Centre for Educational Development

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Louise Binow Kjær

  1. 2021
  2. Udgivet

    Transfer of communication teaching skills from university to the clinical workplace – does it happen? A mixed methods study. / Møller, Jane Ege; Kjær, Louise Binow; Helledie, Emma; Nielsen, Lone Folmer; Malling, Bente Vigh Gregersen.

    I: BMC Medical Education, Bind 21, Nr. 1, 433, 12.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Udgivet

    Patienters oplevelse af studenterkonsultationer - et bidrag til læring. / Kjær, Louise Binow; Christensen, Mette Krogh; Ilkjær, Christine; Hoffmann, Torben; Hjortdal, Vibeke E.

    2021. Poster session præsenteret ved DSMU Årsmøde 2021, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  4. Udgivet

    Exploring patient experiences in the student outpatient clinic - A contribution to learning. / Kjær, Louise Binow; Ilkjær, Christine; Hoffmann, Torben; Hjortdal, Vibeke; Christensen, Mette Krogh.

    I: Patient Education and Counseling, Bind 104, Nr. 11, 11.2021, s. 2756-2762.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. Udgivet

    Exploring patient experiences in student encounters : a contribution to student learning. / Kjær, Louise Binow; Ilkjær, Christine; Hoffmann, Torben; Hjortdal, Vibeke E.; Christensen, Mette Krogh.

    2021. Abstract fra AMEE 2021: The Virtual Conference.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  6. 2017
  7. Udgivet

    At blive professionel som læge. / Kjær, Louise Binow; Christensen, Mette Krogh.

    Lægens roller: En guide til professionel udvikling for medicinstuderende og yngre læger. red. / Louise Binow Kjær. 1. udgave, 1. oplag. udg. København : FADL's Forlag, 2017. s. 13-22.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review

  8. Udgivet

    Feedback og supervision. / Damholdt, Malene Flensborg; O'Connor, Maja; Helledie, Emma; Kjær, Louise Binow.

    Lægens roller: En guide til professionel udvikling for medicinstuderende og yngre læger. red. / Louise Binow Kjær. Aarhus : FADL's Forlag, 2017. s. 85-102.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  9. Udgivet

    Lægens roller : En guide til professionel udvikling for medicinstuderende og yngre læger. / Kjær, Louise Binow.

    1. udgave, 1. oplag udg. København : FADL's Forlag, 2017. 200 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiUndervisning

  10. Udgivet

    Patientcentreret kommunikation : Samtalens struktur og redskaber. / Damholdt, Malene Flensborg; Kjær, Louise Binow; Helledie, Emma; O'Connor, Maja.

    Lægens roller: En guide til professionel udvikling for medicinstuderende og yngre læger. red. / Louise Binow Kjær. Aarhus : FADL's Forlag, 2017. s. 65-84.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  11. 2016
  12. Udgivet

    Prægraduat ledelseskursus på medicinstudiet. / Kjær, Louise Binow; Andersen, Nina Bjerre; Soussi, Simone Gylden.

    2016. Poster session præsenteret ved DSMU årsmøde, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPosterFormidling

  13. Udgivet

    Kommunikationsundervisningen i Danmark er nået langt. / Kjær, Louise Binow; Møller, Jane Ege; O Connor, Maja; Christiansen, Mads; Ørntoft, Mai-Britt Worm; Mørcke, Anne Mette.

    I: Ugeskrift for Læger, Bind 178, Nr. 10, V09150740, 02.2016, s. 2-5.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  14. 2015
  15. Udgivet

    Erratum : The self-efficacy in patient-centeredness questionnaire - A new measure of medical student and physician confidence in exhibiting patient-centered behaviors(BMC Medical Education(2015)15(170)10.1186/s12909-015-0427-x). / Zachariae, Robert; OConnor, Maja; Lassesen, Berit; Olesen, Martin; Kjær, Louise Binow; Thygesen, Marianne; Mørcke, Anne Mette.

    I: BMC Medical Education, Bind 15, Nr. 1, 170, 08.10.2015.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debat/letter to the editorForskningpeer review

  16. Udgivet

    The self-efficacy in patient-centeredness questionnaire : - a new measure of medical student and physician confidence in exhibiting patient-centered behaviors. / Zachariae, Robert; O Connor, Maja; Lassesen, Berit; Olesen, Martin Hammershøj; Kjær, Louise Binow; Thygesen, Marianne Kirstine; Mørcke, Anne Mette.

    I: B M C Medical Education, Bind 15, Nr. 150, 15.09.2015.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  17. Udgivet

    Implementering af et nyt gennemgående kommunikationselement på kandidatuddannelsen i medicin, Aarhus Universitet. / Kjær, Louise Binow; Mørcke, Anne Mette; O Connor, Maja.

    2015. Poster session præsenteret ved DUN: Dansk Universitetspædagogisk Konference, Vejle, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  18. 2014
  19. Udgivet
  20. Udgivet
  21. Udgivet

    Training facilitators and supervisors : in pre-graduate medical training, Aarhus, Denmark. / Kjær, Louise Binow; O Connor, Maja; Krogh, Kristian ; Christansen, Mads .

    2014. Poster session præsenteret ved ICED 2014, Stockholm, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragPosterFormidling

  22. 2013
  23. Udgivet

    Implementation of a new 30 ECTS professional track in the medical master curriculum. / Kjær, Louise Binow; Mørcke, Anne Mette; Christensen, Mette Krogh.

    2013. Poster session præsenteret ved AMEE 2013 - Association of Medical Education Europe Conference, Prag, Tjekkiet.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review