• Trøjborgvej 82-84, 1911, 417

    8000 Aarhus C

    Danmark

20122025

Publikationer pr. år

Personlig profil

Profil

Omdrejningspunktet for mit arbejde som forsker og underviser er praksisbaseret læring, særligt inden for de sundhedsprofessionelle uddannelser. Jeg har en baggrund som cand.scient.pol. og ph.d. i medicinsk uddannelse og har siden 2011 arbejdet med uddannelsesudvikling, undervisning og forskning i krydsfeltet mellem universitetet og sundhedssektoren som uddannelsesmiljø. Jeg har derudover  betydelig erfaring som projektleder, underviser i læge-patient kommunikation og kollegial supervision.

Arbejdsområder

Jeg forsker i medicinsk uddannelse med fokus på klinisk læring og uddannelsesledelse. En vigtig del af mit arbejde er at omsætte forskningsresultater til anvendelig viden, hvilket jeg bl.a. gør gennem kurser, workshops og undervisningsmaterialer til undervisere og ledere inden for sundhedsprofessionel uddannelse. Min forskning er funderet i praksisteori og jeg anvender både kvalitative (etnografi, lyddagbøger og interviews) og kvantitative metoder (spørgeskemaer) for at opnå en bred indsigt.

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

PhD, Didactic architectures of student participation in clinical work – A multi-method study of patient-centred learning and practice architectures in student clinics, Centre for Educational Development - CED - Undervisningsudvikling

Dimissionsdato: 23 sep. 2022

Emneord

  • Undervisningsmetoder
  • Clinical Teaching
  • Autonomy supportive teaching
  • Student Clinics
  • Experience-based learning
  • Patient-centered learning
  • Peer supervision
  • Communication skills
  • Universitetspædagogik
  • Professional identity
  • Transfer: form theory to practice
  • Educational leadership
  • Health sciences education
  • Medicinsk didaktik

Fagområder

  • Medicinsk uddannelse
  • Kvalitativ/mixed methods forskning
  • Praksisteori
  • Underviseruddannelse
  • Studentercentreret læring

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Louise Binow Kjær er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller