Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Louise Rosendal Bang

  1. 2020
  2. Udgivet

    Det' lig'som teksten sådan bølger : Forfatterskolens æstetiske og undersøgende tekstlæsninger som inspiration til gymnasiets klassesamtaler om litteratur . / Rosendal Bang, Louise .

    I: Passage, Bind 35, Nr. 3, 12.2020, s. 15-33.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Udgivet

    Litterære liljer og al den jazz : Æstetiske læsninger er nærværende, frie og fejltolerante, ligesom jazzmusikken. / Rosendal Bang, Louise .

    I: Det Poetiske Bureau, 12.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  4. Udgivet

    Deltagelsesmuligheder i den litterære klassesamtale : hvad kan vi lære af Forfatterskolens kollektive læsninger? / Rosendal Bang, Louise .

    Fagdidaktik og demokrati. red. / Claus Haas; Christina Matthiesen. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2020. s. 233-256.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  5. Udgivet

    Æstetisk læsning i PLC : PLC kan som læringslaboratorium danne ramme for tekstnære læsninger af litteraturens æstetiske udtryk. / Rosendal Bang, Louise .

    I: Børn og bøger, Nr. 4, 2020, s. 28-30.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  6. 2019
  7. Udgivet

    Kunstnerisk tilgang kan puste liv i den litterære samtale. / Rosendal Bang, Louise .

    I: Gymnasieforskning, Nr. 18, 2019, s. 15-18.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  8. 2018
  9. Udgivet

    Voksne kan også være bange : for bøger. / Rosendal Bang, Louise.

    I: Politiken, Bind Sektion 2, 28.10.2018, s. 6.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debat

  10. Udgivet

    Is there a literary conversation in this class? / Rosendal Bang, Louise.

    2018. Poster session præsenteret ved Arle SIG ROLE 2018, research seminar, Hildesheim, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskning

  11. Udgivet

    Is there a literary conversation in this class? / Rosendal Bang, Louise.

    2018. Abstract fra Arle SIG ROLE 2018, research seminar, Hildesheim, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  12. Udgivet

    Paper til Netværk for litteraturdidaktisk forskning i Norden, Vaasa. / Rosendal Bang, Louise.

    2018. Paper præsenteret ved Paper til Netværk for litteraturdidaktisk forskning i Norden, Vaasa, Vaasa, Finland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  13. Udgivet

    Is there a literary conversation in this class? / Rosendal Bang, Louise.

    2018. Paper præsenteret ved PhD Course: Oracy and dialogue in education, Odense, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  14. 2017
  15. Udgivet

    Paper til Metodiske og teoretiske indgange til literacy : et nordisk perspektiv. / Rosendal Bang, Louise.

    2017. Paper præsenteret ved Ph.d.-kursus: Metodiske og teoretiske indgange til literacy - et nordisk perspektiv, Oslo, Norge.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning