Maria Hvid Stenalt

  1. 2019
  2. Udgivet

    Kan videregående uddannelser mindske frafald ved hjælp af læringsteknologi? Et systematisk review. / Stenalt, Maria Hvid; Lassesen, Berit; Rossen, Dorte Sidelmann; Bager-Elsborg, Anna.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 14, Nr. 26, 01.04.2019, s. 82-102.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. 2018
  4. Udgivet

    Hvordan kan undervisergenererede data informere en strategisk satsning inden for digital læringsteknologi? / Rossen, Dorte Sidelmann; Stenalt, Maria Hvid.

    2018. Abstract fra DUN Konference 2018, Bredsten, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  5. Udgivet

    Mindsker inddragelse af digital læringsteknologi frafald på universiteterne? – Et systematisk review af 1483 studier. / Stenalt, Maria Hvid; Rossen, Dorte Sidelmann; Bager-Elsborg, Anna; Lassesen, Berit.

    2018. Abstract fra DUN Konference 2018, Bredsten, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  6. Udgivet

    Symposium: Lykkes peer-feedback altid? Fire perspektiver på et undervisningseksperiment på Jura. Paper IV: Undersøgelse af online peer-feedback ved hjælp af interviews. / Stenalt, Maria Hvid.

    2018. Abstract fra DUN Konference 2018, Bredsten, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  7. 2017
  8. Udgivet

    An exploration of student engagement in co-created learning environment. / Lassesen, Berit; Stenalt, Maria Hvid.

    2017. Abstract fra EuroSotl 2017, Lund, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  9. Udgivet

    An exploratory study of undergraduate law students’ experience of online peer and self-grading: Towards an experiential perspective. / Stenalt, Maria Hvid; Lassesen, Berit.

    2017. Paper præsenteret ved EuroSotl 2017, Lund, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  10. Udgivet

    How do we approach student meaning making of online peer- and self-grading in higher education? / Stenalt, Maria Hvid.

    2017. Abstract fra Conference of the Junior Researchers of EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) 2017, Tampere, Finland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  11. 2016
  12. Udgivet

    Relations between blended learning possibilities and teachers' approaches to blended learning. / Stenalt, Maria Hvid; Nielsen, Tobias Alsted; Bager-Elsborg, Anna.

    2016. Poster session præsenteret ved iCERi2016, Sevilla, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  13. Udgivet

    Framework for compulsory teacher training in blended learning: matching blended learning with teaching context and teacher motivation. / Stenalt, Maria Hvid; Nielsen, Tobias Alsted.

    ICERI2016 Proceedings: 9th annual International Conference of Education, Research and Innovation. red. / L. Gómez Chova; A. López Martínez; I. Candel Torres. IATED, 2016. s. 8796-8802.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  14. Udgivet

    Udrulning af blended learning i jura-uddannelsen. / Nielsen, Tobias Alsted; Stenalt, Maria Hvid; Bager-Elsborg, Anna; Andersen, Per.

    2016. Poster session præsenteret ved DUN: Dansk Universitetspædagogisk Konference 2016, Nyborg, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPosterFormidling

  15. 2015
  16. Udgivet

    Perception of Blended Learning Inventory (PoBLi). / Lassesen, Berit; Stenalt, Maria Hvid; Rossen, Dorte Sidelmann.

    2015. Abstract fra DUN - Dansk Universitetspædagogisk Netværks Konference 2015, Vejle, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  17. 2014
  18. Udgivet

    Perception of blended learning inventory (POBLI) - development and validation. / Lassesen, Berit; Rossen, Dorte Sidelmann; Stenalt, Maria Hvid.

    2014. Paper præsenteret ved ICED 2014, Stockholm, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  19. Udgivet

    Udvikling af vejledningspraksis i kurser for undervisere i brugen af blended learning-aktiviteter. / Stenalt, Maria Hvid; Wichmann-Hansen, Gitte; Rossen, Dorte Sidelmann.

    2014. Abstract fra DUN Konference 2014, Svendborg, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  20. 2010
  21. Udgivet

    Online access to advertising films and tv commercials. / Stenalt, Maria Hvid.

    2010. Paper præsenteret ved LIBER Annual Conference: Re-inventing the Library. The Challenges of the New Information Environment, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  22. Udgivet

    Adgang til den audiovisuelle kulturarv. / Stenalt, Maria Hvid; Christiansen, Hans-Christian; Schostag, Sabine.

    I: Revy, Bind 33, Nr. 1, 2010.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  23. Udgivet

    E-materialer, som de forstås og bruges : en undersøgelse af forskelle i forståelsen af e-læring i hhv. et universitets- og forskningsbiblioteksforankret regi. / Stenalt, Maria Hvid; Engerer, Volkmar; Thestrup, Jesper Boserup.

    I: Læring og Medier, Nr. 4, 2010.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  24. Udgivet

    Online access to advertising films and tv-commercials. / Stenalt, Maria Hvid.

    I: LIBER Quarterly - Journal of European Research Libraries, Bind 20, Nr. 2, 2010.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKonferenceartikelForskningpeer review

  25. 2009
  26. Udgivet

    Studerende og underviseres brug af digitale medier : En kvantitativ undersøgelse af Aarhus Universitets studerende og underviseres brug af digitale medier og internettet anno 2008. / Stenalt, Maria Hvid; Godsk, Mikkel.

    I: Læring og Medier, Nr. 2, 2009.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  27. 2008
  28. Udgivet

    EUNIS 2008 - VISION IT : Visions for IT in higher education. / Stenalt, Maria Hvid (Redaktør).

    Mangler titel. Aarhus Universitet, 2008.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  29. Udgivet

    EUNIS E-learning Snapshots 2008. / Stenalt, Maria Hvid; Cilia, James; Dupuis, Mark; Rothery, Andrew.

    EUNIS 2008 - VISION IT: Visions for IT in higher education. red. / Maria Hvid Stenalt; Dorte Sidelmann Jørgensen. University of Aarhus, 2008. s. 90.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  30. Udgivet

    Hvad er et godt virtuelt læringsmiljø? Betydningen af klimaet i det medierede læringsrum. / Stenalt, Maria Hvid; Jensen, Tine Wirenfeldt.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 3, Nr. 5, 2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  31. Udgivet

    Hvad er et godt virtuelt læringsmiljø? Betydningen af klimaet i det medierede læringsrum. / Stenalt, Maria Hvid; Jensen, Tine Wirenfeldt.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Nr. 5, 2008, s. 10-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  32. 2007
  33. Udgivet

    Hvad er et godt virtuelt studie- og læringsmiljø - nu og i fremtiden? / Jensen, Tine Wirenfeldt; Stenalt, Maria Hvid.

    Ikke angivet. Dansk Universitetspædagogisk Netværk (DUN), 2007.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  34. Udgivet

    Using E-tivities, Video Dialogs and Informal Communication to Motivate University Teachers Online. / Jørgensen, Dorte Sidelmann; Stenalt, Maria Hvid.

    2007. Paper præsenteret ved EUNIS 2007, Grenoble, Frankrig.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  35. 2006
  36. Udgivet

    The Pleasure of E-learning : Towards Aesthetic E-learning Platforms. / Stenalt, Maria Hvid; Godsk, Mikkel.

    Proceedings of the 12th International Conference of European University Information Systems. red. / Tiia Lillemaa. University of Tartu, 2006. s. 210-212.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review