Aarhus Universitets segl

Line Have Musaeus

  1. 2023
  2. Udgivet
    A Template for Teaching Computational Modelling in High School. / Musaeus, Line Have.
    2023. 1-10 Paper præsenteret ved WiPSCE 2023 The 18th WiPSCE Conference on Primary and Secondary Computing Education Research, Cambridge, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  3. Udgivet
    A Template for Teaching Computational Modelling in High School. / Musaeus, Line Have; Caspersen, Michael E.; Musaeus, Peter.
    WiPSCE proceedings 2023. 2023. s. 1-10.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  4. Udgivet
    Digital teknologiforståelse i grundskolen og gymnasiet: En virksomhedsteoretisk analyse af forsøgsfaget teknologiforståelse og informatiks formål og identitet. / Musaeus, Line Have; Jensen, Ane Vielandt; Petersen, Marianne Graves et al.
    I: Læring og Medier, Bind 16, Nr. 28, 09.2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. Udgivet
    Computational thinking i matematik, naturfag og samfundsfag. / Musaeus, Line Have; Hansen, Jonas Ørbæk; Nielsen, Keld.
    I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, Bind 2023-1, 07.03.2023, s. 45-71.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. 2022
  7. Udgivet
    Empowerment through computational thinking: A literature survey. / Musaeus, Line Have; Van Mechelen, Maarten; Caspersen, Michael E. et al.
    I: Acta Didactica Norden, Bind 16, Nr. 4, 1, 12.2022.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  8. Udgivet
    CoTinker: Designing a Cross-device Collaboration Tool to Support Computational Thinking in Remote Group Work in High School Biology. / Musaeus, Line Have; Sørensen, Marie-Louise Stisen K; Palfi, Blanka Sara et al.
    Participative Computing for Sustainable Futures : Proceedings of the 12th Nordic Conference on Human-Computer Interaction (NordiCHI’22). New York: Association for Computing Machinery, 2022. 49.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  9. Udgivet
    Knit x Code: Exploring a Craftsmanship-driven Approach to Computational Thinking. / Sørensen, Marie-Louise Stisen K; Fog, Bjarke Vognstrup; Musaeus, Line Have et al.
    Participative Computing for Sustainable Futures : Adjunct Proceedings of the 12th Nordic Conference on Human-Computer Interaction (NordiCHI'22). New York: Association for Computing Machinery, 2022. 48.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  10. Udgivet
    Computational Modelling in High School Biology: A Teaching Intervention. / Musaeus, Line Have; Tatar, Deborah Gail; Musaeus, Peter.
    I: Journal of Biological Education, 21.09.2022.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. Udgivet
  12. Udgivet
    CoTinker - A Toolkit for Supporting Computational Thinking and Collaboration in High School Education. / Musaeus, Line Have; Petersen, Marianne Graves; Klokmose, Clemens Nylandsted et al.
    SIGCSE 2022: Proceedings of the 53rd ACM Technical Symposium on Computer Science Education. Bind 2 Association for Computing Machinery, 2022. s. 1025.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskningpeer review

  13. Udgivet
    Developing Students’ Computational Thinking and Subject Knowledge through Computational Modeling in Secondary Education. / Musaeus, Line Have.
    Aarhus Universitet, 2022. 84 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandling

  14. Udgivet
    Knit x Code - Exploring a Craftsmanship-driven Approach to Computational Thinking. / Sørensen, Marie-Louise Stisen K; Fog, Bjarke Vognstrup; Musaeus, Line Have et al.
    I: Design United, 2022.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  15. 2021
  16. Udgivet
    A Systematic Review of Empowerment in Child-Computer Interaction Research. / Van Mechelen, Maarten; Musaeus, Line Have; Iversen, Ole Sejer et al.
    Interaction Design and Children (IDC '21). New York: Association for Computing Machinery, 2021. s. 119–130.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  17. Udgivet
    Computing and Gestures in High School Biology Education. / Musaeus, Line Have; Musaeus, Peter.
    ITiCSE '21: Proceedings of the 26th ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education V. 1. New York: Association for Computing Machinery, 2021. s. 533-539 3456307.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  18. Udgivet
  19. 2020
  20. Udgivet
    Computational thinking i gymnasiefag: en modelbaseret didaktik. / Musaeus, Line Have; Nielsen, Keld; Damsgaard-Madsen, Morten et al.
    Aarhus: Århus Universitet, 2020. 56 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  21. Udgivet
    Computationel tankegang i teknologiforståelsesfaget. / Caprani, Ole; Musaeus, Line Have.
    I: Unge Pædagoger, Nr. 1, 03.2020, s. 36-47.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  22. Udgivet
    Modelleringskompetence i naturfag – hvad er det? / Musaeus, Line Have.
    I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, Nr. 4, 2020, s. 93-96.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debat/letter to the editorForskningpeer review

  23. 2019
  24. Udgivet
    Widening the Scope of FabLearn Research: Integrating Computational Thinking, Design and Making. / Eriksson, Eva; Iversen, Ole Sejer; Baykal, Gokce Elif et al.
    2019. Paper præsenteret ved Fablearn Europe 2019, Oulu, Finland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  25. Udgivet
    Computational thinking in the Danish high school: Learning coding, modeling, and content knowledge with Netlogo. / Musaeus, Line Have; Musaeus, Peter.
    SIGCSE 2019 - Proceedings of the 50th ACM Technical Symposium on Computer Science Education. Association for Computing Machinery, 2019. s. 913-918.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  26. Udgivet
  27. Udgivet
    Developing Student's Computational Thinking through Agent-Based Modeling in Secondary Education. / Musaeus, Line Have.
    2019. 345-346 Abstract fra ICER2019, Fifteenth annual ACM International Computing Education Research (ICER) conference, Toronto, ON, Canada, 12-14 August, 2019, Toronto, Canada.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  28. 2018
  29. Udgivet