180.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  51. Udgivet

    Samspil i forskning og undervisning. / Blomhøj, Morten.

    Identitet og forskning: Ni essays om at blive matematikdidaktisk forsker. red. / Wedege Tine. København : Navimat, 2008. s. 59-75.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  52. Udgivet

    Strengthening NOMAD as a means of reseacrh communication in the Nordic region. / Blomhøj, Morten; Valero, Paola.

    I: Nordisk Matematikkdidaktikk, Bind 13, Nr. 2, 2008, s. 1-6.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  53. Udgivet

    The International Commission on Mathematical Instruction : a centenary of history and a future to construct. / Blomhøj, Morten; Valero, Paola.

    I: Nordisk Matematikkdidaktikk, Bind 13, Nr. 1, 2008, s. 1-6.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  54. 2007
  55. Udgivet

    Developing mathematics teaching and learning through research. / Blomhøj, Morten; Valero, Paola.

    I: Nordisk Matematikkdidaktikk, Bind 12, Nr. 4, 2007, s. 1-5.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  56. Udgivet

    Konstruktion af episoder som forskningsmetode - læringsmuligheder i IT-støttet matematikundervisning. / Blomhøj, Morten.

    Kunne det tænkes?: Om matematiklæring. red. / Ole Skovsmose; Morten Blomhøj. 1. udg. København : Malling Beck, 2007. s. 228-254.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  57. Udgivet

    Mathematics education : a key for success in a globalised world? / Blomhøj, Morten; Valero, Paola.

    I: Nordisk Matematikkdidaktikk, Bind 12, Nr. 3, 2007, s. 1-6.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  58. Udgivet

    SOS-projektet - didaktisk modellering af et sammenhængsproblem. / Blomhøj, Morten; Højgaard Jensen, Tomas.

    I: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, Bind 2007, Nr. 3, 2007, s. 25-53.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  59. Udgivet

    The first year of the Danish editorial team. / Blomhøj, Morten; Valero, Paola.

    I: Nordisk Matematikkdidaktikk, Bind 12, Nr. 1, 2007, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  60. Udgivet

    The important and difficult task of improving mathematics teacher education. / Blomhøj, Morten; Valero, Paola.

    I: Nordisk Matematikkdidaktikk, Bind 12, Nr. 2, 2007, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  61. Udgivet

    What's all the fuss about competencies? / Blomhøj, Morten; Højgaard Jensen, Tomas.

    Modelling and applications in Mathematics Education: The 14th ICMI Study International Commission on Mathematical Instruction. red. / Werner Blum; Peter L. Galbraith; Hans-Wolfgang Henn; Mogens Niss. New York : Kluwer Academic Publishers, 2007. s. 45-56.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  62. 2006
  63. Udgivet

    A brief survey of the state of mathematical modeling around the world. / Sriraman, Bharath; Kaiser, Gabriele; Blomhøj, Morten.

    I: ZDM - Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, Bind 38, Nr. 3, 2006, s. 212-214.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  64. Udgivet

    BASE - et grundkursus i matematisk modellering. 1. del og 2. del. / Kjeldsen, Tinne Hoff; Blomhøj, Morten; Ottesen, Johnny T.

    Roskilde Universitetscenter : Roskilde Universitet, 2006.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportKompendium/lecture notes

  65. Udgivet

    BASE - et grundkursus i matematisk modellering. Problemstillinger til miniprojekter. / Kjeldsen, Tinne Hoff; Blomhøj, Morten; Ottesen, Johnny T.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2006.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportKompendium/lecture notes

  66. Udgivet

    Farlig små tal : - almendannelse i et risikosamfund. / Alrø, Helle; Blomhøj, Morten; Bødtkjer, Henning et al.

    Kunne det tænkes?: - Om matematiklæring. red. / Ole Skovsmose; Morten Blomhøj. 1. udg. København : Malling Beck, 2006. s. 24-39.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  67. Udgivet

    Kunne det tænkes? - Om matematiklæring. / Blomhøj, Morten.

    1. udg. København : Malling Beck, 2006. 332 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  68. Udgivet

    Matematik Morgener - matematisk modellering i praksis. / Blomhøj, Morten; Skånstrøm, Mikael.

    Kunne det tænkes?: - Om matematiklæring. red. / Ole Skovsmose; Morten Blomhøj. 1. udg. København : Malling Beck, 2006. s. 7-23.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  69. Udgivet

    Mathematical modelling and applications: empirical and theoretical perspectives. / Kaiser, Gabriele; Blomhøj, Morten; Sriraman, Bharath.

    I: ZDM - Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, Bind 38, Nr. 2, 2006, s. 82-85.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  70. Udgivet

    Mod en didaktisk teori for matematisk modellering. / Blomhøj, Morten.

    Kunne det tænkes?: - Om matematiklæring. 1. udg. København : Malling Beck, 2006. s. 80-109.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  71. Udgivet

    New chief editors on the job. / Blomhøj, Morten; Valero, Paola.

    I: Nordisk Matematikkdidaktikk, Bind 11, Nr. 1, 2006, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  72. Udgivet

    Teaching mathematical modelling through project work : Experinces from an in-service course for upper secondary teachers. / Blomhøj, Morten; Kjeldsen, Tinne Hoff.

    I: ZDM - Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, Bind 38, Nr. 2, 2006, s. 163-177.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  73. Udgivet

    The great variation in the field of mathematics education. / Blomhøj, Morten; Valero, Paola.

    I: Nordisk Matematikkdidaktikk, Bind 11, Nr. 2, 2006, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  74. Udgivet

    The review process and the role of NOMAD in the Nordic mathematics education community. / Blomhøj, Morten; Valero, Paola.

    I: Nordisk Matematikkdidaktikk, Bind 11, Nr. 3, 2006, s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  75. Udgivet

    Vanskeligheder i/med matematiklæring - behov for øget forskning. / Blomhøj, Morten; Valero, Paola.

    I: Nordisk Matematikkdidaktikk, Bind 11, Nr. 4, 2006, s. 1-6.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  76. 2005
  77. Udgivet

    BASE - et grundkursus i matematisk modellering : Problemstillinger til miniprojekter. / Kjeldsen, Tinne Hoff; Ottesen, Johnny T.; Blomhøj, Morten.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2005.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  78. Udgivet

    BASE - et grundkursus i matematisk modellering I. / Kjeldsen, Tinne Hoff; Ottesen, Johnny T.; Blomhøj, Morten.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2005.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  79. Udgivet

    BASE - et grundkursus i matematisk modellering II. / Kjeldsen, Tinne Hoff; Ottesen, Johnny T.; Blomhøj, Morten.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2005.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  80. Udgivet

    IKT i skolens matematikundervisning - vilkår eller mulighed. / Blomhøj, Morten.

    Mangfold i matematikken Motiveret for matematik: Sommerkursusrapport fra Lamis 2001 og 2002. Bergen, Norge : Landslaget for matematikk i skolen, 2005. s. 100-112.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelFormidling

  81. 2004
  82. Udgivet

    BASE - et grundkursus i matematisk modellering : Problemstillinger til miniprojekter. / Kjeldsen, Tinne Hoff; Blomhøj, Morten; Ottesen, Johnny Tom.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2004. 92 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportKompendium/lecture notes

  83. Udgivet

    BASE - et grundkursus i matematisk modellering. 1. Del. / Kjeldsen, Tinne Hoff; Blomhøj, Morten; Ottesen, Johnny Tom.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2004. 230 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportKompendium/lecture notes

  84. Udgivet

    BASE - et grundkursus i matematisk modellering. 2. Del. / Kjeldsen, Tinne Hoff; Blomhøj, Morten; Ottesen, Johnny Tom.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2004. 154 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportKompendium/lecture notes

  85. Udgivet

    Ideer til problemorienterede projekter af historisk og filosofisk karakter : Problemorienteret projektarbejde i, om og med matematik i gymnasiet - et kursus for gymnasielærere. / Kjeldsen, Tinne Hoff; Blomhøj, Morten.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2004. 79 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportKompendium/lecture notes

  86. Udgivet

    Mathematical modelling : a theory for practice. / Blomhøj, Morten.

    International Perspectives on learning and teaching mathematics. red. / Barbara Clarke,; Doug M. Clarke; Göran Emanuelsson; Bengt Johansson; Diana V. Lester; Anders Wallby; Karin Wallby. Göteborg University : National Center for Mathematics Education, 2004. s. 145-159.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  87. Udgivet

    Sidefagssupplering : Matematisk Modellering. / Andreasen, Viggo; Blomhøj, Morten; Kjeldsen, Tinne Hoff et al.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2004. 69 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  88. Udgivet

    Sidefagssupplering, et grundkursus i matematisk modellering : del 1 og del 2. / Andreasen, Viggo; Blomhøj, Morten; Kjeldsen, Tinne Hoff et al.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2004. 337 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  89. 2003
  90. Udgivet

    BASE : et grundkursus i matematisk modellering. 2. del. / Blomhøj, Morten; Kjeldsen, Tinne Hoff; Ottesen, Johnny Tom.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2003. 150 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  91. Udgivet

    BASE : et grundkursus i matematisk modellering. problemstillinger til miniprojekter. / Blomhøj, Morten; Kjeldsen, Tinne Hoff; Ottesen, Johnny Tom.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2003. 181 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  92. Udgivet

    BASE : et grundkursus i matematisk modellering. 1. del. / Blomhøj, Morten; Kjeldsen, Tinne Hoff; Ottesen, Johnny Tom.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2003. 181 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  93. Udgivet

    Developing mathematical modelling competence : conceptual clarification and educational planning. / Blomhøj, Morten; Jensen, Tomas Højgaard.

    I: Teaching Mathematics and Its Applications, Bind 22, Nr. 3, 2003, s. 123-139.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  94. Udgivet

    IKT i matematikundervisningen : vilkår eller mulighed. / Blomhøj, Morten.

    Kan det virkelig passe?: om matematiklæring. red. / O. Skovsmose; Morten Blomhøj. København : L&R Uddannelse, 2003.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  95. Udgivet

    Kan det virkelig passe? om matematiklæring. / Skovsmose, O.; Blomhøj, Morten.

    København : L&R Uddannelse, 2003.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  96. Udgivet

    Læringsvilkår i datamaskinbasert matematikkundervisning : elevernes bruk av avanserte matematikkprogrammer. / Blomhøj, Morten.

    Matematikk for skolen. red. / Barbro Grevholm. Oslo : Fagbokforlaget, 2003.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  97. Udgivet

    Modellering som undervisningsform. / Blomhøj, Morten.

    Kan det virkelig passe?: om matematiklæring. red. / O. Skovsmose; Morten Blomhøj. København : L&R Uddannelse, 2003.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  98. Udgivet

    Sidefagssupplering : matematisk modellering. / Andreasen, V.; Blomhøj, Morten; Kjeldsen, Tinne Hoff et al.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2003.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  99. 2002
  100. Udgivet

    Base note 1. / Blomhøj, Morten; Kjeldsen, Tinne Hoff; Ottesen, Johnny Tom.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2002. 163 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  101. Udgivet

    Base note 2. / Blomhøj, Morten; Kjeldsen, Tinne Hoff; Ottesen, Johnny Tom.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2002. 161 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  102. Udgivet

    Developing mathematical modelling competence : conceptual clarification and educational planning. / Blomhøj, Morten; Højgaard Jensen, Tomas.

    I: Series: Centre for Research in Learning Mathematics, Nr. 32, 2002.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  103. 2001
  104. Udgivet

    Hvorfor matematikundervisning? matematik og almendannelse i et højteknologisk samfund. / Blomhøj, Morten.

    Matematikken og verden. red. / M. Niss. København : Fremad, 2001. s. 218-246.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  105. Udgivet

    Hvorfor matematikundervisning? matematik og almendannelse i et højteknologisk samfund. / Blomhøj, Morten.

    I: Series: Centre for Research in Learning Mathematics, Nr. 24, 2001.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  106. Udgivet

    Matematisk modellering ved den naturvidenskabelige basisuddannelse : udvikling af et kursus. / Blomhøj, Morten; Højgaard Jensen, Tomas; Kjeldsen, Tinne Hoff et al.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2001. 82 s. (Institut for Studiet af Matematik og Fysik samt deres Funktioner i Undervisning Forskning og Anvendelse. Tekster; Nr. 402).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  107. Udgivet

    Villkor för lärande i en datorbaserad matematikundervisning : elevernes användning av avancerade matematikprogram. / Blomhøj, Morten.

    Matematikdidaktik: ett nordiskt perspektiv. red. / Barbro Grevholm. Lund : Studentlitteratur, 2001. s. 185-217.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  108. Udgivet

    matematikundervisningens praksis og matematikdidaktisk forskning : hvordan spiller de sammen? / Blomhøj, Morten (Redaktør); Wedege, Tine (Redaktør).

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2001.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  109. 2000
  110. Udgivet

    Edb's betydning for undervisning og læring i matematik : et matematikdidaktisk forskingsprojekt. / Blomhøj, Morten.

    I: Matilde, Nr. 2, 2000.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  111. Udgivet

    Farlige små tal : almendannelse i et risikosamfund. / Blomhøj, Morten; Alrø, H.; Skovsmose, O. et al.

    I: Nomad, Nr. 4, 2000, s. 27-52.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  112. Udgivet

    Farlige små tal. / Blomhøj, Morten; Alrø, H.; Bødkjer, H. et al.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 20, Nr. 56, 2000, s. 17-27.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  113. Udgivet

    Farlige små tal : almendannelse i et risikosamfund. / Blomhøj, Morten; Alrø, H.; Bødkjer, H. et al.

    I: Series: Centre for Research in Learning Mathematics, Nr. 21, 2000.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  114. Udgivet

    Fuld fart frem og bremsen i : modellering i matematik. / Blomhøj, Morten.

    Matematik og undervisning: Norden 2000. red. / Marit Johnsen Høines; Viggo Hartz; Karin Wallby; Anna Kristjánsdóttir; Lisen Häggblom. Samsø : Matematik, 2000. s. 117-126.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  115. Udgivet

    Hvorfor matematikundervisning? matematik og almendannelse i et højteknologisk samfund. / Blomhøj, Morten.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 2000. (Series: Centre for Research in Learning Mathematics; Nr. 24).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  116. Udgivet

    Hvorfor matematikundervisning? matematik og almendannelse i et højteknologisk samfund. / Blomhøj, Morten.

    Matematikken og verden. red. / M. Niss. København : Fremad, 2000.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  117. Udgivet

    Matematiske modeller og demokrati : udvikling af modelleringskompetence i læreruddannelsen. / Blomhøj, Morten.

    Dokumentation av 11:e Matematikbiennalen, Göteborg 27-29 januari 2000: tid för matematik. red. / Karin Wallby; Katarina Lindgren; Lars Mouwitz; Anders Wallby. Göteborg : Nationellt centrum för matematikutbildning, 2000. s. 481-484.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  118. 1999
  119. Udgivet

    Integration af IT i gymnasiets matematikundervisning : en didaktisk udfordring. / Blomhøj, Morten.

    København : Undervisningsministeriet, 1999.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  120. Udgivet

    Vilkår for læring i en edb-baseret matematikundervisning : elevernes brug af avancerede matematikprogrammer. / Blomhøj, Morten.

    Aalborg / København / Roskilde : Roskilde Universitet, 1999. (Series: Centre for Research in Learning Mathematics; Nr. 11).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  121. 1998
  122. Udgivet

    Edb i gymnasiets matematikundervisning : betydning for undervisning og læring. / Blomhøj, Morten.

    Roskilde : Roskilde Universitet, 1998.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  123. Udgivet

    Edb's betydning for undervisning og læring i matematik : et matematikdidaktisk problemfelt. / Blomhøj, Morten.

    Matematiklæring: et nyt forskningscenter. København : Danmarks Lærerhøjskole, 1998.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Forrige 1 2 Næste