Aarhus Universitets segl

Lise Degn

  1. 2023
  2. Udgivet
    Digitalization as a Strategic Goal—The Missed Potential of Profiling Danish Universities in the Digitalization Era? / Degn, Lise.
    Digital Transformations in Nordic Higher Education. red. / Rómulo Pinheiro; Cathrine Edelhard Tømte; Linda Barman; Lise Degn; Lars Geschwind. Cham: Palgrave Macmillan, 2023. s. 197-215.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  3. Udgivet
    Possible Scenarios for the Future of Digital Transformations in Higher Education. / Tømte, Cathrine Edelhard; Pinheiro , Rómulo; Barman, Linda et al.
    Digital Transformations in Nordic Higher Education. red. / Rómulho Pinheiro; Cathrine Edelhard Tømte; Linda Barman; Lise Degn; Lars Geschwind. Cham: Palgrave Macmillan, 2023. s. 269-274.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  4. Accepteret/In press
    Academic Excellence Initiatives: The Danish Case. / Degn, Lise.
    Academic Star Wars: Excellence Initiatives in a Global Perspective. red. / Maria Yudkevich; Philip G. Altbach; Jamil Salmi. MIT Press, 2023.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  5. Udgivet
  6. Accepteret/In press
    Challenging the profanity of management of higher education. / Degn, Lise; Glavind, Johanne Grøndahl; Pechmann, Philipp et al.
    I: Journal of Praxis in Higher Education, 2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  7. Udgivet
    Danish University Governance and Reforms Since the Millennium: The Self-Governing University Between State and Institutions, the National and the Global . / Brøgger, Katja; Degn, Lise; Smedegaard Bengtsen, Søren.
    I: Scandinavian Journal of Public Administration, Bind 27, Nr. 1, 2023, s. 9-28.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  8. Udgivet
    Digital Transformations in Nordic Higher Education: A Step Towards Unpacking a Multifaceted and Emergent Phenomenon. / Pinheiro , Rómulo; Tømte, Cathrine Edelhard; Barman, Linda et al.
    Digital Transformations in Nordic Higher Education. Cham: Palgrave Macmillan, 2023. s. 3-26.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  9. Udgivet
    Digital Transformations in Nordic Higher Eduction. / Pinheiro , Rómulo (Redaktør); Tømte, Cathrine Edelhard (Redaktør); Barman, Linda (Redaktør) et al.
    Palgrave Macmillan, 2023.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  10. Udgivet
    Rod i forfatterskabet. / Degn, Lise.
    I: Forskningspolitikk, Bind 2023, Nr. 1, 2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  11. Udgivet
    Translating Quality Criteria in University Accreditation. / Degn, Lise; Madsen, Miriam; Brøgger, Katja.
    I: Journal of Accounting & Organizational Change, Bind 19, Nr. 4, 2023, s. 588-602.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. 2022
  13. Udgivet
    Learning Without a Teacher: Perceptions of Peer-to-Peer Learning Activities in Simulation Training. / Degn, Lise; Selberg, Hanne ; Markussen, Anne-Lene Rye.
    How Can we Use Simulation to Improve Competencies in Nursing?. red. / Iben Akselbo; Ingvild Aune. Cham: Springer, 2022. s. 77-89.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  14. 2021
  15. Udgivet
    Deliverable No. 7.2: Final evaluation and impact assessment report (confidential). / Vinther Christensen, Malene; Degn, Lise.
    2021.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  16. Udgivet
    Advancing quality: Student evaluation as an occasion for dialogue or reflection on teaching. / Soendergaard, Mie Kusk; Degn, Lise; Lassesen, Berit.
    2021. Paper præsenteret ved European Higher Education Society Forum 2021.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  17. Udgivet
    Does quality work work? A systematic review of academic literature on quality initiatives in higher education. / Bloch, Carter Walter; Degn, Lise; Nygaard, Signe et al.
    I: Assessment & Evaluation in Higher Education, Bind 46, Nr. 5, 07.2021, s. 701-718.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisReviewForskningpeer review

  18. Udgivet
    En meningsfuld professionalitet. / Degn, Lise.
    Professionspsykologi. red. / Kari Kragh Blume Dahl. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, 2021. s. 121-139.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  19. Udgivet
    Organizational patterns of RRI: how organizational properties relate to RRI implementation. / Ryan, Thomas Kjeldager; Mejlgaard, Niels; Degn, Lise.
    I: Journal of Responsible Innovation, Bind 8, Nr. 2, 2021, s. 320-337.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. 2020
  21. Udgivet
    Deliverable No. 7.1: Mid-term evaluation and process assessment report (confidential). / Vinther Christensen, Malene; Degn, Lise.
    2020.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  22. Udgivet
    Integrating Integrity: The Organizational Translation of Policies on Research Integrity. / Degn, Lise.
    I: Science and Engineering Ethics, Bind 26, Nr. 6, 08.2020, s. 3167-3182.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  23. 2019
  24. Udgivet
    Using mixed methods to map vaguely defined research areas. / Degn, Lise; Mejlgaard, Niels; Schneider, Jesper Wiborg.
    I: Research Evaluation, Bind 28, Nr. 4, 10.2019, s. 394-404.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  25. Udgivet
    Researcher development through doctoral training in research integrity. / Sarauw, Laura Louise; Degn, Lise; Ørberg, Jakob Williams.
    I: International Journal for Academic Development, Bind 24, Nr. 2, 03.04.2019, s. 178-191.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  26. Udgivet
    Idéers glidning og oversættelse i universitetssektoren. / Degn, Lise.
    Glidninger: ’usynlige’ forandringer inden for pædagogik og uddannelser. red. / Lejf Moos. Emdrup: Aarhus Universitet, DPU, 2019. s. 156-178.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  27. Udgivet
    Digitalisation in higher education: mapping institutional approaches for teaching and learning. / Tømte, Cathrine Edelhard; Fossland, Trine ; Aamodt, Per Olaf et al.
    I: Quality in Higher Education, Bind 25, Nr. 1, 2019, s. 98-114.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  28. Udgivet
    Investigating Organisational Identity in HEIs. / Degn, Lise.
    The Three Cs of Higher Education: Competition, Collaboration and Complementarity. red. / Rosalind M.O. Pritchard; Mark O'Hara; Clare Milsom; James Williams; Liviu Matei. Budapest: Central European University Press, 2019. s. 51-69.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  29. Udgivet
    Måling af forskningskvalitet i Danmark. / Degn, Lise.
    I: Forskningspolitikk, Bind 2019, Nr. 2, 2019, s. 24-25.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  30. 2018
  31. Udgivet
    På vej mod et nyt dansk finansieringslandskab? / Degn, Lise.
    I: Forskningspolitikk, Bind 4/2018, 12.2018, s. 22-23.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  32. Udgivet
    The Brave New Researcher of Doctoral Integrity Training. / Sarauw, Laura Louise; Degn, Lise; Ørberg, Jakob Williams.
    2018. 1-3.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  33. Udgivet
    Academic sensemaking and behavioural responses: exploring how academics perceive and respond to identity threats in times of turmoil. / Degn, Lise.
    I: Studies in Higher Education, Bind 43, Nr. 2, 01.02.2018, s. 305-321.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  34. Udgivet
    40 years of EAIR - Anniversary book. / Degn, Lise (Redaktør); Stensaker, Bjørn (Redaktør); Pausits, Attila (Redaktør) et al.
    Budapest, 2018.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiFormidling

  35. Udgivet
    Research groups as communities of practice: a case study of four high-performing research groups. / Degn, Lise; Franssen, Thomas; Sørensen, Mads P. et al.
    I: Higher Education, Bind 76, Nr. 2, 2018, s. 231–246.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  36. 2017
  37. Udgivet
    Capacity Building i et organisatorisk perspektiv. / Degn, Lise; Thomassen, Anja.
    Samskabelse og capacity building i den offentlige sektor. red. / Hanne Kathrine Krogstrup. København: Hans Reitzels Forlag, 2017. s. 105-123.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  38. Udgivet
    Challenging a sector: how new Danish HEIs handle pressure from within and without. / Degn, Lise.
    2017. Paper præsenteret ved 39th EAIR Forum Porto 2017, Porto, Portugal.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  39. Udgivet
    Systemic rejection: political pressures seen from the science system. / Young, Mitchell; Sørensen, Mads P.; Bloch, Carter Walter et al.
    I: Higher Education, Bind 74, Nr. 3, 2017, s. 491-505.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  40. Udgivet
    Translating integrity into policy and practice – HEIs leaders as political and academic mediators. / Degn, Lise.
    2017. Paper præsenteret ved Consortium of higher education researchers (CHER), Jyväskyla, Finland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  41. Udgivet
    Translating ‘research integrity’ into policy and practice: HEIs leaders as political and academic mediators. / Degn, Lise.
    København: Danish School of Education, Aarhus University, 2017.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning

  42. 2016
  43. Udgivet
    Transforming identities in higher education: a case study of organisational change. / Degn, Lise; Nielsen, Jørn Flohr; Smith, Pernille.
    2016. Paper præsenteret ved Consortium of Higher Education Researchers, Cambridge, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  44. 2015
  45. Udgivet
    Breakthroughs and excellence: between science, politics and economy (version 1). / Young , Mitchell ; Sørensen, Mads P.; Bloch, Carter Walter et al.
    2015. Paper præsenteret ved 2nd International Conference on Public Policies (ICPP), Milan, Italien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  46. Udgivet
    From collegial governance to conduct of conduct: Danish universities set free in the service of the state. / Degn, Lise; Sørensen, Mads P.
    I: Higher Education, Bind 69, Nr. 6, 2015, s. 931-946 .

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  47. Udgivet
    Identity constructions and sensemaking in higher education – a case study of Danish higher education department heads. / Degn, Lise.
    I: Studies in Higher Education, Bind 40, Nr. 7, 2015, s. 1179-1193.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  48. Udgivet
    Mapping Danish Research on Research and Innovation. / Degn, Lise; Mejlgaard, Niels; Schneider, Jesper Wiborg.
    Ministry of Higher Education and Science, 2015. 54 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  49. Udgivet
    Sensemaking, sensegiving and strategic management in Danish higher education. / Degn, Lise.
    I: Higher Education, Bind 69, Nr. 6, 2015, s. 901-913.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  50. Udgivet
    Systemic Rejection: political pressures seen from the science system: (previous title: Breakthroughs and Excellence: Between Science and Economy). / Young , Mitchell ; Sørensen, Mads P.; Bloch, Carter Walter et al.
    2015. Paper præsenteret ved ECPR General Conference 2015, Montreal, Canada.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  51. Udgivet
    Translating Governance Ideas in Danish Higher Education. / Degn, Lise.
    I: Higher Education Policy, Bind 2015, Nr. 28, 2015, s. 295-313.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  52. 2014
  53. Udgivet
  54. Udgivet
    Kortlægning af dansk forskning i forskning og innovation. / Degn, Lise; Mejlgaard, Niels; Schneider, Jesper Wiborg.
    I: Forskningspolitikk, Nr. 4, 2014, s. 21-22.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  55. Udgivet
    Making sense of university ideas: Exploring how ideas influence management practice and perceptions in Danish universities. / Degn, Lise.
    Forlaget Politica, 2014. 195 s. (Politicas Ph.d.-serie).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandling

  56. 2013
  57. Udgivet
    From collegial governance to conduct of conduct – Danish universities set free in the service of the state. / Degn, Lise; Sørensen, Mads P.
    2013. Paper præsenteret ved 7th ECPR General Conference, Bordeaux, Frankrig.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  58. Udgivet
    Making Sense of Management - A Study of Department Heads' Sensemaking Processes in a Changing Environment. / Degn, Lise.
    Resilient Universities - Confronting Changes in a Challenging World. red. / Jan Erik Karlsen; Rosalind M.O. Pritchard. Peter Lang, 2013. s. 191-211.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  59. Udgivet
  60. Udgivet
    Sensegiving and strategic management in HEIs - The sensemaking and sensegiving processes of top level managers. / Degn, Lise.
    2013. Paper præsenteret ved EAIR 35th Annual Forum in Rotterdam, the Netherlands 28-31 August 2013, Rotterdam, Holland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  61. 2012
  62. Udgivet
    Locating Science in Society across Europe: Clusters and Consequences. / Mejlgaard, Niels; Bloch, Carter Walter; Degn, Lise et al.
    I: Science and Public Policy, Bind 39, Nr. 6, 2012, s. 741-750.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  63. Udgivet
  64. Udgivet
    Monitoring Policy and Research Activities on Science in Society in Europe (MASIS): Final synthesis report. / Mejlgaard, Niels; Bloch, Carter Walter; Degn, Lise et al.
    Luxembourg: European Commission DG Research and Innovation, 2012. 85 s. (E U R; Nr. 25251).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  65. Udgivet
    Universitetsloven fra 2003: På vej mod konkurrenceuniversitetet? / Degn, Lise; Sørensen, Mads P.
    Dansk forskningspolitik efter årtusindskiftet. red. / Kaare Aagaard; Niels Mejlgaard. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, 2012. s. 59-93.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  66. 2011
  67. Udgivet
    Evaluering af virkemidlet forskningsprojekter. Delrapport 3: Case-/interviewundersøgelsen. / Degn, Lise; Faber, Stine Thidemann; Ravn, Tine.
    København: Forsknings- og Innovationsstyrelsen, 2011. 45 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  68. Udgivet
    Monitoring Policy and Research Activities on Science in Society in Europe (MASIS): National report Denmark. / Mejlgaard, Niels; Bloch, Carter Walter; Ravn, Tine et al.
    European Commission, 2011. 52 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  69. Udgivet
    Monitoring Policy and Research Activities on Science in Society in Europe (MASIS), Interim report June 2011. / Mejlgaard, Niels; Bloch, Carter Walter; Degn, Lise et al.
    The Danish Centre for Studies in Research and Research Policy, 2011. 45 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  70. 2010
  71. Udgivet
    Monitoring Policy and Research Activities on Science in Society in Europe (MASIS): Common Issues and Research Priorities Preliminary report, December, 2010. / Mejlgaard, Niels; Ravn, Tine; Degn, Lise.
    The Danish Centre for Studies in Research and Research Policy, 2010. 17 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning