Billede af Lizette Vorster Larsen
20172025

Publikationer pr. år

Personlig profil

Forskning

Adjunkt i strategisk virksomhedskommunikation med fokus på ansvarlig markedskommunikation, interkulturel markedsføring, forbrugervelfærd og ligestilling, mangfoldighed og inklusion. Prisvindende kreativ direktør og marketingchef blev akademiker for at fremme forståelsen af marketings sociale rolle i det moderne samfund.

Samarbejder og Formidling

Multicultural Marketplaces Network - internationalt netværk af marketingforskere og -praktikere, der undersøger erfaringer fra forbrugere og organisationer i multikulturelle samfund. https://multicultural-marketplaces.net/ 

Tværfagligt samarbejde med Anne Peschel (COBE - Cognition and Behavior Lab, Aarhus BSS) og Shauna Kearney (Birmingham City University, UK) om handicappede forbrugeres erfaringer med metaverse-markedspladser.

Undervisning

Marketingkommunikation; kommunikationsteori og -praksis; digital kommunikation; forandringskommunikation; og specialevejleder for masterstuderende i ansvarlig markedsføring og forbrugerdiversitet.

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Marketing and Consumer Psychology, PhD, Critically Evaluating the Role of Intercultural Marketing Communications in Cultivating Relations in the Superdiverse Rainbow Nation, Coventry University

Dimissionsdato: 1 apr. 2021

Information Design, BA Hons, University of Pretoria

Dimissionsdato: 28 nov. 2008

Eksterne ansættelser

Member

Member

Fellow of Higher Education Association

Emneord

  • Kommunikation i organisationer
  • Markedskommunikation
  • Strategisk kommunikation
  • Strategi
  • Reklame mv.
  • Samfund og borger
  • Flermedialitet/tværmedialitet
  • Etnicitet
  • Magt og politik

Fagområder

  • Socialt ansvarlig markedsføring
  • Interkulturel interaktion
  • Multimodal kommunikation
  • Mangfoldighed og inklusion
  • Multikulturelle markedspladser

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Lizette Vorster Larsen er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller
  • Thomas C. Kinnear Award

    Vorster, L. (Modtager), 2024

    Pris: Priser, stipendier, udnævnelser

  • Women in Marketing Marketing Scientist Award

    Larsen, L. V. (Modtager), Martin Ruiz, V. (Modtager), Galalae, C. (Modtager), Pysarenko, N. (Modtager) & Mari, C. (Modtager), nov. 2024

    Pris: Priser, stipendier, udnævnelser