DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Merete Wiberg

  1. 2020
  2. Udgivet

    Dannelse. / Wiberg, Merete.

    Didaktisk opslagsbog. red. / Peter Brodersen. København : Hans Reitzels Forlag, 2020. s. 21-26.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  3. Udgivet

    Eksemplarisk princip. / Wiberg, Merete.

    Didaktisk opslagsbog. red. / Peter Brodersen. København : Hans Reitzels Forlag, 2020. s. 73-77.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  4. Udgivet

    Forståelse og forforståelse. / Wiberg, Merete.

    Didaktisk opslagsbog. red. / Peter Brodersen. København : Hans Reitzels Forlag, 2020. s. 121-126.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  5. Udgivet

    Problemorientering. / Wiberg, Merete.

    Didaktisk opslagsbog. red. / Peter Brodersen. København : Hans Reitzels Forlag, 2020. s. 245-249.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  6. Accepteret/In press

    Dannelsesidealer og undervisningskoncepter. / Wiberg, Merete.

    Almen undervisningskompetence - en studiebog til læreruddannelsen. red. / Karen Bønløkke Braad; Betina Jacobsen. Samfundslitteratur, 2020.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  7. Accepteret/In press

    Solidarity in the Key of Life. An educational value that combines critique and hope. / Wiberg, Merete.

    2020. Paper præsenteret ved INPE International Network of Philosophers of Education Conference 2020, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  8. Udgivet

    Thinking and researching inclusive education without a banister – visiting, listening and tact as a foundation for collective research on inclusive education. / Korsgaard, Morten Timmermann; Larsen, Vibe ; Wiberg, Merete.

    I: International Journal of Inclusive Education, Bind 24, Nr. 5, 2020, s. 496-512.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  9. 2019
  10. Udgivet

    The will to know and the radical commitment to knowledge in higher education. / Wiberg, Merete.

    I: Philosophy and Theory in Higher Education, Bind 1, Nr. 3, 11.2019, s. 115-130.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. Udgivet

    Rethinking Problem and Project Based Learning. / Wiberg, Merete.

    2019. 166-168 Abstract fra Reclaiming Study Practices, Leuven , Belgien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  12. Udgivet

    Klafki og pædagogik : den dobbeltsidige åbning. / Wiberg, Merete.

    Pædagogiske tænkere: bidrag til empirisk uddannelsesforskning . red. / Alexander von Oettingen. København : Hans Reitzels Forlag, 2019. s. 155-168.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  13. Udgivet

    Almen didaktik : i et uddannelsesperspektiv. / Wiberg, Merete.

    Frihed og ansvar : i lærerens grundfaglighed. red. / Kari Lyngholm Thomsen; Torben Nørregaard Rasmussen. Aarhus : Kvan, 2019. s. 67-81.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  14. Udgivet

    At lære gennem erfaring og tænkning. / Christensen, Gerd; Wiberg, Merete.

    Det lærende menneske: seks tilgange til pædagogisk praksis. red. / Peter Brodersen. København : Hans Reitzels Forlag, 2019. s. 27-47.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  15. Udgivet

    Dannelse af etisk myndighed i skolen. / Wiberg, Merete.

    I: Religionslaereren, Nr. 4, 2019, s. 4-5.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  16. Udgivet

    Dannelse i skolen i et etisk perspektiv. / Wiberg, Merete.

    I: Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen, Bind 21, Nr. 3, 2019, s. 14-23.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  17. 2018
  18. Udgivet

    Den teoretiske pædagogiks bidrag til empirisk forskning i dannelse : kan man forske i dannelse ? / Wiberg, Merete.

    Empirisk dannelsesforskning: mellem teori, empiri og praksis. red. / Alexander von Oettingen. København : Hans Reitzels Forlag, 2018. s. 69-91.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  19. Udgivet

    Skolen har også et ansvar for, at børn lærer, hvorfor de skal tage hensyn til andre. / Wiberg, Merete; Nielsen, Carsten Fogh; Petersen, Anders Nold.

    I: Politiken, debatsektionen, 14.02.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  20. Udgivet

    Dannelsen af etisk myndighed i den danske folkeskole : rapport fra pilotprojekt november 2017 - januar 2018. / Wiberg, Merete; Nielsen, Carsten Fogh; Petersen, Anders 'Nold'; Andersen, Kirsten Margrethe .

    København : DPU, Aarhus Universitet, 2018. 85 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  21. Udgivet

    Moralsk opdragelse: Pligtens begreb i Grue-Sørensens tænkning. / Wiberg, Merete.

