Exclusionary Practices and Danish School Policy. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
International Perspectives on Exclusionary Pressures in Education: How Inclusion becomes Exclusion. 2022.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Børns indflydelse på inkluderende undervisning. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 42, Nr. 123, 4, 09.2022, s. 42-55.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Kan vi helt undgå de specialpædagogiske koncepter? / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
I: Unge Pædagoger, Bind 83, Nr. 1, 4, 09.08.2022, s. 38-46.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Student diversity and student voice conceptualisations in five European countries: Implications for including all students in schools. / Messiou, Kyriaki; Bui, Lien Thien; Ainscow, Mel et al.
I: European Educational Research Journal, Bind 21, Nr. 2, 03.2022, s. 355-376 .Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Inklusion i fagene. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
2022.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Forskning › peer review
Inklusionsudviklende samarbejde med elever : Erfaringer fra et Erasmus+ projekt. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
SUKIP. 2022.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Inklusion og eksklusion i undervisningen. / Hedegaard-Sørensen, Lotte (Redaktør).
Aarhus Universitetsforlag, 2021. (Pædagogisk Indblik; Nr. 14).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning
Inklusion: Giv eleverne indflydelse på undervisningen? / Weirsøe, Mathilde; Hedegaard-Sørensen, Lotte (Medlem af forfattersamarbejde).
2 s. 2021, Inklusion.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Undervisningsforstyrrende uro som et ubestemt fænomen. / Plauborg, Helle; Hedegaard-Sørensen, Lotte.
Diagnoser i professionelt arbejde : Læreres arbejde med børn og unge med diagnoser i folkeskolen. red. / Kirsten Elisa Petersen; Anne Morin; Bjørg Kjær. Samfundslitteratur, 2021.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Mellemformer og skolekultur. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
I: Plenum, 09.2021.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Kronik
Dilemmaer i inklusion og fællesskaber. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 120, Nr. 41, 4, 15.08.2021, s. 39-49.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Analyser i flere lag : observation og interview. / Grumløse, Sine Penthin ; Hedegaard-Sørensen, Lotte.
Kvalitative undersøgelser i læreruddannelsens BA-projekt.: Inspiration fra praksisnær skoleforskning.. red. / Hanne Møller; Margit Eva Jensen; Vibeke Schrøder; Annette Søndergaard Gregersen. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2021. s. 145-156.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Når inklusion ender i eksklusion : Lærerfaglige udfordringer i en tid med test og evaluering. / Grumløse, Sine Penthin ; Hedegaard-Sørensen, Lotte; Kaas, Lise et al.
I: Cepra-Striben, Bind 27, 04.2021.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Inklusionen kom ikke af sig selv. / Stanek, Henrik; Hedegaard-Sørensen, Lotte (Medlem af forfattersamarbejde).
5 s. Fagbladet Folkeskolen. 2021, Inklusion.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Undervisningen : politisk kampfelt og dilemmaer i pædagogisk praksis. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
Almendidaktik: udfordringer og åbninger. red. / Monica Carlsson; Mikkel Stovgaard. København : U Press, 2021. s. 85-98.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Forskning: Medbestemmelse motiverer eleverne - også til at inkludere kammeraterne. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
2 s. 2020, Inklusion.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
How can dialogues between teachers and children improve the teaching? / Hedegaard-Sørensen, Lotte; Grumløse, Sine Penthin.
2020. Paper præsenteret ved NERA 2020, Turku, Finland.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Veje til inklusion - podcast. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
EMU - Danmarks Undervisningsportal. 2020, Flerfagligt samarbejde.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Didaktiske dilemmaer : Håndtering af undervisningens praksis. / Laursen, Per Fibæk; Hedegaard-Sørensen, Lotte; Frederiksen, Mette.
København : Hans Reitzels Forlag, 2020. 131 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning
Exclusion : the downside of neoliberal education policy . / Hedegaard-Sørensen, Lotte; Grumløse, Sine Penthin.
I: International Journal of Inclusive Education, Bind 24, Nr. 6, 2020, s. 631-644.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Student-teacher-dialogue for lesson planning: Inclusion in the context of national policy and local culture. / Hedegaard-Sørensen, Lotte; Grumløse, Sine Penthin .
I: Nordic Journal of Studies in Educational Policy, Bind 6, Nr. 1, 2020, s. 25-36.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Betyder antallet af voksne noget i skolen? / Hedegaard-Sørensen, Lotte; Grumløse, Sine Penthin .
I: Politiken Skoleliv, 15.11.2019.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Kronik
Fritids- og ungdomsklubbers betydning for børn og unges hverdagsliv og fællesskaber i udsatte boligområder. / Petersen, Kirsten Elisa; Hedegaard-Sørensen, Lotte; Sørensen, Trine Elisabeth Møbius et al.
