DPU

Aarhus Universitets segl

Lars Holm

  1. 2023
  2. Udgivet

    Sprogforståeler og sproglig evaluering i daginstitutioner. / Holm, Lars; Ahrenkiel, Annegrethe.

    I: Sprogforum, 06.03.2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Udgivet

    Skriften på væggen. Når børn skaber literacy i daginstitutionen. / Laursen, Helle Pia; Holm, Lars; Ahrenkiel, Annegrethe.

    I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift, Bind 23, Nr. 1, 2023, s. 1-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  4. 2022
  5. Udgivet

    Places of heteroglossia in everyday interaction. / Holm, Lars; Ahrenkiel, Annegrethe.

    2022. 1-12 Abstract fra RECE 2022 - Vancouver, Canada, Vancouver, Canada.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  6. Udgivet

    Sproglig evaluering af flersprogede - på tværs. / Holm, Lars.

    2022. Abstract fra Nordand 15: Den femtende konference om Nordens sprog som andetsprog, Reykjavik.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  7. E-pub ahead of print

    Children´s language play as collaborative improvisations - rethinking paths to literacy. / Holm, Lars; Ahrenkiel, Annegrethe.

    I: Journal of Early Childhood Literacy, 2022.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  8. 2021
  9. Udgivet

    Nye perspektiver på børnesprog : børns indbyrdes sprogbrug. / Ahrenkiel, Annegrethe; Holm, Lars.

    I: Børns Hverdag, Bind 2021, Nr. 6, 12.2021, s. 4-6.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  10. Udgivet

    Children’s language use in ECEC in a child perspective. / Ahrenkiel, Annegrethe; Holm, Lars; Eilenberg, Laura.

    I: Ethnography and Education, Bind 16, Nr. 4, 06.2021, s. 420-436.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. Udgivet

    Language play in a child perspective. / Holm, Lars; Ahrenkiel, Annegrethe.

    2021. Paper præsenteret ved Childhood & Time , Tampere, Finland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  12. 2020
  13. Udgivet

    Det upåagtede børnesprog. En kvantitativ og kvalitativ analyse og diskussion af peer talk i en daginstitution. / Ahrenkiel, Annegrethe; Eilenberg, Laura; Holm, Lars.

    I: Viden om Literacy, Bind 28, 11.2020, s. 6-12.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  14. Udgivet

    Sproglig evaluering i skoler og daginstitutioner. / Holm, Lars.

    Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2020. 151 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  15. Udgivet

    Documentation of children´s language development : a critical analysis and discussion of the conceptualisation of language in widespread language assessments. / Ahrenkiel, Annegrethe; Holm, Lars.

    Documentation in institutional contexts of early childhood. red. / Maarit Alasuutari. Wiesbaden : Springer, 2020. s. 41-57.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  16. Udgivet

    An odd couple? literacy and multilingualism in day care centers. / Holm, Lars.

    Reconceptualizing connections between language, literacy and learning. red. / Sangeeta Bagga-Gupta; Anne Golden; Lars Holm; Helle Pia Laursen; Anne Pitkänen-Huhta. Cham : Springer, 2020. s. 127-143 (Educational Linguistics, Bind 39).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  17. 2019
  18. Udgivet

    Er dit barns sprog alderssvarende? / Holm, Lars.

    Problembarna: metoder og manualer i barnehage, skole og barnevern. red. / Mari Pettersvold; Solveig Østrem. Oslo : Cappelen Damm, 2019. s. 101-118.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  19. Udgivet

    Globalisation and academic literacy. / Holm, Lars.

    2019. Abstract fra Education in a globalized world, Uppsala, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  20. Udgivet

    Ti års test af literacy. / Holm, Lars.

    Tegn på sprog : set udefra: fire perspektiver. red. / Helle Pia Laursen. København : Forlaget UCC, 2019. s. 41-58.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  21. Udgivet

    Preface. / Bagga-Gupta, Sangeeta; Golden, Anne; Holm, Lars et al.

    Preface. Bind 39 2019. s. v-vi (Educational Linguistics).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  22. Udgivet

    Beyond washback effect: A multi-disciplinary approach exploring how testing becomes part of everyday school life focussed on the Construction of pupils´cleverness. / Holm, Lars; Kousholt, Kristine.

    I: Annual Review of Critical Psychology (Online), Bind 16, 2019, s. 917-952.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  23. Udgivet

    Effektfuld pædagogisk praksis : "Fremtidens dagtilbud" som case. / Ahrenkiel, Annegrethe; Holm, Lars; Vilholm, Fina Lewenhaupt.

    I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift, Nr. 1, 2019, s. 16-25.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  24. Udgivet

    Reconceptualizing Connections between Language, Literacy and Learning. / Laursen, Helle Pia (Redaktør); Pitkänen-Huhta, Anne (Redaktør); Holm, Lars (Redaktør) et al.

    Springer, 2019. (Educational Linguistics, Bind 39).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  25. 2018
  26. Udgivet

    Perspektiver på testning av flerspråklige barns lesing på et andrespråk. / Monsen, Marte; Holm, Lars.

    Norsk som andrespråk: Læringsteoretiske perspektiver. red. / Ann-Kristin Gujord; Gunhild Tveit Randen. Oslo : Cappelen Damm, 2018. s. 404-421.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  27. Udgivet

    To år bagud : en kritisk analyse og diskussion af sprogforståelsen i forsknings- og udviklingsprogrammet ”Fremtidens dagtilbud”. / Holm, Lars; Ahrenkiel, Annegrethe.

    I: Barn, Bind 36, Nr. 2, 11.10.2018, s. 29-46.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  28. 2017
  29. Udgivet

    Analyzing literacy education : the Scandinavian scene. / Holm, Lars; Hermansson, Carina; Wedin, Åsa.

    I: Language and Education, Bind 31, Nr. 5, 12.07.2017, s. 395-399.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  30. Udgivet

    Constructions of the literacy competence levels of multilingual students. / Holm, Lars.

    I: Language and Education, Bind 31, Nr. 5, 12.07.2017, s. 449-462.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  31. Udgivet

    Rammesætning af det sprogpædagogiske arbejde med tosprogede småbørn. / Holm, Lars.

    2017. Paper præsenteret ved Nordand 13, Vasa, Finland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  32. Udgivet

    Sproglige kategoriseringer af småbørn. / Holm, Lars.

    I: Forskning i Pædagogers Profession og Uddannelse, Bind 1, Nr. 1, 02.2017, s. 21-38.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  33. Udgivet

    At lære sig "de kloge damer"s sprog : Studerendes perspektiver på akademisk skrivning. / Holm, Lars; Clemensen, Nana.

    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Bind 12, Nr. 23, 2017, s. 37-51.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  34. Udgivet

    Relocalising academic literacy : Diversity, writing and collective learning in an international Master´s programme. / Clemensen, Nana; Holm, Lars.

    I: Learning and Teaching: The International Journal of Higher Education in the Social Sciences, Bind 10, Nr. 3, 2017, s. 34-55.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  35. Udgivet

    Sprog : i etnografisk praksis. / Laursen, Helle Pia; Holm, Lars.

    Pædagogisk antropologi: tilgange og begreber. red. / Eva Gulløv; Gritt B. Nielsen; Ida Wentzel Winther. København : Hans Reitzels Forlag, 2017. s. 157-167 (Pædagogik og Samfund; Nr. 1).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  36. 2016
  37. Udgivet

    Preschool literacy and second language learners. / Holm, Lars.

    2016. Paper præsenteret ved Eurosla26, Jyväskylä, Finland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  38. Udgivet

    Heldagsskoler : rationale og diskurser. / Holm, Lars.

    I: Unge Pædagoger, Nr. 1, 03.2016, s. 5-12.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  39. 2015
  40. Udgivet

    Læsetest og flersprogede elever. / Holm, Lars.

    I: Nordand – Nordisk tidsskrift for andrespråksforskning , Bind 10, Nr. 2, 12.2015, s. 53-73.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  41. Udgivet

    Researching extended schooling ethnographically : with Danish all-day schools as examples. / Holm, Lars.

    I: International Journal for Research on Extended Education, IJREE, Bind 3, Nr. 1, 07.2015, s. 39-51.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  42. Udgivet

    Tegn på sprog - tegn på dygtighed : perspektiver på testing af flersprogede elevers literacykompetence. / Holm, Lars.

    2015. Abstract fra Nordand 12, Hamar, Norge.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  43. Udgivet

    Efterord. / Holm, Lars.

    Critical literacy i svensk klassrumskontext. red. / Berit Lundgren; Ulla Damber. Umeå : Umeå Universitet, 2015. s. 189-198 (Nordsvenska, Bind 22).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  44. Udgivet

    Localising supranational concepts of literacy. / Holm, Lars.

    2015. Abstract fra Georgetown University Round Table on Languages and Lingistics, Washington, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  45. Udgivet

    Teachers´constructions of multilingual students competence levels in literacy. / Holm, Lars.

    2015. Abstract fra NERA 2015, Gothenburg, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  46. Udgivet

    "Var är din rygg?" : en analys av språklig bedömningspraktik på förskolar i Danmark. / Holm, Lars.

    Utvärdring och pedagogisk bedömning i förskolan. red. / Gunnar Åsén. Stockholm : Liber, 2015. s. 186-197.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  47. Udgivet

    De nationale test og læreres konstruktion af dygtighed i læsning. / Holm, Lars.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 52, Nr. 3, 2015, s. 86-99.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  48. Udgivet

    Die Dänischen Ganztagsschulen - Hintergründe und zentrale Diskurse. / Holm, Lars.

    Jahrbuch Ganztagsschule 2016: Wie sozial ist die Ganztagsschule?. red. / Sabine Maschke; Gunild Schulz-Gade; Ludwig Stecher. Schwalbach : debus pädagogik verlag , 2015. s. 217-228 (Jahrbuch Gnztagsschule).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  49. Udgivet

    Kan du tage pigen op af kufferten? en analyse af sproglig evaluering i daginstitutioner. / Holm, Lars.

    Kritiska perspektiv på bedömning och dokumentation. red. / Johan Söderman; Björn Sundmark; Lisa Asp-Onsjö. Malmö Högskola, 2015. s. 103-127 (Educare; Nr. 2, Bind 2015).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  50. Udgivet

    Læreropfattelser og praksis i relation til de nationale test i dansk/læsning. / Holm, Lars.

    I: Cepra-Striben, Nr. 18, 2015, s. 58-64.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  51. Udgivet

    Sprogtest i daginstitutioner. / Holm, Lars; Schmidt, Lene S. K. .

    Test og prøvelser: oprindelse, udvikling, aktualitet. red. / Karen E. Andreasen; Mette Buchardt; Annette Rasmussen; Christian Ydesen. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2015. s. 121-140 (Serie om lærings-, forandrings- og organisationsudviklingsprocesser, Bind 6).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  52. 2014
  53. Udgivet

    Literacy testing objects as co-actors in framing bilingual childrens literacy development. / Holm, Lars.

    2014. Abstract fra AILA World Congress 2014, Brisbane, Australien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  54. Udgivet

    Researching literacy practices in transition. / Holm, Lars.

    2014. Abstract fra AILA World Congress 2014, Brisbane, Australien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  55. Udgivet

    De nationale test som redskab i folkeskolen. / Holm, Lars.

    Klasseledelsens dilemmaer: fortsatte magtkampe i praksis, pædagogik og politik. red. / John Krejsler; Lejf Moos. 1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2014. s. 340-358 (Undervisning og læring; Nr. 2014-8).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  56. Udgivet

    Parental perspectives on Danish full-day schools for ethnic-minority students. / Holm, Lars.

    I: International Journal About Parents in Education, Bind 8, Nr. 1, 2014, s. 26-33.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  57. 2013
  58. Udgivet

    Evalueringsredskabers funktion i forhold til rammesætning af tosprogede elevers literacy. / Holm, Lars.

    2013. Abstract fra Nordand 11, Stockholm, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  59. 2012
  60. Udgivet

    Literacy Practices in Transition : Perspectives from the Nordic Countries. / Anne, Pitkänen-Huhta, (Redaktør); Holm, Lars (Redaktør).

    1. udg. Bristol : Multilingual Matters, 2012. 247 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  61. Udgivet

    Literacy Practices in Transition : Setting the Scene. / Holm, Lars; Pitkänen-Huhta, Anne.

    Literacy Practices in Transition: Perspectives from the Nordic Countries. red. / Anne Pitkänen-Huhta; Lars Holm. Bristol : Multilingual Matters, 2012. s. 1-23.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  62. Udgivet

    Localizing Supranational Concepts of Literacy in Adult Second Language Teaching. / Holm, Lars; Pöyhönen, Sari.

    Bristol : Multilingual Matters, 2012. 20 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  63. Udgivet

    Researching biliteracy in urban schools. / Laursen, Helle Pia; Holm, Lars.

    2012. Abstract fra Sociolinguistics Symposium, Berlin, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  64. Udgivet

    Language testing as a literacy artefact. / Holm, Lars.

    2012. Abstract fra NERA, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  65. 2011
  66. Udgivet

    Researching language and literacy testing as social practice. / Holm, Lars.

    2011. Abstract fra AILA 2011 The 16th World Congress of Applied Linguistics, Beijing, Kina.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  67. Udgivet

    Literacy testing practices in transition. / Holm, Lars.

    2011. Abstract fra Mobility language literacy conference.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  68. Udgivet

    Heldagsskoler for etniske minoritetselever : en analyse af forældreperspektiver på et lokalt skoleforsøg. / Holm, Lars.

    I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift, Bind 59, Nr. 1, 2011, s. 47-55.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  69. Udgivet

    Migrants and literacy crises. / Laursen, Helle Pia; Holm, Lars.

    I: A P P L E S, Bind 5, Nr. 2, 2011, s. 3-16.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  70. Udgivet

    Sprogtestning af tosprogede småbørn : en pædagogisk-antropologisk analyse af institutionel praksis. / Holm, Lars.

    2011. Abstract fra nordand 10 , Reykjavik.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  71. 2010
  72. Udgivet

    Dansk som andetsprog : Pædagogiske og didaktiske persepktiver. / Laursen, Helle Pia; Holm, Lars.

    Frederiksberg : Dansklærerforeningen, 2010. 206 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  73. Udgivet

    Evaluation of language and literacy in kindergartens and schools : For what purpose(s)? / Holm, Lars.

    Active citizenship: abstracts: NERA's 38th Congress. red. / Nanny Hartsmar. NFPF: Nordiske uddannelsesforskningsforening, 2010. s. 65.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskningpeer review

  74. Udgivet

    Inledning. / Holm, Lars; Laursen, Helle Pia.

    Språklig praxis i förskolan. Lund : Studentlitteratur, 2010. s. 7-15.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  75. Udgivet

    Muligt at skabe pædagog-lærersamarbejde. / Holm, Lars.

    I: Liv i Skolen, Bind 12, Nr. 3, 2010, s. 24-28.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  76. Udgivet

    Når sprog skal vurderes : analytiske perspektiver på sprogtest. / Holm, Lars.

    I: Sprogmuseet (http://sprogmuseet.dk), 2010, s. 1-8.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  77. Udgivet

    Perspektiver på evaluering af børns sproglige udvikling. / Holm, Lars.

    I: Århus Pædagoger, Nr. 4, 2010, s. 10-11.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  78. Udgivet

    Språklig praxis i förskolan. / Holm, Lars (Redaktør); Laursen, Helle Pia (Redaktør).

    Lund : Studentlitteratur, 2010. 128 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  79. Udgivet

    Språklig utvärdering i förskolan. / Holm, Lars.

    Spåklig praksis i förskolan. Lund : Studentlitteratur, 2010. s. 73-90.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  80. 2009
  81. Udgivet

    En bog om sprog i daginstitutioner : analyser af sproglig praksis. / Holm, Lars (Redaktør); Laursen, Helle (Redaktør).

    1. udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2009. 176 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  82. Udgivet

    Evaluering af sprogvurderingsmaterialer i daginstitutioner : en undersøgelse af sproglig vurderingspraksis i Københavns Kommune. / Holm, Lars.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2009. 34 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  83. Udgivet

    Heldagsskolen som uddannelsespolitisk initiativ. Tredje statusrappport 2008-2009. / Holm, Lars.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2009. 31 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  84. Udgivet

    Indledning. / Holm, Lars; Laursen, Helle.

    En bog om sprog i daginstitutioner: analyser af sproglig praksis. red. / Lars Holm; Helle Pia Laursen. 1. udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2009. s. 7-18.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingForord/efterskriftForskning

  85. Udgivet

    Sprog som social praksis. / Holm, Lars; Laursen, Helle Pia.

    I: Vera: tidsskrift for pædagoger, Nr. 48, 2009, s. 37-41.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  86. Udgivet

    Sproglig evaluering i daginstituioner : hvad er formålet? / Holm, Lars.

    I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift, Bind 4, Nr. 9, 2009, s. 26-33.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  87. Udgivet

    Sproglig evaluering i daginstitutioner. / Holm, Lars.

    En bog om sprog i daginstitutioner: analyser af sproglig praksis. red. / Lars Holm; Helle Pia Laursen. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2009. s. 101-125.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  88. Udgivet

    Who evaluates the evaluation? an analysis of computer-adaptive testing using literacy as an example. / Holm, Lars.

    I: Nordisk Pedagogik, Bind 29, Nr. 1, 2009, s. 137-148.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  89. 2008
  90. Udgivet

    Die Kooperation zwischen Ganztagsschulen und Eltern in Dänemark : Herausforderungen und Möglichkeiten. / Holm, Lars.

    Ganztagsschule: Perspektiven aus Wissenschaft und Praxis. red. / Doris Bosse; Ingelore Mammes; Christan Nerowski. Bamberg : University of Bamberg Press, 2008. s. 109-125.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  91. Udgivet

    Heldagsskolen som uddannelsespolitisk initiativ : anden statusrapport 2007-2008. / Holm, Lars.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2008. 32 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  92. Udgivet

    Ilinniarneq arlariinnillu oqaaseqarneq naliliisarnikkut isigalugu. / Holm, Lars.

    Uddannelsesseminar 2006. red. / Grønlands Landsstyre. 2008.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  93. Udgivet

    Literacy practices in school-home conversations. / Holm, Lars.

    2008. Abstract fra The new goal-orientation of research strategies. NERA´s 36st Congress, København, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  94. Udgivet

    Test og evaluering som redskab i folkeskolen. / Holm, Lars.

    Klasseledelse: magtkampe i praksis, pædagogik og politik. Frederikshavn : Dafolo, 2008. s. 245-261.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  95. Udgivet

    The construction of a common European literacy : a critical discussion of standardisation. / Holm, Lars.

    AILA 2008. Universitätsverlag Rhein-Ruhr OHG, 2008. s. 1-13.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  96. Udgivet

    Who evaluates the evaluation? an analysis of the Danish folkschools national it-based tests using Danish/reading as an example. / Holm, Lars.

    NERA 2008. Nordisk Förening för pedagogisk forskning, 2008. s. 1-14.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  97. 2007
  98. Udgivet

    Den multimodale og multilingvale udfordring til skriveundervisning på begyndertrinnet. / Holm, Lars; Laursen, Helle Pia.

    Skrive for nåtid og framtid: Skriving i arbeidsliv og skole. red. / Synnøve Matre; Torlaug Løkensgard Hoel. Bind 1 1. udg. Trondheim : TAPIR Akademisk Forlag, 2007. s. 180-191.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  99. Udgivet

    Heldagsskolen som uddannelsespolitisk initiativ. Første statusrapport 2006-2007. / Holm, Lars; Valentin, Karen.

    Odense : Odense Kommune, 2007. 30 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  100. Udgivet

    Heldagsskoler som uddannelsespolitisk strategi i relation til tosprogede børn. / Holm, Lars.

    I: Skolen i morgen, Bind 11, Nr. 3, 2007, s. 13-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  101. Udgivet

    Hvem tester testen? En analyse af folkeskolens nationale it-baserede test med dansk/læsning som eksempel. / Holm, Lars.

    Nye sociale teknologier i folkeskolen: kampen om dannelsen. red. / Lejf Moos. 1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2007. s. 67-78.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  102. Udgivet

    Indkøringsvanskeligheder eller fejlinvestering? De nationale test til eftersyn. / Holm, Lars.

    I: Skolen i morgen, Bind 11, Nr. 2, 2007, s. 5-8.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  103. Udgivet

    Konstruktionen af en fælles europæisk skriftlighed. En kritisk diskussion. / Holm, Lars.

    Skrive for nåtid og framtid.: Skriving i arbeidsliv og skole. red. / Synnøve Matre; Torlaug Løkensgard Hoel. Bind 1 1. udg. Trondheim : TAPIR Akademisk Forlag, 2007. s. 52-62.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  104. Udgivet

    Læring og flersprogethed i et evalueringsmæssigt perspektiv. / Holm, Lars.

    Uddannelsesseminar 2006. Nuuk : Grønlands Hjemmestyre, 2007.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  105. Udgivet

    Perspektiver på de skriftlige test i dansk som andetsprog for voksne. / Holm, Lars.

    I: Fokus, Bind 2007, Nr. 40, 2007, s. 10-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  106. Udgivet

    Sprogtests i et andetsprogsperspektiv : med særligt henblik på literacy. / Holm, Lars.

    I: Nordand – Nordisk tidsskrift for andrespråksforskning , Bind 1, Nr. 2, 2007, s. 57-77.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  107. 2006
  108. Udgivet

    Forskningsmæssige tilgange til literacy. / Holm, Lars.

    Ord och bild ger mening. 1. udg. Stockholm : Natur & Kultur, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  109. Udgivet

    Ole Bole bag skærmen. / Holm, Lars; Laursen, Helle Pia.

    I: Sprog & integration, Bind nr. 2 - Juni 2006, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  110. 2005
  111. Udgivet

    Et andetsprogsperspektiv på tilgange til sproglig evaluering. / Holm, Lars.

    I: Sproglig vurdering af tosprogede elevers danske skriftsprog, Bind Tema 2005, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  112. Udgivet

    Hvad er god andetsprogsundervinsing? / Holm, Lars.

    I: Undervisningsministeriets Tidsskrift Uddannelse, Bind 2005, Nr. 5, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  113. Udgivet

    Skriftlighed og sociale praktikker. - et etnografiks blik på læsning og skrivning. / Holm, Lars.

    Pædagogisk antropologi: - et fag i tilblivelse. København : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  114. Udgivet

    Sproglig evaluering gør en forskel. / Holm, Lars.

    I: Sprog & integration, Bind 2005, Nr. nr. 1, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  115. 2004
  116. Udgivet

    Hvilken vej ind i hvilken skriftlighed? Et studie af undervisning i skriftlighed i dasnk som andetsprog for voksne. / Holm, Lars.

    1.udg. udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2004.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandling

  117. Udgivet

    Hvilken vej ind i hvilken skriftlighed? Et studie af skriftligheden i dansk som andetsprog for voksne. / Holm, Lars.

    NORDAND 6. Sjätte konferensen om Nordens språk som andraspråk.. Lund : Samlignsnummer för enstaka enskilt utgivna arbeteb, 2004.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  118. Udgivet

    Tekstproduktion i dansk som andetsprog for voksne. Hvordan spiller backwash ind? / Holm, Lars.

    Taler de dansk? Aktuel forskning i dansk som andetsprog. København : Museum Tusculanum, 2004. (Københavnerstudier i tosprogethed.; Nr. bd. 37).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  119. 2003
  120. Udgivet

    Ole Bole bag skærmen. / Holm, Lars; Laursen, Helle Pia.

    København : upubliceret rapport, 2003. 36 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  121. 2001
  122. Udgivet

    Sproglig vurdering af tosprogede elevers danske skriftsprog. / Holm, Lars.

    I: Sproglig vurdering af tosprogede elevers danske skriftsprog, Bind 2001, Nr. 4, 2001.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

Forrige 1 2 Næste