    I: Studier i Pædagogisk Filosofi, Bind Årg. 7, Nr. 1, 2018, s. 46-54.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  22. 2017
  23. Udgivet

    Etik og værdier i udøvelse af og dannelse til myndighed. / Wiberg, Merete.

    Pædagogen som myndighedsperson: en grundbog. red. / Kirsten Elisa Petersen; Torsten Erlandsen. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2017. s. 159-173.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  24. Udgivet

    Dealing with conceptualisations of learning : learning between means and aims in theory and practice. / Qvortrup, Ane (Redaktør); Wiberg, Merete (Redaktør).

    Rotterdam : Brill | Sense, 2017. 148 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  25. Udgivet

    Learning between means and aims. / Qvortrup, Ane; Wiberg, Merete.

    Dealings with conceptualisations of learning: learning between means and aims in theory and practice. red. / Ane Qvortrup; Merete Wiberg. Rotterdam : Brill | Sense, 2017. s. 1-12.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  26. Udgivet

    On learning (how) to learn. / Kauffmann, Oliver; Wiberg, Merete; Winch, Christopher.

    Dealing with conceptualisations of learning : learning between means and aims in theory and practice. red. / Ane Qvortrup; Merete Wiberg. Boston : Brill | Sense, 2017. s. 25-36.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  27. Udgivet

    Prerequisites of learning from various means and aim perspectives. / Wiberg, Merete; Qvortrup, Ane.

    Dealing with conceptualisations of learning: learning between means and aims in theory and practice. red. / Ane Qvortrup; Merete Wiberg. Rotterdam : Brill | Sense, 2017. s. 13-24.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  28. Udgivet

    Kontinental didaktik og angelsaksisk curriculumtænkning. / Wiberg, Merete.

    I: Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen, Bind 19, Nr. 1, 03.2017, s. 14-23.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  29. Udgivet

    Dannelsesteoretisk didaktik. / Wiberg, Merete.

    Didaktikhåndbogen: teorier og temaer. red. / Per Fibæk Laursen; Hans Jørgen Kristensen. København : Hans Reitzels Forlag, 2017. s. 19-43.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  30. 2016
  31. Udgivet

    Pædagogik, normativitet og videnskab. / Wiberg, Merete (Redaktør); Huggler, Jørgen (Redaktør).

    Aarhus : The State and University Library - Aarhus, 2016. 103 s. (Studier i Pædagogisk Filosofi; Nr. 1, Bind 5).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  32. Udgivet

    Pædagogik, normativitet og videnskab. / Wiberg, Merete.

    I: Studier i Pædagogisk Filosofi, Bind 5, Nr. 1, 11.2016, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  33. Udgivet

    An interview with Anna Sfard. / Qvortrup, Ane; Wiberg, Merete.

    On the definition of learning. red. / Ane Qvortrup; Merete Wiberg; Gerd Christensen; Mikala Hansbøl. Odense : Syddansk Universitetsforlag, 2016. s. 323-336.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  34. Udgivet

    An interview with Paul Cobb. / Qvortrup, Ane; Wiberg, Merete; Holm-Pedersen, Peder.

    On the definition of learning. red. / Ane Qvortrup; Merete Wiberg; Gerd Christensen; Mikala Hansbøl. Odense : Syddansk Universitetsforlag, 2016. s. 245-271.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  35. Udgivet

    On the definition of learning. / Qvortrup, Ane (Redaktør); Wiberg, Merete (Redaktør); Christensen, Gerd (Redaktør); Hansbøl, Mikala (Redaktør).

    Odense : Syddansk Universitetsforlag, 2016. 339 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  36. Udgivet

    The normative aspect of learning. / Wiberg, Merete.

    On the definition of learning. red. / Ane Qvortrup; Merete Wiberg; Gerd Christensen; Mikala Hansbøl. Odense : Syddansk Universitetsforlag, 2016. s. 59-73.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  37. Udgivet

    Mellem evidens og dannelse. / Wiberg, Merete.

    Pædagogikhåndbogen: otte tilgange til pædagogik. red. / Per Fibæk Laursen; Hans Jørgen Kristensen. København : Hans Reitzels Forlag, 2016. s. 85-102.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  38. Udgivet

    An interview with Christopher Winch. / Wiberg, Merete; Dohn, Nina Bonderup; Kauffmann, Oliver; Qvortrup, Ane; Holm-Pedersen, Peder.

    On the Definition of Learning. red. / Ane Qvortrup; Merete Wiberg; Gerd Christensen; Mikala Hansbøl. Odense : Syddansk Universitetsforlag, 2016. s. 273-298.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  39. Udgivet

    Dannelsesbegrebets rolle som regulativ ide i teoretisk pædagogik : dannelsesbegrebet og den pædagogiske forskning. / Wiberg, Merete.

    I: Studier i Pædagogisk Filosofi, Bind 5, Nr. 1, 2016, s. 81-95.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  40. Udgivet

    Introduction. / Qvortrup, Ane; Wiberg, Merete; Christensen, Gerd; Hansbøl, Mikala.

    On the definition of learning. red. / Ane Qvortrup; Merete Wiberg; Gerd Christensen; Mikala Hansbøl. Odense : Syddansk Universitetsforlag, 2016. s. 7-19.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  41. 2015
  42. Udgivet

    The normative aspect of Learning. / Wiberg, Merete.

    2015. Abstract fra ECER, Ungarn.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  43. Udgivet

    Problem-based and project-organised teaching. / Krogh, Lone; Wiberg, Merete.

    University teaching and learning. red. / Lotte Rienecker; Peter Stray Jørgensen; Jens Dolin; Gitte Holten Ingerslev. 1. udg. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2015. s. 215-227.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review

  44. 2014
  45. Udgivet

    Evidence based methods and conforming judgment. / Wiberg, Merete.

    I: Cursiv, Nr. 14, 12.2014, s. 51-65.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  46. Udgivet

    Inquiry and the normative aspect in learning. / Wiberg, Merete.

    2014. Abstract fra On the Definition of Learning, Odense, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  47. Udgivet

    Den normative stræben i formidlingen mellem individ og fællesskab : et lærings- og dannelsesperspektiv. / Wiberg, Merete.

    Etik, fællesskab og dannelse. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2014. s. 36-48 (Kognition & Paedagogik; Nr. 94, Bind 24).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  48. Udgivet

    Præstation - nøglen til det gode liv? / Boie, Mette Alma Kjærsholm; Wiberg, Merete.

    Den etiske efterspørgsel: i pædagogik og uddannelse. red. / Ane Qvortrup; Dion Rüsselbæk Hansen; Marianne Abrahamsen. Aarhus : Klim, 2014.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  49. Udgivet

    Pædagogik, etik og moral. / Wiberg, Merete.

    Pædagogik som viden og handling. red. / Søren K. Lauridsen; Frede N. Carstens. 1. udg. København : Akademisk Forlag, 2014. s. 93-120.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  50. 2013
  51. Udgivet

    Læring med eller uden kompas. / Wiberg, Merete.

    Dannelse i en læringstid. red. / Mogens Pahuus. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2013. s. 9-24 (Applied Philosophy / Anvendt Filosofi, Bind 6).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  52. Udgivet

    Universitetets systemfejl. / Wiberg, Merete.

    I: Weekendavisen, 16.08.2013, s. 12.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  53. Udgivet

    Handlingsorienteret didaktik. / Keiding, Tina Bering; Wiberg, Merete.

    Læringsteori og didaktik. red. / Ane Qvortrup; Merete Wiberg. København : Hans Reitzels Forlag, 2013. s. 337-357.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review

  54. Udgivet

    Tænkende fællesskaber i undervisning. / Wiberg, Merete.

    I: Kognition og pædagogik, Bind 23, Nr. 88, 07.2013, s. 20-31.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  55. Udgivet

    Learning with or without a compass. / Wiberg, Merete.

    2013. Abstract fra NERA , Reykjavik, Island.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  56. Udgivet

    Humanistisk og transformativ læringsteori. / Wiberg, Merete.

    Læringsteori og didaktik. red. / Ane Qvortrup; Merete Wiberg. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2013. s. 209-229.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  57. Udgivet

    Inquiry in the swampy lowland. / Wiberg, Merete.

    What did you learn in the real world today?. red. / Lars Bo Henriksen. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2013. s. 99-109.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  58. Udgivet

    Learning rights, participation and toleration in student group work : a moral perspective. / Wiberg, Merete.

    Visions, challenges and strategies : PBL principles and methodologies in a Danish and global perspective. red. / Lone Krogh; Annie Aarup Jensen. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2013. s. 103-116.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  59. Udgivet

    Læringsteori og didaktik. / Qvortrup, Ane (Redaktør); Wiberg, Merete (Redaktør).

    1. udg. Hans Reitzels Forlag, 2013. 447 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiFormidling

  60. Udgivet

    Læringsteorier - hvad teoretiserer de over? / Wiberg, Merete; Qvortrup, Ane.

    Læringsteori og didaktik. red. / Ane Qvortrup; Merete Wiberg. 1. udg. Hans Reitzels Forlag, 2013. s. 49-71.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  61. Udgivet

    Opsamling på forholdet mellem læringsteori og didaktik. / Qvortrup, Ane; Wiberg, Merete.