Emdrup : DPU, Aarhus Universitet, 2019. 63 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
Samarbejdet mellem lærere og elever skaber engagement. / Hedegaard-Sørensen, Lotte; Grumløse, Sine Penthin.
I: Politiken Skoleliv, 15.06.2019.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Kronik
Specialpædagogisk viden og samarbejde om moderat inklusion : inklusionsdebattens forhold til individet. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
Inklusion og eksklusion: En grundbog. København : Hans Reitzels Forlag, 2019. s. 339-354.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Spot på ny forskning: Ræk ud efter elevernes lyst til at lære. / Hedegaard-Sørensen, Lotte; Ulvseth, Hilde.
I: Asterisk, Nr. 90, 06.2019, s. 30-32.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Kronik
Divergent agendas within the Danish school policy and the dilemmas this creates for teachers working with inclusive education. / Hedegaard-Sørensen, Lotte; Hamre, Bjørn.
Global perspectives on inclusive teacher education. red. / Bethany M. Rice. Hershey, PA : IGI global, 2019. s. 246-259.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
...men det er jo en helt anden skole! Status på inklusion i skolen i en læringsfokuseret skolediskurs. / Hedegaard-Sørensen, Lotte; Grumløse, Sine Penthin .
I: Unge Paedagoger, Nr. 3, 3, 2019.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Inklusion og eksklusion. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
Social- og specialpædagogik på pædagoguddannelsen. red. / Tim Vikær Andersen. København : Hans Reitzels Forlag, 2019. s. 88-102.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Ræk ud efter elevernes lyst til at lære : Et nyt empirisk forskningsprojekt gør op med årtiers fokus på test og målinger og lytter til dem, det egentlig drejer sig om: Børnene. Og det ser ud til at give både faglige og sociale gevinster. / Hedegaard-Sørensen, Lotte; Ulvseth, Hilde.
I: Asterisk, Bind 90, Nr. Juni, 2019, s. 30-32.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Between psychopathology and inclusion : the challenging collaboration between educational psychologists and child psychiatrists. / Bjørn Fridjof Hamre, Lotte Hedegaard-Sørensen & Søren Langager.
I: International Journal of Inclusive Education, Bind 22, Nr. 6, 6, 10.10.2018, s. 655-670.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Psychiatric testing and everyday school life : collaborative work with diagnosed children. / Anne Morin & Lotte Hedegaard-Sørensen.
Testing and inclusive schooling: international challenges and opportunities. red. / Bjørn Hamre; Anne Morin; Christian Ydesen. Abingdon : Routledge, 2018. s. 198-213 (Routledge Research in International and Comparative Education).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Interdisciplinary collaboration as a prerequisite for inclusive education. / Hedegaard-Sørensen, Lotte; Riis Jensen, Charlotte; Tofteng, Ditte Maria Børglum.
I: European Journal of Special Needs Education, Bind 33, Nr. 3, 1, 2018, s. 382-395.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Læreres faglige blik på eleverne i klassen og det fraværende blik på børn. / Lotte Hedegaard-Sørensen & Sine Penthin Grumløse.
Professionelle blikke på den anden: når fortællinger forandrer identiteter. red. / Charlotte Glintborg; Lotte Hedegaard-Sørensen; Birgit Kirkebæk. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2018. s. 186-205 8.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Professionelle blikke på den anden : når fortællinger forandrer identiteter. / Charlotte Glintborg, Lotte Hedegaard-Sørensen & Birgit Kirkebæk.
Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2018. 214 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Udsatte børn og unge i den inkluderende skole. / Hedegaard-Sørensen, Lotte; Grumløse, Sine Penthin .
I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 37, Nr. 109, 8, 30.11.2017, s. 84-94.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Lærernes vilkår gør det svært at lykkes med inklusion og differentieret undervisning. / Hedegaard-Sørensen, Lotte; Grumløse, Sine Penthin .
2017, Debatindlæg.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Gode læringsmiljøer for børn er ikke raketvidensab. / Hedegaard-Sørensen, Lotte; Grumløse, Sine Penthin .
2017, Debat.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Specialpædagogisk inklusion og inkluderende specialpædagogik. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
Social - og specialpædagogik i teori og praksis. red. / Vibe Larsen; Gitte Lyng Rasmussen. Frederiksberg : Forlaget Frydenlund, 2017. s. 31-51.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Pædagogens samarbejdet med lærere i skolen : pædagogens faglighed. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
Pædagogen som myndighedsperson: en grundbog. red. / Kirsten Elisa Petersen; Torsten Erlandsen. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2017. s. 305-320 17.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Skolens blinde vinkel. / Sine Penthin Grumløse og Lotte Hedegaard-Sørensen.
I: Barn, Nr. 1, 05.05.2017, s. 55-67.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Tværprofessionelt samarbejde om specialdidaktiske problemstillinger. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
Specialdidaktik i teori og praksis: undervisning på specialskoler og i specialklasser. red. / Helga Borgbjerg Hansen; Brian Degn Mårtensson. København : Hans Reitzels Forlag, 2017. s. 311-324.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Den ekskluderende inklusion : når undervisningen ikke skaber adgang for alle. / Lotte Hedegaard-Sørensen og SIne Penthin Grumløse.
I: Unge Paedagoger, Nr. 4, 8, 02.12.2016, s. 82-87.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Flerfaglighed som nødvendighed for udviklingen af inkluderende læringsmiljøer. / Lotte Hedegaard-Sørensen og Janne Hedegaard Hansen; Lotte Hedegaard-Sørensen og Janne Hedegaard Hansen; Hansen, Janne Hedegaard.
Inklusion, udsathed og tværprofessionelt arbejde. red. / Vibe Larsen; Bjørn Hamre. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2016. s. 69-86.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Specialpædagogik i almenskolen. / Lotte Hedegaard-Sørensen og SIne Penthin Grumløse.
I: Specialpaedagogik, Bind 36, Nr. 4, 2, 15.10.2016, s. 15-26.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Fra skolepolitik til læreres krydspres i praksis. / Lotte Hedegaard-Sørensen og SIne Penthin Grumløse.
I: Social Kritik:Tidsskrift for social analyse & debat, Nr. 147, 8, 10.10.2016, s. 60-63.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Generelle læringsvanskeligheder : hvad skal lærere vide. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
Inklusionsvejlederen. red. / Rasmus Alenkær. Bind 2 Frederikshavn : Dafolo, 2016. s. 75-89 4 (Inkluderende læringsfællesskaber).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Inkluderende elevplaner. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
Pædagogik og lærerfaglighed. red. / Sten Larsen. København : Hans Reitzels Forlag, 2016. s. 173-200.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Lad ikke viden gå til spilde : om samarbejdets muligheder og umuligheder i den inkluderende skole. / Charlotte Riis Jensen, Lotte Hedegaard-Sørensen, Ditte Tofteng.
I: Specialpaedagogik, Bind 36, Nr. 2, 4, 09.09.2016, s. 39-50.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Differentiated teaching and teacher development. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
2016. Abstract fra ECER 2015, Budapest, Budapest, Ungarn.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Evaluating the quality of learning environments and teaching practice in special schools. / Hedegaard-Sørensen, Lotte; Tetler, Susan.
I: European Journal of Special Needs Education, Bind 31, Nr. 2, 10.06.2016, s. 264-278.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Den 'dygtige' lærer er en del af problemet : lærerne lever faktisk op til politikernes forestillinger om 'den gode undervisning', men dermed bliver de en del af problemet og ikke løsningen på folkeskolens inklusionsudfordring. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
I: Information, 02.04.2016, s. 18-19.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Kronik
Flerfagligt samarbejde : Om specialskolelæreres samarbejde med almenskolelærere. / Charlotte Riis Jensen, Lotte Hedegaard-Sørensen og Ditte Tofteng.
2016. Abstract fra ECER, Budapest, Ungarn.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Interdisciplinary collaboration in inclusive education and the role of special schools. / Riis Jensen, Charlotte; Hedegaard-Sørensen, Lotte.
2016. Paper præsenteret ved NERA 2016, Helsinki, Finland.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Lad ikke viden gå til spilde : om samarbejdets muligheder og umuligheder i en inkluderende skole. / Riis Jensen, Charlotte; Hedegaard-Sørensen, Lotte; Tofteng, Ditte.
I: Specialpaedagogik, Bind 36, Nr. 2, 4, 2016, s. 39-50.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Lærerfaglighed, inklusion og differentiering : Pædagogiske lektionsstudier í praksis. / Hedegaard-Sørensen, Lotte; Grumløse, Sine Penthin .
Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2016. 219 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Praksisfortællinger og lektionsbeskrivelser. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 103, Nr. 35, 01.12.2015, s. 39-50.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Afdækning af viden og forskning om særlige undervisningsmæssige behov : internationalt review. / Nielsen, Jørn; Hedegaard-Sørensen, Lotte; Forsberg, Hanne et al.
København : Undervisningsministeriet, 2015. 60 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Kvalitetsudvikling af specialskolernes undervisning : en metode til udvikling af en evalueringskultur. / Tetler, Susan; Hedegaard-Sørensen, Lotte.
I: Specialpaedagogik, Bind 35, Nr. 2, 2015, s. 2-12.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Inkluderende specialpædagogik : lærernes perspektiv i praksis. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 34, Nr. 100, 12.2014, s. 65-77.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Assessing the quality of learning environments and teaching practice in special schools. / Hedegaard-Sørensen, Lotte; Tetler, Susan.
2014. Abstract fra ECER, Porto, Portugal.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning
Deltagelse og forskellighed : en grundbog om inklusion og specialpædagogik i lærerpraksis. / Quvang, Christian; Hedegaard-Sørensen, Lotte; Molbæk, Mette (Redaktør).
1. udg. Aarhus : ViaSystime, 2014. 169 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Formidling
Udvikling af tre kvalitetsvurderingsværktøjer : Redegørelse for baggrund og metode i forhold til udarbejdelsen af tre kvalitetsvurderingsskeamer. / Tetler, Susan; Hedegaard-Sørensen, Lotte.
København : Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet, 2014. 96 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
Samarbejdets kunst : flerfagligt samarbejde om komplicerede undervisningssituationer. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift, Bind 61, Nr. 4, 12.2013, s. 78-88.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Inkluderende specialpædagogik : procesdidaktik og situeret professionalisme i undervisingen. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
1. udg. København : Akademisk Forlag, 2013. 165 s. (Professionsserien).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning
Situeret professionalisme på handicapområdet : fra manual til situerede skøn og refleksion. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
Handicapforståelser : mellem teori, erfaringer og virkelighed. 1. udg. København : Akademisk Forlag, 2013. s. 243-259.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Didaktisk refleksion i situationer og viden om diagnosen. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
Diagnoser i et socialpædagogisk og specialpædagogisk perspektiv. København : Hans Reitzels Forlag, 2012. s. 129 - 179.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Beskyttet eller inkluderet - en falsk modsætning : en undersøgelse af specialklasserækken på en folkeskole. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
København : Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet, 2012. 90 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Samarbejdets kunst : arbejdsfællesskaber og samarbejdsrelationer på specialskoler. / Hedegaard-Sørensen, Lotte; Langager, Søren.
1. udg. København : Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet, 2012. 99 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Situated professionalism in special education practice : educating preservice teachers for special education/inclusive education. / Hedegaard-Sørensen, Lotte; Tetler, Susan.
A practicum turn in teacher education. red. / Matts Mattsson; Tor Vidar Eilertsen; Doreen Rorrison. Rotterdam : Brill | Sense, 2011. s. 113-130 (Pedagogy, education and praxis, Bind 6).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Når lærernes faglighed bliver for snæver. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
I: Unge Paedagoger, Bind 71, Nr. 5, 2010, s. 26-32.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Pædagogiske og didaktiske rum for elever med diagnosen autismespektrumforstyrrelse : om læreres selvforståelse og handling i (special) pædagogisk praksis. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2010. 279 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling
Professionelle specialpædagoger uden opskrift : om at agere i komplekse situationer. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift, Bind 4, Nr. 101, 3, 10.10.2009, s. 10.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Byggesten til 'god praksis'. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
Effekter af specialundervisningen: Pædagogiske vilkår i komplicerede læringssituationer og elevernes faglige, sociale og personlige resultater. Kbh : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2009. s. 271-308.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Didaktik og pædagogik i specialpædagogisk arbejde. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift, Nr. 02, 2009, s. 30-37.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Læreres viden og professionalisme i specialpædagogisk praksis : om 'pædagogisk' og 'didaktisk' kompetence. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
I: Forskning i Grundskolen, Nr. 1, 2009, s. 28-35.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Lærernes perspektiv. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
Effekter af specialundervisningen: Pædagogiske vilkår i komplicerede læringssituationer og elevernes faglige, sociale og personlige resultater. Kbh : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2009. s. 191-215.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Professionalisme uden opskrift. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
I: Skolestart, Bind 39, Nr. 2, 2009, s. 17-21.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Specialpædagogikkens 'pædagogik' og 'didaktik'. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
I: Specialpaedagogik, Bind 29, Nr. 5, 2009, s. 17-27.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
'Man kan ikke lære dem at blive sociale med nogen, der heller ikke er det' - En undersøgelse af pædagogisk praksis i 0-6 års dagtilbud i Ballerup Kommune. / Tetler, Susan; Hedegaard Hansen, Janne; Hedegaard-Sørensen, Lotte.
Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2008. 91 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Pædagogik og Pædagoger. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
København : Kroghs Forlag, 2008. 219 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Undervisning
Special- og socialpædagogik i et inkluderende perspektiv. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
Pædagoguddannelsen på tværs: Dannelse i en verden af foranderlighed. Kbh : Frydenlund Academic, 2008. s. 228-240.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til rapport › Rådgivning › peer review
Dagtilbuddenes forebyggende funktioner. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
Pædagogik og pædagoger. Kbh : Kroghs Forlag, 2007. s. 137-156 (Pædagoguddannelsen i fokus).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Undervisning