DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Lars Geer Hammershøj

  1. 2020
  2. Afsendt

    Creativity in children as play and humour: Indicators of affective processes of creativity. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Thinking Skills and Creativity, 07.08.2020, s. 1-24.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Udgivet

    Åben skole som formålsstyret pædagogik : inspiration til dannelse og kreativitet. / Hammershøj, Lars Geer.

    Åben skole. red. / Lars E. D. Knudsen; Laura Lundager Jensen; Anders Vestergaard Thomsen; Mette Fredslund. Odense : Syddansk Universitetsforlag, 2020. s. 75-90.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  4. Udgivet

    Kreativitet som humor og dannelse. / Hammershøj, Lars Geer.

    En mere kreativ skole. Aarhus : Kvan, 2020. s. 121-134.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review

  5. Udgivet

    Vi skal hellere tale om dannelse. / Hammershøj, Lars Geer.

    At lære at lære: Perspektiver fra seks uddannelsesforskere. EVA, 2020. s. 24-29.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  6. 2019
  7. Udgivet

    The new division of labor between human and machine and its educational implications. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Technology in Society, Bind 59, 101142, 11.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  8. Udgivet

    "Almendannelse og professionsdannelse i undervisningen" til emu.dk. / Hammershøj, Lars Geer.

    2019, emu.dk.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  9. Udgivet

    Lærerens rolle i elevens dannelse. / Hammershøj, Lars Geer.

    2 s. emu - danmarks læringsportal. 2019, Artikel .

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  10. Udgivet

    The perfect storm scenario for the university : Diagnosing converging tendencies in higher education. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Futures The journal of policy, planning and futures studies, Bind 111, Nr. August , 08.2019, s. 159-167.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. Udgivet

    Selvdannelse. / Hammershøj, Lars Geer.

    Leksikon for det 21. århundrede. www.leksikon.org, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelFormidling

  12. Udgivet

    The Affective Base of Judgement in Creativity and Innovation and its Implications for Education. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Journal of Philosophy of Education, Bind 53, Nr. 2, 2019, s. 293-308.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  13. 2018
  14. Udgivet

    The problem of cultivating the unique human capacities required in a world of rapid change. / Hammershøj, Lars Geer.

    Global Strategic Trends - The Future Starts Today. Ministry of Defence, UK, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  15. Afsendt

    The different types of creativity involved in building scenarios and diagnosing the times: Comparing methodologies in future studies. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Futures The journal of policy, planning and futures studies, 03.10.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  16. Udgivet

    Dannelse er efterhånden blevet et begreb alle debatterer, men hvad mener vi, når vi taler om dannelse? / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Politiken, 20.07.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  17. Udgivet

    Conceptualizing creativity and innovation as affective processes : Steve Jobs, Lars von Trier, and responsible innovation. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Philosophy of Management, Bind 17, Nr. 1, 01.02.2018, s. 115-131.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  18. 2017
  19. Udgivet

    The discourse and nature of creativity and innovation : ways of relating to the novel. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Educational Philosophy and Theory, Bind 49, Nr. 14, 14.12.2017, s. 1313-1325.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. Udgivet

    Kreativ barndom og gode liv : udfordringer og muligheder. Rapport udarbejdet på baggrund af møderække i Nordea-fonden i 2017. / Hammershøj, Lars Geer.

    Nordeafonden, 2017. 20 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  21. Udgivet

    Dannelse bliver en spidskompetence for fremtidens fagprofessionelle. / Hammershøj, Lars Geer.

    2017, Blog.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  22. Udgivet

    Dannelse i uddannelsessystemet. / Hammershøj, Lars Geer.

    København : Hans Reitzels Forlag, 2017. 256 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  23. Udgivet

    Diagnosis of the times. / Hammershøj, Lars Geer.

    Handbook of anticipation: theoretical and applied aspects of the use of future in decision making. red. / Roberto Poli. Springer, 2017. s. 1-20.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  24. Udgivet

    There’s no innovation without anger (think Lars von Trier and Steve Jobs). / Hammershøj, Lars Geer.

    2017, Blog post.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  25. 2016
  26. Udgivet

    Melankoli kørt ind med humor : dansk populærmusik som selvdannelse. / Hammershøj, Lars Geer.

    Populærmusikkultur i Danmark siden 2000 . red. / Henrik Marstal; Mads Krogh. Odense : Syddansk Universitetsforlag, 2016. s. 227-257 (University of Southern Denmark Studies in History and Social Sciences; Nr. 535).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  27. Afsendt

    Desperate and raging minds: The negative consequences of today's individualization? / Hammershøj, Lars Geer.

    2016. Paper præsenteret ved ISA , Vienna, Østrig.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  28. Afsendt

    Diagnosis of the Times: Diagnosing future employability in higher education. / Hammershøj, Lars Geer.

    2016. Paper præsenteret ved ISA , Vienna, Østrig.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  29. 2015
  30. Udgivet

    Modellen som sted for inspiration. / Hammershøj, Lars Geer.

    2015, Artikel.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskning

  31. Udgivet

    The Model as Site of Inspiration. / Hammershøj, Lars Geer.

    2015, Artikel.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskning

  32. Udgivet

    Diagnosis of the times vs description of society. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Current Sociology, Bind 63, Nr. 2, 09.02.2015, s. 140-154.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  33. 2014
  34. Udgivet

    Creativity in education as a question of cultivating sensuous forces. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Thinking Skills and Creativity, Bind 13, 09.2014, s. 168-182.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  35. Afsendt

    Creativities in popular music : Cultivating a sense of expressing new and relevant styles and moods. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: British Journal of Music Education, 2014.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  36. Afsendt

    Creativity & Innovation: Implications for Education. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Thinking Skills and Creativity, 2014, s. 1-16.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  37. Accepteret/In press

    The Model as a Site of Inspiration. / Hammershøj, Lars Geer.

    The Model at ARKEN. 2014.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  38. 2013
  39. Udgivet

    Det moderne menneske danner sig selv. / Hammershøj, Lars Geer.

    Vild med dannelse: debatmagasin - folkekirken i København. red. / Maj-Britt Boa; Lars Erik Frank; Elsebeth Grummesgaard Gjesing; Sørine Gotfredsen; Christiane Gammeltoft-Hansen; Johannes Henriksen; Christine Rørdam Thaning. København : Københavns Stift, 2013. s. 10-13 (Årbog for Københavns Stift, Bind 2014).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  40. Udgivet

    Hvorfor legen er vigtigere end nogensinde. / Hammershøj, Lars Geer.

    Leg gør os til mennesker : en antologi om legens betydning. red. / Jakob Zakarias Eyermann. Fredericia : Forlag 55 NORD, 2013. s. 6-18.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  41. Udgivet

    Dannelse i uddannelsessystemet. / Hammershøj, Lars Geer.

    Dannelsen i uddannelse. red. / Ulla Maria Mortensen; Martin Sommer. København : DUS, Danske Underviserorganisationers Samråd, 2013. s. 4-18.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  42. Udgivet

    Hvordan fremmer man dannelse og kreativitet hos børn? / Hammershøj, Lars Geer.

    Børn kunst kultur : i en hverdag der dur. red. / Merete Dael; Anne-Kristine Mortensen; Monica C. Madsen. 1. udg. Kulturstyrelsen, 2013. s. 25-27.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  43. Udgivet

    Rytmisk musik, kreativitet og dannelse : til besvarelse af spørgsmålet: Hvorfor er musik vigtig? / Hammershøj, Lars Geer.

    2013, Tidsskrift for samtidsrefletion.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskning

  44. Udgivet

    Formålet med heldagsskolen er uigennemtænkt. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Kristeligt Dagblad, 28.02.2013, s. 13-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  45. 2012
  46. Udgivet

    Diagnosis of the Times : Anorexia as Frantic Self-Bildung. / Hammershøj, Lars Geer.

    2012. Poster session præsenteret ved Nording Eating Disorder Society Conference 2012, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  47. Udgivet

    Ledelse af kreativ selvledelse. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Karnov HR guide, Nr. 2, 06.2012, s. 12-17.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  48. Udgivet

    Kreativitet og innovation for dannelsens eller nyttens skyld. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 32, Nr. 92, 28.03.2012, s. 7-17.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  49. Udgivet

    Kreativitet : en tale. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Århus Pædagoger, Nr. 1, 2012, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  50. Udgivet

    Kreativitet : et spørgsmål om dannelse. / Hammershøj, Lars Geer.

    København : Hans Reitzels Forlag, 2012. 236 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  51. Udgivet

    Kreativitet som forebyggelse. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Nr. 2, 2012.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  52. 2010
  53. Udgivet

    Ledelse af kreative kræfters selvledelse. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Chara - tidsskrift for kreativitet, spontaneitet og læring, Bind 1, Nr. 4, 12.2010, s. 521-530.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  54. Afsendt

      The Shady Sides of Self-Bildung: School Shootings as a Modern Form of ‘Demonic Rage. / Hammershøj, Lars Geer.

    2010. Paper præsenteret ved Conference on the Social Pathologies of Contemporary Civilization at Aalborg University 28-29 October 2010., Ålborg, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  55. 2009
  56. Udgivet

    Creativity as a Question of Bildung. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Journal of Philosophy of Education, Bind 43, Nr. 4, 2009, s. 545-558.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  57. Udgivet

    Hvad er vigtigt at lære i videnssamfundet? / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Nr. 3, 2009, s. 66-75.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  58. Udgivet

    Pædagogikkens placeboeffekt og selvdannelse. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: KVAN, Bind 29, Nr. 85, 2009, s. 85-94.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  59. Udgivet

    Samtidsdiagnose som kritik. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Dansk Sociologi, Bind 19, Nr. 4, 2009, s. 33-47.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  60. Udgivet

    The Social Pathologies of Self-Realization : A diagnosis of the consequences of the shift in individualization. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Educational Philosophy and Theory, Bind 41, Nr. 5, 2009, s. 507-526.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  61. Udgivet

    Udkast til en anderledes forskningspolitik. / Hammershøj, Lars Geer.

    DPU, 2009. s. 1.

    Publikation: Working paperRådgivning

  62. 2008
  63. Udgivet

    At forholde sig akademisk : om opgaveskrivning på lange videregående uddannelser. / Hammershøj, Lars Geer.

    Kbh : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2008.

    Publikation: Working paperRådgivning

  64. Udgivet

    En ny tids udsatte. / Hammershøj, Lars Geer.

    2008. Paper præsenteret ved Det Alternative Sorømøde 2008, Askov, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperRådgivning

  65. Udgivet

    Opslagene "Lars-Henrik Schmidt", "Socialanalytik" og "Socialkonstruktivisme". / Hammershøj, Lars Geer.

    Filosofisk leksikon. 1. udg. København : Gyldendal, 2008. s. 421, 439, 442.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelForskning

  66. 2007
  67. Udgivet

    Dannelse som kontingensformel : mellem samfundsbeskrivelse og samtidsdiagnose. / Hammershøj, Lars Geer.

    Luhmann og dannelse. red. / Michael Paulsen; Lars Qvortrup. 1. udg. København : Unge Pædagoger, 2007. s. 281-301.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  68. Udgivet

    Identitet versus selvdannelse. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Vera: tidsskrift for pædagoger, Nr. 41, 2007, s. 36-45.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  69. Udgivet

    Selvdannelse og det sociale under forandring : om behovet for en ny pædagogik. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Bind 55, Nr. 4, 2007, s. 10-17.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  70. Udgivet

    Selvrealiseringens sociale patologier. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Kritisk Forum for Praktisk Teologi, Nr. 108, 2007, s. 17-26.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  71. 2006
  72. Afsendt
  73. Udgivet

    Det lille selvdannende menneske. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Bind 67, Nr. 3, 2006, s. 60-67.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  74. 2005
  75. Udgivet

    Anoreksi som afsindigt selvdannelsesprojekt : diagnose af en social epidemi. / Hammershøj, Lars Geer.

    Sociale patologier. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  76. Udgivet

    Hvorfor er gymnasiereformen forældet? / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Humaniora, Bind 20, Nr. 2, 2005, s. 26-29.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  77. Udgivet

    Stoffet der danner : selvdannelse, almendannelse og det interessante. / Hammershøj, Lars Geer.

    Dannelse mellem subjektet og det almene: En antologi. 1. udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  78. 2004
  79. Udgivet

    Kan man undersøge magten uden at kende samtiden? / Hammershøj, Lars Geer.

    Magt.dk: Kritik af Magtudredningen. 1. udg. Kbh : Frydenlund Grafisk, 2004. s. 217-238.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  80. Udgivet

    Nye patologier i selvdannelsens tidsalder. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Sosiologi i Dag, Bind 34, Nr. 3, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  81. Udgivet

    Programbeskrivelse for forskningsprogrammet Socialanalytisk Samtidsdiagnose. / Hammershøj, Lars Geer; Nielsen, L.; Raffnsøe, Sverre; Møller, Verner.

    2004, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragForskning

  82. Udgivet

    Selvdannelse og nye sygdomme i selvet. / Hammershøj, Lars Geer.

    I: Skolen i morgen, Bind 7, Nr. 6, 2004, s. 5-8.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  83. 2003
  84. Udgivet

    Det hemmelige perspektiv : Om Schmidts eksklusive stil og hang til originalitet. / Hammershøj, Lars Geer.

    Mellemværender: Festskrift til Lars-Henrik Schmidt. 1. udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2003.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  85. Udgivet

    Selvdannelse og socialitet : Forsøg på en socialanalytisk samtidsdiagnose. / Hammershøj, Lars Geer.

    1 udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2003. 448 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning