DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Lars Qvortrup

  1. 2020
  2. Afsendt

    Elever der havde det særligt svært med nødundervisningen under coronakrisen. / Wistoft, Karen; Qvortrup, Lars; Christensen, Jacob Højgaard; Qvortrup, Ane.

    I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis, 06.07.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Udgivet

    Nødundervisning under corona-krisen : et elev- og forældreperspektiv. / Qvortrup, Lars; Qvortrup, Ane; Wistoft, Karen; Christensen, Jacob Højgaard; Lomholt, Rune.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2020. 104 s. (Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS; Nr. 2020, Bind 7).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  4. Afsendt

    Elevernes trivsel og mentale sundhed under coronakrisen. / Wistoft, Karen; Christensen, Jacob Højgaard; Qvortrup, Lars.

    I: Learning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi, 31.05.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. Udgivet

    4 forskere: Det ved vi om nødundervisning under coronakrisen. / Qvortrup, Lars; Wistoft, Karen; Qvortrup, Ane; Christensen, Jacob Højgaard.

    I: Politiken Skoleliv, 28.04.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  6. Udgivet

    Lærerne har knoklet under krisen : Bettina Heltberg antager, at lærerne under corona-krisen har drukket øl og klippet hæk. Det er helt forkert. . / Qvortrup, Lars; Wistoft, Karen; Qvortrup, Ane.

    I: Politiken, debatsektionen, 22.04.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  7. 2019
  8. Udgivet

    Smagsdimensionskort. / Wistoft, Karen; Festersen, Anne Torpegaard; Christensen, Morten; Qvortrup, Lars.

    UCL. 2019, Smagsdimensionskort.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationUndervisning

  9. Accepteret/In press

    Teaching Taste for Sustainable Development in Home Economics Education. / Qvortrup, Lars; Wistoft, Karen; Christensen, Jacob Højgaard.

    2019. Abstract fra International Federation for Home Economics World Congress, Atlanta, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  10. Accepteret/In press

    Seven Dimensions of Taste in a Sociological and Educational Perspective. / Wistoft, Karen; Qvortrup, Lars.

    Gastronomy and food science. red. / Charis Galanakis. Elsevier, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  11. Udgivet

    Teaching taste. / Wistoft, Karen; Qvortrup, Lars.

    Illinois, USA : Common Ground Research Networks, 2019. 114 s. (Food studies).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  12. Udgivet

    Exploring the Complexity of Teaching Taste, Focusing on the Complexity of Research-Practice Collaboration. / Wistoft, Karen; Qvortrup, Lars.

    2019. 1-10 Paper præsenteret ved American Educational Research Association Annual-Meeting 2020, San Francisco, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  13. Udgivet

    Her er 5 ting, vi har lært af turboforløb. / Qvortrup, Lars.

    I: Politiken Skoleliv, 08.04.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  14. Udgivet

    Styrk kvaliteten af dagtilbud i Danmark : data, forskningsviden og kompetenceudvikling. / Qvortrup, Lars.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2019. 95 s. (Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS; Nr. 3).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  15. Udgivet

    Mad er mere end kostråd : Smagens syv dimensioner giver læge og patient flere muligheder. / Wistoft, Karen; Qvortrup, Lars.

    I: Videnskab.dk [online], 25.01.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  16. Udgivet

    Empirisk dagtilbudsforskning for 0-6-årige i de skandinaviske lande : forskningskortlægning og -vurdering for året 2017 : teknisk rapport fra Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning . / Bondebjerg, Anja; Jusufbegovic, Lana; Qvortrup, Lars; Vestergaard, Stinna.

    København : Dansk Clearinghouse for uddannelsesforskning, DPU, Aarhus Universitet, 2019. 91 s. (Clearinghouse-forskningsserien; Nr. 33, Bind 2019).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  17. Udgivet

    Folkeskolen efter reformen : hvad siger følgeforskningen? / Thorborg, Mathias Merrild Roerup; Qvortrup, Lars; Rasmussen, Jens.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2019. 95 s. (Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS; Nr. 4).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  18. Udgivet

    Food for Health: The Importance of Taste : Seven Dimensions of Taste in a Health Promotion Context. / Wistoft, Karen; Qvortrup, Lars.

    2019. Paper præsenteret ved Food Studies 2019, Kaohsiung City, Taiwan.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  19. Udgivet

    Provision of school data and research based teacher professional development : does It work? Data- and research-informed development of schools in the Danish “Program for Learning Leadership” . / Qvortrup, Lars.

    I: Education Sciences, Bind 9, Nr. 2, 92, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. 2018
  21. Udgivet

    Rundt om smag. / Wistoft, Karen; Qvortrup, Lars.

    I: Ugeskrift for Laeger, Bind 180, Nr. 25, 10.12.2018, s. 2291-2294.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  22. Udgivet

    When the kids conquered the kitchen : Danish taste education and the New Nordic Kitchen. / Wistoft, Karen; Qvortrup, Lars.

    I: Gastronomica: The Journal of Critical Food Studies, Bind 18, Nr. 4, 04.12.2018, s. 82-93.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  23. Udgivet

    Trivselsmålinger må ikke banaliseres til at være en vaccine mod mistrivsel. / Qvortrup, Lars.

    I: Politiken Skoleliv, 28.05.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  24. Udgivet

    Skolen er gjort til skydeskive i en kulturkamp forklædt som forskning. / Qvortrup, Lars.

    I: Politiken Skoleliv, 23.04.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  25. Udgivet

    Smagens didaktik. / Wistoft, Karen; Qvortrup, Lars.

    København : Akademisk Forlag, 2018. 159 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  26. Udgivet

    Inclusion : Dimensions of inclusion in education. / Qvortrup, Ane ; Qvortrup, Lars.

    I: International Journal of Inclusive Education, Bind 22, Nr. 7, 2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  27. Udgivet

    Inclusion : dimensions of inclusion in education. / Qvortrup, Ane ; Qvortrup, Lars.

    I: International Journal of Inclusive Education, Bind 2, Nr. 7, 2018, s. 803-817.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  28. Udgivet

    Læringsrapport 2017/skoler : Billund, Fredericia, Frederikssund, Haderslev, Hedensted, Holbæk, Horsens, Kolding, Nordfyn, Roskilde, Svendborg, Thisted og Vest-himmerland kommuner. / Qvortrup, Lars; Egelund, Niels.

    Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2018. 194 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  29. 2017
  30. Udgivet

    Hvad er smag, og hvordan underviser man i og med smag? / Qvortrup, Lars; Wistoft, Karen.

    Perspektiver på smag. red. / Jonatan Leer; Liselotte Hedegaard. Odense : Syddansk Universitet, 2017. s. 109-130 (Smag - skriftserie om smag; Nr. 6).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  31. Udgivet

    Jeg tog fejl i min marxistiske ungdom : mennesket har brug for ritualer - mange af dem. / Qvortrup, Lars.

    I: Politiken, 22.10.2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  32. Udgivet

    Fagligt lavt præsterende elever : hvem får støtte? / Egelund, Niels; Nordahl, Thomas; Hansen, Ole; Andersen, Pia Guttorm; Qvortrup, Lars.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2017. 59 s. (Empirisk skole- og dagtilbudsforskning; Nr. NCS #2 · 2017).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  33. Udgivet

    This is not Madama Butterfly. / Qvortrup, Lars.

    I: Peripeti - tidsskrift for dramaturgiske studier, Nr. Særnummer, 09.2017, s. 76-79.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  34. Udgivet

    A distinction of two discourses concerning wellbeing. / Wistoft, Karen; Qvortrup, Lars.

    I: MOJ Public health, Bind 6, Nr. 2, 15.08.2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  35. Udgivet

    Da børnene erobrede køkkenet. / Wistoft, Karen; Qvortrup, Lars.

    I: Weekendavisen, 04.08.2017, s. 12.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  36. Udgivet

    Portræt af elever med særlige behov : supplerende undervisning og specialundervisning i 13 kommuner. / Egelund, Niels; Nordahl, Thomas; Hansen, Ole; Andersen, Pia Guttorm; Qvortrup, Lars.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2017. 75 s. (Empirisk skole- og dagtilbudsforskning; Nr. NCS #1 · 2017).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  37. Udgivet

    Dimensions of taste qualifying didactic reflections on home economics education. / Wistoft, Karen; Qvortrup, Lars.

    2017. Abstract fra ARAHE, Tokyo, Japan.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  38. Udgivet

    Taste didactic reflection theory : a reflection model of taste dimensions for taste education. / Wistoft, Karen; Qvortrup, Lars.

    2017. Abstract fra Stop Making Sense, Philadelphia, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  39. Udgivet

    Undervisning er udøvelse af professionel dømmekraft. / Qvortrup, Lars.

    Evidens og dømmekraft: når evidens møder den pædagogiske praksis. red. / Claus Holm; Hanne Balsby Thingholm. Frederikshavn : Dafolo, 2017. s. 159-178 (Undervisning og læring).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  40. Accepteret/In press

    Forord. / Qvortrup, Lars.

    Styrken ved professionel læring: Ledelse af læring. Dafolo, 2017.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  41. Udgivet

    Konkurrencestaten og folkeskolen. / Qvortrup, Lars.

    Konkurrencestaten: og dens kritikere. red. / Søren Kaj Andersen. København : Djøf Forlag, 2017.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  42. Udgivet

    Resultater fra Kortlægningsundersøgelse for alle kommuner 2015 : Billund, Fredericia, Frederikssund, Haderslev, Hedensted, Holbæk, Horsens, Kolding, Nordfyn, Roskilde, Svendborg, Thisted og Vesthimmerland kommuner. / Qvortrup, Lars; Egelund, Niels; Nordahl, Thomas.

    Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2017. 148 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  43. 2016
  44. Udgivet

    L'insegnante oggi : obbiettivi di apprendimento, capitale professionale e comunità professional de apprendimento. / Qvortrup, Lars.

    I: Scuola Ticinese, Bind Anno XLV, Serie IV, Nr. 325, 04.2016, s. 15-20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  45. Udgivet

    Capacity building : data- and research-informed development of schools and teaching practices in Denmark and Norway. / Qvortrup, Lars.

    I: European Journal of Teacher Education, Bind 39, Nr. 5, 2016, s. 564-576.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  46. Udgivet

    Data- og forskningsbaseret læringsledelse. / Qvortrup, Lars.

    I: Liv i Skolen, Nr. 3, 2016, s. 6-19.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  47. Udgivet

    Det ved vi om professionelle læringsfællesskaber. / Qvortrup, Lars.

    11/16 udg. Dafolo, 2016. 81 s. (Det ved vi om...).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  48. Udgivet

    Forord. / Qvortrup, Lars.

    Professionel kapital: en forandring af undervisningen på alle skoler. red. / A. Hargreaves; M. Fullan. Dafolo, 2016. s. 9-14 (Undervisning og læring).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingForord/efterskriftFormidling

  49. Udgivet

    Hold kursen og hold ut : resultater fra kartleggningsundersøkelse i Kristiansand Kommune 2015: Resultater fra kartleggningsundersøkelse i Kristiansand Kommune 2015. / Nordahl, Thomas; Sunnevåg, Anne Karin; Qvortrup, Lars; Hansen, Line Skov; Hansen, Ole; Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt.

    Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2016. 100 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  50. Udgivet

    Hotel Pro Forma : laboratorium for æstetiske undersøgelser. / Qvortrup, Lars.

    I: Peripeti - tidsskrift for dramaturgiske studier, Nr. 25, 2016, s. 84-98.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  51. Udgivet

    Læringsrapport 2015 : Billund, Fredericia, Frederikssund, Haderslev, Hedensted, Holbæk, Horsens, Kolding, Nordfyn, Roskilde, Svendborg, Thisted og Vest-himmerland kommuner : sammenfatning. / Qvortrup, Lars; Egelund, Niels; Nordahl, Thomas.

    Aalborg : Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2016. 30 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  52. Udgivet

    Læringsrapport 2015 Skoler : Svendborg Kommune. / Egelund, Niels; Aasen, Ann Margareth; Nordahl, Thomas; Qvortrup, Lars.

    Aalborg : Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2016. 111 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  53. Udgivet

    Læringsrapport 2015 Skoler : Holbæk Kommune. / Egelund, Niels; Aasen, Ann Margareth; Nordahl, Thomas; Qvortrup, Lars.

    Aalborg : Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2016. 111 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  54. Udgivet

    Om lærerrollen : et kunnskapsgrunnlag. / Dahl, Thomas; Askling, Berit; Heggen, Kåre; Iversen Kulbrandstad, Lise; Lauvdal, Torunn; Qvortrup, Lars; Salvanes, Kjell G.; Skagen, Kaare; Skrøvset, Siw; Thue, Frederik W.

    Bergen : Fagbokforlaget, 2016. 250 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  55. Udgivet

    Skoleledelse som læringsledelse. / Qvortrup, Lars.

    Pædagogik og skoleledelse : en håndbog for skoleledere. København : Hans Reitzels Forlag, 2016. s. 25-48.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  56. Udgivet

    Skoler : læringsrapport 2015: Kolding Kommune. / Egelund, Niels; Øyen Nordahl, Sigrid; Nordahl, Thomas; Qvortrup, Lars.

    Aalborg : Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2016. 112 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  57. Udgivet

    Skoler : læringsrapport 2015: Thisted Kommune. / Degn, Lise; Egelund, Niels; Håland, Kjersti Sørmoen; Nordahl, Thomas; Qvortrup, Lars.

    Aalborg : Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2016. 113 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  58. Udgivet

    Skoler : læringsrapport 2015: Hedensted Kommune. / Degn, Lise; Bekkelien, Monica; Egelund, Niels; Nordahl, Thomas; Qvortrup, Lars.

    Aalborg : Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2016. 113 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  59. Udgivet

    Skoler : læringsrapport 2015: Vesthimmerlands Kommune. / Degn, Lise; Bekkelien, Monica; Egelund, Niels; Nordahl, Thomas; Qvortrup, Lars.

    Aalborg : Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2016. 112 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  60. Udgivet

    Skoler : læringsrapport 2015: Haderslev Kommune. / Egelund, Niels; Øyen Nordahl, Sigrid; Nordahl, Thomas; Qvortrup, Lars.

    Aalborg : Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2016. 109 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  61. Udgivet

    Skoler : læringsrapport 2015 : Roskilde Kommune. / Egelund, Niels; Håland, Kjersti Sørmoen; Nordahl, Thomas; Qvortrup, Lars.

    Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2016. 112 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  62. Udgivet

    Skoler : læringsrapport 2015: Horsens Kommune. / Qvortrup, Lars; Aasen, Ann Margareth; Egelund, Niels; Nordahl, Thomas.

    Aalborg : Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2016. 111 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  63. Udgivet

    Skoler : læringsrapport 2015: Nordfyns Kommune. / Degn, Lise; Egelund, Niels; Øyen Nordahl, Sigrid; Nordahl, Thomas; Qvortrup, Lars.

    Aalborg : Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2016. 107 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  64. Udgivet

    Skoler : læringsrapport 2015: Billund Kommune. / Degn, Lise; Bekkelien, Monica; Egelund, Niels; Nordahl, Thomas; Qvortrup, Lars.

    Aalborg : Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2016. 110 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  65. Udgivet

    Skoler : læringsrapport 2015: Frederikssund Kommune. / Qvortrup, Lars; Egelund, Niels; Håland, Kjersti Sørmoen; Nordahl, Thomas.

    Aalborg : Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2016. 110 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  66. Udgivet

    Skoler : Læringsrapport 2015 : Fredericia Kommune. / Qvortrup, Lars; Aasen, Ann Margareth; Egelund, Niels; Nordahl, Thomas.

    Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2016. 130 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  67. Udgivet

    The meaning of society : on Niklas Luhmann, "Die Gesellschaft der Gesellschaft" (1997). / Qvortrup, Lars.

    Schlüsselwerke der Systemtheorie. red. / Dirk Baecker. Wiesbaden : Springer, 2016. s. 455-472.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  68. 2014
  69. Udgivet

    Pædagogens grundfaglighed : Grundbog til pædagoguddannelsen. / Petersen, Mimi; Qvortrup, Lars; Tireli, Üzeyir; Valente, Ana Lisa; Christensen, Kira Saabye; Thidemann Faber, Stine; Frandsen, Pernille; Hansen, Ole Henrik; Pedersen, Kirsten Hyldahl; Kirkegaard, Preben Olund; Miller, Tanja; Mortensen, Anni; Nielsen, Margit Margrethe; Jerg, Kim; Nielsen, Kaare Werner; Kornerup, Ida (Redaktør); Næsby, Torben.

    Dafolo, 2014. (Den professionelle pædagog).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  70. 2010
  71. Udgivet

    10-4-løsning til folkeskolen. / Qvortrup, Lars; Hermann, Stefan; Jakobsen, Laust Joen; Mikkelsen, Harald.

    I: Berlingske Tidende, 04.06.2010, s. 17.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  72. Udgivet

    Uddannelsesforskning i balance. / Qvortrup, Lars.

    I: Dagbladet Information, 30.05.2010, s. 21.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  73. Udgivet

    Kemps kampagne mod DPU holder ikke. / Holm, Claus; Qvortrup, Lars; Jensen, Hans Siggaard; Kruse, Søren; Johansen, Per Lindblad; Kristensen, Jens Erik; Elkjær, Bente; Bayer, Martin.

    I: Dagbladet Information, 20.05.2010.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  74. Udgivet

    V for velfærd kræver satsning på viden. / Qvortrup, Lars.

    I: Berlingske Tidende, 06.03.2010, s. 3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  75. Udgivet

    Det asiatiske skolemirakel truer os. / Qvortrup, Lars.

    I: Politiken, 30.01.2010, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  76. Udgivet

    Den globale uddannelsessmerte. / Qvortrup, Lars.

    I: Asterisk, Nr. 53, 2010, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  77. Udgivet

    Eliten : død eller genfødt? / Qvortrup, Lars.

    I: Asterisk, Nr. 52, 2010, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  78. Udgivet

    Foreword. / Qvortrup, Lars; Weifang, Min.

    Frameworks for supporting lifelong learning. red. / Lars Qvortrup; Min Weifang. Beijing : Tong Xin Publishing House, 2010. s. 1-5.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  79. Udgivet

    Frameworks for supporting lifelong learning. / Qvortrup, Lars (Redaktør); Weifang, Min (Redaktør).

    Beijing : Tongxin Publishing House, 2010. 346 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  80. Udgivet

    Ro, renlighed og regelmæssighed. / Qvortrup, Lars.

    I: Asterisk, Nr. 51, 2010, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  81. 2009
  82. Udgivet

    Kan uddannelse redde klimaet? / Qvortrup, Lars.

    I: Berlingske Tidende, 11.12.2009, s. 17.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  83. Udgivet

    Folkeskolens vej mod toppen. / Qvortrup, Lars.

    I: Berlingske Tidende, 02.12.2009, s. 11.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  84. Udgivet

    Intelligente og dumme løsninger. / Qvortrup, Lars.

    I: Berlingske Tidende, 27.10.2009, s. 19.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  85. Udgivet

    Pædagogikkens sejrsgang. / Qvortrup, Lars.

    I: Berlingske Tidende, 16.09.2009, s. 13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  86. Udgivet

    Autoritetens professionalisering. / Qvortrup, Lars.

    I: Dagbladet Information, 22.08.2009, s. 14.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  87. Udgivet

    Intet så praktisk som en tavle og en lærer. / Qvortrup, Lars.

    I: Berlingske Tidende, 07.08.2009, s. 3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  88. Udgivet

    Gør det du er bedst til. / Qvortrup, Lars.

    I: Dagbladet Information, 19.04.2009, s. 20-21.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  89. Udgivet

    Undervisningsmiraklet i Singapore. / Qvortrup, Lars.

    I: Berlingske Tidende, 18.02.2009, s. 9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  90. Udgivet

    Obamas forvandling. / Qvortrup, Lars.

    I: Dagbladet Information, 15.02.2009, s. 20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  91. Udgivet

    Det generøse universitet. / Qvortrup, Lars.

    I: Asterisk, Nr. 50, 2009, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  92. Udgivet

    Kirken i det moderne samfund : paradoksfiguren Jesus Kristus. / Qvortrup, Lars.

    Risskov Kirke: en mosaik i tid og rum. Århus : Risskov Menighedsråd, 2009. s. 129-138.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  93. Udgivet

    LP modellen som kompetenceledelse. / Qvortrup, Lars.

    I: Skoleledelse, Bind 12, Nr. 8, 2009, s. 26-28.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  94. Udgivet

    LP-modellen : Læringsmiljø og Pædagogisk Analyse. / Egelund, Niels; Persson, Bengt; Qvortrup, Lars; Hansen, Ole (Redaktør); Nordahl, Thomas (Redaktør); Jelved, Marianne; Søreide, Ine Marie ERiksen; Visser, John.

    Frederikshavn : Dafolo, 2009. 107 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  95. Udgivet

    Mobning : en kulturkamp. / Qvortrup, Lars.

    I: Asterisk, Nr. 46, 2009, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  96. Udgivet

    Opdragelse : eller drømmen om det perfekte menneske. / Qvortrup, Lars.

    I: Asterisk, Nr. 47, 2009, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  97. Udgivet

    Sans for faget. / Qvortrup, Lars.

    I: Asterisk, Nr. 48, 2009, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  98. Udgivet

    Tiden er meget større end 'mig selv'. / Qvortrup, Lars.

    I: Asterisk, Nr. 45, 2009, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  99. Udgivet

    Undervisningens trylleri. / Qvortrup, Lars.

    I: Asterisk, Nr. 49, 2009, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  100. Udgivet

    Undervisningsmiraklet i Singapore. / Qvortrup, Lars.

    I: Skolen i morgen, Bind 13, Nr. 1, 2009, s. 14-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  101. 2008
  102. Udgivet

    Kald det kærlighed, kald det... / Qvortrup, Lars.

    I: Dagbladet Information, 18.12.2008, s. 20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  103. Udgivet

    Grådighedens kollaps. / Qvortrup, Lars.

    I: Dagbladet Information, 08.12.2008, s. 20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  104. Udgivet

    Vesten og det kreative monopol. / Qvortrup, Lars.

    I: Dagbladet Information, 30.09.2008, s. 20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  105. Udgivet

    Dannelse og evidens. / Qvortrup, Lars.

    I: Folkeskolen, 19.09.2008, s. 27.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  106. Udgivet

    Hellere dårligt end dyrt. / Qvortrup, Lars.

    I: Berlingske Tidende, 10.09.2008, s. 9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  107. Udgivet

    Pædagogikken viser vejen til det nye Paradis : Videnssamfundet. / Qvortrup, Lars.

    I: Dagbladet Information, 01.08.2008, s. 16-17.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  108. Udgivet

    Den nye Tour. / Qvortrup, Lars.

    I: Dagbladet Information, 23.07.2008, s. 20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  109. Udgivet

    Transparens er tidens ideal. / Qvortrup, Lars.

    I: Dagbladet Information, 17.07.2008, s. 20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

Forrige 1 2 Næste