Projekter pr. år
Personlig profil
Emneord
- Pædagogik, læring og filosofi
- posthumanistisk tænkning
- posthumanistisk pædagogik
- Mennesker og kulturer
- mere-end human tænkning
- Det antropocæne
- det plantropocæne
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
-
-
Dataliteracy. Ledelse af elevers læring og trivsel
Staunæs, D. (Deltager), Juelskjær, M. (Deltager), Gylling, K. (Deltager), Bjerg, H. (Deltager), Hornskov, S. (Deltager), Stockflet, H. (Deltager) & Mygind, K. (Projektleder)
01/09/2017 → 30/06/2019
Projekter: Projekt › Forskning
-
Eksperimenterende klasseledelse - et forskningsprojekt på X-skolen i Greve Kommune.
Plauborg, H. & Juelskjær, M.
01/09/2016 → 30/06/2017
Projekter: Projekt › Forskning
-
Reform-programmet: Motivation Pædagogik og Ledelse - forskningsprogram
Knudsen, H. (PI), Nissen, M. (PI), Christensen, S. (Deltager), Krejsler, J. B. (Deltager), Kofoed, J. (Deltager), Juelskjær, M. (Deltager), Rasmussen, L. R. (Deltager), Kristensen, J. E. (Deltager), Kousholt, K. B. (Deltager), Staunæs, D. (Deltager), Mathiassen, C. (Deltager), Hesselberg-Thomsen, M. (Deltager), Hedegaard, M. L. L. (Deltager), Jimenez, G. (Deltager), Møller, N. (Deltager), Sørensen, K. S. (Deltager), Friis, T. (Deltager) & Waleng, S. (Deltager)
01/01/2016 → 01/12/2022
Projekter: Projekt › Forskning
Publikation
-
Caring, touching, voicing. On how voice comes to voice in academia
Rogowska-Stangret, M. & Juelskjær, M., 5 jan. 2025, (Accepteret/In press) Voicing New Materialisms: (Routledge Voice Studies Series). Tiainen, M., Belgrano, E. & Tarvainen, A. (red.). Routledge, s. 1-20 20 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Diffraction: Routledge Handbook of Interpretation in Qualitative Research
Schrader, A. & Juelskjær, M., 2025, (Accepteret/In press) Routledge Handbook of Interpretation in Qualitative Research . Routledge, s. 1-20 20 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Soil-temporalities and questions of care. Inquiring into precarious relations
Juelskjær, M., 5 maj 2025, (Afsendt) I: Science as Culture. s. 1-17 17 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Jordforbindelser: at kultivere forskningsetik via en stubbemark
Juelskjær, M., 26 nov. 2024, (Accepteret/In press) Forskningsetiske øjeblikke. Kofoed, J. & Koefoed, N. (red.). Aarhus Universitetsforlag, s. 1-19 19 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Jordholderske; mere-end-menneskelig keren
Juelskjær, M., 7 nov. 2024, I: Kvinder, Køn & Forskning. 37, 1, s. 64-80 17 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang
Aktiviteter
-
: Re/unlearning how to research, teach and learn: Pedagogy as a worlding practice
Juelskjær, M. (Foredragsholder)
22 feb. 2024Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Research- and field ethics and orientations, while cultivating a multispecies attachment site in the ruins of agricultural industry
Juelskjær, M. (Foredragsholder)
7 jun. 2023 → 9 jun. 2023Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Soil-temporalities and questions of care – inquiring into precarious relations.
Juelskjær, M. (Foredragsholder)
2 mar. 2023Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Thinking with soil, rocks, water – sketching entanglement pedagogy
Juelskjær, M. (Foredragsholder)
1 jun. 2022Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Agential realist theorizations of time
Juelskjær, M. (Foredragsholder)
19 apr. 2022Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag