Sprogforståeler og sproglig evaluering i daginstitutioner. / Holm, Lars; Ahrenkiel, Annegrethe.
I: Sprogforum, 06.03.2023.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Skriften på væggen. Når børn skaber literacy i daginstitutionen. / Laursen, Helle Pia; Holm, Lars; Ahrenkiel, Annegrethe.
I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift, Bind 23, Nr. 1, 2023, s. 1-13.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Places of heteroglossia in everyday interaction. / Holm, Lars; Ahrenkiel, Annegrethe.
2022. 1-12 Abstract fra RECE 2022 - Vancouver, Canada, Vancouver, Canada.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Sproglig evaluering af flersprogede - på tværs. / Holm, Lars.
2022. Abstract fra Nordand 15: Den femtende konference om Nordens sprog som andetsprog, Reykjavik.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Children´s language play as collaborative improvisations - rethinking paths to literacy. / Holm, Lars; Ahrenkiel, Annegrethe.
I: Journal of Early Childhood Literacy, 2022.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Nye perspektiver på børnesprog : børns indbyrdes sprogbrug. / Ahrenkiel, Annegrethe; Holm, Lars.
I: Børns Hverdag, Bind 2021, Nr. 6, 12.2021, s. 4-6.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Children’s language use in ECEC in a child perspective. / Ahrenkiel, Annegrethe; Holm, Lars; Eilenberg, Laura.
I: Ethnography and Education, Bind 16, Nr. 4, 06.2021, s. 420-436.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Language play in a child perspective. / Holm, Lars; Ahrenkiel, Annegrethe.
2021. Paper præsenteret ved Childhood & Time , Tampere, Finland.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Det upåagtede børnesprog. En kvantitativ og kvalitativ analyse og diskussion af peer talk i en daginstitution. / Ahrenkiel, Annegrethe; Eilenberg, Laura; Holm, Lars.
I: Viden om Literacy, Bind 28, 11.2020, s. 6-12.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Sproglig evaluering i skoler og daginstitutioner. / Holm, Lars.
Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2020. 151 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Documentation of children´s language development : a critical analysis and discussion of the conceptualisation of language in widespread language assessments. / Ahrenkiel, Annegrethe; Holm, Lars.
Documentation in institutional contexts of early childhood. red. / Maarit Alasuutari. Wiesbaden : Springer, 2020. s. 41-57.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
An odd couple? literacy and multilingualism in day care centers. / Holm, Lars.
Reconceptualizing connections between language, literacy and learning. red. / Sangeeta Bagga-Gupta; Anne Golden; Lars Holm; Helle Pia Laursen; Anne Pitkänen-Huhta. Cham : Springer, 2020. s. 127-143 (Educational Linguistics, Bind 39).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Er dit barns sprog alderssvarende? / Holm, Lars.
Problembarna: metoder og manualer i barnehage, skole og barnevern. red. / Mari Pettersvold; Solveig Østrem. Oslo : Cappelen Damm, 2019. s. 101-118.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Globalisation and academic literacy. / Holm, Lars.
2019. Abstract fra Education in a globalized world, Uppsala, Sverige.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Ti års test af literacy. / Holm, Lars.
Tegn på sprog : set udefra: fire perspektiver. red. / Helle Pia Laursen. København : Forlaget UCC, 2019. s. 41-58.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Preface. / Bagga-Gupta, Sangeeta; Golden, Anne; Holm, Lars et al.
Preface. Bind 39 2019. s. v-vi (Educational Linguistics).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Beyond washback effect: A multi-disciplinary approach exploring how testing becomes part of everyday school life focussed on the Construction of pupils´cleverness. / Holm, Lars; Kousholt, Kristine.
I: Annual Review of Critical Psychology (Online), Bind 16, 2019, s. 917-952.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Effektfuld pædagogisk praksis : "Fremtidens dagtilbud" som case. / Ahrenkiel, Annegrethe; Holm, Lars; Vilholm, Fina Lewenhaupt.
I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift, Nr. 1, 2019, s. 16-25.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Reconceptualizing Connections between Language, Literacy and Learning. / Laursen, Helle Pia (Redaktør); Pitkänen-Huhta, Anne (Redaktør); Holm, Lars (Redaktør) et al.
Springer, 2019. (Educational Linguistics, Bind 39).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
Perspektiver på testning av flerspråklige barns lesing på et andrespråk. / Monsen, Marte; Holm, Lars.
Norsk som andrespråk: Læringsteoretiske perspektiver. red. / Ann-Kristin Gujord; Gunhild Tveit Randen. Oslo : Cappelen Damm, 2018. s. 404-421.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
To år bagud : en kritisk analyse og diskussion af sprogforståelsen i forsknings- og udviklingsprogrammet ”Fremtidens dagtilbud”. / Holm, Lars; Ahrenkiel, Annegrethe.
I: Barn, Bind 36, Nr. 2, 11.10.2018, s. 29-46.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Analyzing literacy education : the Scandinavian scene. / Holm, Lars; Hermansson, Carina; Wedin, Åsa.
I: Language and Education, Bind 31, Nr. 5, 12.07.2017, s. 395-399.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Constructions of the literacy competence levels of multilingual students. / Holm, Lars.
I: Language and Education, Bind 31, Nr. 5, 12.07.2017, s. 449-462.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Rammesætning af det sprogpædagogiske arbejde med tosprogede småbørn. / Holm, Lars.
2017. Paper præsenteret ved Nordand 13, Vasa, Finland.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Sproglige kategoriseringer af småbørn. / Holm, Lars.
I: Forskning i Pædagogers Profession og Uddannelse, Bind 1, Nr. 1, 02.2017, s. 21-38.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
At lære sig "de kloge damer"s sprog : Studerendes perspektiver på akademisk skrivning. / Holm, Lars; Clemensen, Nana.
I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Bind 12, Nr. 23, 2017, s. 37-51.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Relocalising academic literacy : Diversity, writing and collective learning in an international Master´s programme. / Clemensen, Nana; Holm, Lars.
I: Learning and Teaching: The International Journal of Higher Education in the Social Sciences, Bind 10, Nr. 3, 2017, s. 34-55.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Sprog : i etnografisk praksis. / Laursen, Helle Pia; Holm, Lars.
Pædagogisk antropologi: tilgange og begreber. red. / Eva Gulløv; Gritt B. Nielsen; Ida Wentzel Winther. København : Hans Reitzels Forlag, 2017. s. 157-167 (Pædagogik og Samfund; Nr. 1).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Preschool literacy and second language learners. / Holm, Lars.
2016. Paper præsenteret ved Eurosla26, Jyväskylä, Finland.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Heldagsskoler : rationale og diskurser. / Holm, Lars.
I: Unge Pædagoger, Nr. 1, 03.2016, s. 5-12.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Læsetest og flersprogede elever. / Holm, Lars.
I: Nordand – Nordisk tidsskrift for andrespråksforskning , Bind 10, Nr. 2, 12.2015, s. 53-73.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Researching extended schooling ethnographically : with Danish all-day schools as examples. / Holm, Lars.
I: International Journal for Research on Extended Education, IJREE, Bind 3, Nr. 1, 07.2015, s. 39-51.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Tegn på sprog - tegn på dygtighed : perspektiver på testing af flersprogede elevers literacykompetence. / Holm, Lars.
2015. Abstract fra Nordand 12, Hamar, Norge.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Localising supranational concepts of literacy. / Holm, Lars.
2015. Abstract fra Georgetown University Round Table on Languages and Lingistics, Washington, USA.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Teachers´constructions of multilingual students competence levels in literacy. / Holm, Lars.
2015. Abstract fra NERA 2015, Gothenburg, Sverige.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
"Var är din rygg?" : en analys av språklig bedömningspraktik på förskolar i Danmark. / Holm, Lars.
Utvärdring och pedagogisk bedömning i förskolan. red. / Gunnar Åsén. Stockholm : Liber, 2015. s. 186-197.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
De nationale test og læreres konstruktion af dygtighed i læsning. / Holm, Lars.
I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 52, Nr. 3, 2015, s. 86-99.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Die Dänischen Ganztagsschulen - Hintergründe und zentrale Diskurse. / Holm, Lars.
Jahrbuch Ganztagsschule 2016: Wie sozial ist die Ganztagsschule?. red. / Sabine Maschke; Gunild Schulz-Gade; Ludwig Stecher. Schwalbach : debus pädagogik verlag , 2015. s. 217-228 (Jahrbuch Gnztagsschule).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Kan du tage pigen op af kufferten? en analyse af sproglig evaluering i daginstitutioner. / Holm, Lars.
Kritiska perspektiv på bedömning och dokumentation. red. / Johan Söderman; Björn Sundmark; Lisa Asp-Onsjö. Malmö Högskola, 2015. s. 103-127 (Educare; Nr. 2, Bind 2015).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Læreropfattelser og praksis i relation til de nationale test i dansk/læsning. / Holm, Lars.
I: Cepra-Striben, Nr. 18, 2015, s. 58-64.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Sprogtest i daginstitutioner. / Holm, Lars; Schmidt, Lene S. K. .
Test og prøvelser: oprindelse, udvikling, aktualitet. red. / Karen E. Andreasen; Mette Buchardt; Annette Rasmussen; Christian Ydesen. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2015. s. 121-140 (Serie om lærings-, forandrings- og organisationsudviklingsprocesser, Bind 6).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Literacy testing objects as co-actors in framing bilingual childrens literacy development. / Holm, Lars.
2014. Abstract fra AILA World Congress 2014, Brisbane, Australien.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Researching literacy practices in transition. / Holm, Lars.
2014. Abstract fra AILA World Congress 2014, Brisbane, Australien.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
De nationale test som redskab i folkeskolen. / Holm, Lars.
Klasseledelsens dilemmaer: fortsatte magtkampe i praksis, pædagogik og politik. red. / John Krejsler; Lejf Moos. 1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2014. s. 340-358 (Undervisning og læring; Nr. 2014-8).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Parental perspectives on Danish full-day schools for ethnic-minority students. / Holm, Lars.
I: International Journal About Parents in Education, Bind 8, Nr. 1, 2014, s. 26-33.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Evalueringsredskabers funktion i forhold til rammesætning af tosprogede elevers literacy. / Holm, Lars.
2013. Abstract fra Nordand 11, Stockholm, Sverige.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Literacy Practices in Transition : Perspectives from the Nordic Countries. / Anne, Pitkänen-Huhta, (Redaktør); Holm, Lars (Redaktør).
1. udg. Bristol : Multilingual Matters, 2012. 247 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
Literacy Practices in Transition : Setting the Scene. / Holm, Lars; Pitkänen-Huhta, Anne.
Literacy Practices in Transition: Perspectives from the Nordic Countries. red. / Anne Pitkänen-Huhta; Lars Holm. Bristol : Multilingual Matters, 2012. s. 1-23.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Localizing Supranational Concepts of Literacy in Adult Second Language Teaching. / Holm, Lars; Pöyhönen, Sari.
Bristol : Multilingual Matters, 2012. 20 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
Researching biliteracy in urban schools. / Laursen, Helle Pia; Holm, Lars.
2012. Abstract fra Sociolinguistics Symposium, Berlin, Tyskland.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Language testing as a literacy artefact. / Holm, Lars.
2012. Abstract fra NERA, Copenhagen, Danmark.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Researching language and literacy testing as social practice. / Holm, Lars.
2011. Abstract fra AILA 2011 The 16th World Congress of Applied Linguistics, Beijing, Kina.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Literacy testing practices in transition. / Holm, Lars.
2011. Abstract fra Mobility language literacy conference.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Heldagsskoler for etniske minoritetselever : en analyse af forældreperspektiver på et lokalt skoleforsøg. / Holm, Lars.
I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift, Bind 59, Nr. 1, 2011, s. 47-55.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Migrants and literacy crises. / Laursen, Helle Pia; Holm, Lars.
I: A P P L E S, Bind 5, Nr. 2, 2011, s. 3-16.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Sprogtestning af tosprogede småbørn : en pædagogisk-antropologisk analyse af institutionel praksis. / Holm, Lars.
2011. Abstract fra nordand 10 , Reykjavik.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Dansk som andetsprog : Pædagogiske og didaktiske persepktiver. / Laursen, Helle Pia; Holm, Lars.
Frederiksberg : Dansklærerforeningen, 2010. 206 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Formidling
Evaluation of language and literacy in kindergartens and schools : For what purpose(s)? / Holm, Lars.
Active citizenship: abstracts: NERA's 38th Congress. red. / Nanny Hartsmar. NFPF: Nordiske uddannelsesforskningsforening, 2010. s. 65.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Konferenceabstrakt i proceedings › Forskning › peer review
Inledning. / Holm, Lars; Laursen, Helle Pia.
