DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Louise Tidmand

Postdoc

Louise Tidmand
Ph.d., Videnskabelig assistent
DPU - Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse - Afdeling for pædagogisk psykologi
DPU - Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse - Pædagogisk Psykologi, København
DPU - Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse - Pædagogisk Psykologi, København
DPU - Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse - Pædagogisk Psykologi, København
Postaddresse:
Tuborgvej 164
2400
København NV
Danmark
Postaddresse:
Tuborgvej 164
B, 108
2400
København NV
Danmark
E-mail: loti@edu.au.dk

Ansættelse

Postdoc

DPU - Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse - Pædagogisk Psykologi, Emdrup

Aarhus Universitet

København NV, Danmark

24 jun. 2020 → nu

Postdoc

DPU - Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse - Pædagogisk Psykologi, Emdrup

Aarhus Universitet

København NV, Danmark

24 jun. 2020 → nu

Ph.d.-studerende

DPU - Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse - Pædagogisk Psykologi, Emdrup

Aarhus Universitet

København NV, Danmark

5 jul. 201624 jun. 2020

Videnskabelig assistent

DPU - Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse - Pædagogisk Psykologi, Emdrup

Aarhus Universitet

København NV, Danmark

17 dec. 20191 jun. 2020

Videnskabelig assistent

DPU - Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse - Pædagogisk Psykologi, Emdrup

Aarhus Universitet

København NV, Danmark

17 dec. 20191 jun. 2020

Ph.d.-studerende

DPU - Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse - Afdeling for pædagogisk psykologi

Aarhus Universitet

København NV, Danmark

4 jul. 201712 apr. 2020

Pædagogisk Leder

StyrkeAkademiet ApS.

Valby, Danmark

1 jul. 2010 → …

Publikationer

Empower4u: fra udsat anbragt til egen tilværelse - fase 2

Ledertoug, M. M. & Tidmand, L., 30 jun. 2020, København: DPU, Aarhus Universitet. 87 s.

Building Positive Emotions and Playfulness

Tidmand, L., 1 mar. 2020, (Accepteret/In press) Palgrave Handbook on Positive Education. Kern, M. L. (red.). 1 udg. Palgrave Press, 28 s.

Livsduelighed på skoleskemaet: hvad, hvorfor og hvordan?

Tidmand, L., 14 feb. 2020, S.l.: Aarhus Universitet.

Positiv Ud&Dannelse som pædagogisk didaktisk ramme kan bane vejen for FGU målsætninger

Tidmand, L., 16 dec. 2019, (Accepteret/In press) I : Kognition & Pædagogik. 13 s.

The Battle against Boredom: In Schools

Ledertoug, M. M., Tidmand, L. & Paarup, N., 21 jul. 2019. 1 s.

The Battle against Boredom: in Schools

Holmgren, N., Ledertoug, M. M., Paarup, N. & Tidmand, L., 1 jul. 2019, Copenhagen: Strength Academy. 214 s.

Positiv Ud&Dannelse – det næste naturlige og afgørende skridt for dansk uddannelse

Tidmand, L., 1 dec. 2018, I : Kognition & Pædagogik. 110, s. 6-17 11 s.

Livsduelighed på Skoleskemaet - en nødvendighed i det 21. århundrede

Tidmand, L., mar. 2018, I : Kognition & Paedagogik. 107, s. 84-101 17 s.

Life Proficiency on the Class Agenda

Tidmand, L., 23 aug. 2017.

How to bring Positive Psychology into Schools

Tidmand, L., 29 jun. 2016.

How to bring optimism and well-being into the classroom of preschool and middleschool in 25 days with positive psychological intervention

Tidmand, L., 27 jun. 2015.

Hvordan børn lærer sig nye handlemuligheder og kompetencer: en effektundersøgelse af arbejdet med positiv psykologi

Tidmand, L., 2 jul. 2014, I : Pædagogisk psykologisk tidsskrift. 2/2014, s. 52-65 13 s., 5.

Presse/medie

Diana og Cecilia på 7 år lærer at tackle stress i skolen

Louise Tidmand

14/10/2017

1 Mediebidrag

Før fik han ondt i maven, men nu glæder Hugo Andersen sig, når han skal i skole

Louise Tidmand

19/04/2017

1 Mediebidrag

Guide: Sådan hjælper I børn, der keder sig

Louise Tidmand

18/10/2018

1 Mediebidrag

Slut med natteløb, snobrød og hjemve: Børnehaver og skoler dropper koloni og lejrskole

Louise Tidmand

25/09/2019

1 Mediebidrag

Styrker gør fælles ferier sjovere

Louise Tidmand

01/07/2016

1 Mediebidrag