DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Lone Svinth

  1. 2019
  2. Accepteret/In press

    Hen imod en 0-3 års pædagogik med fokus på samspil, overgange og didaktik i vuggestue og dagpleje. / Hansen, Ole Henrik; Svinth, Lone; Broström, Stig.

    København : Akademisk Forlag, 2019.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  3. 2018
  4. Udgivet

    Being touched : the transformative potential of nurturing touch practices in relation to toddlers’ learning and emotional well-being. / Svinth, Lone.

    I: Early Child Development and Care, Bind 188, Nr. 7, 01.03.2018, s. 924-936.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. Udgivet

    Early childhood education and care (ECEC) in Denmark. / Winther-Lindqvist, Ditte Alexandra; Svinth, Lone.

    I: Oxford Bibliographies, 11.01.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. 2017
  7. Udgivet

    Nærvær kommer ikke af sig selv. / Svinth, Lone.

    I: Fag og Arbejde, Paedagogisk, Bind 06, 01.10.2017, s. 22-23.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  8. Udgivet

    Methods to study mindful awareness and participation in education : methodological challenges and opportunities (Workshop 08 SES 03 B). / Nielsen, Anne Maj; Svinth, Lone; Petersen, Freja Filine.

    2017. Abstract fra ECER - European Conference of Eucational Research 2017, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  9. Udgivet

    Increasing pedagogical attentiveness towards children’s perspectives and participation in toddler child care. / Svinth, Lone.

    Nordic social pedagogical approach to early years. red. / Charlotte Ringsmose; Grethe Kragh-Müller. Cham : Springer, 2017. s. 153-170.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  10. 2016
  11. Udgivet

    Barnet i centrum : pædagogik og relationer i vuggestue og dagpleje. / Broström, Stig; Hansen, Ole Henrik; Jensen, Anders Skriver; Svinth, Lone.

    København : Akademisk Forlag, 2016. 192 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  12. Udgivet

    Didaktik på 0-6 årsområdet : børns medbestemmelse som case. / Svinth, Lone.

    Pædagogen, professoren, personligheden: festskrift til Stig Broström. red. / Anders Skriver Jensen; Ole Henrik Hansen. Frederikshavn : Dafolo, 2016. s. 121-129.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  13. Udgivet

    Udvikling af pædagogisk åbenhed for børns perspektiver og deltagelse i vuggestue og dagpleje. / Svinth, Lone.

    I: Paedagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 53, Nr. 1, 2016, s. 3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  14. 2015
  15. Udgivet

    Barnet i Centrum : evaluering. / Broström, Stig; Jensen, Tine Mark; Hansen, Ole Henrik; Jensen, Anders Skriver; Svinth, Lone.

    København : Barnet i Centrum, Aarhus Universitet, 2015.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  16. 2014
  17. Udgivet

    Læringsmål kan fjerne fokus fra barnets perspektiv : står målorientering i vejen for pædagogers indlevelse i barnets perspektiv? / Svinth, Lone.

    I: VERA - Tidsskrift for pædagoger, Nr. 67, 06.2014, s. 13-17.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  18. Udgivet

    Børn lærer af hinanden. / Beckett, Trine; Svinth, Lone.

    I: Bakspejlet, 02.2014, s. 28-31.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  19. Udgivet

    Barn kan lære av kvarandre. / Svinth, Lone.

    I: Vetuva - FORSKNING OG NY KUNNSKAP OM BARNEHAGE, Bind 2014, 2014, s. 30-33.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  20. Udgivet

    Forskningsreview læreplanstemaet alsidig personlig udvikling. / Ringsmose, Charlotte; Svinth, Lone.

    2014. 20 s.

    Publikation: Udredning/notatFaglig redegørelseRådgivningpeer review

  21. Udgivet

    Samspil og læring : børnehavebørns deltagelsesmuligheder i pædagogisk tilrettelagte aktiviteter. / Svinth, Lone.

    København : Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, 2014. 220 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  22. 2013
  23. Udgivet

    Children's collaborative encounters in pre-school. / Svinth, Lone.

    I: Early Child Development and Care, Bind 183, Nr. 9, 10.09.2013, s. 1242-1257.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  24. Udgivet

    Det pædagogiske samspils bevægende kraft : affektivitet og læringsmiljøer i daginstitutioner. / Svinth, Lone.

    I: Paedagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 50, Nr. 3, 08.2013, s. 35-50.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  25. Udgivet

    Følg børns engagement i nuet. / Svinth, Lone.

    I: Børn og Unge Forskning, Nr. 20, 2013, s. 13-14.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  26. Udgivet

    Pædagogers åbenhed for børnenes perspektiver og børns deltagelsesmuligheder i pædagogisk tilrettelagte aktiviteter. / Svinth, Lone.

    I: Psyke & Logos, Bind 34, Nr. 1, 2013, s. 83-106.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  27. 2012
  28. Udgivet

    Børnehavebørns medbestemmelse i pædagogisk tilrettelagte aktiviteter : analyseret i et sociokulturelt læringsperspektiv. / Svinth, Lone.

    Læring og udvikling i daginstitutioner. red. / Lone Svinth; Charlotte Ringsmose. 1. udg. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2012. s. 15-59.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  29. Udgivet

    Børns leg og læring i børnehaver : faldgruber og muligheder. / Svinth, Lone.

    I: Steinerskolen : tidsskrift for pedagogikk, samfunn og kultur, Bind 75, Nr. 4, 2012, s. 42-47.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  30. Udgivet

    Forord. / Svinth, Lone; Ringsmose, Charlotte.

    Læring og udvikling i daginstitutioner. red. / Lone Svinth; Charlotte Ringsmose. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2012. s. 9-14.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  31. Udgivet

    Læring og udvikling i daginstitutioner. / Ringsmose, Charlotte (Redaktør); Svinth, Lone (Redaktør).

    Dansk Psykologisk Forlag, 2012. 216 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  32. 2011
  33. Udgivet

    Børnehavebørns medbestemmelse : en pædagogisk udfordring, især i forhold til børn med særlige behov. / Svinth, Lone.

    I: Fagbladet Præmaturitet, Bind 1, Nr. 6, 2011, s. 14-16.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  34. 2010
  35. Udgivet

    Børns deltagelse i pædagogiske aktiviteter : hverdagslivets læringsmuligheder i en børnehave. / Svinth, Lone.

    I: Paedagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 47, Nr. 2, 2010, s. 149.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  36. Udgivet

    Børns forankring i krop, sind og fællesskab. / Svinth, Lone.

    Nærvær i pædagogisk praksis: Mindfulness i skole og daginstitution. red. / Lone Svinth. 1. udg. København : Akademisk Forlag, 2010. s. 19-35.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  37. Udgivet

    Kvalitet i daginstitutioner. / Ringsmose, Charlotte (Redaktør); Svinth, Lone (Redaktør).

    Virum : Dansk Psykologisk Forlag, 2010. 180 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  38. Udgivet

    Nærvær i pædagogisk praksis : mindfulness i skole og daginstitution. / Svinth, Lone (Redaktør).

    1. udg. København : Akademisk Forlag, 2010. 256 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  39. 2009
  40. Udgivet

    Livsglæde er en af de største gaver vi kan give børn. / Svinth, Lone.

    I: Bakspejlet, 2009, s. 36-39.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  41. Udgivet

    Mindfulness for børn : At favne sig selv og andre. / Svinth, Lone.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 19, Nr. 71, 2009, s. 6-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  42. 2008
  43. Udgivet

    Betydning af positive relationer og fokuseret opmærksomhed for det gode læringsmiljø. / Svinth, Lone.

    Kbh : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2008. 8 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  44. Udgivet

    Kvalitet i dagtilbud : tilfredse forældre lig med høj kvalitet? / Svinth, Lone.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 18, Nr. 67, 2008, s. 52-61.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  45. Udgivet

    Women in physical science. / Svinth, Lone.

    Draw the line: International Conference, Copenhagen 2008 Papers, proceedings and recommendations. 1. udg. Tartu : Tartu University Press, 2008. s. 19-44.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  46. 2007
  47. Udgivet

    Glæde : en vigtig katalysator for læring. / Svinth, Lone.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 17, Nr. 66, 2007, s. 16-26.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning