Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Mikkel Godsk

  1. 2020
  2. Afsendt

    Learning design and the tension between strategy and didactics. / Bennedsen, Jens ; Keiding, Tina Bering; Godsk, Mikkel.

    2020. Paper præsenteret ved 16th CDIO international conference, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  3. 2019
  4. Udgivet

    Learning Design as a multi-tool for professional development, educational development, reporting, and evaluation. / Godsk, Mikkel; Hougaard, Rikke Frøhlich; Lindberg, Annika Büchert.

    2019. Poster session præsenteret ved ASCILITE 2019
    36th International Conference on Innovation, Practice and Research in the Use of Educational Technologies in Tertiary Education, Singapore, Singapore.

    Publikation: KonferencebidragPosterFormidling

  5. Udgivet

    Learning Design : Tilgange, cases og karakteristika. / Dohn, Nina Bonderup; Godsk, Mikkel; Buus, Lillian.

    I: Læring og Medier, Nr. 21, 20.05.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. Udgivet
  7. Udgivet

    Stakes in the potential of technology-enhanced learning : a STEM faculty case study. / Godsk, Mikkel.

    Ascilite 2019. Conference proceedings: Personalised learning. Diverse goals. One heart. red. / Sharleen Chew Yi Wei; Chan Kah Mun; Alfieana Alphonso. Australasian Society for Computers in Learning in Tertiary Education, 2019. s. 424-429.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  8. Udgivet

    Stilladsering af studerendes faglige akademiske dømmekraft : 3 cases fra Science & Technology. / Lindberg, Annika Büchert; Bjælde, Ole Eggers; Hougaard, Rikke Frøhlich; Nielsen, Birgitte Lund; Thostrup, Rune; Godsk, Mikkel.

    2019. Abstract fra DUN Konferencen 2019, Odense, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  9. 2018
  10. Udgivet

    Learning Design, Learning Analytics, and Learning Management Systems. / Godsk, Mikkel; Hougaard, Rikke Frøhlich; Bennedsen, Jens.

    2018. 2149–2154 Paper præsenteret ved iCERi2018, Sevilla, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  11. Udgivet

    Improving STEM Undergraduate Education with Efficient Learning Design. / Godsk, Mikkel.

    The Open University, 2018. 288 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportDoktordisputatsForskning

  12. 2017
  13. Udgivet

    ENERGISING ELECTRONICS ENGINEERING: IMPROVING LEARNING BY FLIPPING THE CLASSROOM AND GOING ONLINE. / Godsk, Mikkel; Hansen, Hans Jørgen; Knudsen, Mikael Bergholz; Lindhardtsen, Mette Ramsing; Lysgaard, Per; Slavensky, Henning.

    Proceedings of the 11th International Technology, Education and Development Conference: INTED2017 Proceedings. Valencia, Spain : International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2017. s. 8523-8530.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  14. Udgivet
  15. 2016
  16. Udgivet

    Introduction to teaching and learning ‘INTEL’ : Efficient professional development throughout a university. / Godsk, Mikkel; Greve, Linda.

    2016. Paper præsenteret ved iCERi2016, Sevilla, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragPaperFormidling

  17. Udgivet

    Learning Design for Efficient Educational Development : Conceptualisation and Assessment. / Godsk, Mikkel.

    2016. Paper præsenteret ved Designs for Learning 2016, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  18. Udgivet

    Learning design som systematisk alternativ til one-hit wonders : Implementering af educational it i de våde fag på Aarhus Universitet. / Godsk, Mikkel; Hansen, Janne Saltoft.

    I: Læring og Medier, Nr. 15, 18.05.2016.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  19. Udgivet

    Learning design : pædagogiske og didaktiske modeller for undervisningsudvikling, kvalitetssikring og effektivisering på de videregående uddannelser. / Buus, Lillian; Godsk, Mikkel; Hachmann, Roland.

    I: Læring og Medier, Bind 9, Nr. 15, 2016, s. 1–8.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  20. 2015
  21. Udgivet

    Learning design for science teacher training and educational development. / Bjælde, Ole Eggers; Caspersen, Michael E.; Godsk, Mikkel; Hougaard, Rikke Frøhlich; Lindberg, Annika Büchert.

    2015. Paper præsenteret ved Ascilite 2015, Perth, Australien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  22. Udgivet
  23. 2014
  24. Udgivet

    Improving Learning in a Traditional, Large-Scale Science Module with a Simple and Efficient Learning Design. / Godsk, Mikkel.

    I: European Journal of Open, Distance and E-Learning, 26.11.2014, s. 142-158.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  25. Udgivet

    Efficient Learning Design : Concept, Catalyst, and Cases. / Godsk, Mikkel.

    2014. Paper præsenteret ved Ascilite 2014, Dunedin, New Zealand.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  26. Udgivet

    The E-learning Matrix : A Practical Framework for Promoting Learning with Educational Technology. / Vicens, Quentin Jerome; Godsk, Mikkel.

    2014. Paper præsenteret ved iCERi 2014, Sevilla, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  27. Udgivet
  28. 2013
  29. Udgivet

    Tablets for Learning in Higher Education : The Top 10 Affordances. / Godsk, Mikkel.

    2013. Paper præsenteret ved E-learn 2013, Las Vegas, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  30. Udgivet

    Teaching Online Teaching Online : Seven Pedagogical Principles for Teacher Training. / Godsk, Mikkel; Hougaard, Rikke Frøhlich; Lindberg, Annika Büchert.

    2013. Paper præsenteret ved E-learn 2013, Las Vegas, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  31. Udgivet

    Mobil læring på danske universiteter. / Christensen, Inger-Marie F.; Godsk, Mikkel.

    I: Læring og Medier, Bind 6, Nr. 10, 20.02.2013, s. 1-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  32. Udgivet

    STREAM : a Flexible Model for Transforming Higher Science Education into Blended and Online Learning. / Godsk, Mikkel.

    2013. 722–728 Paper præsenteret ved E-learn 2013, Las Vegas, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  33. 2012
  34. Udgivet

    8 Good Reasons for Reconsidering Lecture Capturing (of which Cost-Effectiveness is One). / Godsk, Mikkel.

    2012. Paper præsenteret ved Global Learn 2012, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  35. Udgivet

    Talking Head is not Dead : Facilitating Online Learning Using Basic Lecture Capturing. / Godsk, Mikkel; Dalsgaard, Christian.

    2012. Paper præsenteret ved EdMedia 2012 - World Conference on Educational Media and Technology , Denver, Colorado, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  36. 2011
  37. Udgivet

    Aargang 10 - en dag i Julies liv. / Godsk, Mikkel.

    2011, Video.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  38. 2010
  39. Udgivet

    The Broken Dam : Smart use of technologies to support better teaching. / Vicens, Quentin Jerome; Godsk, Mikkel.

    2010, weblog.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  40. Udgivet

    Transformering af traditionel undervisning til e‐læring : Tre best practices fra go online‐projektet ved Aarhus Universitet. / Godsk, Mikkel; Rossen, Dorte Sidelmann.

    I: Læring og Medier, Bind 3, Nr. 6, 01.2010.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  41. Udgivet

    Go online - om effektiv, undervisercentreret udvikling af e-læring ved Aarhus Universitet. / Godsk, Mikkel.

    I: Læring og Medier, Nr. 4, 2010.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  42. 2009
  43. Udgivet

    Implementering af Lyd, Video og Interaktive Medier i Undervisningen. / Dalsgaard, Christian; Godsk, Mikkel.

    I: Læring og Medier, Nr. 2, 2009.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  44. Udgivet

    Inspiring Lecturers: Sharing E-Learning Practice through European Case Studies. / Hayes, Sarah; Godsk, Mikkel; Andersen, Majbrit Vandsø.

    EUNIS 2009. IT: Key of the Euroepan Space of Knowledge. 2009.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  45. Udgivet

    Podcasts in Higher Education: What Students Want, What They Really Need, and How This Might be Supported. / Blok, Rasmus; Godsk, Mikkel.

    Proceedings of E-Learn 2009. red. / Theo Bastiaens; Jon Dron; Cindy Xin. Association for the Advancement of Computing in Education, 2009.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  46. Udgivet

    Studerende og underviseres brug af digitale medier : En kvantitativ undersøgelse af Aarhus Universitets studerende og underviseres brug af digitale medier og internettet anno 2008. / Stenalt, Maria Hvid; Godsk, Mikkel.

    I: Læring og Medier, Nr. 2, 2009.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  47. Udgivet

    Web-based Media at European Universities: Systems, Usage, and Motivation. / Godsk, Mikkel.

    EUNIS 2009. IT: Key of the European Space of Knowledge. red. / J. Raúl Canay; Javier Franco; Pedro J. Rey. 2009.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  48. 2008
  49. Udgivet

    Pragmatic Podcasting: How to Easily Facilitate Podcasting. / Dalsgaard, Christian; Godsk, Mikkel; Gregersen, Bjørn Møller; Gråbæk, David.

    2008. Paper præsenteret ved EUNIS 2008 - Vision IT - Visions for use of IT in Higher Education, Århus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  50. Udgivet

    WebCom: A Model for Understanding Web Site Communication. / Godsk, Mikkel; Petersen, Anja Bechmann.

    Handbook of Research on Computer Mediated Communication. red. / Sigrid Kelsey; Kirk St.Amant. Bind 1 1. udg. Hershey PA : Idea Group Publishing, 2008. s. 379-400.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  51. 2007
  52. Udgivet

    The POL Model: Using a Social Constructivist Framework to Develop Blended and Online Learning. / Dalsgaard, Christian; Godsk, Mikkel.

    EUNIS 2007. EUNIS, 2007.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  53. Udgivet

    Transforming traditional lectures into problem-based blended learning: challenges and experiences. / Dalsgaard, Christian; Godsk, Mikkel.

    I: Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning, Bind 22, Nr. 1, 2007, s. 29-42.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  54. 2006
  55. Udgivet

    Power to the teachers! Empowering teachers to author web-based learning material with easy-to-use tools. / Godsk, Mikkel.

    Proceedings of the 12th International Conference of European University Information Systems. red. / Tiia Lillemaa. University of Tartu, 2006. s. 278-282.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  56. Udgivet

    The Pleasure of E-learning : Towards Aesthetic E-learning Platforms. / Stenalt, Maria Hvid; Godsk, Mikkel.

    Proceedings of the 12th International Conference of European University Information Systems. red. / Tiia Lillemaa. University of Tartu, 2006. s. 210-212.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  57. 2005
  58. Udgivet

    Implementing E-learning by Nurturing Evolution. / Godsk, Mikkel; Jørgensen, Dorte Sidelmann; Jens.

    2005. Paper præsenteret ved EUNIS, Manchester, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  59. Udgivet

    Udvikling og implementering af webbaserede læringsobjekter vha. Macromedia Captivate. / Godsk, Mikkel.

    I: Tidsskrift for Universiteternes efter- og videreuddannelse, Nr. 6, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  60. 2004
  61. Udgivet

    "Det gode budskab" - om udbredelse af e-læring til Aarhus Universitet vha. frivillighedens og brugervenlighedens vej. / Godsk, Mikkel; Jørgensen, Dorte Sidelmann.

    I: Tidsskrift for Universiteternes efter- og videreuddannelse, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  62. Udgivet

    WAW - An Activity Theory Based Tool for Early Website Usability Assessment. / Bertelsen, O.W.; Godsk, Mikkel.

    I: International Journal of Human Resources Development and Management, Bind 4, Nr. 1, 2004, s. 73-93.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review