    Læringsteori og didaktik. red. / Ane Qvortrup; Merete Wiberg. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2013. s. 422-435.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  62. Udgivet

    Pragmatismens læringssyn og pragmatiske læringsteorier. / Elkjær, Bente; Wiberg, Merete.

    Læringsteori og didaktik. red. / Ane Qvortrup; Merete Wiberg. København : Hans Reitzels Forlag, 2013. s. 124-143.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  63. Udgivet

    Problemorienteret og projektorganiseret undervisning. / Wiberg, Merete; Kjær-Rasmussen, Lone Krogh.

    Universitetspædagogik. red. / Lotte Rienicker; Peter Stray Jørgensen; Gitte Holten Ingerslev; Jens Dolin. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2013. s. 215-228.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  64. Udgivet

    Viden, erkendelse, læring og undervisning. / Qvortrup, Ane; Wiberg, Merete.

    Læringsteori og didaktik. red. / Ane Qvortrup; Merete Wiberg. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2013. s. 15-45.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  65. 2012
  66. Udgivet

    Evidensbaserede metoders indflydelse på det etiske miljø i pædagogisk praksis. / Wiberg, Merete.

    Aktuelle etiske udfordringer: bidrag til anvendt etik. red. / Patrik Telléus Kjærsdam; Mogens Pahuus. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2012. s. 147-163 (Applied Philosophy / Anvendt Filosofi).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  67. Udgivet

    Normativity and Uncertainty in evidence based informed knowledge. / Wiberg, Merete; Lund, Birthe.

    2012. Abstract fra LET Theorising Education, Stirling, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  68. Udgivet

    Brug af evidensbaserede metoder i seks pædagogiske institutioner : Når evidens møder den pædagogiske hverdag Rapport 3, august 2012. / Wiberg, Merete; Buus, Anne Mette; Grundahl, Trine Holck; Hamilton, Stine del Pin; Rasmussen, Palle; Thomsen, Ulla Nørtoft.

    Aalborg : Aalborg Universet, Institut for Læring og Filosofi, 2012. 85 s. (Forskningsrapport; Nr. 26).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  69. Udgivet

    Den idiotiske godhed. / Wiberg, Merete.

    Filosofi og etik. red. / Ulla Thøgersen; Bjarne Troelsen. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2012. s. 75-83.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  70. Udgivet

    En kortlægning af arbejdet med evidensbaserede metoder i daginstitutioner i tre kommmuner. Når evidens møder den pædagogiske hverdag, rapport 2. / Wiberg, Merete; Buus, Anne Mette; Grundahl, Trine Holck; Hamilton, Stine Del Pin; Rasmussen, Palle; Nørtoft, Ulla.

    Aalborg : Aalborg Universitet, Institut for Læring og Filosofi, 2012. 55 s. (Forskningsrapport; Nr. 25).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  71. 2011
  72. Accepteret/In press
  73. Udgivet

    Forståelse i forskningsbaseret undervisning : især i relation til human- og samfundsvidenskab. / Wiberg, Merete.

    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Nr. 10, 01.03.2011, s. 58-64.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  74. Udgivet

    Alvor - at sammenknytte person og handling. / Wiberg, Merete.

    Pædagogiske værdier og etik. red. / Anne-Marie Eggert Olsen. Aarhus Universitetsforlag, 2011.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  75. Udgivet

    Dømmekraft. / Wiberg, Merete; Rasmussen, Palle (Redaktør); Buus, Anne Mette (Redaktør); Hamilton, Stine Del (Redaktør); Thomsen, Ulla Nørtoft (Redaktør).

    Når evidens møder den pædagogiske hverdag, rapport 1. Bind 1 Aalborg : Aalborg Universet, Institut for Læring og Filosofi, 2011. s. 63-72.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportFormidling

  76. Udgivet

    It, læringsressourcer og nye undervisningsmiljøer. / Mathiasen, Helle; Wiberg, Merete.

    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 2011, s. 6-7.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  77. 2010
  78. Udgivet
  79. Udgivet

    Learning, Participation and Tolerance in Student Group Work : A Moral Perspective. / Wiberg, Merete.

    2010.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  80. Udgivet
  81. 2009
  82. Udgivet

    Filosofi med børn : en frisættende aktivitet. / Wiberg, Merete.

    I: Unge Paedagoger, Bind 2009, Nr. 4, 01.09.2009, s. 40-45.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  83. Udgivet

    Eksamen er et komplekst fænomen : Anmeldelse af bogen: Eksamen og Eksamensformer, af Hanne Leth Andersen og Jens Tofteskov. / Wiberg, Merete.

    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Bind 4, Nr. 7, 01.05.2009, s. 58-59.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisAnmeldelseForskning

  84. Udgivet

    Erkendelsesbegrebets tyngde og læringsbegrebets lethed. / Wiberg, Merete; Etemadi, Maziar Haghpaidar.

    Læring og erkendelse. red. / Maziar Etemadi; Merete Wiberg; Michael Paulsen; Søren Harnow Klausen. Bind 1 1. udg. Aalborg, 2009. s. 15-20 (Filosofi og Læring; Nr. 1).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  85. Udgivet

    Filosofi med børn : en frisættende aktivitet. / Wiberg, Merete.

    I: Vera : tidsskrift for pædagoger, Nr. 46, 2009, s. 2-7.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  86. Udgivet

    Filosofiske Perspektiver på Kollektiv Læring. / Wiberg, Merete (Redaktør); Etemadi, Maziar Haghpaidar (Redaktør); Paulsen, Michael (Redaktør); Klausen, Søren Harnow (Redaktør).

    Aalborg, 2009. 182 s. (Filosofi og Læring; Nr. 2).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  87. Udgivet

    Indledning. / Wiberg, Merete; Etemadi, Maziar Haghpaidar.

    Læring og erkendelse. red. / Maziar Etemadi; Merete Wiberg; Michael Paulsen; Søren Harnow Klausen. Aalborg, 2009. s. 7-13 (Filosofi og Læring; Nr. 1).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  88. Udgivet

    Læring og erkendelse. / Wiberg, Merete (Redaktør); Etemadi, Maziar Haghpaidar (Redaktør); Paulsen, Michael (Redaktør); Klausen, Søren Harnow (Redaktør).

    1 udg. Aalborg, 2009. 226 s. (Filosofi og Læring; Nr. 1).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  89. Udgivet

    Læring og værdier. / Wiberg, Merete.

    Læring og erkendelse. red. / Maziar Etemadi; Merete Wiberg; Michael Paulsen; Søren Harnow Klausen. Bind 1 1. udg. Aalborg, 2009. s. 205-226 (Filosofi og Læring; Nr. 1).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  90. Udgivet

    The Influence of tolerance on the Learning Processes in Project Group Work : Tolerance, Learning rights and participation. / Wiberg, Merete.

    2009.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  91. 2008
  92. Udgivet

    At tænke præcision. / Wiberg, Merete.

    At tænke filosofisk: festskrift for Lennart Nørreklit. red. / Maziar Haghpaidar Etemadi; Jörg Zeller. Aalborg, 2008. s. 109-114.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  93. Udgivet

    Pædagogstuderende undersøger medborgerskab i dagtilbud. / Wiberg, Merete; Fusager, Sanne; Jørgensen, Steen; Juul Therkelsen, Michael (Redaktør).

    Udvikling på tværs: medbogerskab. 2008. s. 21-27.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  94. 2007
  95. Udgivet

    Frihed som praksisværdi i moralsk og etisk læring. / Wiberg, Merete.

    Aalborg Universitet, 2007. 239 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  96. Udgivet

    The Dimension of Seriousness in Moral Education. / Wiberg, Merete.

    2007.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  97. 2006
  98. Udgivet

    Den moralske og etiske agent i et læringsperspektiv. / Wiberg, Merete.

    Tanker til tiden: om studier af læring. red. / Erik Laursen; Alice Juul Jacobsen; Ulla Thøgersen; Merete Wiberg. Aalborg, 2006. s. 87-102.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  99. Udgivet

    Freedom as a Value of Practice in Ethical Learning. / Wiberg, Merete.

    Aalborg, 2006.

    Publikation: Working paperForskning

  100. Udgivet

    Freedom as a value of practice in Moral and Ethical Learning. / Wiberg, Merete.

    2006.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  101. Udgivet
  102. Udgivet

    Tanker til tiden : om studier af læring. / Laursen, Erik (Redaktør); Thøgersen, Ulla (Redaktør); Wiberg, Merete (Redaktør); Jacobsen, Alice Juel (Redaktør).

    Aalborg, 2006. 201 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  103. 2004
  104. Udgivet

    Om frihed og børns etiske dannelse : det gode liv i et pædagogisk-filosofisk perspektiv. / Wiberg, Merete.

    Det gode liv - mere end dig selv. red. / Niels Jakob Harbo; Simon Laumann Jørgensen; Christian Lystbæk; Carsten Fogh Nielsen; Morten Sandberg. Århus, 2004. s. 169-185.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling