Datasans. / Staunæs, Dorthe; Juelskjær, Malou; Bjerg, Helle; Olesen, Kristian Gylling.
Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2021. 200 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Dialogues on agential realism : engaging in worldings through research practice. / Juelskjær, Malou; Plauborg, Helle; Adrian, Stine Willum.
Abingdon : Routledge, 2020. 168 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Caring, touching, voicing. On how voice comes to voice in academia. / Rogowska-Stangret, Monika ; Juelskjær, Malou.
Voicing New Materialisms: (Routledge Voice Studies Series). red. / Milla Tiainen; Elisabeth Belgrano; Anne Tarvainen. Routledge, 2020. s. 1-20.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Mattering pedagogy in precarious times of (un)learning. / Juelskjær, Malou.
I: Matter: Journal of New Materialist Research, Bind 1, Nr. 1, 02.2020, s. 52-79.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
“Think we must”; agential realist interventions. / Juelskjær, Malou.
2019. Abstract fra 10th Annual New Materialism Conference 2019, Cape Town, Sydafrika.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
At tænke med agential realisme. / Juelskjær, Malou.
Frederiksberg : Nyt fra Samfundsvidenskaberne, 2019. 205 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Staying with the trouble of data. The performative organizational effects of data as matters of care in educational organizations and leadership. / Juelskjær, Malou; Staunæs, Dorthe; Raffnsøe, Sverre.
2019. Abstract fra 14TH ORGANIZATION STUDIES WORKSHOP: TECHNOLOGY AND ORGANIZATION, Grækenland.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Gendered subjectivities of spacetimematter. / Juelskjær, Malou.
Material feminisms: new directions for education. red. / Carol Taylor; Gabrielle Ivinson. London : Routledge, 2019. s. 90-104.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Klasserummets arkitektur. / Juelskjær, Malou; Rasmussen, Lisa Rosén.
10 døre til klasserummet. red. / Martin Blok Johansen. København : Akademisk Forlag, 2019. s. 67-86.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Students of reforms : investigating the troubling the enactment of student voices in research on reform. / Juelskjær, Malou; Falkenberg, Helene; Larsen, Vibe .
Performative approaches to education reforms: exploring intended and unintended effects of reforms morphing as they move. red. / Dorthe Staunæs; Katja Brøgger; John Krejsler. Abingdon : Routledge, 2019. s. 92-107 (SPIBs (Special Issues as Books) ).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Datas hvad: Diversitetsliteracy som del af dataliteracy. / Staunæs, Dorthe; Juelskjær, Malou; Bjerg, Helle; Olesen, Kristian Gylling.
Emdrup : DPU, Aarhus Universitet, 2018. s. 1-17.Publikation: Working paper › Forskning
Students of reforms : Investigating and troubling the enactment of student voices in research on reform. / Juelskjær, Malou; Falkenberg, Helene; Larsen, Vibe.
I: International Journal of Qualitative Studies in Education, Bind 31, Nr. 5, 28.05.2018, s. 436-451.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Datas hvordan : kapabilitet til etisk data-literacy. Arbejdspapir no. 2. / Juelskjær, Malou; Bjerg, Helle; Olesen, Kristian Gylling; Staunæs, Dorthe.
2018. s. 1-22.Publikation: Working paper › Forskning
Datas hvad: Data gør mere end de viser : Arbejdspapir no 1. / Staunæs, Dorthe; Juelskjær, Malou; Bjerg, Helle; Olesen, Kristian Gylling.
Emdrup : DPU, Aarhus Universitet, 2018. s. 1-20.Publikation: Working paper › Forskning
Håbefulde manøvreringer : sensorier for læring i urbane atmosfærer-en intra-aktion med pædagogstuderende om skabelse af fremtidens lærende og levende byrum gennem sociale og entrepreneuriske processer. / Juelskjær, Malou.
Welfare in the making : Urbant Seismografisk Lederskab. Et Levende Velfærds Anarki-V. red. / Christa Breum Amhøj. København : Center for Virksomsudvikling og Ledelse. Copenhagen Business School, 2017. s. 64-69.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Atmospheric encounters : generic competences in light of posthumanist teaching practices with/on affectivity. / Juelskjær, Malou.
Theories of affect and concepts in generic skills education: adventurous Encounters. red. / Edyta Just; Wera Grahn. Cambridge : Cambridge Scholars Publishing, 2017. s. 65-89.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Caring about worldings : towards a posthuman concept of 'bildung'. / Plauborg, Helle; Juelskjær, Malou.
2017. Paper præsenteret ved European New Materialisms conference , Paris, Frankrig.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Med fokus på lille Fatimas og Oles læring - en modell for skoleutvikling : Slutrapport for følgeevaluering av Flerårig skoleutviklingsprosjekt i utsatte områder 2012-2017. / Staunæs, Dorthe; Juelskjær, Malou; Stiberg-Jamt, Rune; Meltevik, Stine; Ervik, Marthe Rosenvinge.
København : DPU - Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse, 2017. 91 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Professionelle læringsfællesskaber med fokus på klasseledelse : analyser fra et praksisudviklende forskningsprojekt i Greve Kommune. / Plauborg, Helle; Juelskjær, Malou.
Emdrup : Aarhus Universitet, 2017. 78 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Seeing with more than the eyes: Methodological reflections on working with ‘posthuman psycho-geography’ when studying student life. / Juelskjær, Malou; Falkenberg, Helene; Larsen, Vibe.
2017. Abstract fra NERA 2017 Learning and education, København, Danmark.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Touching – and a sense of time in research practices. Or; timespacematter in the fast academy : NERA pre-conference keynote. / Juelskjær, Malou.
2017. Abstract fra NERA 2017 Learning and education, København, Danmark.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning
A pace of our own : becoming through speeds and slows: investigating living through temporal ontologies of the university. / Juelskjær, Malou; Rogowska-Stangret , Monika.
I: Feminist Encounters: A Journal of Critical Studies in Culture and Politics, Bind 1, Nr. 1, 1, 2017, s. 1-11.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Designing leadership chairs : experiments with affirmative critique of leadership and environmentality. / Juelskjær, Malou; Staunæs, Dorthe.
I: Reconceptualizing Educational Research Methodology, Bind 7, Nr. 2, 04.11.2016, s. 35-51.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Becoming through speeds and slows : investigating living through temporal ontologies of the university. / Juelskjær, Malou; Rogowska-Stangret , Monika.
2016. Abstract fra New Materialism Conference 2016, Warzawa, Polen.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Education architecture as a sensorium : the (bio-political) shaping of intense learning and being and leadership as entanglement. / Juelskjær, Malou.
2016. Abstract fra NERA 2016, Helsinki, Finland.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Education architecture : (learning) bodies of the posthuman material-semiotic-affective sensorium. / Juelskjær, Malou.
2016. Abstract fra 4S/EASST Conference Barcelona, Barcelona, Spanien.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
The principal is present : producing psy-ontologies through post/psychology-informed leadership practices II. / Staunæs, Dorthe; Juelskjær, Malou.
Interrupting the psy-disciplines in education. red. / Eva Bendix Petersen; Zsuzsa Millei. London : Palgrave Macmillan, 2016. s. 75-92.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Orchestrating intensities and rhythms : how postpsychologies are assisting new educational standards and reforming subjectivities. / Staunæs, Dorthe; Juelskjær, Malou.
I: Theory & Psychology, Bind 26, Nr. 2, 05.04.2016, s. 182-201.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Følgeevaluering av ”Flerårig skoleutviklingsprosjekt i utsatte områder” : Underveisrapport 2 UDE/Uddannelsesetaten, Oslo. (maj, 2016). / Staunæs, Dorthe; Juelskjær, Malou; Stiberg-Jamt, Rune; Meltevik, Stine.
2016. 51 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
”Byg det op” : læringsledelsens parkourisering. / Falkenberg, Helene; Juelskjær, Malou.
At lede efter læring: ledelse og organiseringer i den reformerede skole. red. / Helle Bjerg; Nana Vaaben. 1. udg. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2015. s. 255-277.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Den læringsledede skole "all-inclusive"? / Staunæs, Dorthe; Juelskjær, Malou.
I: Skolen i Morgen, Bind 19, Nr. 2, 2015, s. 12-15.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Changing the Organization : Architecture and stories as Material- Discursive Practices of Producing “Schools for the Future”. / Juelskjær, Malou.
I: Tamara: Journal for Critical Organization Inquiry, Bind 12, Nr. 2 , 06.12.2014, s. 25-37.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Designing future learning. A posthumanist approach to researching design processes. / Juelskjær, Malou.
2014. Paper præsenteret ved The Art of Research V, Helsinki, Finland.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Følgeevaluering av ”Flerårig skoleutviklingsprosjekt i utsatte områder”. Underveisrapport 2 UDE/Uddannelsesetaten, Oslo. (høst, 2014). / Staunæs, Dorthe; Juelskjær, Malou; Stiberg-Jamt, Rune; Meltevik, Stine.
2014. 51 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Klasseledelse – ”all inclusive” : læringscentreret ledelse af sanser, affekter og rytmer. / Juelskjær, Malou; Staunæs, Dorthe.
Klasseledelsens dilemmaer: fortsatte magtkampe i praksis, pædagogik og politik. red. / John Benedicto Krejsler; Lejf Moos. 1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2014. s. 151-171 (Undervisning og læring; Nr. 2014-8).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Postpsykologisk subjektiveringsteori : problemet med personligheden version 2.0 . / Staunæs, Dorthe; Juelskjær, Malou.
Personlighedspsykologi: en grundbog om personlighed og subjektivitet. red. / Jesper Danmeyer; Simo Køppe. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2014. s. 315-346.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Gendered subjectivities of spacetimematter. / Juelskjær, Malou.
I: Gender and Education, Bind 25, Nr. 6, 2013, s. 754 –768.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Læring og didaktik udsat for poststrukturalistisk tænkning. / Juelskjær, Malou; Plauborg, Helle.
Læringsteori og didaktik. red. / Ane Qvortrup; Merete Wiberg. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2013. s. 257-290.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
The return of the Freudian Couch® : managing affectivity through technologies of comfort. / Juelskjær, Malou; Staunæs, Dorthe; Ratner, Helene Gad.
I: International Journal of Qualitative Studies in Education, Bind 26, Nr. 9, 2013, s. 1132-1152.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
School architecture and learning conditions, a Danish case. / Juelskjær, Malou.
I: Jianzhu Jiyi, Bind 2012, 01.06.2012, s. 69-71.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
The ‘WHAT OF’ and the ‘WHAT IF’ of Agential Realism : In search of the gendered subject. / Højgaard, Lis; Juelskjær, Malou; Søndergaard, Dorte Marie.
I: Kvinder, Koen og Forskning, Bind 2012, Nr. 1-2, 01.04.2012, s. 38-49.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Intra-active entanglements : an interview with Karen Barad. / Juelskjær, Malou; Schwennesen, Nete.
I: Kvinder, Koen og Forskning, Bind 21, Nr. 1-2, 2012, s. 10-23.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Klasseledelse gennem strategisk brug af interiør og arkitektur. / Juelskjær, Malou.
2011, Kronik/artikel.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Når det potentielle bliver det der ledes på. / Staunæs, Dorthe; Juelskjær, Malou; Knudsen, Hanne; Pors, Justine Grønbæk.
I: Skolen i Morgen - Tidsskrift for skoleledere, Bind 14, Nr. 6, 01.02.2011, s. 2-3.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Eftertanker om potentialitetsledelse. / Juelskjær, Malou; Knudsen, Hanne; Pors, Justine Grønbæk; Staunæs, Dorthe.
Ledelse af uddannelse: At lede det potentielle. red. / Malou Juelskjær; Hanne Knudsen; Justine Pors; Dorthe Staunæs. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2011. s. 235-264.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Kvantefysiske subjekter? ny-materialisme og studiet af subjektivering i tid og rum. / Juelskjær, Malou.
I: Nordiske Udkast, Bind 38, Nr. 1/2, 2011, s. 58-74.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Ledelse af uddannelse : at lede det potentielle. / Juelskjær, Malou (Redaktør); Knudsen, Hanne (Redaktør); Grønbæk Pors, Justine (Redaktør); Staunæs, Dorthe (Redaktør).
Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2011. 250 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
Når skolen bygger om : hvordan ny arkitektur skaber nye betingelser for ledelse. / Juelskjær, Malou.
Ledelse af uddannelse : at lede det potentielle. red. / Malou Juelskjær; Hanne Knudsen; Justine Grønbæk Pors; Dorthe Staunæs. 1. udg. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2011. s. 53-81.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Psy-Management. Drei Perspektiven auf neue Formen des (Schul-)Managements. / Staunæs, Dorthe; Juelskjær, Malou; Knudsen, Hanne.
Bildungsbürgerrecht: Schulverweigerung - Erziehungskrise - Social Entrepreneurship. red. / Jörg Metelmann; Stefan Schwall. Münster : Waxmann Verlag, 2011. s. 109-132.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Vi holder af hverdagen : ledelse som et tværfagligt, flygtigt og magtfuldt fænomen. / Juelskjær, Malou; Knudsen, Hanne; Pors, Justine Grønbæk; Staunæs, Dorthe.
Ledelse af uddannelse: at lede det potentielle. red. / Malou Juelskjær; Hanne Knudsen; Justine Grønbæk Pors; Dorthe Staunæs. 1. udg. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2011. s. 13-26.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
(Im)possibilities of doing ‘both/and' : Transitions of category memberships, and the constitutive force of spatiality and temporality in the production of (im)possibilities (submitted). / Juelskjær, Malou.
FEMINIST INTERSECTIONALITY STUDIES IN TIME AND SPACE: DIVERSE CONSCIOUSNESSES AND RESISTANCES. red. / Nina Lykke; Ann Phoenix; Jeff Hearn. Routledge, 2010.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Arkitektonisk ledelse : nye former for læring og åbning af skolens rum. / Juelskjær, Malou.
I: Skolen i morgen, Bind 13, Nr. 10, 2010, s. 8-10.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Find selv fred og ro. / Juelskjær, Malou.
I: Asterisk, Nr. 51, 2010, s. 10-12.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Freuds divan @ vender tilbage : psy-ledelse som skoleledelse. / Staunæs, Dorthe; Juelskjær, Malou.
2010. Abstract fra At lægge krop til. Årskonferencen for kønsforskning 2010, Odense, Danmark.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning
Freuds divan vender tilbage : ledelse af affektivitet gennem komfortteknologier. / Staunæs, Dorthe; Juelskjær, Malou; Ratner, Helene Gad.
I: Tidsskrift for Arbejdsliv, Bind 12, Nr. 3, 2010, s. 25-39.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Kreativitet og ledelse : en læsning af fænomenet igennem potentialitetsledelse. / Juelskjær, Malou; Staunæs, Dorthe.
I: Chara - tidsskrift for kreativitet, spontaneitet og læring, Bind 1, Nr. 4, 2010, s. 447-465.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Tilblivelser i/mellem gammel og ny skolearkitektur. / Juelskjær, Malou.
I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Bind 58, Nr. 1, 2010, s. 82-92.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
(E)merging subjectivities: intersections within ethnic-racialized and gendered spaces. / Juelskjær, Malou.
New Subjectivities: Negotiating Citizenship in the Context of Migration and Diversity. red. / Dorota Golanska; Aleksandra M. Rozalska. 1. udg. Lódz, Polen : Lódz University Press, 2009. s. 105-119.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
En ny start : bevægelser i/gennem tid, rum, krop og sociale kategorier via begivenheden skoleskift: Ph.d.-afhandling. / Juelskjær, Malou.
København : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2009. 262 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling
Psy-ledelse : nye former for (skole)ledelse set igennem tre optikker. / Juelskjær, Malou; Staunæs, Dorthe; Knudsen, Hanne.
I: Psyke og Logos, Nr. 2, 2009, s. 510-532.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Learning Bodies : Anthology. / Schilhab, Theresa (Redaktør); Juelskjær, Malou (Redaktør); Moser, Thomas (Redaktør).
1 udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2008. 320 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning
Learning bodies : Introduction. / Juelskjær, Malou; Moser, Thomas; Schilhab, Theresa.
Learning bodies. red. / Theresa Schilhab; Malou Juelskjær; Thomas Moser. 1. udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2008. s. 7-15.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Post Scriptum : On 'Learning bodies'. / Schilhab, Theresa; Juelskjær, Malou; Moser, Thomas.
Learning bodies. 1. udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2008. s. 303-315.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Resisting and committing to schooling. Intersections of masculinity and academic position. / Juelskjær, Malou.
I: International Journal of Qualitative Studies in Education, Bind 21, Nr. 1, 2008, s. 49-63.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Rummenes modstand : Subjektivering set i et spatielt perspektiv. / Juelskjær, Malou.
Magtballader: 14 fortællinger om magt, modstand og menneskers tilblivelse. red. / Jette Kofoed; Dorthe Staunæs. 1. udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2007. s. 121-141.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Børn og barndomme. / Kofoed, Jette; Cawood, Sarah Højgaard; Juelskjær, Malou.
I: Kvinder, Koen og Forskning, Bind 14, Nr. 3, 2005, s. 3-6.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Leder
Kropslig subjektivering. / Cawood, Sarah Højgaard; Juelskjær, M.
I: Kvinder, Koen og Forskning, Bind 14, Nr. 3, 2005, s. 19-29.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Fathers and Mothers: Dilemmas of the Work-Life Blance. A Comparative Study in Four European Countries. / Juelskjær, Malou; Højgaard, Lis.
Dordrecht, The Netherlands. : Kluwer Academic Publishers, 2004. 349 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning
"... Og hjortene brøler i brunsttid" : Dyrekøn, menneskekøn, seksuel normalitet og afvigelse i dyreudsendelser. / Juelskjær, Malou.
i Skov (red.) "De røde sko - Feminisme nu".. Tiderne Skifter, 2002.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Køn og skoleliv : En analyse af kønskonstitueringsprocesser. / Juelskjær, Malou.
Roskilde : Roskilde Universitetsforlag, 2001.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning