DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Line Lerche Mørck

  1. 2019
  2. Udgivet

    Inside out : what we (don’t) talk about when we talk about research. / Simovska, Venka; Lagermann, Laila Colding; Abduljalil, Heba Salah Y; Mørck, Line Lerche; Kousholt, Dorte.

    I: Qualitative Research, Bind 19, Nr. 2, 2019, s. 113-130.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. 2018
  4. Udgivet

    Livsførelseslisten i indskolingen : ‘just in time’- viden som udvidelse af praksis. / Mørck, Line Lerche; Østergaard, Mikkel.

    I: Paedagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 55, Nr. 2, 04.04.2018, s. 30-46.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. Accepteret/In press

    Mo(ve)ment-methodology : Identity formation moving beyond gang involvement. / Mørck, Line Lerche; Christian Celosse-Andersen, Martin.

    I: Annual Review of Critical Psychology, Bind 14, 04.04.2018, s. 1-29.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. Udgivet

    Viden på arbejde i skolen : med særligt fokus på læreres og skolepædagogers engagement i problematikker om inklusion . / Mørck, Line Lerche; Rasmussen, Maj Sofie; Lyhne, Michael; Hansen Lund, Jens.

    I: Paedagogisk Psykologisk Tidsskrift, Nr. B35, 04.04.2018, s. 6-16.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  7. Under udarbejdelse

    Community-based gang desistance : Learning to become a legitimate member of society. / Mørck, Line Lerche; Højgaard Dichmann, Kirstine ; Jensen, Tobias Bo .

    I: Crime & Delinquency, 2018, s. 1-16.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  8. Under udarbejdelse

    Exploring ADHD-pedagogy as a practice problematic: developing 1st grade school practice in a Danish primary school. / Kristensen, Karen-Lis; Mørck, Line Lerche.

    Situated learning - revisited (working title). red. / Marina Franca; Ana Gomes; Dorte Kousholt; Jean Lave; Line Lerche Mørck. 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  9. Accepteret/In press

    Learning to be a good Muslim : Movements beyond gang engagement and radicalization. / Mørck, Line Lerche; Khawaja, Iram.

    working title: Situated learning – revisited. red. / Marina França; Ana Gomes; Dorte kousholt; Jean Lave; Line Lerche Mørck. 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  10. Udgivet

    Mo(ve)ments Beyond Marginalization. / Mørck, Line Lerche.

    I: Nordiske Udkast, Bind 46, Nr. 1, 2018, s. 38-56.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. Accepteret/In press

    Situated Generalization with Prototypes – in Dialogical Teaching. / Nissen, Morten; Mørck, Line Lerche.

    Subjectivity and Knowledge: Generalization in the Psychological Study of Everyday Life. red. / C. Højholt; E. Schraube. Springer, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  12. 2017
  13. Udgivet

    Når pansret falder bliver der plads til forandring gennem kroppen og fællesskabet. / Hviid, Sofie; Clausen , Lone Maj Sand; Mørck, Line Lerche.

    Traumebehandling og resocialisering gennem åndedræt og meditation. red. / Sofie Hviid. Aarhus : Turbine Akademisk, 2017. s. 118-133.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  14. Udgivet

    Social practice ethics : researching sensitive mo(ve)ments with "formers" . / Mørck, Line Lerche.

    2017. Paper præsenteret ved Internatioinal Society for Theoretical Psychology, ISTP, Tokyo, 2017: 'The Ethos of Theorizing', Tokyo, Japan.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  15. Udgivet

    Bevægelser i og på tværs af ekstreme grupper og bande- og rockermiljøet : en kritisk undersøgelse og diskussion af ”cross-over” . / Christensen, Tina Wilchen; Mørck, Line Lerche.

    København : KULT - Konsortiet for forskning i Ungdomsliv, Læreprocesser og Transition, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet., 2017. 138 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  16. Udgivet

    Cross-over : bevægelser på tværs af ekstreme grupper, bande- og rockermiljøet. / Mørck, Line Lerche; Christensen, Tina Wilchen.

    København : KULT - Konsortiet for forskning i Ungdomsliv, Læreprocesser og Transition, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet., 2017. 53 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  17. 2016
  18. Udgivet

    Alternativer til bande-exit. / Mørck, Line Lerche.

    Studier i pædagogisk sociologi. red. / Hans Dorf; Niels Rosendal Jensen. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2016. s. 325-354.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  19. Udgivet

    Inkluderende grænsefællesskaber, bandeinvolvering og bandekonflikter. / Mørck, Line Lerche.

    Inklusion, udsathed og tværprofessionelt samarbejde. red. / Bjørn Hamre; Vibe Larsen. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2016. s. 209-226.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  20. Udgivet

    Overskridende læring : med henblik på rekonceptualisering af strukturforståelsen i ADHD-pædagogik. / Kristensen, Karen Lis; Mørck, Line Lerche.

    Specialpædagogik i læreruddannelsen. red. / Jørgen Christiansen; Brian Degn Mårtensson; Torben Pedersen. København : Hans Reitzels Forlag, 2016. s. 129-146.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  21. Udgivet

    ‘It’s as if you’re not in the jail, as if you’re not a prisoner’ : young male offenders' experiences of incarceration, prison chaplaincy and religious and spiritual journeys in Scotland and Denmark. / Deuchar, Ross; Mørck, Line Lerche; Matemba, Yonah,; McLean, Robert; Riaz, Nighet,.

    I: The Howard Journal of Criminal Justice, Bind 55, Nr. 1-2, 01.05.2016, s. 131-150.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  22. Udgivet

    ADHD medication and social self-understanding : Social practice research with a first grade in a Danish Primary School. / Kristensen, Karen Lis; Mørck, Line Lerche.

    I: European Journal of Psychology of Education, Bind 31, Nr. 1, 01.01.2016, s. 43-59.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  23. Udgivet

    Livsførelseslisten : omfattende identitetsforandring efter bande/rocker-involvering. / Mørck, Line Lerche; Celosse-Andersen, Christian M.

    I: Nordiske Udkast, Bind 44, Nr. 2, 1, 2016, s. 49-67.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  24. Udgivet
  25. 2015
  26. Udgivet

    Fra rocker til akademiker. / Mørck, Line Lerche; Hansen, Peter.

    I: Psyke & Logos, Bind 1, Nr. 36, 15.12.2015, s. 266-298.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  27. Udgivet

    "It's as if you're not in the jail, as if you're not a prisoner" : young male offenders' experiences of incarceration, prison chaplaincy and religious and spiritual journeys in Scotland and Denmark. / Mørck, Line Lerche; Deuchar, Ross.

    2015. Abstract fra Ethnic minority youth, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  28. Udgivet

    "Sp(l)itting on the street" - Collaborative ethnographic moment-movement research into major identity formation, expansive learning and movements beyond biker gang involvement. / Mørck, Line Lerche; Hansen, Peter.

    2015. Paper præsenteret ved Ethnic minority youth, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  29. Udgivet

    Conversation piece: From ethnographer and participant to collaborators and friends : reflections on a shared journey. / Mørck, Line Lerche; Deuchar, Ross; Hansen, Peter.

    2015. Abstract fra Ethnic minority youth, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  30. Udgivet

    Et bedre alternativ til rygmærket. / Mørck, Line Lerche.

    I: Altinget.dk, 24.09.2015.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  31. Udgivet

    Stor forskel på kommuners bande-exit. / Mørck, Line Lerche.

    I: Altinget.dk, 17.09.2015.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  32. Udgivet

    Det spirituelle i fængslerne. / Mørck, Line Lerche; Deuchar, Ross.

    2015. Paper præsenteret ved Seminar om bande- og ungdomskriminalitet, Hillerød, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  33. Udgivet

    Livsførelseslisten. / Mørck, Line Lerche; Hansen, Peter.

    2015. Paper præsenteret ved Seminar om bande- og ungdomskriminalitet, Hillerød, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  34. Udgivet

    Der er mere end brandslukning på spil. / Mørck, Line Lerche; Juni, Maj.

    I: VERA - Tidsskrift for pædagoger, Nr. 72, 01.09.2015, s. 44-46.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  35. Udgivet

    Lokale partnerskaber for udsatte unge : på tværs af produktionsskole, virksomheder og civilsamfund. / Mørck, Line Lerche; Johannsen, Charlotte; Kristensen, Karina Byskov; Andreasen, David Roberto; Kjeldsen, Christian Christrup.

    1. udg. København : KULT - Konsortiet for forskning i Ungdomsliv, Læreprocesser og Transition, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet., 2015. 118 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  36. Udgivet

    Changing the world – developing Critical ethnographies from below. / Mørck, Line Lerche.

    2015. Abstract fra ‘Everyday Life, Culture and Learning’, Belo Horizonte, Brasilien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  37. Udgivet

    What is characteristic about research on education at the DPU and trends and initiatives in expanding and developing new perspectives? / Mørck, Line Lerche; Kousholt, Dorte.

    2015. Abstract fra ‘Everyday Life, Culture and Learning’, Belo Horizonte, Brasilien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  38. Accepteret/In press

    Mo(ve)ment methodology – Researching conflictual meanings, double-binds and change in extreme life situations. / Mørck, Line Lerche.

    I: ISTP symposium , 26.06.2015.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKonferenceartikelForskningpeer review

  39. Accepteret/In press

    Major identity transformations - movements beyond criminal life and the biker gang environment. / Mørck, Line Lerche; Hansen, Peter.

    2015.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  40. Udgivet

    Conduct of everyday life and social self-understanding after depression : theorizing beyond the duality of meaningful versus routines. / Hybholt, Lisbeth; Mørck, Line Lerche.

    Dialogue and debate in the making of theoretical psychology : Selected papers of the fifteenth Biennial Conference of the International Society of Theoretical Psychology. red. / James Cresswell; Antonia Larrain; Andres Haye; Catherine Amanda Morgan; Gavin Brent Sullivan. Concord, Ontario : Captus Press, 2015. s. 211-220.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  41. Udgivet

    Hiphopkulturen – et fællesskabende og frigørende mulighedsrum? / Elkjær, Lea; Tybjerg, Gry; Stenberg Andersen, Mira; Sander Nielsen , Tobias; Mørck, Line Lerche.

    I: Social Kritik:Tidsskrift for social analyse & debat, Bind 27, Nr. 142, 2015, s. 80-93.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  42. Udgivet

    Young male Offenders, Spiritual Journeys and Criminal Desistance In Denmark and Scotland. / Mørck, Line Lerche; Deuchar, Ross; Matemba, Yonah,; McLean, Robert; Riaz, Nighet,.

    2015.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  43. 2014
  44. Udgivet

    Learning to live : expansive learning and mo(ve)ments beyond ‘gang exit’. / Mørck, Line Lerche.

    Learning and becoming in practice: the International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2014. Bind 1 Boulder, Colorado, 2014. s. 487-494.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  45. 2013
  46. Udgivet

    Praxis development in relation to gang conflicts in Copenhagen, Denmark. / Mørck, Line Lerche; Hussain, Khaled ; Møller-Andersen, Camilla ; Özüpek, Tülay ; Palm, Anne-Mette ; Hedegaard Vorbeck , Ida .

    I: Outlines, Bind 14, Nr. 2, 09.2013, s. 79-105.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  47. Udgivet

    Forandringslæring med autismediagnoser? / Gustafson, Kari Ingrid; Mørck, Line Lerche.

    I: Psyke & Logos, Bind 34, Nr. 1, 2013, s. 203-224.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  48. Udgivet

    I Livsbanen lever unge deres drømme ud. / Eckert Elkjær, Lea; Tybjerg Holm, Gry; Mørck, Line Lerche (Redaktør).

    I: Social Kritik:Tidsskrift for social analyse & debat, Bind 25, Nr. 134, 2013, s. 86-95.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  49. Udgivet

    Praksisutvikling og respektproduksjon : gjennom positiv interpellasjon og solidarisk kritikk. / Mørck, Line Lerche; Elholm, Nynne; Jensen, Silla.

    Den positive psykologiens metoder: forskning, kartlegging, testing, utviklingsarbeid og intervensjon. red. / Frans Ørsted Andersen; Gerd Christensen. 1. udg. Oslo : Gyldendal Akademisk, 2013. s. 176-191.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  50. 2012
  51. Udgivet

    Den positive psykologis metoder : Forskning, assessment, test, udviklingsarbejde og intervention. / Andersen, Frans Ørsted; Mørck, Line Lerche; Nissen, Poul Erik; Christensen, Gerd.

    København : Dansk Psykologisk Forlag, 2012. 280 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  52. Udgivet

    Praksisudvikling og respektproduktion : gennem positiv interpellation og solidarisk kritik . / Mørck, Line Lerche; Elholm, Nynne; Jensen, Silla.

    Den positive psykologis metoder: forskning, assessment, test, udviklingsarbejde og intervention. red. / Frans Ørsted Andersen; Gerd Christensen. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2012. s. 191-208.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  53. 2011
  54. Udgivet

    Etik i kollektivt biografiarbejde med mødre til ‘børn i vanskeligheder’. / Mørck, Line Lerche; Birk Carlsen, Hedi; Grøndahl, Anja ; Cramer Jensen , Connie ; Nørgaard Lerche, Irene .

    I: Nordiske Udkast, Bind 39, Nr. 1&2, 15.12.2011, s. 39-55.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  55. Udgivet

    Studying empowerment in a socially and ethnically diverse social work community in Copenhagen, Denmark. / Mørck, Line Lerche.

    I: Ethos, Bind 39, Nr. 1, 16.02.2011, s. 115-137.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  56. Udgivet

    Interkulturel forståelse. / Mørck, Line Lerche.

    Pædagogers arbejde med sprog og billeder. red. / Kirsten Mark. 1. udg. København : Akademisk Forlag, 2011. s. 189-215.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  57. Udgivet

    Overskridende læring - ADHD problematikken som eksempel. / Kristensen, Karen-Lis; Mørck, Line Lerche.

    Specialpædagogik: en grundbog. red. / Jørgen Christiansen; Brian Degn Mårtensson; Torben Pedersen. Hans Reitzels Forlag, 2011. s. 113-125.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  58. 2010
  59. Udgivet

    En forkert 'mig' : Ukritisk brug af Ritalin og en skæv sygdomsforståelse kan skygge for udviklingsmulighederne hos det barn, der får diagnosen ADHD: Sådan som det ses med eksemplet A. / Mørck, Line Lerche; Dressler, Maria; Kristensen, Karen-Lis.

    I: Psykolog Nyt, Bind 64, Nr. 14, 2010, s. 20-23.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  60. Udgivet

    Exit-strategies : trajectories and conditions, that help wild youth and gang-members to move beyond the criminal activities. / Mørck, Line Lerche; Palm, Anne-Mette; Sys Møller-Andersen, Camilla.

    2010. Abstract fra Eurogang-conference 2010, Neustadt, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceFormidling

  61. Udgivet

    Inklusion og fællesskaber bygger på respekt. / Mørck, Line Lerche; Pedersen Elmholm, Nynne; jensen, Silla Marie.

    I: Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen, Bind 12, Nr. 4, 2010, s. 45-52.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  62. Udgivet

    Læring og overskridelse af marginalisering blandt udsatte unge i folkeskolen. / Mørck, Line Lerche.

    I: Unge Paedagoger, Bind 71, Nr. 2, 2010, s. 20-28.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  63. Udgivet

    Recognizing boundary communities. / Mørck, Line Lerche.

    Marxism and psychology conference. University of Prince Edwards Island, 2010. s. 35-35.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  64. Udgivet

     Expansive learning as production of community. / Mørck, Line Lerche.

    I: National Society for the Study of Education. Yearbook, Bind 109, Nr. 1, 2010, s. 1-21.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  65. Udgivet

     Gadeplansarbejdets grænseposition - muligheder og dilemmaer. / Mørck, Line Lerche.

    I: Vera: tidsskrift for pædagoger, Nr. 50, 2010, s. 24-29.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  66. 2009
  67. Udgivet

    Overskridende læring i det flerkulturelle klasserum. / Mørck, Line Lerche.

    I: det - magasin for undervisere i grundskolen, Nr. 2, 01.11.2009, s. 14-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  68. Udgivet

    Presset af Ritalin-ultimatum. / Mørck, Line Lerche.

    I: Psykolog Nyt, Bind 63, Nr. 5, 13.03.2009, s. 33.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelRådgivning

  69. Udgivet

    Etnisk minoritets unges overskridende læring i folkeskolen. / Lagermann, Laila Colding; Mørck, Line Lerche.

    I: Månedmagasinet Skolen, Nr. 6, 2009, s. 6-8.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  70. Udgivet

    Kritisk psykologi. / Mørck, Line Lerche; Huniche, Lotte.

    Leksikon for det 21. århundrede. http://www.leksikon.org, 2009. s. 1-9.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelFormidling

  71. Udgivet

    Researcher positioning : Muslim otherness and beyond. / Mørck, Line Lerche; Khawaja, Iram.

    I: Qualitative Research in Psychology, Bind 6, Nr. 1, 2009, s. 28-45.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  72. Udgivet

    Samarbejde omkring problemer og handlemuligheder : kritisk psykologisk perspektiv på intervention. / Mørck, Line Lerche.

    Psykologiske perspektiver på intervention: i pædagogiske kontekster. red. / Kirsten Bro; Ole Løw; Jørgen Svanholt. Kbh : Dansk Psykologisk Forlag, 2009. s. 177-208.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  73. Udgivet

    The Method of Culture Contrast. / Hasse, Cathrine; Trentemøller, Stine; Nissen, Morten (Redaktør); Mørck, Line Lerche (Redaktør); Huniche, Lotte (Redaktør); Motzkau, Johanna; Jefforson, Andrew M. (Redaktør).

    I: Qualitative Research in Psychology, Bind 6, Nr. 1-2, 2009, s. 46-66.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  74. 2008
  75. Udgivet

    Hvordan imødegår vi skyderier og bandekonflikter? / Mørck, Line Lerche.

    I: Dagbladet Information, 15.10.2008, s. 18.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  76. Udgivet

    Anerkendende Samarbejde : Professionelles tværfaglige samarbejde omkring 'børn i vanskeligheder'. / Mørck, Line Lerche.

    I: Tidsskrift for Socialpædagogik, Nr. 21, 01.07.2008, s. 47-57.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  77. Udgivet

    'Nul-tolerance' har spillet fallit : Mød i stedet de unge med respekt, anerkendelse og inddragelse. / Mørck, Line Lerche.

    I: Politiken, 29.02.2008, s. 11.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  78. Udgivet

    Forældre og børn skal mere med : Sammenfatning af HoAB-praksisbeskrivelserne. / Mørck, Line Lerche.

    I: alleboern.dk, 2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  79. Udgivet

    Forældre og unges perspektiv skal inddrages. / Mørck, Line Lerche.

    I: alleboern.dk, 2008, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatForskning

  80. Udgivet

    Forældresamarbejde frem for anonymiserede drøftelser. / Mørck, Line Lerche.

    I: alleboern.dk, 2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatForskning

  81. Udgivet

    God skolepraksis - forhold der fremmer og hæmmer læring : Klasserumsundersøgelsen. / Mørck, Line Lerche; Fink-Jensen, Kirsten Winther; Jensen, Ulla Højmark; Kragh-Müller, Grethe.

    I: Skolestart, Bind 38, Nr. 6, 2008, s. 24-27.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  82. Udgivet

    Profesionelles samarbejde i det tværfaglige distriktsteam : dilemmaer og muligheder i samarbejdet om børn i vanskeligheder. / Brønnun, Sigurd; Mørck, Line Lerche; Friis van't Veen, Nathasja.

    I: alleboern.dk, 2008, s. 1-10.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  83. 2007
  84. Udgivet
  85. Udgivet

    Anerkendende  samarbejde. / Mørck, Line Lerche.

    I: alleboern.dk, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  86. Udgivet

    Grænsefællesskaber : Læring og overskridelse af marginalisering. / Mørck, Line Lerche.

    2. oplag udg. København : Roskilde Universitetsforlag og Samfundslitteratur, 2007. 286 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  87. Udgivet

    Netværksmødetænkningen : Et positivt og brugerorienteret udgangspunkt i samarbejdet. / Mørck, Line Lerche; Rahbek, Dagmar; Cramer Jensen, Connie.

    I: alleboern.dk, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  88. Udgivet

    Praksisbeskrivelser : Om praksisbeskrivelserne fra Faxe, Herlev og Århus. / Mørck, Line Lerche.

    I: alleboern.dk, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  89. Udgivet

    Respekt : Et produktionsskole-forsøgsprojekt målrettet unge mænd med etnisk minoritetsbaggrund. / Garde, Birte; Carelse, Sisse; Mørck, Line Lerche.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Nr. 2, 2007, s. 52-61.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  90. Udgivet

    Samarbejde om børn i vanskeligheder er fuld af modsætninger. / Mørck, Line Lerche.

    I: alleboern.dk, 2007, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLetterForskning

  91. Udgivet

    Young ethnic minorities in education : How to expand possibilities for learning and transcending marginalisation. / Mørck, Line Lerche.

    Citizen City: Between constructing agent and constructed agency. red. / Vasi Van Deventer; Martin Terre Blanche; Eduard Fourie; Puleng Segalo. 1. udg. Canada : Captus University Publications, 2007. s. 149-159.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  92. 2006
  93. Udgivet

    Critical Psychology in a Danish Context. / Mørck, Line Lerche.

    I: Annual Review of Critical Psychology (Online), Nr. 5, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  94. Udgivet

    Faglige fællesskaber og fælles læreprocesser på universitetet : Overskridelse af tendenser til individualisering og nederlagsfølelse blandt studerende. / Mørck, Line Lerche.

    Universitetspædagogiske refleksioner: Om forholdet mellem læring og undervisning. 1. udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  95. Udgivet

    Grænsefællesskaber : Læring og overskridelse af marginalisering. / Mørck, Line Lerche.

    1 udg. Frederiksberg : Roskilde Universitetsforlag, 2006. 286 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  96. Udgivet

    Læring og overskridelse af marginalisering : Bidrag til en overskridende pædagogiks psykologi. / Mørck, Line Lerche.

    Pædagogisk psykologi: Positioner og perspektiver. 1. udg. Frederiksberg : Roskilde Universitetsforlag, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  97. Udgivet

    Nye krav og udfordringen i forkningen. / Mørck, Line Lerche.

    I: Nordiske Udkast, Bind 34, Nr. 2, 2006, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  98. 2005
  99. Udgivet

    Bidrag til en social læringsteori. / Mørck, Line Lerche.

    Voksnes læringsrum. 1. udg. Værløse : Billesø, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  100. Udgivet

    Praksisforskning : Deltagende kritik mellem mikrofonholderi og akademisk bedreviden. / Mørck, Line Lerche; Nissen, Morten.

    Psykologiske & pædagogiske metoder: Kvalitative og kvantitative forskningsmetoder i praksis. red. / Torben Bechmann Jensen; Gerd Christensen. 1.udgave. udg. Frederiksberg : Roskilde Universitetsforlag, 2005. s. 123-154.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  101. Udgivet

    På grænsen mellem formel og uformel læring. / Mørck, Line Lerche.

    Voksnes læringsrum. 1. udg. Værløse : Billesø, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  102. 2004
  103. Udgivet

    Grænsefællesskaber i det 'vilde' socialarbejdermiljø : på tværs af socialarbedere og marginaliserede unge. / Mørck, Line Lerche.

    Den lærende pædagog: Pædagogiske kompetencer i praksis. 1. udg. København : Alinea, 2004.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  104. Udgivet

    Ny empirisk funderet teoretisk forståelse af unges læring og overskridelse af marginalisering. / Mørck, Line Lerche.

    I: Nordiske Udkast, Bind 32, Nr. 2, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  105. Udgivet

    Skolepraksis forhold der fremmer og hæmmer læring : En undersøgelse af gode eksempler på klasseniveau. / Mørck, Line Lerche; Fink-Jensen, K.; Kragh-Müller, G.

    1 udg. København : AKF, 2004. 222 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  106. 2003
  107. Udgivet

    Gadeplansarbejder uddannelse som del af det Københavnske socialarbejdermiljø. / Mørck, Line Lerche.

    I: www.vildelaereprocesser.dk, 2003.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  108. Udgivet

    Gadeplansarbejderuddannelse som del af det københavnske socialarbejdermiljø. / Mørck, Line Lerche.

    København. 2003, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  109. Udgivet

    Læring fra en marginal position blandt tømrerlærlinge med etnisk minoritetsbaggrund. / Mørck, Line Lerche.

    Praktikkens Læringslandskab: At lære gennem arbejde. red. / Klaus Nielsen; Steinar Kvale. 1. udg. København : Akademisk Forlag, 2003. s. 173-184.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  110. Udgivet

    Læring og overskridelse af marginalisering. Studie af unge mænd med etnisk minoritetsbaggrund. / Mørck, Line Lerche.

    1 udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2003. 300 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  111. 2002
  112. Udgivet

    Vildskabens vækstvilkår i det sociale arbejde : En diskussion af tidligere rødders vilkår i det sociale arbejde. / Mørck, Line Lerche.

    I: www.vildelaereprocesser.dk, 2002.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  113. 2001
  114. Udgivet

    Vilde Forskningsprocesser : Kritik, metoder og læring i socialt arbejde. / Mørck, Line Lerche; Nissen, Morten.

    I: Nordiske Udkast, Bind 29, Nr. 1, 2001, s. 33-60.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  115. 2000
  116. Udgivet

    Praksisforskning i Læreprocesser. / Mørck, Line Lerche.

    I: Psykologisk Set, Bind 16. årgang, 01.2000, s. 23-33.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  117. Udgivet

    Boganmeldelse af mesterlære : Læring som social praksis. / Mørck, Line Lerche.

    I: Psykolog Nyt, Nr. 7, 2000, s. 28-31.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  118. Udgivet

    Community-Based Action Research. / Mørck, Line Lerche.

    I: Annual Review of Critical Psychology - Action research, Bind 2, 2000, s. 196-199.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  119. Udgivet

    Practice Research and Learning resources : A joint venture with the initiative Wild Learning. / Mørck, Line Lerche.

    I: Outlines, Bind 2, 2000, s. 61-84.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  120. 1999
  121. Udgivet

    Doing practice research, a joint venture with the project Wild Learning. / Mørck, Line Lerche.

    I: Working paper No. 13/1999, Network for Non-scholastic Learning, Department of Philosophy, Aarhus University, Nr. 13, 1999, s. 1-25.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

Forrige 1 2 Næste