Institut for Virksomhedsledelse

Lars Esbjerg

  1. 2019
  2. Udgivet

    The effects of goodwill and competence trust on strategic information sharing in buyer–supplier relationships. / Newell, William James; Ellegaard, Chris; Esbjerg, Lars.

    I: Journal of Business and Industrial Marketing, Bind 34, Nr. 2, 2019, s. 389-400.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Udgivet

    Why business models matter in local food production. / Laursen, Klaus Brønd; Esbjerg, Lars.

    2019. Abstract fra European Society for Rural Sociology 2019, Trondheim, Norge.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  4. 2018
  5. Udgivet

    Animal Welfare and Mountain Products from Traditional Dairy Farms: How Do Consumers Perceive Complexity? / Zuliani, Anna; Esbjerg, Lars; Grunert, Klaus G; Bovolenta, Stefano.

    I: Animals, Bind 8, Nr. 11, 207, 2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. Udgivet

    It takes two to tango: The interaction paradox in management education. / Esbjerg, Lars; Rask, Morten.

    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Bind 13, Nr. 25, 2018, s. 37-58.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  7. 2017
  8. Udgivet

    The Differential Becoming of Business. / Preetzmann, Thomas; Esbjerg, Lars.

    Academy of Management Proceedings 2017. Academy of Management, 2017. 13008.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskningpeer review

  9. 2016
  10. Udgivet

    Effects of interorganizational dynamics on information sharing : An exploration within the retailer-supplier relationship. / Newell, William; Ellegaard, Chris; Esbjerg, Lars.

    2016. Paper præsenteret ved 25th Annual IPSERA Conference, Dortmund, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  11. Udgivet

    Managing the quality of potatoes : enacting a mundane product from field to shop. / Esbjerg, Lars.

    A stakeholder approach to managing food: Local, National, and Global Issues. red. / Adam Lindgreen; Martin K. Hingley; Robert J. Angell; Juliet Memery; Joëlle Vanhamme. Routledge, 2016. (Food and Agricultural Marketing).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  12. Udgivet

    Retailers and technology-driven innovation in the food sector : Caretakers of consumer interests or barriers to innovation? / Esbjerg, Lars; Burt, Steve ; Pearse, Hannah ; Glanz-Chanos, Viviane.

    I: British Food Journal, Bind 118, Nr. 6, 2016, s. 1370-1383.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  13. 2015
  14. Udgivet

    Benefit-Cost Analysis of Alternative Insect Pests Managements in Cashew and Mango Orchards in Tanzania. / William, George Juma; Hella, Joseph; Esbjerg, Lars; Offenberg, Joachim; Mwatawala, Maulid; Rwegasira, Gration.

    I: Quarterly Journal of Econometrics Research, Bind 1, Nr. 2, 2015, s. 32-44.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  15. Udgivet

    Partial Budgeting Analysis of Different Strategies for Management of Insect Pests in Cashew and Mango Orchards in Tanzania. / George, William Juma; Hella, Joseph; Esbjerg, Lars; Offenberg, Joachim; Mwatawala, Maulid; Rwegasira, Gration.

    I: International Journal of Sustainable Agricultural Research, Bind 2, Nr. 4, 2015, s. 98-110.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  16. Udgivet

    Rethinking how retail buyers make buying decisions : From rational decision-making to retailer buying as relationally-responsive interaction. / Esbjerg, Lars.

    2015. Paper præsenteret ved AMA/ACRA Second Triennual Conference, Coral Gables, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  17. Udgivet

    Students want feedback and educators need dialogue : The interaction paradox in Danish Management Education. / Esbjerg, Lars; Rask, Morten.

    2015.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  18. 2014
  19. Udgivet

    Velfærdskyllinger der er til at betale. / Christensen, Tove; Esbjerg, Lars; Mørk, Trine.

    2014. 92 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  20. Udgivet
  21. Udgivet

    Business Models for Local Foods : Finding a Way to the Market. / Esbjerg, Lars; Pedersen, Maja; Pederson, Robert ; Kristensen, Niels Heine ; Borup-Jørgensen, Caroline ; Søndergaard, Helle Alsted.

    International Food Marketing Research Symposium: Conference proceedings 2014. Institute of Food Products Marketing, 2014.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  22. Udgivet

    Kan danske virksomheder og organisationers aktiviteter sikre markedsdrevet dyrevelfærd for danske søer? / Esbjerg, Lars; Pedersen, Maja; Hansen, Kathrine Nørgaard.

    LØSE SØER: en tværfaglig undersøgelse af markedsdrevet dyrevelfærd. red. / Tove Christensen; Geir Tveit; Peter Sandøe. Bind 19 Center for Bioetik og Risikovurdering, 2014. s. 43-59.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  23. Udgivet

    Kan global markedspraksis bidrage til, at der kommer flere løse søer? / Esbjerg, Lars; Pedersen, Maja.

    LØSE SØER: en tværfaglig undersøgelse af markedsdrevet dyrevelfærd. red. / Tove Christensen; Geir Tveit; Peter Sandøe. Bind 19 Center for Bioetik og Risikovurdering, 2014. s. 63-77.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  24. Udgivet

    Retailers and technology-driven innovation in the food sector : Villains or caretakers of consumer interests? / Esbjerg, Lars; Burt, Steve ; Pearse, Hannah ; Glanz-Chanos, Viviane.

    2014. Paper præsenteret ved Nordic Retail and Wholesale Conference, Stockholm, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  25. Udgivet

    The ingredients of success : How a relational approach is used to enact value innovation in the Scandinavian food ingredients industry. / Preetzmann, Thomas; Esbjerg, Lars.

    2014. Paper præsenteret ved IMP Conference, Bordeaux, Frankrig.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  26. Udgivet

    Who’s to blame : Assigning (and skirting) responsibility for improving animal welfare in a globalised business network. / Esbjerg, Lars.

    2014. Paper præsenteret ved IMP Conference, Bordeaux, Frankrig.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  27. 2013
  28. Udgivet

    An economic comparison of biological and conventional control strategies for insect pests in cashew and mango plantations in Tanzania. / George, William Juma ; Hella, Joseph ; Esbjerg, Lars; Mwatawala, Maulid ; Rwegasira, Gration .

    I: Journal of Economics and Sustainable Development, Bind 4, Nr. 6, 2013, s. 36-47.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. Udgivet

    Market practices in global networks : A means or obstacle to improving animal welfare? / Esbjerg, Lars; Hansen, Kathrine Nørgaard.

    2013. Paper præsenteret ved IMP Conference, Atlanta, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  30. Udgivet

    Networks and meshworks in strategizing. / Esbjerg, Lars; Andersen, Poul Houman.

    2013. Paper præsenteret ved IMP Conference, Atlanta, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  31. 2012
  32. Udgivet

    Diffusion of open innovation practices in Danish SMEs. / Esbjerg, Lars; Knudsen, Mette Præst; Søndergaard, Helle Alsted.

    I: Ledelse og Erhvervsoekonomi, Bind 77, Nr. 2, 09.2012, s. 27-39.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  33. Udgivet

    An integrative conceptual framework for analyzing customer satisfaction with shopping trip experiences in grocery retailing. / Esbjerg, Lars; Jensen, Birger Boutrup; Bech-Larsen, Tino; de Barcellos, Marcia Dutra; Boztug, Yasemin; Grunert, Klaus G.

    I: Journal of Retailing and Consumer Services, Bind 19, Nr. 4, 2012, s. 445-456.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  34. Udgivet

    How should brand manufacturers respond to the growth of retailer brands? A case study. / Esbjerg, Lars.

    2012. Abstract fra 3rd Nordic Retail and Wholesale Conference, Lund, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  35. Udgivet

    Identifying the Strategic Options for Food Innovation. / Tudoran, Ana Alina; Esbjerg, Lars; Fischer , A. R. H; van Trijp , H. C. M.; Grunert, Klaus G.

    Aarhus : Aarhus University, School of Business and Social Sciences, MAPP Centre, 2012. 13 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  36. Udgivet

    Kan markedet give plads til flere glade grise? / Christensen, Tove; Esbjerg, Lars; Sandøe , Peter .

    Dyrevelfærd i Danmark 2011. Videncenter for dyrevelfærd. Glostrup : Fødevarestyrelsen, 2012. s. 40-49.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  37. Udgivet

    Overview of Consumer Trends in Food Industry. / Tudoran, Ana Alina; Fischer , A. R. H.; van Trijp , H. C. M.; Grunert, Klaus G; Krystallis Krontalis, Athanasios; Esbjerg, Lars.

    Aarhus : Aaarhus University, School of Business and Social Sciences, MAPP Centre, 2012. 27 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  38. Udgivet

    Position paper on the role of technology in dealing with today’s challenges for the food and drink industry. / Esbjerg, Lars; Ingenbleek, Paul ; van Trijp, Hans ; Lienemann, Kerstin ; Tudoran, Ana Alina; Krystallis Krontalis, Athanasios; Volke Christensen, Katrine.

    Aarhus : Aarhus University, School of Business and Social Sciences, MAPP Centre, 2012. 10 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  39. Udgivet

    Retailer market practices in relation to animal welfare : The case of ‘loose sows’. / Hansen, Kathrine Nørgaard; Esbjerg, Lars.

    2012. Paper præsenteret ved 3rd Nordic Retail and Wholesale Conference, Lund, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  40. Udgivet

    The role of retailers in innovation in the food and drink industry : A research agenda. / Volke Christensen, Katrine; Esbjerg, Lars.

    2012. Abstract fra 3rd Nordic Retail and Wholesale Conference, Lund, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  41. Udgivet

    Weaving a strategy and business model for a BOP market : The case of Grundfos LIFELINK. / Andersen, Poul Houman; Esbjerg, Lars.

    I: Academy of Management Proceedings, Bind 2012, 2012.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKonferenceartikelForskningpeer review

  42. 2011
  43. Udgivet

    Customer satisfaction with individual shopping trip experiences in grocery retailing : An integrative framework . / Esbjerg, Lars; Grunert, Klaus G; Jensen, Birger Boutrup; Bech-Larsen, Tino; de Barcellos, Marcia Dutra; Boztug, Yasemin.

    2011. Abstract fra 9th International MAPP Workshop, Middelfart, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  44. Udgivet

    Eksportstrategi for danske økologiske fødevarer. / Thøgersen, John; Grunert, Klaus G; Aschemann-Witzel, Jessica; Esbjerg, Lars; Volke Christensen, Katrine.

    Aarhus : Institut for Marketing og Organisation, Business and Social Sciences, Aarhus Universitet, 2011. 68 s. (Fødevareministeriet v/NaturErhvervstyrelsen).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  45. Udgivet

    Relationally-responsive interaction in business. / Esbjerg, Lars.

    2011. Paper præsenteret ved 27th Industrial Marketing and Purchasing (IMP) Conference, Glasgow, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  46. Udgivet

    Shopping trip satisfaction in grocery retailing. / Esbjerg, Lars; Grunert, Klaus G; Jensen, Birger Boutrup; Bech-Larsen, Tino; de Barcellos, Marcia Dutra; Boztug, Yasemin.

    2011. Abstract fra 18th International Conference on Recent Advances in Retailing and Services Science, San Diego, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  47. Udgivet

    The state of open innovation practices in Danish SME’s. / Søndergaard, Helle Alsted; Esbjerg, Lars; Knudsen, Mette Præst.

    2011. Abstract fra Open Innovation and Business Creation Conference, Billund, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  48. 2010
  49. Udgivet

    Samarbejde i kartoffelbranchen – eller mangel på samme. / Esbjerg, Lars.

    I: Kartoffelproduktion, Bind 36, Nr. 5, 10.2010, s. 12-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  50. Udgivet

    Enacting representations of markets in exchange practies in the Danish potato industry. / Esbjerg, Lars.

    2010. Paper præsenteret ved The 26th IMP Conference, 2010, Budapest, Ungarn.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  51. Udgivet

    Making working in retailing interesting : A study of human resource management practices in Danish grocery retail chains. / Esbjerg, Lars; Buck, Nuka; Grunert, Klaus G.

    I: Journal of Retailing and Consumer Services, Bind 17, Nr. 2, 2010, s. 97-108.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  52. Udgivet

    Motivations and cognitive structures of consumers in their purchasing of store brands: Means-end chains (MEC) comparisons among types of consumers and products. / Krystallis, Athanasios; Esbjerg, Lars; Sestokaite, A.

    2010. Abstract fra Nordic Retail and Wholesale Conference, Gothenburg, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  53. Udgivet

    Trends i fødevaresektoren 2010-2015. / Krystallis Krontalis, Athanasios; Scholderer, Joachim; Brunsø, Karen; Grunert, Klaus; Esbjerg, Lars; Lähteenmäki, Liisa; Bech-Larsen, Tino.

    Aarhus School of Business, MAPP Centre, 2010.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  54. 2009
  55. Udgivet

    Comparing methods for measuring consumer willingness to pay for a basic and an improved ready made soup product. / Grunert, Klaus G.; Juhl, Hans Jørn; Esbjerg, Lars; Jensen, Birger Boutrup; Bech-Larsen, Tino; Brunsø, Karen; Madsen, Charlotte Øland.

    I: Food Quality and Preference, Bind 20, 2009, s. 607-619.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  56. Udgivet

    Network characteristics and open innovation in SMEs. / Pedersen, Maja; Søndergaard, Helle Alsted; Esbjerg, Lars.

    2009. Paper præsenteret ved The XX ISPIM Conference: The Future of Innovation, Vienna, Østrig.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  57. Udgivet

    The brand architecture of grocery retailers : Setting material and symbolic boundaries for consumer choice. / Bech-Larsen, Tino; Esbjerg, Lars.

    I: Journal of Retailing and Consumer Services, Bind 16, Nr. 5, 2009, s. 414-423.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  58. Udgivet

    The construction of quality : Retailer-supplier cooperation and the development of new food products. / Esbjerg, Lars.

    2009. Paper præsenteret ved Mediating Consumption: Innovation, Competition and Consumer Protection in the Food Retail Sector, Freising, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  59. Udgivet

    The importance of organisational identity for formulating and enacting strategies and policies in retailer buying. / Esbjerg, Lars.

    2009. Paper præsenteret ved 16th International Conference on Recent Advances in Retailing and Services Science, Niagara Falls, Canada.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  60. 2008
  61. Udgivet

    Feeling the gale or enjoying a breeze in the eye of the storm? The consequences of globalization for work and workers in the Danish food-processing industry. / Esbjerg, Lars; Grunert, Klaus G.

    Low-Wage Work in Denmark. red. / Niels Westergaard-Nielsen. New York : Russell Sage Foundation, 2008. s. 104-139 (The Russell Sage Foundation Case Studies of Job Quality in Advanced Economies).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  62. Udgivet

    Job satisfaction in a low-wage, low-status industry: The case of Danish food retailing. / Esbjerg, Lars; Grunert, Klaus G.; Buck, Nuka.

    2008. Paper præsenteret ved LERA Annual Meeting, New Orleans, Louisiana, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  63. Udgivet

    The worlds retail buyers construct. / Esbjerg, Lars.

    2008. Paper præsenteret ved Nordic Retail and Wholesale Conference, Norrtälje, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  64. Udgivet

    Working in Danish retailing : Transitional workers going elsewhere, core employees going nowhere, and career-seekers striving to go somewhere. / Esbjerg, Lars; Grunert, Klaus G.; Buck, Nuka; Sonne, Anne-Mette.

    Low-Wage Work in Denmark. red. / Niels Westergaard-Nielsen. New York : Russell Sage Foundation, 2008. s. 140-185 (The Russell Sage Foundation Case Studies of Job Quality in Advanced Economies).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  65. 2007
  66. Udgivet

    Business research methods: From information chaos to competences in the mind of students. / Jespersen, Kristina Risom; Esbjerg, Lars; Løkke Nielsen, Ann-Kristina.

    Proceedings of the 6th European Conference on Research Methodology for Business and Management Studies. ECRM, 2007. s. 143-152.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  67. Udgivet

    Making working in retailing interesting: A study of human resource management practices in Danish grocery retail chains. / Esbjerg, Lars; Grunert, Klaus G.; Buck, Nuka.

    2007. Paper præsenteret ved Recent Advances in Retailing and Services Science, San Francisco, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  68. Udgivet

    The Supermalt identity : How Brixton-based Afro-Caribbean consumers construct a Danish malt beer brand as one of their own. / Bech-Larsen, Tino; Esbjerg, Lars; Grunert, Klaus G.; Juhl, Hans Jørn; Brunsø, Karen.

    I: Journal of Product and Brand Management, Bind 16, Nr. 1, 2007, s. 5-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  69. Udgivet

    The growth of retailer branding: Implications for retailer-supplier relationships. / Esbjerg, Lars.

    2007. Poster session præsenteret ved 36th EMAC Conference, Reykjavik, Iceland, .

    Publikation: KonferencebidragPosterForskning

  70. 2006
  71. Udgivet

    Consumer preferences for retailer brand architectures: Results from a conjoint study. / Grunert, Klaus G.; Esbjerg, Lars; Bech-Larsen, Tino; Brunsø, Karen; Juhl, Hans Jørn.

    I: International Journal of Retail and Distribution Management, Bind 34, Nr. 8, 2006, s. 597-608.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  72. Udgivet

    Retailer brand architecture and consumer perceptions. / Esbjerg, Lars; Stacey, Julia.

    Annual Report 2003-2005. red. / Betina Jørgensen; Julia Stacey. Aarhus : Aarhus School of Business, Aarhus University, MAPP Centre, 2006. s. 9.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportFormidling

  73. Udgivet

    The fight between store brands and national brands: What's the score? / Juhl, Hans Jørn; Esbjerg, Lars; Grunert, Klaus G.; Bech-Larsen, Tino; Brunsø, Karen.

    I: Journal of Retailing and Consumer Services, Bind 13, Nr. 5, 2006, s. 331-338.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  74. Udgivet

    The garden of the self-service store : A study of customer perceptions of the fruit and vegetable department's influence on store image. / Bech-Larsen, Tino; Esbjerg, Lars.

    I: Journal of Food Products Marketing, Bind 12, Nr. 3, 2006, s. 87-102.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  75. 2005
  76. Udgivet

    Episteme, techne og phronesis: Marketing i et aristotelisk perspektiv. / Esbjerg, Lars.

    Ikke angivet. Syddansk Universitet, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  77. Udgivet

    No logo: Supermarkederne udfordrer de kendte mærkevarer. / Esbjerg, Lars.

    I: Politiken, Bind 2. sektion, 2005, s. 9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  78. Udgivet

    Potential success factors in brand development. / Esbjerg, Lars; Grunert, Klaus G.; Poulsen, Carsten Stig; Juhl, Hans Jørn; Brunsø, Karen; Bech-Larsen, Tino.

    Ikke angivet. Aarhus School of Business, Aarhus University, Department of Marketing and Statistics, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  79. Udgivet

    The non-corporate identity of 'Supermalt': An interpretative study of beverage brand perceptions within a cultural minority. / Bech-Larsen, Tino; Esbjerg, Lars; Grunert, Klaus G.

    2005. Paper præsenteret ved 30th Annual IAREP Congress, Prague, the Czech Republic, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  80. 2004
  81. Udgivet
  82. Udgivet

    Public-private partnerships in Denmark. / Esbjerg, Lars; Grunert, Klaus G.; Bruun, Peter.

    2004.

    Publikation: Working paperForskning

  83. Udgivet

    Retailer brand architectures: Consumer perceptions of five Danish food retailers. / Esbjerg, Lars; Grunert, Klaus G.; Juhl, Hans Jørn.

    2004. Paper præsenteret ved 8th International Conference on Corporate Reputation, Image, Identity & Competitiveness, Fort Lauderdale, USA, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  84. Udgivet

    Retailer buying as meaningful action: A study of how and why German food retailers buy fresh pork. / Esbjerg, Lars.

    Aarhus : Aarhus School of Business, Department of Marketing, Informatics and Statistics, 2004. (PH.D.-afhandling).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  85. Udgivet

    Retailer buying: A paradigmatic critique. / Esbjerg, Lars.

    2004. Paper præsenteret ved 6th International Conference on Chain and Network Management in Agribusiness and the Food Industry, Wageningen, Holland, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  86. 2003
  87. Udgivet

    Information about the major national public and private players in the field of food safety and quality in Denmark. / Esbjerg, Lars; Bruun, Peter.

    Aarhus School of Business, MAPP Centre, 2003.

    Publikation: Working paperForskning

  88. Udgivet
  89. Udgivet

    Mærkevareproducenter under pres. / Esbjerg, Lars.

    I: Plus Proces, Nr. 2, 2003, s. 24-26.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  90. Udgivet

    Report of the Danish national workshop. / Esbjerg, Lars; Grunert, Klaus G.

    2003.

    Publikation: Working paperForskning

  91. 2002
  92. Udgivet

    Dokumenteret kødkvalitet: Slutrapport. / Grunert, Klaus G.; Skytte, Hans; Esbjerg, Lars; Poulsen, Carsten Stig; Hviid, Marchen.

    2002.

    Publikation: Working paperForskning

  93. Udgivet

    Food retailing in Central Europe and the Baltic Republics: Structure and buying behaviour. / Esbjerg, Lars.

    I: The European Retail Digest, Bind 33, Nr. -, 2002, s. 49-51.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  94. Udgivet

    Hvordan får danske svinekødsleverandører succes i Tyskland? Svinekødsleverandørerne skal vide, hvordan tyske detailkæder opfatter sig selv, oplever forbrugerne og ser markedet. / Esbjerg, Lars; Stacey, Julia; Haslund, Lillian.

    I: Nyhedsbrev til pressen fra Handelshøjskolen i Århus, Nr. 1, 2002.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  95. Udgivet

    On how German retail buyers perceive the identity, image and competitive context of the retailers they work for. / Esbjerg, Lars.

    2002. Paper præsenteret ved 6th International Conference on Corporate Reputation, Boston, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  96. Udgivet

    On the usefulness of Heidegger's concept of "thrownness" for understanding how people think and act in organisations. / Esbjerg, Lars.

    2002. Paper præsenteret ved 9th Workshop on Managerial and Organizational Cognition, Bruxelles, Belgien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  97. Udgivet

    Organisational identity and food retailers' buying behaviour. / Esbjerg, Lars.

    2002. Paper præsenteret ved Pre-conference Consortium of the 6th International Conference on Corporate Reputation, Identity and Competitiveness, Boston, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  98. 2001
  99. Udgivet

    Food retailers' buying behaviour: A sensemaking perspective - Preliminary thoughts. / Esbjerg, Lars.

    Purchasing and Supply Topics at the Turn of the Millenium. 3. red. / Attila Chikán. Budapest : IFPMM Publications, 2001. s. 11-28.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  100. Udgivet

    Relationerne mellem detailkæder og producenter styrkes. / Esbjerg, Lars.

    I: Plus Proces, Bind 15, Nr. 1, 2001, s. 12-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  101. Udgivet

    Rethinking retailer buying behaviour. / Esbjerg, Lars.

    Rethinking European marketing: Proceedings of the 30th EMAC Conference. 2001. s. Cd-rom.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  102. Udgivet

    Why do German retailers think and act as they do? / Esbjerg, Lars; Stacey, Julia.

    Annual report. Aarhus : Aarhus School of Business, MAPP Centre, 2001. s. 3.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  103. 2000
  104. Udgivet

    A sensemaking perspective on retailer buying behaviour: Towards a new conceptual framework. / Esbjerg, Lars.

    Ikke angivet. EIASM, 2000.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  105. Udgivet

    Analyse af østeuropæiske detaillister og grossisters indkøbsadfærd. / Esbjerg, Lars.

    I: Facts, 2000, s. 10.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  106. Udgivet

    Food retailers' buying behaviour: A sensemaking perspective: Preliminary thoughts. / Esbjerg, Lars.

    2000. Paper præsenteret ved 6th IFPMM Summer School on Advanced Purchasing Research, Salzburg, Østrig.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  107. Udgivet

    The institutional structure and political economy of food distribution systems: A comparative analysis of six Eastern European countries. / Esbjerg, Lars; Skytte, Hans.

    2000. Paper præsenteret ved 25th Macromarketing Conference, Louvran, Kroatien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  108. 1999
  109. Udgivet

    A comparative study of East and West Europe's food retailers' buying behaviour. / Blunch, Niels Johan; Skytte, Hans; Esbjerg, Lars.

    Proceedings of the 7th Conference on Cross-Cultural Consumer and Business Studies. Association for Consumer Research, 1999. s. Cd-rom.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  110. Udgivet

    Consequences of information technology usage on retailer-supplier relations. / Esbjerg, Lars.

    1999. Paper præsenteret ved 6th Recent Advances in Retailing & Services Science Conference, Las Croabas, Puerto Rico, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  111. Udgivet

    Consequences of information technology usage on retailer-supplier relations. / Esbjerg, Lars.

    Aarhus School of Business, MAPP Centre, 1999.

    Publikation: Working paperForskning

  112. Udgivet

    Eastern European retailers and wholesalers' buying behaviour. / Esbjerg, Lars; Stacey, Julia.

    Annual report. Aarhus : Aarhus School of Business, MAPP Centre, 1999. s. 9.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  113. Udgivet

    Retail and wholesale buying behaviour for two different food products in six Eastern European countries. / Esbjerg, Lars; Skytte, Hans.

    Aarhus School of Business, MAPP Centre, 1999.

    Publikation: Working paperForskning

  114. Udgivet

    Retail and wholesale buying behaviour of two different food products in six Eastern European countries. / Esbjerg, Lars; Skytte, Hans.

    1999. Paper præsenteret ved 28th EMAC Conference, Berlin, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review