Språklig praxis i förskolan. Lund : Studentlitteratur, 2010. s. 7-15.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Muligt at skabe pædagog-lærersamarbejde. / Holm, Lars.
I: Liv i Skolen, Bind 12, Nr. 3, 2010, s. 24-28.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Når sprog skal vurderes : analytiske perspektiver på sprogtest. / Holm, Lars.
I: Sprogmuseet (http://sprogmuseet.dk), 2010, s. 1-8.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Perspektiver på evaluering af børns sproglige udvikling. / Holm, Lars.
I: Århus Pædagoger, Nr. 4, 2010, s. 10-11.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Språklig praxis i förskolan. / Holm, Lars (Redaktør); Laursen, Helle Pia (Redaktør).
Lund : Studentlitteratur, 2010. 128 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
Språklig utvärdering i förskolan. / Holm, Lars.
Spåklig praksis i förskolan. Lund : Studentlitteratur, 2010. s. 73-90.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
En bog om sprog i daginstitutioner : analyser af sproglig praksis. / Holm, Lars (Redaktør); Laursen, Helle (Redaktør).
1. udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2009. 176 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning
Evaluering af sprogvurderingsmaterialer i daginstitutioner : en undersøgelse af sproglig vurderingspraksis i Københavns Kommune. / Holm, Lars.
København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2009. 34 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Heldagsskolen som uddannelsespolitisk initiativ. Tredje statusrappport 2008-2009. / Holm, Lars.
København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2009. 31 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Indledning. / Holm, Lars; Laursen, Helle.
En bog om sprog i daginstitutioner: analyser af sproglig praksis. red. / Lars Holm; Helle Pia Laursen. 1. udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2009. s. 7-18.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Forord/efterskrift › Forskning
Sprog som social praksis. / Holm, Lars; Laursen, Helle Pia.
I: Vera: tidsskrift for pædagoger, Nr. 48, 2009, s. 37-41.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Sproglig evaluering i daginstituioner : hvad er formålet? / Holm, Lars.
I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift, Bind 4, Nr. 9, 2009, s. 26-33.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Sproglig evaluering i daginstitutioner. / Holm, Lars.
En bog om sprog i daginstitutioner: analyser af sproglig praksis. red. / Lars Holm; Helle Pia Laursen. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2009. s. 101-125.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Who evaluates the evaluation? an analysis of computer-adaptive testing using literacy as an example. / Holm, Lars.
I: Nordisk Pedagogik, Bind 29, Nr. 1, 2009, s. 137-148.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Die Kooperation zwischen Ganztagsschulen und Eltern in Dänemark : Herausforderungen und Möglichkeiten. / Holm, Lars.
Ganztagsschule: Perspektiven aus Wissenschaft und Praxis. red. / Doris Bosse; Ingelore Mammes; Christan Nerowski. Bamberg : University of Bamberg Press, 2008. s. 109-125.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Heldagsskolen som uddannelsespolitisk initiativ : anden statusrapport 2007-2008. / Holm, Lars.
København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2008. 32 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Ilinniarneq arlariinnillu oqaaseqarneq naliliisarnikkut isigalugu. / Holm, Lars.
Uddannelsesseminar 2006. red. / Grønlands Landsstyre. 2008.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Konferencebidrag i proceedings › Forskning
Literacy practices in school-home conversations. / Holm, Lars.
2008. Abstract fra The new goal-orientation of research strategies. NERA´s 36st Congress, København, Danmark.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning
Test og evaluering som redskab i folkeskolen. / Holm, Lars.
Klasseledelse: magtkampe i praksis, pædagogik og politik. Frederikshavn : Dafolo, 2008. s. 245-261.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
The construction of a common European literacy : a critical discussion of standardisation. / Holm, Lars.
AILA 2008. Universitätsverlag Rhein-Ruhr OHG, 2008. s. 1-13.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Konferenceabstrakt i proceedings › Forskning
Who evaluates the evaluation? an analysis of the Danish folkschools national it-based tests using Danish/reading as an example. / Holm, Lars.
NERA 2008. Nordisk Förening för pedagogisk forskning, 2008. s. 1-14.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Konferenceabstrakt i proceedings › Forskning
Den multimodale og multilingvale udfordring til skriveundervisning på begyndertrinnet. / Holm, Lars; Laursen, Helle Pia.
Skrive for nåtid og framtid: Skriving i arbeidsliv og skole. red. / Synnøve Matre; Torlaug Løkensgard Hoel. Bind 1 1. udg. Trondheim : TAPIR Akademisk Forlag, 2007. s. 180-191.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Heldagsskolen som uddannelsespolitisk initiativ. Første statusrapport 2006-2007. / Holm, Lars; Valentin, Karen.
Odense : Odense Kommune, 2007. 30 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Heldagsskoler som uddannelsespolitisk strategi i relation til tosprogede børn. / Holm, Lars.
I: Skolen i morgen, Bind 11, Nr. 3, 2007, s. 13-15.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Hvem tester testen? En analyse af folkeskolens nationale it-baserede test med dansk/læsning som eksempel. / Holm, Lars.
Nye sociale teknologier i folkeskolen: kampen om dannelsen. red. / Lejf Moos. 1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2007. s. 67-78.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Indkøringsvanskeligheder eller fejlinvestering? De nationale test til eftersyn. / Holm, Lars.
I: Skolen i morgen, Bind 11, Nr. 2, 2007, s. 5-8.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Konstruktionen af en fælles europæisk skriftlighed. En kritisk diskussion. / Holm, Lars.
Skrive for nåtid og framtid.: Skriving i arbeidsliv og skole. red. / Synnøve Matre; Torlaug Løkensgard Hoel. Bind 1 1. udg. Trondheim : TAPIR Akademisk Forlag, 2007. s. 52-62.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Læring og flersprogethed i et evalueringsmæssigt perspektiv. / Holm, Lars.
Uddannelsesseminar 2006. Nuuk : Grønlands Hjemmestyre, 2007.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til rapport › Forskning
Perspektiver på de skriftlige test i dansk som andetsprog for voksne. / Holm, Lars.
I: Fokus, Bind 2007, Nr. 40, 2007, s. 10-15.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Sprogtests i et andetsprogsperspektiv : med særligt henblik på literacy. / Holm, Lars.
I: Nordand – Nordisk tidsskrift for andrespråksforskning , Bind 1, Nr. 2, 2007, s. 57-77.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Forskningsmæssige tilgange til literacy. / Holm, Lars.
Ord och bild ger mening. 1. udg. Stockholm : Natur & Kultur, 2006.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Ole Bole bag skærmen. / Holm, Lars; Laursen, Helle Pia.
I: Sprog & integration, Bind nr. 2 - Juni 2006, 2006.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Et andetsprogsperspektiv på tilgange til sproglig evaluering. / Holm, Lars.
I: Sproglig vurdering af tosprogede elevers danske skriftsprog, Bind Tema 2005, 2005.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Hvad er god andetsprogsundervinsing? / Holm, Lars.
I: Undervisningsministeriets Tidsskrift Uddannelse, Bind 2005, Nr. 5, 2005.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Skriftlighed og sociale praktikker. - et etnografiks blik på læsning og skrivning. / Holm, Lars.
Pædagogisk antropologi: - et fag i tilblivelse. København : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2005.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Sproglig evaluering gør en forskel. / Holm, Lars.
I: Sprog & integration, Bind 2005, Nr. nr. 1, 2005.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Hvilken vej ind i hvilken skriftlighed? Et studie af undervisning i skriftlighed i dasnk som andetsprog for voksne. / Holm, Lars.
1.udg. udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2004.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling
Hvilken vej ind i hvilken skriftlighed? Et studie af skriftligheden i dansk som andetsprog for voksne. / Holm, Lars.
NORDAND 6. Sjätte konferensen om Nordens språk som andraspråk.. Lund : Samlignsnummer för enstaka enskilt utgivna arbeteb, 2004.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til rapport › Forskning
Tekstproduktion i dansk som andetsprog for voksne. Hvordan spiller backwash ind? / Holm, Lars.
Taler de dansk? Aktuel forskning i dansk som andetsprog. København : Museum Tusculanum, 2004. (Københavnerstudier i tosprogethed.; Nr. bd. 37).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Ole Bole bag skærmen. / Holm, Lars; Laursen, Helle Pia.
København : upubliceret rapport, 2003. 36 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Sproglig vurdering af tosprogede elevers danske skriftsprog. / Holm, Lars.
I: Sproglig vurdering af tosprogede elevers danske skriftsprog, Bind 2001, Nr. 4, 2001.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling