Aarhus Universitets segl

Mikkel Godsk

  1. 2023
  2. Udgivet
    Learning Design på Universitetspædagogikum: hvorfor, hvordan og hvilken metode er bedst? / Godsk, Mikkel; Kærsgaard, Jens Laurs.
    Læringsmiljøer: Relationer & Rammer. 2023.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsFormidling

  3. Udgivet
    Online professional development for educators in higher education. / Nielsen, Birgitte Lund; Godsk, Mikkel.
    Proceedings. 2023.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  4. Udgivet
    Digitale kompetencer og online kompetenceudvikling for undervisere på byggeriets videregående uddannelser. / Nielsen, Birgitte Lund; Godsk, Mikkel.
    I: Læring og Medier, Bind 2023, Nr. 27, 26.01.2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. 2022
  6. Udgivet
    Activity profiler. / Godsk, Mikkel.
    1 s. 2022Activity profiler.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationUndervisning

  7. Udgivet
    Learning Design as an efficient educational development methodology: conceptualization, assessment, and practice. / Godsk, Mikkel.
    Handbook of Digital Higher Education. red. / Rhona Sharpe; Sue Bennett; Tünde Varga-Atkins. Cheltenham: Edward Elgar Publishing, 2022. s. 38-50.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  8. Udgivet
    Drivers for effective redesign of courses with technology. / Andersen, Mathilde; Dahl, Mads Ronald; Godsk, Mikkel et al.
    2022. Abstract fra ICED 2022 - International Consortium for Educational Development, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceFormidling

  9. Udgivet
    Designing for effective online Teacher Professional Development (oTPD) in building education by supporting beliefs, communities, collaboration, and development. / Godsk, Mikkel; Jelsbak, Vibe Alopaeus; Nielsen, Birgitte Lund.
    Proceedings for the Thirteenth International Conference on Networked Learning 2022. red. / J. Jaldemark; M. Håkansson Lindqvist; P. Mozelius; L.M. Öberg; M. De Laat; N.B. Dohn; T. Ryberg. 2022. s. 1–5.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  10. Udgivet
    Sustainable Learning Design: a case study of eight undergraduate science module interventions. / Godsk, Mikkel; Hougaard, Rikke Frøhlich; Nielsen, Birgitte Lund.
    Proceedings for the Thirteenth International Conference on Networked Learning 2022. red. / J. Jaldemark; M. Håkansson Lindqvist; P. Mozelius; A. Öberg; M. De Laat; N.B. Dohn; T. Ryberg. 2022. s. 1–11.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  11. 2021
  12. Udgivet
  13. Udgivet
  14. Udgivet
    Coronapandemiens indflydelse på universitetsadjunkters holdning til teknologi i undervisningen. / Godsk, Mikkel.
    I: Læring og Medier, Nr. 24, 07.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  15. Udgivet
    Digital læringsteknologis potentiale for studerendes engagement. / Godsk, Mikkel; Kristiansen, Bente; Møller, Karen Louise.
    Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, 2021. 44 s. (Pædagogisk Indblik; Nr. 12).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  16. Udgivet
  17. 2020
  18. Udgivet
    Jubilæumsnummer - 10 år med Læring og Medier i Danmark. / Buus, Lillian; Christensen, Inger-Marie F.; Dalsgaard, Christian et al.
    I: Læring og Medier, Nr. 21, 12.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  19. Udgivet
    Learning design and the tension between strategy and didactics. / Bennedsen, Jens ; Keiding, Tina Bering; Godsk, Mikkel.
    The 16th International CDIO Conference: Proceedings – Full Papers. red. / Johan Malmqvist; Jens Bennedsen; Kristina Edström; Natha Kuptasthien; Angkee Sripakagorn; Janne Roslöf; Ingunn Saemundsdottir; Maria Siiskonen . Bind 2 Gothenburg: Chalmers tekniska högskola, 2020. s. 285-295 (Research reports from Chalmers University of Technology). (Proceedings of the International CDIO Conference).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  20. 2019
  21. Udgivet
    Learning Design as a multi-tool for professional development, educational development, reporting, and evaluation. / Godsk, Mikkel; Hougaard, Rikke Frøhlich; Lindberg, Annika Büchert.
    2019. Poster session præsenteret ved ASCILITE 2019
    36th International Conference on Innovation, Practice and Research in the Use of Educational Technologies in Tertiary Education, Singapore, Singapore.

    Publikation: KonferencebidragPosterFormidling

  22. Udgivet
    Learning Design: Tilgange, cases og karakteristika. / Dohn, Nina Bonderup; Godsk, Mikkel; Buus, Lillian.
    I: Læring og Medier, Nr. 21, 20.05.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  23. Udgivet
    Introduction to Teaching and Learning: Content from the Online Module. / Godsk, Mikkel (Redaktør); Møller, Karen Louise (Redaktør); Rossen, Dorte Sidelmann (Redaktør) et al.
    Aarhus: Aarhus University, 2019. 85 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiUndervisning

  24. Udgivet
    Stakes in the potential of technology-enhanced learning: a STEM faculty case study. / Godsk, Mikkel.
    Ascilite 2019. Conference proceedings: Personalised learning. Diverse goals. One heart. red. / Sharleen Chew Yi Wei; Chan Kah Mun; Alfieana Alphonso. Australasian Society for Computers in Learning in Tertiary Education, 2019. s. 424-429.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  25. Udgivet
    Stilladsering af studerendes faglige akademiske dømmekraft: 3 cases fra Science & Technology. / Lindberg, Annika Büchert; Bjælde, Ole Eggers; Hougaard, Rikke Frøhlich et al.
    2019. Abstract fra DUN Konferencen 2019, Odense, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  26. 2018
  27. Udgivet
    Learning Design, Learning Analytics, and Learning Management Systems. / Godsk, Mikkel; Hougaard, Rikke Frøhlich; Bennedsen, Jens.
    2018. 2149–2154 Paper præsenteret ved iCERi2018, Sevilla, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  28. Udgivet
    Improving STEM Undergraduate Education with Efficient Learning Design. / Godsk, Mikkel.
    The Open University, 2018. 288 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportDoktordisputats

  29. 2017
  30. Udgivet
    ENERGISING ELECTRONICS ENGINEERING: IMPROVING LEARNING BY FLIPPING THE CLASSROOM AND GOING ONLINE. / Godsk, Mikkel; Hansen, Hans Jørgen; Knudsen, Mikael Bergholz et al.
    Proceedings of the 11th International Technology, Education and Development Conference: INTED2017 Proceedings. Valencia, Spain: International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2017. s. 8523-8530.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  31. Udgivet
    ENERGISING ELECTRONICS ENGINEERING: IMPROVING LEARNING BY FLIPPING THE CLASSROOM AND GOING ONLINE. / Godsk, Mikkel; Hansen, Hans Jørgen; Knudsen, Mikael Bergholz et al.
    2017. Abstract fra INTED 2017, Valencia, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  32. 2016
  33. Udgivet
    Introduction to teaching and learning ‘INTEL’: Efficient professional development throughout a university. / Godsk, Mikkel; Greve, Linda.
    2016. Paper præsenteret ved iCERi2016, Sevilla, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragPaperFormidling

  34. Udgivet
    Learning Design for Efficient Educational Development: Conceptualisation and Assessment. / Godsk, Mikkel.
    2016. Paper præsenteret ved Designs for Learning 2016, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  35. Udgivet
    Learning design som systematisk alternativ til one-hit wonders: Implementering af educational it i de våde fag på Aarhus Universitet. / Godsk, Mikkel; Hansen, Janne Saltoft.
    I: Læring og Medier, Nr. 15, 18.05.2016.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  36. Udgivet
    Learning design: pædagogiske og didaktiske modeller for undervisningsudvikling, kvalitetssikring og effektivisering på de videregående uddannelser. / Buus, Lillian; Godsk, Mikkel; Hachmann, Roland.
    I: Læring og Medier, Bind 9, Nr. 15, 2016, s. 1–8.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  37. 2015
  38. Udgivet
    Learning design for science teacher training and educational development. / Bjælde, Ole Eggers; Caspersen, Michael E.; Godsk, Mikkel et al.
    2015. Paper præsenteret ved Ascilite 2015, Perth, Australien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  39. Udgivet
  40. 2014
  41. Udgivet
    Improving Learning in a Traditional, Large-Scale Science Module with a Simple and Efficient Learning Design. / Godsk, Mikkel.
    I: European Journal of Open, Distance and E-Learning, 26.11.2014, s. 142-158.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  42. Udgivet
    Efficient Learning Design: Concept, Catalyst, and Cases. / Godsk, Mikkel.
    2014. Paper præsenteret ved Ascilite 2014, Dunedin, New Zealand.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  43. Udgivet
    The E-learning Matrix: A Practical Framework for Promoting Learning with Educational Technology. / Vicens, Quentin Jerome; Godsk, Mikkel.
    2014. Paper præsenteret ved iCERi 2014, Sevilla, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  44. Udgivet
  45. 2013
  46. Udgivet
    Tablets for Learning in Higher Education: The Top 10 Affordances. / Godsk, Mikkel.
    2013. Paper præsenteret ved E-learn 2013, Las Vegas, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  47. Udgivet
    Teaching Online Teaching Online: Seven Pedagogical Principles for Teacher Training. / Godsk, Mikkel; Hougaard, Rikke Frøhlich; Lindberg, Annika Büchert.
    2013. Paper præsenteret ved E-learn 2013, Las Vegas, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  48. Udgivet
    Mobil læring på danske universiteter. / Christensen, Inger-Marie F.; Godsk, Mikkel.
    I: Læring og Medier, Bind 6, Nr. 10, 20.02.2013, s. 1-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  49. Udgivet
    STREAM: a Flexible Model for Transforming Higher Science Education into Blended and Online Learning. / Godsk, Mikkel.
    2013. 722–728 Paper præsenteret ved E-learn 2013, Las Vegas, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  50. 2012
  51. Udgivet
    8 Good Reasons for Reconsidering Lecture Capturing (of which Cost-Effectiveness is One). / Godsk, Mikkel.
    2012. Paper præsenteret ved Global Learn 2012.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  52. Udgivet
    Talking Head is not Dead: Facilitating Online Learning Using Basic Lecture Capturing. / Godsk, Mikkel; Dalsgaard, Christian.
    2012. Paper præsenteret ved EdMedia 2012 - World Conference on Educational Media and Technology , Denver, Colorado, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  53. 2011
  54. Udgivet
    Aargang 10 - en dag i Julies liv. / Godsk, Mikkel.
    2011, Video.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  55. 2010
  56. Udgivet
    The Broken Dam: Smart use of technologies to support better teaching. / Vicens, Quentin Jerome; Godsk, Mikkel.
    2010, weblog.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  57. Udgivet
    Transformering af traditionel undervisning til e‐læring: Tre best practices fra go online‐projektet ved Aarhus Universitet. / Godsk, Mikkel; Rossen, Dorte Sidelmann.
    I: Læring og Medier, Bind 3, Nr. 6, 01.2010.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  58. Udgivet
    Go online - om effektiv, undervisercentreret udvikling af e-læring ved Aarhus Universitet. / Godsk, Mikkel.
    I: Læring og Medier, Nr. 4, 2010.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  59. 2009
  60. Udgivet
    Implementering af Lyd, Video og Interaktive Medier i Undervisningen. / Dalsgaard, Christian; Godsk, Mikkel.
    I: Læring og Medier, Nr. 2, 2009.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  61. Udgivet
    Inspiring Lecturers: Sharing E-Learning Practice through European Case Studies. / Hayes, Sarah; Godsk, Mikkel; Andersen, Majbrit Vandsø.
    EUNIS 2009. IT: Key of the Euroepan Space of Knowledge. 2009.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  62. Udgivet
    Podcasts in Higher Education: What Students Want, What They Really Need, and How This Might be Supported. / Blok, Rasmus; Godsk, Mikkel.
    Proceedings of E-Learn 2009. red. / Theo Bastiaens; Jon Dron; Cindy Xin. Association for the Advancement of Computing in Education, 2009.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  63. Udgivet
    Studerende og underviseres brug af digitale medier: En kvantitativ undersøgelse af Aarhus Universitets studerende og underviseres brug af digitale medier og internettet anno 2008. / Stenalt, Maria Hvid; Godsk, Mikkel.
    I: Læring og Medier, Nr. 2, 2009.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  64. Udgivet
    Web-based Media at European Universities: Systems, Usage, and Motivation. / Godsk, Mikkel.
    EUNIS 2009. IT: Key of the European Space of Knowledge. red. / J. Raúl Canay; Javier Franco; Pedro J. Rey. 2009.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  65. 2008
  66. Udgivet
    Pragmatic Podcasting: How to Easily Facilitate Podcasting. / Dalsgaard, Christian; Godsk, Mikkel; Gregersen, Bjørn Møller et al.
    2008. Paper præsenteret ved EUNIS 2008 - Vision IT - Visions for use of IT in Higher Education, Århus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  67. Udgivet
    WebCom: A Model for Understanding Web Site Communication. / Godsk, Mikkel; Petersen, Anja Bechmann.
    Handbook of Research on Computer Mediated Communication. red. / Sigrid Kelsey; Kirk St.Amant. Bind 1 1. udg. Hershey PA: Idea Group Publishing, 2008. s. 379-400.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  68. 2007
  69. Udgivet
    The POL Model: Using a Social Constructivist Framework to Develop Blended and Online Learning. / Dalsgaard, Christian; Godsk, Mikkel.
    EUNIS 2007. EUNIS, 2007.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  70. Udgivet
    Transforming traditional lectures into problem-based blended learning: challenges and experiences. / Dalsgaard, Christian; Godsk, Mikkel.
    I: Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning, Bind 22, Nr. 1, 2007, s. 29-42.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  71. 2006
  72. Udgivet
    Power to the teachers! Empowering teachers to author web-based learning material with easy-to-use tools. / Godsk, Mikkel.
    Proceedings of the 12th International Conference of European University Information Systems. red. / Tiia Lillemaa. University of Tartu, 2006. s. 278-282.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  73. Udgivet
    The Pleasure of E-learning: Towards Aesthetic E-learning Platforms. / Stenalt, Maria Hvid; Godsk, Mikkel.
    Proceedings of the 12th International Conference of European University Information Systems. red. / Tiia Lillemaa. University of Tartu, 2006. s. 210-212.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  74. 2005
  75. Udgivet
    Implementing E-learning by Nurturing Evolution. / Godsk, Mikkel; Jørgensen, Dorte Sidelmann; Jens.
    2005. Paper præsenteret ved EUNIS, Manchester, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  76. Udgivet
    Udvikling og implementering af webbaserede læringsobjekter vha. Macromedia Captivate. / Godsk, Mikkel.
    I: Tidsskrift for Universiteternes efter- og videreuddannelse, Nr. 6, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  77. 2004
  78. Udgivet
    "Det gode budskab" - om udbredelse af e-læring til Aarhus Universitet vha. frivillighedens og brugervenlighedens vej. / Godsk, Mikkel; Jørgensen, Dorte Sidelmann.
    I: Tidsskrift for Universiteternes efter- og videreuddannelse, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  79. Udgivet
    WAW - An Activity Theory Based Tool for Early Website Usability Assessment. / Bertelsen, O.W.; Godsk, Mikkel.
    I: International Journal of Human Resources Development and Management, Bind 4, Nr. 1, 2004, s. 73-93.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review