DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Lisbeth Haastrup

  1. 2021
  2. Under udarbejdelse

    Madkasser som integration af forskning og formidling på museum : Samarbejdsformer, vidensformer og anerkendelsesformer . / Haastrup, Lisbeth.

    I: Nordisk Museologi, 2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. 2020
  4. Afsendt

    Valmuer sammenføjer forskning og formidling på Mosede Fort. / Haastrup, Lisbeth (Medlem af forfattersamarbejde); Buus, Henriette; Wiil, Pernille Henriette (Medlem af forfattersamarbejde).

    I: Danske Museer, 10.12.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  5. Udgivet

    Anmeldelse af: På vej - På trods. / Haastrup, Lisbeth; Svendsen, Rikke.

    I: Uddannelseshistorie, Bind 2020, Nr. Årg. 54, 12.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisAnmeldelseFormidling

  6. Udgivet

    ARTografiske fortællinger. / Ucini Jørgensen, Irene; Haastrup, Lisbeth; Berndtsen, Mette.

    I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift, Bind august 2020, Nr. Tema#2, 1, 09.2020, s. 10-37.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  7. Udgivet

    Kunstneriske partnerskaber i den åbne skole. / Haastrup, Lisbeth; Sørensen, Merete Cornet.

    Åben skole. red. / Lars Emmerik Damgaard Knudsen; Laura Lundager Jensen; Anders Vestergaard Thomsen; Mette Fredslund . Odense : Syddansk Universitetsforlag, 2020. s. 210-227.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  8. Udgivet
    Madkasse. Det daglige brød. Haastrup, Lisbeth (Producent); Buus, Henriette (Producent); Wiil, Pernille Henriette (Producent). 2020.

    Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform2D/3D (Fysisk produkt)Forskningpeer review

  9. Udgivet
    Madkasse. Hvad der er sparet er fortjent. Henriette Buus (Producent); Pernille Wiil (Producent). 2020. Mosede Fort.

    Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform2D/3D (Fysisk produkt)Forskningpeer review

  10. Udgivet

    Fremstil en stol : og find en plads i demokratiet. / Haastrup, Lisbeth; Andersen, Lisa Monica.

    Fagdidaktik og demokrati. red. / Claus Haas; Christina Matthiesen. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2020. s. 161-184.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  11. 2018
  12. Udgivet

    Læremidler i skolens praktiske fag. / Haastrup, Lisbeth; Andersen, Lisa Monica Fälling .

    Læremidler: om materialitet og ord i produktion og praksis. red. / Lisa Rosén Rasmussen; Maria Rejkjær Holmen; Karoline Baden Staffensen. s.l. : Selskabet for Skole- og Uddannelseshistorie, 2018. s. 11 - 40 1 (Uddannelseshistorie; Nr. 52, Bind 2018).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  13. 2017
  14. Udgivet

    Kunstneriske partnerskaber i den åbne skole : forskningsdesign for børn og unges møde med kunst i skolen. / Haastrup, Lisbeth; Sørensen, Merete Cornet; Holst, Finn; Chemi, Tatiana; Svendler Nielsen, Charlotte; Satrup, Lise .

    Statens Kunstfond, 2017. 33 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  15. Udgivet

    Undersøgelse af Huskunstnerordningen : caseanalyser. / Haastrup, Lisbeth; Sørensen, Merete Cornet.

    Statens Kunstfond, 2017. 100 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  16. Udgivet

    Undersøgelse af Huskunstnerordningen : Rappoprt. / Haastrup, Lisbeth; Sørensen, Merete Cornet.

    Statens Kunstfond, 2017. 106 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  17. Udgivet

    Stil teori- og praksisspørgsmålet på en ny måde. / Knudsen, Lars Emmerik Damgaard; Haastrup, Lisbeth.

    I: Tidsskrift for professionsstudier, Nr. 24, 11, 01.2017, s. 98-102.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  18. 2016
  19. Udgivet

    På vej mod partnerskaber i den åbne skole. / Shakoor, Line Rønn; Haastrup, Lisbeth.

    I: Unge Paedagoger, Bind 77, Nr. 3, 12.2016, s. 094 - 103.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. Udgivet

    Teori og praksis i refleksiv praksislæring. / Knudsen, Lars Emmerik Damgaard; Haastrup, Lisbeth.

    I: Cepra-Striben, Bind 2016, Nr. 20, 06.2016, s. 88-95.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  21. 2015
  22. Udgivet

    Theory and practice in the workshop : using the gap. / Haastrup, Lisbeth; Knudsen, Lars Emmerik Damgaard (Redaktør).

    I: Nordic Psychology, Bind 67, Nr. 2, 02.06.2015, s. 117-135.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  23. Udgivet

    Teori- og praksisdidaktik. / Haastrup, Lisbeth; Knudsen, Lars Emmerik Damgaard.

    1. udg. København : Forlaget Unge Pædagoger, 2015. 328 s. (Unge Pædagogers serie B; Nr. 116). (Didaktik - Refleksion - Praksis).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBog

  24. Accepteret/In press
  25. 2014
  26. Udgivet

    Mad og måltider i hjem og familie gennem tid og sted. / Haastrup, Lisbeth.

    Børn, ernæring og måltider : tværfaglige perspektiver. red. / Jette Benn. 1. udg. København : Munksgaard , 2014. s. 139-161.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  27. 2013
  28. Udgivet
  29. Udgivet

    Brobygning mellem teori og praksis i professionsbacheloruddannelserne : sammenfattende rapport. / Haastrup, Lisbeth; Hasse, Cathrine; Pilegaard Jensen, Torben; Knudsen, Lars Emmerik Damgaard; Laursen, Per Fibæk; Nielsen, Trine Kløveager.

    København : KORA, Det Nationale Institut for Kommuners og Regioners Analyse og Forskning, 978-87-7488, 2013. 57 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportpeer review

  30. 2010
  31. Udgivet

    Hjemmegrisen : mad og hverdagsliv i Greve under 1. verdenskrig. / Haastrup, Lisbeth.

    Første verdenskrig ved Tunestillingen : forsvarsvilje og hverdagsliv. red. / Henriette Buus. Greve : Greve Museum, 2010.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  32. 2009
  33. Udgivet

    Materiel kultur og dannelse : Metoder og perspektiver. / Haastrup, Lisbeth (Redaktør).

    Mangler titel. København, 2009.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  34. Udgivet

    Den materielle vendings pædagogiske udfordring : at gøre pædagogikken kulturanalytisk og kulturanalysen pædagogisk. / Haastrup, Lisbeth.

    I: Nord Nytt, Nr. 106/107, 2009, s. 79 - 93.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  35. Udgivet

    Positioner og potentialer på vej mod en kulturdidaktik : mål og midler for de praktisk-musisk-kunstneriske fag set fra et materielt kulturelt perspektiv. / Haastrup, Lisbeth.

    I: Cursiv, Nr. 4, 2009, s. 163 - 189.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  36. 2008
  37. Udgivet

    Mad og velfærd. / Haastrup, Lisbeth; Holm, Lotte; Kjærnes, Unni.

    Velfærd: dimensioner og betydninger. red. / Per H. Jensen. 1. udg. Frydenlund Academic, 2008. s. 277-300.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  38. 202
  39. Udgivet
    Madkasse. Hvad der er sparet er fortjent. Henriette Buus (Producent); Pernille Wiil (Producent). 202. Greve Museum.

    Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform2D/3D (Fysisk produkt)Forskning