Projekter pr. år
Personlig profil
Emneord
- Didaktik
- Matematikkens didaktik
- Matematikvanskeligheder
- kompetenceteori
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
Tidlig matematikindsats - en dansk model
Lindenskov, L. (Deltager)
01/12/2009 → 28/02/2014
Projekter: Projekt › Forskning
-
TMF: Tidlig Matematikindsats Frederiksberg
Lindenskov, L. (Projektleder) & Weng, P. (Deltager)
01/03/2009 → 31/01/2013
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
Studerendes forståelse og brug af matematik på Aarhus Universitets oecon-studie
Rattleff, P. (Deltager), Lindenskov, L. (Deltager), Misfeldt, M. (Deltager), Nielsen, H. S. (Deltager), Buch, T. (Deltager) & Mariager-Anderson, K. (Deltager)
01/07/2009 → 30/11/2012
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
PISA 2015: PISA Study 2015 - Programme for International Student Assessment
Egelund, N. (Projektleder), Lindenskov, L. (Deltager), Misfeldt, M. (Deltager), Weng, P. (Deltager), Sørensen, H. (Deltager), Davidsson, E. (Deltager), Andersen, A. M. (Deltager), Arnbak, E. (Deltager), Mejding, J. (Deltager) & Allerup, P. N. (Deltager)
15/01/1999 → 30/06/2017
Projekter: Projekt › Forskning
-
Sharing best practice in the development of mathematical competence in the vocational classroom
Lindenskov, L. (Deltager) & Hetmar, V. (Deltager)
01/08/2011 → 31/07/2013
Projekter: Projekt › Forskning
-
Matematikvanskeligheder på de ældstre klassetrin: kortlægning og undervisning
Lindenskov, L. B., Weng, P. & Tonnesen, P. B., 2016, København: Dansk Psykologisk Forlag. 248 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Undervisning
-
Danish approaches to adults learning mathematics: a means for developing labor market skills and/or for Bildung?
Lindenskov, L., 2018, Contemporary research in adult and lifelong learning of mathematics: International perspectives. Safford-Ramus, K., Maass, J. & Süss-Stepancik, E. (red.). Springer, s. 227-248 22 s. (ICME-13 Monographs; Nr. 15585).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Evaluering i, af og med matematikundervisning: kontrol, oplysning eller?
Lindenskov, L., 15 jan. 2018, I: Kognition & Paedagogik. 28, 107, s. 6-21 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
-
Seven keys to experiencing aesthetic aspects of mathematics: exemplified in a Danish early intervention programme for high and low performers
Lindenskov, L., 26 nov. 2018, Mathematics as a bridge between the disciplines: proceedings of MACAS - 2017 symposium. Michelsen, C., Beckmann, A., Freiman, V. & Jankvist, U. (red.). Odense: Syddansk Universitet: LSUL, Laboratoriet for sammenhængende undervisning og læring, s. 195-206 12 s.Bidragets oversatte titel :Syv nøgler til æstetiske læreprocesser i matematik: med eksempler fra tidlig matematikindsats for højt og lavt præsterende elever Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › peer review
Fil2149 Downloads (Pure) -
Students with ‘Special Rights' for mathematics education
Lindenskov, L. & Gervasoni, A., 2011, Mapping equity and quality in mathematics education. Atweh, B., Graven, M., Secada, W. & Valero, P. (red.). 1 udg. Springer Science+Business Media, s. 307-324 18 s.Bidragets oversatte titel :Elever med særlige rettigheder i matematikundervisning Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Aktiviteter
-
Forskning om matematikvanskeligheder
Lindenskov, L. (Foredragsholder)
21 maj 2024Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
Fil -
Hur lärare bäst kan stödja elever med matematiksvårigheter. Föreläsningen handlar bl. a om hur matteångest kan hämma elevers motivation, självförtroende, mindset och förväntningar. Lena tar även upp hur information om testresultat påverkar prestationsutvecklingen. Hon diskuterar också individens matematikutveckling från ett sociologiskt- och kognitiva perspektiv.
Lindenskov, L. (Foredragsholder)
11 apr. 2024Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
The eleventh Conference of The Nordic Research Network on Special Needs Education in Mathematics
Lindenskov, L. (Arrangør)
23 nov. 2023 → 24 nov. 2023Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af konference
-
Speciallärarprogrammet :How to think and act as teachers for students with and in mathematics difficulties?
Lindenskov, L. (Deltager) & Arkenback, C. (Deltager)
27 okt. 2023Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af workshop, seminar eller kursus
-
Matematikundervisning som et hav
Lindenskov, L. (Foredragsholder) & Henriksen, B. (Foredragsholder)
25 aug. 2023Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
Fil
Presse/medier
-
-
Eksperter: Der skal sættes målrettet ind mod vanskeligheder i matematik
Lindenskov, L. & Lindhardt, B.
09/12/2023
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
-
Nivådeling i skolen kan gi mer læring
Lindenskov, L., Kirkebøen, L. J., Gunnes, T. & Rønning, M.
24/06/2021
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Hvorfor er danske børn så dårlige til matematik? En lærer, en ekspert og en erhvervsmand giver deres bud.
21/12/2020
1 Mediebidrag
Presse/medie